|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Garde 4q to 5q
Nazdárek, chtěl bych znát váš názor na jeden problém. Kamarád má Škoda Garde, r.v 1983. Je v něm namontována 4q převodovka, ale kastle je už na 5q. Protože to opravuje celkově, tak je motor i převodovka venku, a já jsem mu řek aby si tam dal 5q, že je to lepší. On si ale myslí, že by se ještě musely měnit i poloosy protože je ta zadní vlečená náprava užší než maj třeba eMkový Rapidy (Myslí si to proto že je to r.v 83 - rok před nástupem Emek). Já si ale myslím že jsou ty převodovky volně záměnné (nepočítám-li táhlo řazení), a že ty poloosy můžou zůstat ty jaký tam jsou protože jsou stejný. Dost jsme o tom hádali a na ničem jsme se nechodli...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.8.06, 08:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
driver.rapid
Příspěvky: 12 Bydliště: Teplice
|
Cus, tak to ti taky presne nepovim, ale kamos ma ve skodare motor z facka, petikvalt a zadni napravu klasiku m-kovou, ne tu uhlovou, takze by to asi melo v pohode jit. Kdybys shanel tu prevodovku, tak mi ji ted nekdo nabizel prej fungl nova za 2000,-
|
24.8.06, 09:30 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
driver.rapid píše: Cus, tak to ti taky presne nepovim, ale kamos ma ve skodare motor z facka, petikvalt a zadni napravu klasiku m-kovou, ne tu uhlovou, takze by to asi melo v pohode jit. Kdybys shanel tu prevodovku, tak mi ji ted nekdo nabizel prej fungl nova za 2000,-
Já tu převodovku neschánim, zajímá mě to čistě teoreticky...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.8.06, 09:33 |
|
|
driver.rapid
Příspěvky: 12 Bydliště: Teplice
|
Ja to nemyslel ve zlym, ale podle me by to melo jit
|
24.8.06, 09:35 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
teoreticky se ty převodovky liší jenom dýlkou
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
24.8.06, 11:09 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Garde 4q to 5q
Šemik píše: Nazdárek, chtěl bych znát váš názor na jeden problém. Kamarád má Škoda Garde, r.v 1983. Je v něm namontována 4q převodovka, ale kastle je už na 5q. Protože to opravuje celkově, tak je motor i převodovka venku, a já jsem mu řek aby si tam dal 5q, že je to lepší. On si ale myslí, že by se ještě musely měnit i poloosy protože je ta zadní vlečená náprava užší než maj třeba eMkový Rapidy (Myslí si to proto že je to r.v 83 - rok před nástupem Emek). Já si ale myslím že jsou ty převodovky volně záměnné (nepočítám-li táhlo řazení), a že ty poloosy můžou zůstat ty jaký tam jsou protože jsou stejný. Dost jsme o tom hádali a na ničem jsme se nechodli...
Muj nazor (nemusi byt smerodatny):
Poloosy by mely do prevodovky pasovat.
Pro 5Q se lisi nejen kastle ale i jedna trubka na vodu a nadrz, takze musi proverit i vhodnost techto dilu.
Samozrejme kratsi tahlo razeni.
Mam Rapid 120 1985, silentblok prevodovky je stejny, jenom na prevodovce je drzak jiny a pasuje mi tam 4Q i 5Q (vyzkouseno).
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
24.8.06, 12:56 |
|
|
Jack51
Příspěvky: 41
|
driver.rapid píše: Cus, tak to ti taky presne nepovim, ale kamos ma ve skodare motor z facka, petikvalt a zadni napravu klasiku m-kovou, ne tu uhlovou, takze by to asi melo v pohode jit. Kdybys shanel tu prevodovku, tak mi ji ted nekdo nabizel prej fungl nova za 2000,-
To je převodovka na vlecku nebo na kyvku za ty 2000?
|
25.8.06, 10:20 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Nazdar, Šemiku!
Mělo by to jít bez problémů, 5q převodovka je delší jen vpředu, všechny ostatní rozměry (uchycení, díry na poloosy) jsou stejné.
Jen si nejsem zcela jist tisícihranem na unašeči hnacích hřídelí, myslim, že na Garde byly dva typy poloos a nevím, zda měly shodné ty tisícihrany v převodovce.
Ale když je to r.v. 83, tak to asi budou ty novější a měly by pasovat...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
28.8.06, 21:20 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Bukaj píše: Nazdar, Šemiku! Mělo by to jít bez problémů, 5q převodovka je delší jen vpředu, všechny ostatní rozměry (uchycení, díry na poloosy) jsou stejné. Jen si nejsem zcela jist tisícihranem na unašeči hnacích hřídelí, myslim, že na Garde byly dva typy poloos a nevím, zda měly shodné ty tisícihrany v převodovce. Ale když je to r.v. 83, tak to asi budou ty novější a měly by pasovat...
Nazdar, Bukaji. Já si to taky myslim že to bude všecko pasovat, ale můj kamarád, majitel onoho garde, si myslí že to nepůjde... Až bude převodovka venku tak ty tisícihrany porovnáme s rapiďáckými a uvidíme. Jinak díky za názor
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.8.06, 08:07 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Tú prevodovku tam nenacpeš. Nevojde ti do tunela. Pasuje len do niektorých eMkových karosérii a do rapida. Ale ak si šikovný automechanik, tak si to môžeš prerobiť. Tu niekde to niekdo rozpitval ako to tam nacpal. Neni to zrovna bezpečné, ak nevieš, čo robíš.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
3.9.06, 20:56 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Na beton budeš mať tento istý problém. Ale či sa ti ho takto podari vyriešiť, tak to neviem. Hlavne si to prečítaj.
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=386
Tu je tiež článok, ako zistiť, či tam tá prevodovka pasuje.
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=425
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
3.9.06, 21:08 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
tvrdí, že kastle je připravená..
kdyby nebyla, musí se upravit tunel, nosník, trubky chlazení, trbky topenínatáhnout torchu jinak, vyměnit nádrž, za eM, táhlo a kulisu řazení za 5q verzi (kratší táhlo, a kulisa s blokací zpátečky), do tunelu pro novou kulis zvětšit otvor,
mám v užovce 5kvalt sice na kyvku, ale tímto jsem si prošel.
vlečka by měla na převodovku sedět, liší se délka hnacích hřídelů, příčný ramena apod. ale namontovat by to mělo jít, hřídele zůstanou původní, jen se připojí na převodovku.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
1.12.06, 20:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|