Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Vít píše: tak ho nedávej na stálej proud, ale dej to nápajení od klíčku a máš klid
no neviem, aj by som to nevydrzal kolko krat na niekoho cakam a sediet potichu nechcem, a mat zapnutu cievku na karbe tiez nie... zisla by sa este jedna poloha v spinacej skrinke
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
12.2.08, 18:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
ale jo, to já to mám taky jinak, jenže já mám rádio který baterku nesežere no, on jestli má něco co to žere, tak copak s tím, z vypínače navíc bych se osobně zbláznil
|
12.2.08, 18:38 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
no, předtim tam rádio bylo a myslim že už to je takhle zapojený originál ze škodovky, ale chyba bude asi v rádiu a když stojim, nebo makám na autě, tak rád poslochám rádio....asi tam spíš dám ten vypínač a hotovo....
EDIT:...teď sem si uvědomil, děda má ve fildě originál rádio ze škdovky no a taky když vypne klíček, tak mu to nehraje, ale má pod přístrojovkou tajnej vypínač, ten když se zapne, tak to rádio hraje....takže bych to udělal taky tak :D:D ???....ještě uvidim, zase je fakt, že když bych tam dal vypínač na červenej kabel a vypnul bych to, tak to nebude hrát ani když nastartuju no a abych při jízdě někdě hledal vypínač pod přístrojovkou (nechci aby mi kazil interiér) tak to je na pikaču...takže se napojí na spínačku a udělá se tam ještě vypínač ....nj, ale jak ???...rádio napojim na spínačku a když zapnu klíček, začne to hrát (nebo si to zapnu na rádiu...to je jedno, prostě tam teď pude proud) no ale jak tam udělat ten vypínač, že když ho zapnu, aby to hrálo i s vyplim klíčkem ???? (než sem tohle začal psát, tak mi to bylo vcelku jasný a měl sem to v hlavě, ale teď už teda neim....sem asi debil, nebo mě zkazila škola tím, že si musim rvát do hlavy různý pečoviny...)
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
12.2.08, 18:39 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Vít píše: ... z vypínače navíc bych se osobně zbláznil
Já tam mám vypínač navíc a používám jen ten, na rádiu ne, protože to si pamatuje, jestli bylo zapnuto a po zapnutí vypínače se zase zapne (jsem to napsal trochu nepřehledně ).
K tý feldě. Pokud bys chtěl použít ještě jednen vypínač, musel bys nejspíš koupit přepínač, doprostřed zapojit rádio a na strany napájení od zapalování a trvalé napájení. Tím bys vybíral odkud se bude rádio napájet.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.2.08, 14:10 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Martin píše: Vít píše: ... z vypínače navíc bych se osobně zbláznil Já tam mám vypínač navíc a používám jen ten, na rádiu ne, protože to si pamatuje, jestli bylo zapnuto a po zapnutí vypínače se zase zapne (jsem to napsal trochu nepřehledně ). K tý feldě. Pokud bys chtěl použít ještě jednen vypínač, musel bys nejspíš koupit přepínač, doprostřed zapojit rádio a na strany napájení od zapalování a trvalé napájení. Tím bys vybíral odkud se bude rádio napájet.
děda to má originál škoda nějak zapojený...vypne klíček a rádio zhasne, šáhnu pod přístrojovku, přepnu páčkovej vypínač a hraje to....takhle nějak by se mi to líbilo, ale koukám, že to nebude zase tak lehký, takže radši jen vypínač na napájení a hotovo....
dneska sem koukal na iso, kterej byl originál u rádia, ale jelikož sem tam měl předtim rádio a příprava na něj byla asi origo ze škodovky, tak sem tam nechal ten starej, no ale na tom od rádia je nejsilnější kabel žlutej, ne červenej, je teda možný, že by to rádio mělo přehozený kabeli, červenej za žlutej ??...to je ale asi blbost aby hlavní napájení z baterky šlo na paměť a napájení paměti šlo na hlavní napájení rádia....ještě to zkusim nějak změřit a pak tam loupnu ten vypínač, prdnu ho někam, kde nebude vidět, ale bude po ruce a hotovo
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
13.2.08, 16:15 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
S těmi dráty to může být tak, že ten červený slouží jen jako ovládání pro sepnutí hlavního prvku a celý výkon se přenáší přes žlutý.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
14.2.08, 12:19 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Martin píše: S těmi dráty to může být tak, že ten červený slouží jen jako ovládání pro sepnutí hlavního prvku a celý výkon se přenáší přes žlutý.
tos mi moc nepomoh....mám ten vypínač dát na žlutej nebo na červenej ??..de to nějak změřit ? (do napájení by měl jít proud porád ne ??)
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
15.2.08, 15:48 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Koupíš přepínač, např:
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=pro ... il=631-234
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=pro ... il=631-216
doprostřed dáš červený od rádia a na strany od zapalování a trvalé napájení.
Pokud by sis nebyl jistý jak to s těmi dráty je, tak je zkus různě připojovat a měřit odběr, nebo mrkni na rádio jestli to tak opravdu je, ale snad se s ostatními shodnu, ža žlutý by měl být na paměť. Pokud se někdo setkal s jiným barevným značením, tak ať napíše.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.2.08, 18:47 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Martin píše: S těmi dráty to může být tak, že ten červený slouží jen jako ovládání pro sepnutí hlavního prvku a celý výkon se přenáší přes žlutý. Dnes už je to většinou takhle, natvrdo (kromě paměti) se vypínala starší autorádia a skutečně je nešlo bez klíčku zapnout. U dnešních rádií je napětí přes klíček použito jen jako ovládání a napětí trvalé slouží k výkonovému napájení rádia. To by pak mělo jít zapnout i bez klíčku a v menu by měla jít alespoň zapnout nebo vypnout nějaká spínací logika.
K vašemu problému a šaškování s vypínači:
1) Trvalé napájení je třeba zapojit na trvalé napětí - starší rádia ho použijí pouze na udržení paměti, nová na výkonové napájení, odběr ve vypnutém stavu musí být u obou minimální, řádově pod 10mA.
2) Spínané napájení je třeba zapojit na spínané napětí - starší rádia ho použijí jako výkonové napájení, nová jen jako ovládání, odběr ve vypnutém stavu může být vyšší a zde také bývá příčina většiny problémů, přitom stačí číst návod.
3) Pokud je odběr na trvalém napájení ve vypnutém stavu, i při dodržení bodů 1 a 2, vysoký, je třeba zajít do specializovaného obchodu, pozdravit Tunera#2 a koupit si normální rádio, případně si ho nechat odborně zapojit.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.2.08, 20:40 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tos nám to pěkně shrnul a v podstatě řekl, co jsme věděli, ale problém pořád zůstal.
Jak bys tedy jinak řešil situaci, že majitel chce poslouchat rádio i při vypnutém zapalování a to si vezme na žlutý drát 10mA, ale na červený i když je vypnuto 100mA?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.2.08, 21:28 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Martin: Variantou C, ale musel bych Tě zklamat, protože autohifi nevedeme
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
15.2.08, 21:37 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ale přeci nebudu kupovat nějakýho šita z číny, když mám kvalitní starší rádio. V dnešní konzumní společnosti to asi není moderní a mnozí lidé třeba nechápou, proč si nekoupím nový mobil, ale mě pořád dobře slouží M35i a nemám potřebu mít nový mobil a tak je to se vším. Takže kvůli tomu bych určitě nešel kupovat nové rádio, jak jsem psal, já jsem to vyřešil externím vypínačem, který je dokonce lépe dostupný, prosvětlený LED (je vidět i za tmy), dle mne tam i pasuje a mám krásné, elegantní černé a na mé poměry luxusní rádio.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.2.08, 21:58 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Martin píše: Ale přeci nebudu kupovat nějakýho šita z číny, když mám kvalitní starší rádio. V dnešní konzumní společnosti to asi není moderní a mnozí lidé třeba nechápou, proč si nekoupím nový mobil, ale mě pořád dobře slouží M35i a nemám potřebu mít nový mobil a tak je to se vším. Takže kvůli tomu bych určitě nešel kupovat nové rádio, jak jsem psal, já jsem to vyřešil externím vypínačem, který je dokonce lépe dostupný, prosvětlený LED (je vidět i za tmy), dle mne tam i pasuje a mám krásné, elegantní černé a na mé poměry luxusní rádio. Já to chápu a svojí N5110 jsem taky vyměnil teprve před dvouma rokama. Když Ti vyhovuje vypínač a rádio, tak není co řešit.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
15.2.08, 22:07 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Vyhovuje, kdybych musel zapínat i vypínač na rádiu, tak by mě to asi štvalo, ale takto jestli šáhnu na vypínač na rádio nebo na ten dodělávaný je mi jedno a slouží to dobře.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.2.08, 22:16 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: Rádio sežralo baterku...
Bukaj píše: Ale asi by mi vadilo, že bych při vypnutí klíčku vypnul i rádio - občas vypínám zapalování z dlouhých kopců...
Hele, máš hodně dobrý zkušenosti s vypínáním klíčku z kopce? Že bych to taky zkusil.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
16.2.08, 08:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|