Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
Se musi upravit ... v klidovem stavu ma bannerka asi 11,7V a to radio potrebuje minimalne 12V aby hralo s vypnutym motorem. Otazka zni jak klidove napeti baterky zvysit? Zvysim voltage pri dobijeni ... ale otazka je jak. Šemik radi tjuningovou diodu ale ja bych radeji potunil regulator protoze se mi nechce patlat diodu na visici drat
Mozna by stalo za to regulator postavit novy z novych soucastek misto tech stoletych obrovskych origo
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.3.08, 22:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
To napětí se dá na 120ce seřizovat na regulátoru, ale to neřeší tvůj problém. Pokud máš napětí naprázdno 11,7V tak to znamená že baterka je nabitá tak na jeden start nebo že ti blbě ukazuje voltmetr nebo že je baterka špatná. Určitě to není běžný provozní stav a tuningová dioda ti nevyřeší příčinu problému. Začal bych u standartních bolestivých míst na škodovce - ukostření motoru, batrky, kontakty, uhlíky alternátoru,....
btw. zkoušel jsi to jestli ti to nehraje i na těch 11,7V?
|
10.3.08, 22:22 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
cyz píše: To napětí se dá na 120ce seřizovat na regulátoru, ale to neřeší tvůj problém. Pokud máš napětí naprázdno 11,7V tak to znamená že baterka je nabitá tak na jeden start nebo že ti blbě ukazuje voltmetr nebo že je baterka špatná. Určitě to není běžný provozní stav a tuningová dioda ti nevyřeší příčinu problému. Začal bych u standartních bolestivých míst na škodovce - ukostření motoru, batrky, kontakty, uhlíky alternátoru,....
btw. zkoušel jsi to jestli ti to nehraje i na těch 11,7V?
No je fakt ze sem meril az u pojistek, zkusim primo na baterce Baterka je OK nastartuje bez problemu 15x za sebou (vyzkouseno). Nehraje pod 12V no sem myslel ze je rozbity ale byl to tenhle problem
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.3.08, 22:34 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
To bude spíš ten problém - ty dráty od baterky k pojistkám nejsou moc silné a jsou dlouhé jak týden před výplatou. Zkus změřit napětí na baterce a příp. jeden silný drát k rádiu zvlášť a uvidíš. Ale jsem v tomto docela pesimista - baterka po zatížení klesne na cca rovných 12V, po nějaké době může jít i nějakou tu desetinu pod 12. Tohle mi dělá i Forman, baterka je dobrá ale když mám zapnuté zapalování bez motoru tak mi to po chvilce spadne na 11,8V
|
10.3.08, 22:47 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
cyz píše: ...když mám zapnuté zapalování bez motoru tak mi to po chvilce spadne na 11,8V
A proto by mělo autorádio hrát alespoň do 10V.
|
10.3.08, 22:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
fatal píše: cyz píše: ...když mám zapnuté zapalování bez motoru tak mi to po chvilce spadne na 11,8V A proto by mělo autorádio hrát alespoň do 10V.
Nojono ... ale zase kdyz nefacha pod 12 tak nemuze vybit baterku natolik abys neodjel kdyz ho zapomenes
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.3.08, 22:53 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Dobíjení 125L kvůli fóbijímu rádiu
No já vím - a každé normální rádio taky hraje (to moje i pod 10, při startování mi napětí padá na 9,5-9,8 a rádio se nevypíná, jedině když je baterka slabší)
|
10.3.08, 22:54 |
|
|
Funky.F
Příspěvky: 111
|
Baterka má v klidovém stavu 12 V a při dobíjení 14. Takto je to v pořádku... nepleťte si pojmy a dojmy. Pokud to rádio nejede na 11,7 V, tak ho vyhoď.
_________________ Škoda 105L 1985, AZNP742.10-MII, 33,1/4800 ISO...co dodat, prostě klasika.
|
10.3.08, 23:21 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Funky.F píše: Baterka má v klidovém stavu 12 V a při dobíjení 14. Takto je to v pořádku... nepleťte si pojmy a dojmy. Pokud to rádio nejede na 11,7 V, tak ho vyhoď.
To vis ze jo tovarni radio skoda ktery sem akorat koupil budu vyhazovat ...
Spis dam dokupy eletriku v aute ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.3.08, 23:26 |
|
|
Funky.F
Příspěvky: 111
|
Matthes píše: Funky.F píše: Baterka má v klidovém stavu 12 V a při dobíjení 14. Takto je to v pořádku... nepleťte si pojmy a dojmy. Pokud to rádio nejede na 11,7 V, tak ho vyhoď. To vis ze jo tovarni radio skoda ktery sem akorat koupil budu vyhazovat ... Spis dam dokupy eletriku v aute ...
První zkontroluj rádio, jaký má odběr, kontakty, a td. Je možné, že z nějakého důvodu zatěžuje moc baterku a nehraje.
_________________ Škoda 105L 1985, AZNP742.10-MII, 33,1/4800 ISO...co dodat, prostě klasika.
|
10.3.08, 23:32 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Funky.F píše: První zkontroluj rádio, jaký má odběr, kontakty, a td. Je možné, že z nějakého důvodu zatěžuje moc baterku a nehraje.
Smankote radiu nic neni. Zkousel sem ho na baterce bez capacity co ma jen lehce pres 12V ... Domnivam se ze se jedna o ochranu proti vybiti aku ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.3.08, 23:35 |
|
|
Funky.F
Příspěvky: 111
|
Matthes píše: Smankote radiu nic neni. Zkousel sem ho na baterce bez capacity co ma jen lehce pres 12V ... Domnivam se ze se jedna o ochranu proti vybiti aku ...
Je to možné, ale v tom případě by to bylo nastavené na napětí okolo 10 V, mám pocit baterka natáhne bačkory když v ní klesne napění pod 8 V.
_________________ Škoda 105L 1985, AZNP742.10-MII, 33,1/4800 ISO...co dodat, prostě klasika.
|
10.3.08, 23:40 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Funky.F píše: Matthes píše: Smankote radiu nic neni. Zkousel sem ho na baterce bez capacity co ma jen lehce pres 12V ... Domnivam se ze se jedna o ochranu proti vybiti aku ... Je to možné, ale v tom případě by to bylo nastavené na napětí okolo 10 V, mám pocit baterka natáhne bačkory když v ní klesne napění pod 8 V.
No to nevim jesi by melo cenu, baterka s 10V by ztuhly motor asi neotocila
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.3.08, 23:43 |
|
|
Funky.F
Příspěvky: 111
|
Hehe, to je pravda, ale proti zničení baterky by to bylo dobré.
_________________ Škoda 105L 1985, AZNP742.10-MII, 33,1/4800 ISO...co dodat, prostě klasika.
|
10.3.08, 23:47 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Napětí na baterce by při normálním provozu nemělo klesnout pod 12V, ideálně je naprázdno 12,6V. Regulátor nový určitě nestavět, dnešní součástky vydrží týden. Jde rozebrat starý a na tom škrabacím odporu udělat rýhu kousek dál.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
11.3.08, 07:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|