Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 00:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Garde 4q to 5q 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Garde 4q to 5q
Nazdárek, chtěl bych znát váš názor na jeden problém. Kamarád má Škoda Garde, r.v 1983. Je v něm namontována 4q převodovka, ale kastle je už na 5q. Protože to opravuje celkově, tak je motor i převodovka venku, a já jsem mu řek aby si tam dal 5q, že je to lepší. On si ale myslí, že by se ještě musely měnit i poloosy protože je ta zadní vlečená náprava užší než maj třeba eMkový Rapidy (Myslí si to proto že je to r.v 83 - rok před nástupem Emek). Já si ale myslím že jsou ty převodovky volně záměnné (nepočítám-li táhlo řazení), a že ty poloosy můžou zůstat ty jaký tam jsou protože jsou stejný. Dost jsme o tom hádali a na ničem jsme se nechodli...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.8.06, 08:18
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 12
Bydliště: Teplice
Příspěvek 
Cus, tak to ti taky presne nepovim, ale kamos ma ve skodare motor z facka, petikvalt a zadni napravu klasiku m-kovou, ne tu uhlovou, takze by to asi melo v pohode jit. Kdybys shanel tu prevodovku, tak mi ji ted nekdo nabizel prej fungl nova za 2000,- :?


24.8.06, 09:30
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
driver.rapid píše:
Cus, tak to ti taky presne nepovim, ale kamos ma ve skodare motor z facka, petikvalt a zadni napravu klasiku m-kovou, ne tu uhlovou, takze by to asi melo v pohode jit. Kdybys shanel tu prevodovku, tak mi ji ted nekdo nabizel prej fungl nova za 2000,- :?


Já tu převodovku neschánim, zajímá mě to čistě teoreticky...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.8.06, 09:33
Profil

Příspěvky: 12
Bydliště: Teplice
Příspěvek 
Ja to nemyslel ve zlym, ale podle me by to melo jit 8)


24.8.06, 09:35
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27228
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
teoreticky se ty převodovky liší jenom dýlkou

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


24.8.06, 11:09
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Garde 4q to 5q
Šemik píše:
Nazdárek, chtěl bych znát váš názor na jeden problém. Kamarád má Škoda Garde, r.v 1983. Je v něm namontována 4q převodovka, ale kastle je už na 5q. Protože to opravuje celkově, tak je motor i převodovka venku, a já jsem mu řek aby si tam dal 5q, že je to lepší. On si ale myslí, že by se ještě musely měnit i poloosy protože je ta zadní vlečená náprava užší než maj třeba eMkový Rapidy (Myslí si to proto že je to r.v 83 - rok před nástupem Emek). Já si ale myslím že jsou ty převodovky volně záměnné (nepočítám-li táhlo řazení), a že ty poloosy můžou zůstat ty jaký tam jsou protože jsou stejný. Dost jsme o tom hádali a na ničem jsme se nechodli...


Muj nazor (nemusi byt smerodatny):
Poloosy by mely do prevodovky pasovat.
Pro 5Q se lisi nejen kastle ale i jedna trubka na vodu a nadrz, takze musi proverit i vhodnost techto dilu.
Samozrejme kratsi tahlo razeni.
Mam Rapid 120 1985, silentblok prevodovky je stejny, jenom na prevodovce je drzak jiny a pasuje mi tam 4Q i 5Q (vyzkouseno).

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


24.8.06, 12:56
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 41
Příspěvek 
driver.rapid píše:
Cus, tak to ti taky presne nepovim, ale kamos ma ve skodare motor z facka, petikvalt a zadni napravu klasiku m-kovou, ne tu uhlovou, takze by to asi melo v pohode jit. Kdybys shanel tu prevodovku, tak mi ji ted nekdo nabizel prej fungl nova za 2000,- :?


To je převodovka na vlecku nebo na kyvku za ty 2000?


25.8.06, 10:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Nazdar, Šemiku!
Mělo by to jít bez problémů, 5q převodovka je delší jen vpředu, všechny ostatní rozměry (uchycení, díry na poloosy) jsou stejné.
Jen si nejsem zcela jist tisícihranem na unašeči hnacích hřídelí, myslim, že na Garde byly dva typy poloos a nevím, zda měly shodné ty tisícihrany v převodovce.
Ale když je to r.v. 83, tak to asi budou ty novější a měly by pasovat...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


28.8.06, 21:20
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Bukaj píše:
Nazdar, Šemiku!
Mělo by to jít bez problémů, 5q převodovka je delší jen vpředu, všechny ostatní rozměry (uchycení, díry na poloosy) jsou stejné.
Jen si nejsem zcela jist tisícihranem na unašeči hnacích hřídelí, myslim, že na Garde byly dva typy poloos a nevím, zda měly shodné ty tisícihrany v převodovce.
Ale když je to r.v. 83, tak to asi budou ty novější a měly by pasovat...


Nazdar, Bukaji. Já si to taky myslim že to bude všecko pasovat, ale můj kamarád, majitel onoho garde, si myslí že to nepůjde... Až bude převodovka venku tak ty tisícihrany porovnáme s rapiďáckými a uvidíme. Jinak díky za názor :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


29.8.06, 08:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Tú prevodovku tam nenacpeš. Nevojde ti do tunela. Pasuje len do niektorých eMkových karosérii a do rapida. Ale ak si šikovný automechanik, tak si to môžeš prerobiť. Tu niekde to niekdo rozpitval ako to tam nacpal. Neni to zrovna bezpečné, ak nevieš, čo robíš.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


3.9.06, 20:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Na beton budeš mať tento istý problém. Ale či sa ti ho takto podari vyriešiť, tak to neviem. Hlavne si to prečítaj.
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=386

Tu je tiež článok, ako zistiť, či tam tá prevodovka pasuje.
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=425

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


3.9.06, 21:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
tvrdí, že kastle je připravená..


kdyby nebyla, musí se upravit tunel, nosník, trubky chlazení, trbky topenínatáhnout torchu jinak, vyměnit nádrž, za eM, táhlo a kulisu řazení za 5q verzi (kratší táhlo, a kulisa s blokací zpátečky), do tunelu pro novou kulis zvětšit otvor,

mám v užovce 5kvalt sice na kyvku, ale tímto jsem si prošel.

vlečka by měla na převodovku sedět, liší se délka hnacích hřídelů, příčný ramena apod. ale namontovat by to mělo jít, hřídele zůstanou původní, jen se připojí na převodovku.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.12.06, 20:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz