Autor |
Zpráva |
Paradigm
Příspěvky: 48 Bydliště: Trnava
|
Vysoke volnobezne otacky
Mam favo r.v. 93 BMM. Pri nastartovani studeneho motoru mam otacky okolo 1200, co je asi O.K..Pri zahriatom mi klesnu na 900 niekedy az 1000. Odhadujem podla otackomeru. No a ked stojim a mam tych 900 a pridam plyn na neutrali tak sa mi ustalia na 1000 az 1100 a dole pojdu az ked sa rozbehnem a chvilu s tym idem. Plynove lanko sa mi nezadiera. Neviete čo stym. Diky moc.
|
8.8.06, 21:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Podle mého to vypadá na škrtící klapku.Klapku vyčistit,nastavit VAGem klapku.Pak to bude asi tak 50-100km ještě dělat a pak to přestane.Víc ti ktomu ale řeknou mistři na motory.čus
|
8.8.06, 22:21 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Já jsem měl stejný problém s těmi otáčkami. Bavil jsem se se známým (automechanik) a ten říkal že něco podobného už řešil. Na jeho doporučení jsem vyměnil lambda sondu a otáčky volnoběhu se teď drží 800 - 900 za studena i tepla. Po přidání plynu otáčky rychleji klesají a aji spotřeba mi klesla. Novou lambdu jsem koupil okolo 1200,-
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
8.8.06, 22:37 |
|
|
Paradigm
Příspěvky: 48 Bydliště: Trnava
|
No skusim tu klapku vycistit a potom aj ten VAG a ten by mal aj odhalit ci nie je v haji nejake to cidlo. nie?
|
8.8.06, 23:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
na klapke pri potenciometri je kontakt voľnobehu, myslím že závada je v potenciometri, alebo tom kontakte...
(veľmi častá závada). vyčistenie klapky je len krátkodobé riešenie.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.8.06, 13:04 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Vyčištění klapky u BMM je nesmysl, tam je stále čištěna benzínem, to není MPI. Spíš je někde chyba v lambdě, nebo je nějaké jiné čidlo vadné (i ten potenciometr může být vadný) a elektronika nastavuje nouzový režim. Zkus na noc odpojit aku, vymaže se paměť a uvidíš, co to udělá. Jestli to nepomůže, chce to tester a ověřit stav chybových hlášení.
_________________ J.
|
9.8.06, 15:48 |
|
|
Larry
Příspěvky: 8 Bydliště: Hrabovka (Trencin)
|
Hoj, a ked skusis pri tych vysokych otackach potiahnut nohou naspat plyn klesne to?
Ak ano potom by som postupoval nasledovne:
1. zhodit koplet vzduchovy filter dole
2. vytiahnut uple plynove lanko z kladky na skrtiacej klapke
3. skrtiacu klapku po nastartovani zatlacit nasilu naspat a odskusat funkciu volnobehu
ak volnobeh drzi je velky predpoklad pre tieto zavady:
1. mala vola na plynovom lanku
2. pridrete lanko alebo oska na plynovom pedale
3. slaba (v mojom pripade az chybajuca po predchadzajucom majitelovi) pruzina na plynovom pedale
4. zla funkcnost spinacieho kontaktu volnobehu (da sa odmerat po odpojeni konektoru nastavovaca skrtiacej klapky
hodnoty su na http://www.stekly.wz.cz/bmm.html)
_________________ FORMAN 136 GLXi Solitaire
|
14.8.06, 14:07 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
Jiří Čech píše: Vyčištění klapky u BMM je nesmysl, tam je stále čištěna benzínem, to není MPI. Spíš je někde chyba v lambdě, nebo je nějaké jiné čidlo vadné (i ten potenciometr může být vadný) a elektronika nastavuje nouzový režim. Zkus na noc odpojit aku, vymaže se paměť a uvidíš, co to udělá. Jestli to nepomůže, chce to tester a ověřit stav chybových hlášení.
funguje to s tim vypojenim aku na noc i u 136 MPi? cistil sem totiz skrtici klapku a ted mam volnobeh kolem 2000 rpm a klesne jen kdyz to proslapnu - kdyz jedu a dam nohu z plynu, zustane to zase cca na 2000-2500 - musi to jit na VAG abych to odstranil?? asi jo co?s
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
15.8.06, 14:48 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Romane,co jsem zjisťoval a následně udělal na své F-mpi,je následovně.zapneš klíček,vytáhneš poj.č1,vypneš klíček,zandáš pojistku.Po tomto rychlém resetu se otáčky opět uklidnily po cca 100km.Ani né. čus
|
15.8.06, 19:25 |
|
|
Larry
Příspěvky: 8 Bydliště: Hrabovka (Trencin)
|
v linku co som poslal predtym si treba precitat stat "Starý start".
_________________ FORMAN 136 GLXi Solitaire
|
16.8.06, 08:51 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
vopaje píše: Romane,co jsem zjisťoval a následně udělal na své F-mpi,je následovně.zapneš klíček,vytáhneš poj.č1,vypneš klíček,zandáš pojistku.Po tomto rychlém resetu se otáčky opět uklidnily po cca 100km.Ani né. čus
ooooooooooooooooooooo dekuju, to musim hned jak dorazim domu vyskouset!!!! DIK
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
16.8.06, 09:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|