snížení spotřeby za každou cenu
Autor |
Zpráva |
krf
Příspěvky: 126 Bydliště: Jaromer
|
a co si přidělat šlapky? laborování s tryskama asi nebude to pravé ořechové. Co třeba dodržovat jízdní režimy, nevytáčet motor, podívat se, jestli nemáš neustále zavřenou klapku na sání studenýho vzduchu... jestli ti nepřibrždujou brzdy, jestli máš dobře nafoukaná kola, jestli se zavírá sitič a tak dál
_________________ brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl
|
13.3.06, 17:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Šemik píše: Co místo vody tam lejt trochu M2T? myslel si jako k te vode na "spalovani"? myslis, ze by to zabranilo te korozi? voda se prece s olejem nemisi. (tohle sem nemysle ironicky - jen se ptam )
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
13.3.06, 19:06 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Co místo vody tam lejt trochu M2T?
táto odpoveď mi spôsobila úsmev na tvári... ( žeby kosmodisk )... "iba hypoteticky" čo by to spravilo z emisiami, myslím že na životnosť motora by to malo asi pozitívny vplyv... neviem ako by sa na M2T tvárili sedlá ventilov..., ale bolo by to hospodárnejšie?
moje predchádzajúce auto bol 2-takt ( ??? 601 ) a dodnes ma fascinuje špecifická vôňa výfukových plynov M2T...
|
13.3.06, 20:24 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Lacny recept neexistuje
Ak by sa to tak lahko dalo urobit, vsetky automobilky by to uz davno tak robili. Co ja som uz videl posilnovacov iskier, vrtuliek pod karbec a inych nezmyslov.
|
20.3.06, 14:08 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Na vodu zapomeňte, nic motoru nepřidá, ale ubere životnost. Ta voda se totiž dostává do oleje!!! Co se dělá u přeplňovaných závodních motorů je jiná věc.
Voda se s motoru vlivem tlaku a teploty rozloží a následně spálí, tedy její energetický přínos je nulový. Ovšem při disociaci vody se snižují spalovací teploty a motor je možné více přeplňovat. To je tak asi k použití vody ve spalovacím prostoru, o žádné zvýšení kompresního poměru se nejedná, na to je tam té vody příliš málo. Navíc její objem zmenší množství kyslíku přístupného ke spálení, je to oficiálně změřeno při testech s vlhkým vzduchem, do určité hodnoty je to přínos, protože se do spalovacího prostoru dostane více studenější směsi, ale potom už jde vše dolů...
Jakýkoli zásah do karburátoru vše jen zhorší, navíc nemáš možnost dosáhnout plného výkonu, což poznáš v kopcích paradoxně zvýšením spotřeby paliva a navíc auto nechce jet. Už jsem o tom psal mockrát, že jakýkoli zásah do karbu naruší vyváženost systému a nic většinou nepřinese, nakonec se každý vrátí k původnímu nastavení z fabriky. Důkladně si seřiď motor a nauč se jezdit úsporně, chce to zlehka na plyn a hodně dojíždět na neutrál, prostě chce to techniku jízdy, ale v dnešním provozu budeš s takovým kolenovrtstvím akorát tak překážet... Jestli nemáš prachy na benzín, nemůžeš jezdit autem, to ví každý rozumný člověk.
_________________ J.
|
21.3.06, 18:30 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
dojizdet na neutral? Kdyz sem naposledy jel s Octavkou a palub. PC se prepnul na okmzitou spotrebu, tak kdyz sem dojizdel na krizovatku tak, ze sem podrazoval a brzdil motorem, byla tam spotreba 0,0l, tak tim zpusobem jezdim i s Rapidem. vim ze karbec a strikacka se neda srovnavat ale u toho karbu fakt nevim jestli je lepsi dojet na neutral, nebo podrazovat. Tak mi prosim poradte.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
21.3.06, 20:16 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Lukas píše: dojizdet na neutral? Kdyz sem naposledy jel s Octavkou a palub. PC se prepnul na okmzitou spotrebu, tak kdyz sem dojizdel na krizovatku tak, ze sem podrazoval a brzdil motorem, byla tam spotreba 0,0l, tak tim zpusobem jezdim i s Rapidem. vim ze karbec a strikacka se neda srovnavat ale u toho karbu fakt nevim jestli je lepsi dojet na neutral, nebo podrazovat. Tak mi prosim poradte.
Když brzdíš motorem s karbem, nasáváš pořád množství pro volnoběh, a to ve zvýšené míře, navíc zbytečně ztrácíš energii, což při dojíždění ke křižovatce nevadí, ale při cestách mimo město je to chyba...
_________________ J.
|
21.3.06, 20:58 |
|
|
RK
|
Při prždění motorem s karburátorem, je vyšší spotřeba benzínu než na volnoběh s neutrálem. U stříkaček to je jiné, tam ŘJ odpojí vstřiky, dokud nesešlápneš plyn, nebo nedosáhne motor volnoběžných otáček.
|
22.3.06, 00:02 |
|
|
alchstuip
Příspěvky: 16 Bydliště: Kolta (SK)
|
Re: Lacny recept neexistuje
Peter50kw píše: Ak by sa to tak lahko dalo urobit, vsetky automobilky by to uz davno tak robili. Co ja som uz videl posilnovacov iskier, vrtuliek pod karbec a inych nezmyslov.
Automobíilky nam skor ukazuju, ako sa to neda robit... az to vyzera, ze ani nemaju zajem o nejake usporne technologie... ak aj nieco "prevratne" (Prius a podobne) postavia, je to za cenu, krtoru vacsina zakaznikov nemoze akceptovat
_________________ Ivan
|
22.3.06, 09:02 |
|
|
Thales
Příspěvky: 20
|
Roman píše: s vodou jezdej WRCcka normalne a jejich motorum to pridava cca 30% vykonu (teda letos to uz myslim zakazali) - Je to jenom v tom ochlazovani smesi = mensi obem smesi = nasaje se vic vzduchu - je to to samy jako kdyz jedete nekdy v lete navecer - auto ma hned o poznani vyssi tah, protoze je vzduch vlhci a chladnejsi
Taky jsem kdysi o té vodě přemýšlel, ale myslím, že to funguje ještě trošku jinak. Samozřejmě k nějakému ochlazení tam dojde, ale hlavně po zapálení směsi se kapičky vody vypaří a pára vytvoří větší tlak. takře skoro parní stroj.
|
18.8.06, 14:30 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Nemysli... Nefunguje to jinak, voda vstříknutá do spalovacího prostoru má jen jeden účinek - snižuje spalovací teploty a lze tedy jít do vyšších plnícíh tlaků, aniž by se spalovací prostor přehříval. Energie potřebná k disociaci vody na vodík a kyslík a jejich následné spálení za vziku vody je stejná, takže tepelný přínos je nulový.
Další účinek je negativní, voda způsobuje korozi ventilů, sedel....
_________________ J.
|
18.8.06, 15:53 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Mal by som jeden typ. Uz 7 rokov sa venujem studiu a prerabaniu karburatorov. Na S120 sa dalo pekne pohrat s velkostou trysiek a spotreba sla pekne dolu. Samozrejme za cenu straty vykonu, ale ved nie kazdy je pretekar a ani zasahy nemozu byt dramaticke. Pri Fa sa uz nedaju zohnat ine trysky ale da sa odpojit obohacovac prvej a druhej komory ci dokonca odpojit celkom druhu komoru. To snad vie kazdy. Obohacovac prvej komory je taky vystupok na pravej strane karb, ktory drzia 2 krizove sroby. Ked to rozoberies je tam pruzinka, tu treba vybrat a dat to naspat. Asi 90percent karb ma pokazeny tento obohacovac, kedze tie gumene membrany cervene maju podtlakom v motore stlacat tu pruzinu a tak zatvorit ten ventil obohacovania, ale kedze su uz stare a vytahane nevedia to zatvorit a tak je motor skoro stale obohacovany aj ked netreba.
Obohacovac 2. komory jje taka Fajka ako kedysi injektor na SEDR. Staci ho pootocit na bok a uz nebude tiect benzin do 2. komory.
Narocnejsia technika je potom vypinanie volnobezneho el-mag ventilu cez vlastny obvod-spinac. Tazka jazda v meste ale da sa naucit. Jazdil som tak asi 2roky. Mimomesto zas mozes kludne brzdit motorom a nevysaje ti zmes do vyfuku zbytocne. Inak LADY 2105 a novsie mali taky mikro pocitac, ktory odpajal volnobeh pri vyssich otackach. Tento system vsak nefunguje pri Fa... Skusal som to... A rozpravky typu pri vyssich otackach uz nefungujje volnobezny system karb boli mozno platne pri novom karb, ale nie po 15. rokoch... Tak to pisali vyvojari. Skuste vypnut trysku volnobehu pocas jazdy a pocitite to! Inak SEDR novsie mali taky volnobezny odajac, ze pri silnom podlaku-teda brzdeni motorom sa vtiahol cuplik dnu a nesla von zmes. Potom asi pri1500-1700 ot sa znova otvoril, aby fungoval volnobeh. Mam to odskusane. A dobre su tiez karb 105-120 bez ekonostatu-obohacovaca. Su to take male trysky vo veku karb. Staci ak si date veko zo 105SEDR a bude to zrat menej.
Tak zdar vyskumu a experimentom
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
19.8.06, 17:56 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
To co radi Septim, to je kastracia. Ovela jednoduchsie je povolit lanko plynu, aby to islo napriklad stlacit len do polovice a spotreba pojde dole. Vacsina ludi chce aby im auto aspon trocha islo! Este jednoduchsie - nestlacat pedal plynu az k podlahe. Ak sa karbec pretryskuje na mensie trysky, obycajne je vysledok ze to vobec neide. Starsie EDSR este mali akesi rezervy, priskrteny SEDR neide vobec. Najjednoduchsie zmensenie trysky je prestrcit cez nu tenky drotik.
|
19.8.06, 19:00 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Všechny uvedené úprasvy karburátoru se projeví na výkonu a životnosti motoru. Chudší směs pomaleji hoří, musí se upravit předstih, nebo jdou za chvíli do kytek výfuková sedla a ventily.
Nejlepší cestou ke snížení spotřeby je vhodné vozidlo s již nízkou spotřebou a hlavně technika jízdy. Když neumíš zacházet s pedály, nikdy nízké spotřeby paliva nedosáhneš...
_________________ J.
|
19.8.06, 19:54 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Dôkladne nastavený motor (+ aby nefungovali už spomínané obohacovače, ke´d nemajú; aby vypínal sýtič;) , ľahká noha na plyne.
Také ako odpojenie 2. komory, odpojenie obohacovačov, odpojenie injektora,......keď jazdíš s ľahkou nohou, aj tak tieto systémy nefungujú (= nemá zmysel ich nastálo odpájať); takže nemá význam ich odpájať. Ale niekedy jednoducho potrebuješ tieto obohatenie (predbiehanie, jazda do kopca)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.8.06, 12:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|