Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 08:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Záhada se spojkovým okruhem 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Záhada se spojkovým okruhem
Mám tady jednu záhadu, kterou se mi nedaří vyřešit:

Vloni na podzim jsem na Š 120L dělal spojku. Dal jsem nové spojkové ložisko, obložení a přítlačák.
Po čase jsem zjistil, že spojka zabírá příliš nahoře, řekl jsem si, že si asi jenom sedlo obložení a tak jsem to jen seřídil...
...ale během několika dní to zase zabíralo až nahoře.
To přece není možný, to jsem tam něco podělal, že se to obložení takhle sjíždí...
...ale uprostřed zimy se mi s tim nechtělo nic dělat...
...až do chvíle, kdy jsem zůstal stát na jedné křižovatce za doprovodu podivného skřípění z prostoru za zadními sedačkami... :cry:
Po rozebrání jsem zjistil, že pístek pracovního válečku spojky prorazil segrovku, kterou byl zajištěn a přes tyčku tlačil na vypínací páku spojky tak, že tato se opírala o okraj přítlačáku! :shock:
Ani povolení odvdušňovacího šroubu nepomohlo, tak jsem se nechal odtáhnout před dům a koumal jsem dál - řekl jsem si, že je vadný hlavní spojkový válec, že nasával brzdovku a vratné pružiny ani síla přítlačáku mu v tom nezabránily.
Vyměnil jsem tedy oba válce spojky (hlavní i pracovní), dal nové vratné pružiny (ty staré byly vytažené na dvojnásobek délky) a odvzdušnil.
Poté jsem s tím jezdil velice opatrně, neboť jsem pozoroval návrat nasávacího efektu! :o
Musí to tedy být v trubce, nebo hadičce, je někde přiucpaná nebo skříplá, že má tak malý průtok, že se nestačí vracet kapalina při povolení pedálu a nasává se nová z nádržky.
Letos začátkem léta jsem u tohoto auta měnil motor s převodovkou a také jsem koupil tu spojkovou trubku, hadičku a válec.
Všechny díly jsou tedy jiné, závada - záhada se však projevuje nadále. Ne sice v takové míře, že by vyjel pístek z válečku, ale když nastavím předepsanou vůli tlačítka spojky a vypínací páky spojky, tak se to hned vrátí a zase zabírá až nahoře... :evil:

Prosím, poraďte, můžete-li a máte-li podobnou zkušenost, už mne to celkem štve, i když se s tim jezdit dá...

Předem Ďíq :!: :)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


15.8.06, 19:45
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Fú, pekná haluz. Tu môžem iba teoretizovať...no pokiaľ si všetko menil, skús prefúkať poriadne kompresorom to potrubie...aôe je to tak vysoko nepravdepodobné...žeby tam niečo (nečistota) robilo akúsi spätnú klapku...ale keby to niečo brzdilo prietok, tak to musíš zbadať, keď sa budeš pozerať na vypínaciu páku...a nemôže byť pridretá, alebo inak menej pohyblivá práve vypínacia páka? Ale to všetko by malo byť poznať pri vypínaní spojky (oneskorené)...

ja som mal úplne opačný problém...nech som robil čo robil, spojka stále zaberala dole (aj keď bola vypínacia tyčka nastavená tak, že sa pri jemnom dotknutí pedálu začalo točiť vypínacie ložisko) a ke´d som našlapal, tak dobre...menil som oba valčeky, nepomohlo...jazdil som tak dva roky...potm som jedného krásneho dňa vymenil spojku za ten starý typ s 3 pružinami a ajhľa...zrazu sa problém vriešil..vtedy som prišiel na to, že som mal vypínaciu páku (resp. to puzdro, na kt. je vyp ložisko) zo starého typu...ale nikto mi nevedel pomôcť...TAKTO SOM TI ALE NEPOMOHOL

A nejaká triviálnosť - nevracajúci sa spojk. pedál? Ale zasa vysoko nepravdepodobné....lenže nakoniec aj tá pravá príčina bude vysoko nepravdepodobná...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


15.8.06, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Mas problem v spojkovom valci (u pedalu). Po uvolneni pedalu nedojde k otvoreniu spatneho ventilu (piest ostava malinko zatlaceny). Pomoct by mohlo podlozenie valca podlozkou hrubky 0,5~1mm (vyskusane). Je aj moznost ze sa plne uvolnenie piestu (musi sa vratit az k segerke) da dosiahnut nastavenim spojkoveho pedalu, pripadne upravou (skratenim) tycky medzi pedalom a valcom.

Podobny problem sa vyskytuje obcas u hlavneho brzdoveho valca (brzdy ostavaju zablokovane aj po odbrzdeni). Tam sa to da riesit nastavenim cudlika na posilnovaci.

Daj vediet ci tato rada pomohla.

Pozrel som do Cedrycha tam pise ze vola u tlacnej tycky ma byt 0,5~1mm a nastavi sa excentrom u pedala. Prejavi sa mrtvym chodom pedala 3~5 mm.


15.8.06, 20:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Peter50kw píše:
Mas problem v spojkovom valci (u pedalu). Po uvolneni pedalu nedojde k otvoreniu spatneho ventilu (piest ostava malinko zatlaceny). Pomoct by mohlo podlozenie valca podlozkou hrubky 0,5~1mm (vyskusane). Je aj moznost ze sa plne uvolnenie piestu (musi sa vratit az k segerke) da dosiahnut nastavenim spojkoveho pedalu, pripadne upravou (skratenim) tycky medzi pedalom a valcom.

Podobny problem sa vyskytuje obcas u hlavneho brzdoveho valca (brzdy ostavaju zablokovane aj po odbrzdeni). Tam sa to da riesit nastavenim cudlika na posilnovaci.

Daj vediet ci tato rada pomohla.

Pozrel som do Cedrycha tam pise ze vola u tlacnej tycky ma byt 0,5~1mm a nastavi sa excentrom u pedala. Prejavi sa mrtvym chodom pedala 3~5 mm.


Toto mne nenapadlo, juknu na to a dám vědět :)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


16.8.06, 19:37
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Peter50kw píše:
Mas problem v spojkovom valci (u pedalu). Po uvolneni pedalu nedojde k otvoreniu spatneho ventilu (piest ostava malinko zatlaceny). Pomoct by mohlo podlozenie valca podlozkou hrubky 0,5~1mm (vyskusane). Je aj moznost ze sa plne uvolnenie piestu (musi sa vratit az k segerke) da dosiahnut nastavenim spojkoveho pedalu, pripadne upravou (skratenim) tycky medzi pedalom a valcom.

Podobny problem sa vyskytuje obcas u hlavneho brzdoveho valca (brzdy ostavaju zablokovane aj po odbrzdeni). Tam sa to da riesit nastavenim cudlika na posilnovaci.

Daj vediet ci tato rada pomohla.

Pozrel som do Cedrycha tam pise ze vola u tlacnej tycky ma byt 0,5~1mm a nastavi sa excentrom u pedala. Prejavi sa mrtvym chodom pedala 3~5 mm.


Jo :!:
Bylo to přesně tim pedálem, že neměl vůli.
To jsem si neuvědomil, že když jsem tehdy dělal tu spojku, tak jsem seřídil pedál do roviny s brzdovým a protože je to mámino auto a ta nemá tak velkou nohu, nastavil jsem oba pedály dost nízko.
A ten spojkovej pedál, potvora, tlačil furt na ten píst, takže ... no, přesně jaks' psal :wink:
Děkuji mockrát! Taková pakárna a jak to člověka potrápí... :lol:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


22.8.06, 19:53
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz