Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 07:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
 naklapeni svetel 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 602
Bydliště: Praha-Zizkov
Příspěvek naklapeni svetel
je tu nakej FELak a nebo nekdo podobnej kdo mi dokaze vysvetlit jak funguje naklapeni svetel pomoci servomotorku a polohoveho kolecka na palubce?

Motorek - kostra, 12V, impuls od kolecka
kolecko - kostra, 12V, podsviceni kolecka, impuls do motorku.

Je mi vse uplne jasne az na ten jeden kablik co jim de ridici signal. Co v tom kabliku vlastne je? + a - podle toho na jakou stranu koleckem kroutim? Jak je ten impuls dlouhej, maj ho ruzni vyrobci nak sjednocenej. Mohu pouzit motorky jednoho vyrobce a kolecko zas jineho? A co ty kolecka co nemaj polohy a jsou plynule regulovatelne? Jak se signal v kolecku vytvari, je tam nake mechanicke udelatko a nebo ja tam nakej plosnej spoj? Dekuji


22.5.08, 11:10
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 51
Bydliště: Mělník
Příspěvek Re: naklapeni svetel
Dusche píše:
je tu nakej FELak a nebo nekdo podobnej kdo mi dokaze vysvetlit jak funguje naklapeni svetel pomoci servomotorku a polohoveho kolecka na palubce?

Motorek - kostra, 12V, impuls od kolecka
kolecko - kostra, 12V, podsviceni kolecka, impuls do motorku.

Je mi vse uplne jasne az na ten jeden kablik co jim de ridici signal. Co v tom kabliku vlastne je? + a - podle toho na jakou stranu koleckem kroutim? Jak je ten impuls dlouhej, maj ho ruzni vyrobci nak sjednocenej. Mohu pouzit motorky jednoho vyrobce a kolecko zas jineho? A co ty kolecka co nemaj polohy a jsou plynule regulovatelne? Jak se signal v kolecku vytvari, je tam nake mechanicke udelatko a nebo ja tam nakej plosnej spoj? Dekuji

Na tom řídícím signálu "G" je nějaký signál,těžko říct jaký jelikož např v ovladači od Fa je tišťák s docela dost elektronikou ale např v ochce je snad jen poťák takže na motorek jde nejspíš regulovaný plus.To co s čím funguje je taky těžký...mě např motorky z fabky fungují s ovladačem z fabky(I) a i s ovladačem ochcy po i před faceliftem.
Nejlepší je sehnat komplet z jednoho auta.


22.5.08, 16:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nic o tom nevím, ale mám tušení jak by to asi mohlo být. Obecně bych nevěřil, že by to šlo od různých výrobců kombinovat, v rámci jednoho výrobce možná. Dle mne nepůjde jen o řízení pomocí úrovně napětí (už kvůli přesnosti a odolnosti rušení), ale hodnota naklopení bude zakódována nějakou modulací, nejvíce bych věřil pulsně šířkové, takže například nejmenší hodnota bude nejkratší impulz (/-/______) a největší hodnota nejdelší (/------/_). Takovýmto způsobem je například ovládán pohyb modelářských serv i motorů. Je i možné, že výrobci automobilů používají stejně definované kódování jako je použito v těch servech, to by potom bylo nejspíše u všech stejné.

Jinak stačí vzít osciloskop a měřit, hned bude jasné, jak to funguje.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


23.5.08, 09:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 51
Bydliště: Mělník
Příspěvek 
Martin píše:
Nic o tom nevím, ale mám tušení jak by to asi mohlo být. Obecně bych nevěřil, že by to šlo od různých výrobců kombinovat, v rámci jednoho výrobce možná. Dle mne nepůjde jen o řízení pomocí úrovně napětí (už kvůli přesnosti a odolnosti rušení), ale hodnota naklopení bude zakódována nějakou modulací, nejvíce bych věřil pulsně šířkové, takže například nejmenší hodnota bude nejkratší impulz (/-/______) a největší hodnota nejdelší (/------/_). Takovýmto způsobem je například ovládán pohyb modelářských serv i motorů. Je i možné, že výrobci automobilů používají stejně definované kódování jako je použito v těch servech, to by potom bylo nejspíše u všech stejné.

Jinak stačí vzít osciloskop a měřit, hned bude jasné, jak to funguje.



Jak jsem psal...osobní zkušenost na svý feldě.Motorky z fabky a původní ovladač taky z fa,makalo suprově.Pak jsem dal kvůli vzhledu ovladač z O po face a maká též,naklápění chodí v celém rozsahu..Na stk mi za to udělily malé bazvýznamné plus. :D
A navíc...motorky jsou Hella (stejný jsou např na Mercedesech Sprinterech) a ovladače jsou podobné/stejné v celém koncernu Š/W/S/A.


23.5.08, 21:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Příspěvek 
cele je to zaozene na principe rovnosti dvoch odporov.
v regulatore (co je na pristrojovke, palubke a pod.) je potenciometer, s ktorym krutime (posuvame a pod.).
Po tretom vodici (+, -, signal) ide napatie do samotnej regulacnej jednotky. Tam je jeden specializovany IO, ktory spina motorcek, ktory posuva (vysuva) tycku, ktora hybe svetlom.
Na casti, co sa posuva je tiez pripojeny potenciometer, ktory meni svoju hodnotu odporu spolu so zmenou polohy svetla.
Ak sa jeho hodnota rovna hodnote odporu v ovladacom prvku tak sa motorcek zastavi.

Je to najjednoduchsi sposob a zrejme aj najlacnejsi.

_________________
Favorit Black Line, 50kW, r.94


24.6.08, 09:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 602
Bydliště: Praha-Zizkov
Příspěvek 
epto> super , dik za vysvetleni (O:


25.6.08, 05:51
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz