Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 06:27



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 kódování datového pole mono-motronic 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
septim píše:
No prezrel som asi 1000strán manuálov co mám k felicii ale nenasiel som to tam. ale nemam ten manual co je dane foto, skusim sa na to pozriet v garazi ci vobec nieco take najdem v aute... :roll: :?:


to mám s Favorita BMM, sú to servisné brožúry...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.4.08, 12:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Tak tohle není ze škodovácké příručky, ale z nějaké přeložené příručky od Bosch. Je to takhle:

Obrázek

Výsledek se mi na první pohled zdá dobrý spíš do města (líp táhne v malých otáčkách), ve vysokých je to spíš horší takže bych to viděl tak že si udělám v kabině přepínač kde si budu volit režim ŘJ :) to budou tuneři čumět :D:D


16.4.08, 12:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Tam na obrazku to ale pisu naopak, ked je to spojene, je to vyssi predstih a ked je to rozpojene, tak predstih je "pozdeji" teda je nizsi...

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


16.4.08, 12:26
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
udělej automat, třeba při třech nebo čtyřech tisících změna režimu a zátah do sedačky, softwarový VTEC :)


16.4.08, 12:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Tak som to rozobral, je tam ten kontakt - dutinka na vyvode č. 40 a je to spojene. teda by mal byt vyssi predstih. Ja mam LPG a ak rozpojim malo by to byt predsa este horsie. Tak neviem.

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


16.4.08, 13:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
neviem, myslím že to kódovanie je podľa mňa iba servisný režim jednotky kedy sa dajú s jednotky čítať a zapisovať dáta...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.4.08, 13:58
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
S BMM sice nemám žádné zkušenosti, ale po přečtení zdejších příspěvků mám stejný názor jako michalkatka. Nevím, proč by jiný režim byl nazýván "kódováním"...


16.4.08, 14:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
septim píše:
Tak som to rozobral, je tam ten kontakt - dutinka na vyvode č. 40 a je to spojene. teda by mal byt vyssi predstih. Ja mam LPG a ak rozpojim malo by to byt predsa este horsie. Tak neviem.


si to nech rozpojené uvidíme testy gaz LPG na mezistátní úrovní, výzkumné centrum škoda techweb dáme těm konstruktérům na prdel :D miloš


16.4.08, 15:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Som si to precital viac krat, ale rozpajat sa to oplati len ak by niekto mal privysoku kompresiu alebo chcel pouzivat benzin 91, co uz dnes nema zmysel. skoda no, som myslel keby to bolo naopak sa oplati. Na fav som mal predstih az 17°, no fel dava asi max 7°... Som sa tesil ze bude narast vykonu ale houby, mozem setrit akurat tak na cimbu chip 4000sk, ale mozno skor prekruzkovat lebo to zerie asi 3dcl oleja na 1000km a kompresia je len asi 1,1...

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


16.4.08, 15:42
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
septim píše:
Som si to precital viac krat, ale rozpajat sa to oplati len ak by niekto mal privysoku kompresiu alebo chcel pouzivat benzin 91, co uz dnes nema zmysel. skoda no, som myslel keby to bolo naopak sa oplati. Na fav som mal predstih az 17°, no fel dava asi max 7°... Som sa tesil ze bude narast vykonu ale houby, mozem setrit akurat tak na cimbu chip 4000sk, ale mozno skor prekruzkovat lebo to zerie asi 3dcl oleja na 1000km a kompresia je len asi 1,1...


nic nekružkuj to ti žere guferama na ventilech miloš


16.4.08, 16:23
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Nějak mi uniká smysl čipování a provozu na LPG?

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


16.4.08, 16:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Drak píše:
Nějak mi uniká smysl čipování a provozu na LPG?


Napisane na Cimbu:

"18. Pomôže oprava riadiacej jednotky aj v prípade, že jazdím na LPG?
LPG má vyššie oktanové číslo než benzín. Čásť úpravy dátových polí riadiacej jednotky se týka zvýšenia predstihu, takže vyššie oktanové číslo LPG sa lepšie využije, výsledkem je zvýšenie krútiaceho momentu a tým aj výkonu motora, samozrejme je aj nižšia spotreba. Dalším pozitivním javem sú upravené prechodové režimy, takže v saciom potrubí nevznikajú také veľké rozdiely tlaku a systém LPG potom nie je náchylný ku spätným zášlehom, ktoré poškodzujé klapkové telesa. Pozitívne sa prejaví aj vyšší voľnobeh, ktorý u softwarov pre LPG používáme."

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


16.4.08, 20:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Pokud vím tak datové pole zapalování je v podstat tabulka hodnot předstihu ze které ŘJ volí konkrétní hodnotu podle situace. A to kódování bude nejspíš nějaká kompenzace kvůli emisím nebo bůhví čemu


16.4.08, 22:04
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
cyz píše:
Pokud vím tak datové pole zapalování je v podstat tabulka hodnot předstihu ze které ŘJ volí konkrétní hodnotu podle situace. A to kódování bude nejspíš nějaká kompenzace kvůli emisím nebo bůhví čemu


Ale Cyz, ved ty sam si pridal obrazok, kde je to uplne presne opisane na co to je. Skoda, ze to nie je naopak ako u dejva, tam treba dva konektory prepojit, aby RJ pocitala nie s 91okt benalom ale 95(tzv oktan korektor). Toto u BMM ale nie je (skor teda naopak je). Je tam doslova napisane:
"Kódování datového pole je vyvedeno na sv. 40 rídící jednotky
trvale ukostreno "normální" datové pole,
vedení prerušeno: zmena okamžiku zážehu na "pozdeji", při problémech s klepáním a zvonením."

na pozdeji znamena posunutie predstihu zo 7° napr na 5°...
teda ziadne emisie ani chiptuning. Nakolko nie je mozne menit predstih u ECU inak ako zmenou programu, toto je take ochranne opatrenie v pripade nizsej kvality benzinu, aby netrebalo hned menit soft, co nevedia ani autorizovane servisy.(Myslim prisposobit mapy softu motoru)

Je to teda dobre skor prekontrolovat z dovodu, ci to niekto pred namy neodpojil, alebo ci je funkcne ukostrenie.

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


17.4.08, 08:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Ale tohle já vím k čemu je to dobré, to bych ještě pochopil (s tím co uvádíš ten úryvek v popisu to je pěkné ale o pár kapitol vedle je to tam popsané přesně naopak :D) Ty sis všimnul, že bych tady psal něco o chip tuningu, zvýšení výkonu nebo tak něco? Já teda ne. Tím rozpojením se akorát trošičku změní charakteristika motoru, líp to bere v nízkých otáčkách takže dobré do města kde každých 50m stojííš ja křižovatce :) ale ve vysokách zase chcípe.


17.4.08, 08:38
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz