Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 04:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 snížení spotřeby za každou cenu 
Autor Zpráva

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek 
a co si přidělat šlapky? laborování s tryskama asi nebude to pravé ořechové. Co třeba dodržovat jízdní režimy, nevytáčet motor, podívat se, jestli nemáš neustále zavřenou klapku na sání studenýho vzduchu... jestli ti nepřibrždujou brzdy, jestli máš dobře nafoukaná kola, jestli se zavírá sitič a tak dál

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


13.3.06, 17:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Šemik píše:
Co místo vody tam lejt trochu M2T?
myslel si jako k te vode na "spalovani"? myslis, ze by to zabranilo te korozi? voda se prece s olejem nemisi. (tohle sem nemysle ironicky - jen se ptam :D )

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


13.3.06, 19:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Co místo vody tam lejt trochu M2T?


táto odpoveď mi spôsobila úsmev na tvári... :D ( žeby kosmodisk )... "iba hypoteticky" čo by to spravilo z emisiami, myslím že na životnosť motora by to malo asi pozitívny vplyv... neviem ako by sa na M2T tvárili sedlá ventilov..., ale bolo by to hospodárnejšie?

moje predchádzajúce auto bol 2-takt ( ??? 601 ) a dodnes ma fascinuje špecifická vôňa výfukových plynov M2T...


13.3.06, 20:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Lacny recept neexistuje
Ak by sa to tak lahko dalo urobit, vsetky automobilky by to uz davno tak robili. Co ja som uz videl posilnovacov iskier, vrtuliek pod karbec a inych nezmyslov.


20.3.06, 14:08
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Na vodu zapomeňte, nic motoru nepřidá, ale ubere životnost. Ta voda se totiž dostává do oleje!!! Co se dělá u přeplňovaných závodních motorů je jiná věc.

Voda se s motoru vlivem tlaku a teploty rozloží a následně spálí, tedy její energetický přínos je nulový. Ovšem při disociaci vody se snižují spalovací teploty a motor je možné více přeplňovat. To je tak asi k použití vody ve spalovacím prostoru, o žádné zvýšení kompresního poměru se nejedná, na to je tam té vody příliš málo. Navíc její objem zmenší množství kyslíku přístupného ke spálení, je to oficiálně změřeno při testech s vlhkým vzduchem, do určité hodnoty je to přínos, protože se do spalovacího prostoru dostane více studenější směsi, ale potom už jde vše dolů...

Jakýkoli zásah do karburátoru vše jen zhorší, navíc nemáš možnost dosáhnout plného výkonu, což poznáš v kopcích paradoxně zvýšením spotřeby paliva a navíc auto nechce jet. Už jsem o tom psal mockrát, že jakýkoli zásah do karbu naruší vyváženost systému a nic většinou nepřinese, nakonec se každý vrátí k původnímu nastavení z fabriky. Důkladně si seřiď motor a nauč se jezdit úsporně, chce to zlehka na plyn a hodně dojíždět na neutrál, prostě chce to techniku jízdy, ale v dnešním provozu budeš s takovým kolenovrtstvím akorát tak překážet... Jestli nemáš prachy na benzín, nemůžeš jezdit autem, to ví každý rozumný člověk.

_________________
J.


21.3.06, 18:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
dojizdet na neutral? Kdyz sem naposledy jel s Octavkou a palub. PC se prepnul na okmzitou spotrebu, tak kdyz sem dojizdel na krizovatku tak, ze sem podrazoval a brzdil motorem, byla tam spotreba 0,0l, tak tim zpusobem jezdim i s Rapidem. :!: vim ze karbec a strikacka se neda srovnavat :!: ale u toho karbu fakt nevim jestli je lepsi dojet na neutral, nebo podrazovat. Tak mi prosim poradte.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


21.3.06, 20:16
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Lukas píše:
dojizdet na neutral? Kdyz sem naposledy jel s Octavkou a palub. PC se prepnul na okmzitou spotrebu, tak kdyz sem dojizdel na krizovatku tak, ze sem podrazoval a brzdil motorem, byla tam spotreba 0,0l, tak tim zpusobem jezdim i s Rapidem. :!: vim ze karbec a strikacka se neda srovnavat :!: ale u toho karbu fakt nevim jestli je lepsi dojet na neutral, nebo podrazovat. Tak mi prosim poradte.


Když brzdíš motorem s karbem, nasáváš pořád množství pro volnoběh, a to ve zvýšené míře, navíc zbytečně ztrácíš energii, což při dojíždění ke křižovatce nevadí, ale při cestách mimo město je to chyba...

_________________
J.


21.3.06, 20:58
Profil
Příspěvek 
Při prždění motorem s karburátorem, je vyšší spotřeba benzínu než na volnoběh s neutrálem. U stříkaček to je jiné, tam ŘJ odpojí vstřiky, dokud nesešlápneš plyn, nebo nedosáhne motor volnoběžných otáček.


22.3.06, 00:02

Příspěvky: 16
Bydliště: Kolta (SK)
Příspěvek Re: Lacny recept neexistuje
Peter50kw píše:
Ak by sa to tak lahko dalo urobit, vsetky automobilky by to uz davno tak robili. Co ja som uz videl posilnovacov iskier, vrtuliek pod karbec a inych nezmyslov.


Automobíilky nam skor ukazuju, ako sa to neda robit... az to vyzera, ze ani nemaju zajem o nejake usporne technologie... ak aj nieco "prevratne" (Prius a podobne) postavia, je to za cenu, krtoru vacsina zakaznikov nemoze akceptovat

_________________
Ivan


22.3.06, 09:02
Profil ICQ

Příspěvky: 20
Příspěvek 
Roman píše:
s vodou jezdej WRCcka normalne a jejich motorum to pridava cca 30% vykonu (teda letos to uz myslim zakazali) - Je to jenom v tom ochlazovani smesi = mensi obem smesi = nasaje se vic vzduchu - je to to samy jako kdyz jedete nekdy v lete navecer - auto ma hned o poznani vyssi tah, protoze je vzduch vlhci a chladnejsi


Taky jsem kdysi o té vodě přemýšlel, ale myslím, že to funguje ještě trošku jinak. Samozřejmě k nějakému ochlazení tam dojde, ale hlavně po zapálení směsi se kapičky vody vypaří a pára vytvoří větší tlak. takře skoro parní stroj.


18.8.06, 14:30
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Nemysli...:-) Nefunguje to jinak, voda vstříknutá do spalovacího prostoru má jen jeden účinek - snižuje spalovací teploty a lze tedy jít do vyšších plnícíh tlaků, aniž by se spalovací prostor přehříval. Energie potřebná k disociaci vody na vodík a kyslík a jejich následné spálení za vziku vody je stejná, takže tepelný přínos je nulový.

Další účinek je negativní, voda způsobuje korozi ventilů, sedel....

_________________
J.


18.8.06, 15:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Mal by som jeden typ. Uz 7 rokov sa venujem studiu a prerabaniu karburatorov. Na S120 sa dalo pekne pohrat s velkostou trysiek a spotreba sla pekne dolu. Samozrejme za cenu straty vykonu, ale ved nie kazdy je pretekar a ani zasahy nemozu byt dramaticke. Pri Fa sa uz nedaju zohnat ine trysky ale da sa odpojit obohacovac prvej a druhej komory ci dokonca odpojit celkom druhu komoru. To snad vie kazdy. Obohacovac prvej komory je taky vystupok na pravej strane karb, ktory drzia 2 krizove sroby. Ked to rozoberies je tam pruzinka, tu treba vybrat a dat to naspat. Asi 90percent karb ma pokazeny tento obohacovac, kedze tie gumene membrany cervene maju podtlakom v motore stlacat tu pruzinu a tak zatvorit ten ventil obohacovania, ale kedze su uz stare a vytahane nevedia to zatvorit a tak je motor skoro stale obohacovany aj ked netreba.
Obohacovac 2. komory jje taka Fajka ako kedysi injektor na SEDR. Staci ho pootocit na bok a uz nebude tiect benzin do 2. komory.
Narocnejsia technika je potom vypinanie volnobezneho el-mag ventilu cez vlastny obvod-spinac. Tazka jazda v meste ale da sa naucit. Jazdil som tak asi 2roky. Mimomesto zas mozes kludne brzdit motorom a nevysaje ti zmes do vyfuku zbytocne. Inak LADY 2105 a novsie mali taky mikro pocitac, ktory odpajal volnobeh pri vyssich otackach. Tento system vsak nefunguje pri Fa... Skusal som to... A rozpravky typu pri vyssich otackach uz nefungujje volnobezny system karb boli mozno platne pri novom karb, ale nie po 15. rokoch... Tak to pisali vyvojari. Skuste vypnut trysku volnobehu pocas jazdy a pocitite to! Inak SEDR novsie mali taky volnobezny odajac, ze pri silnom podlaku-teda brzdeni motorom sa vtiahol cuplik dnu a nesla von zmes. Potom asi pri1500-1700 ot sa znova otvoril, aby fungoval volnobeh. Mam to odskusane. A dobre su tiez karb 105-120 bez ekonostatu-obohacovaca. Su to take male trysky vo veku karb. Staci ak si date veko zo 105SEDR a bude to zrat menej.
Tak zdar vyskumu a experimentom :)

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


19.8.06, 17:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
To co radi Septim, to je kastracia. Ovela jednoduchsie je povolit lanko plynu, aby to islo napriklad stlacit len do polovice a spotreba pojde dole. Vacsina ludi chce aby im auto aspon trocha islo! Este jednoduchsie - nestlacat pedal plynu az k podlahe. Ak sa karbec pretryskuje na mensie trysky, obycajne je vysledok ze to vobec neide. Starsie EDSR este mali akesi rezervy, priskrteny SEDR neide vobec. Najjednoduchsie zmensenie trysky je prestrcit cez nu tenky drotik.


19.8.06, 19:00
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Všechny uvedené úprasvy karburátoru se projeví na výkonu a životnosti motoru. Chudší směs pomaleji hoří, musí se upravit předstih, nebo jdou za chvíli do kytek výfuková sedla a ventily.

Nejlepší cestou ke snížení spotřeby je vhodné vozidlo s již nízkou spotřebou a hlavně technika jízdy. Když neumíš zacházet s pedály, nikdy nízké spotřeby paliva nedosáhneš...

_________________
J.


19.8.06, 19:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Dôkladne nastavený motor (+ aby nefungovali už spomínané obohacovače, ke´d nemajú; aby vypínal sýtič;) , ľahká noha na plyne.

Také ako odpojenie 2. komory, odpojenie obohacovačov, odpojenie injektora,......keď jazdíš s ľahkou nohou, aj tak tieto systémy nefungujú (= nemá zmysel ich nastálo odpájať); takže nemá význam ich odpájať. Ale niekedy jednoducho potrebuješ tieto obohatenie (predbiehanie, jazda do kopca)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


20.8.06, 12:10
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz