Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Ondras83 píše: tak vám teda nevim...
zatím pořád mě choděj názory že na Rencku žádnej problem naopak že i změna k lepšímu v jízdě, jeden má dokonce v předu 0mm a vzadu 30mm na každým kole a prej uplně v poho
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
22.5.08, 19:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Ondras83 píše: slovacek.milos píše: já tak jezdím na pikapu mám vepředu kola z feldy a vzadu dojíždím zimáky z pikapa drží to dobře /briliantis,polaris/ aůe uačalo to vzadu strašně huče po jízdě kuřim a zpět guma ale spíš ložisko zatím neřeším radio to pořeší miloš jo...ale prostě filda je dělaná tak, že je vzadu užší než vepředu, no a fotřik mi řikal, že když dám podložky jen dozadu, že si tim zkurvim geometrii a že se to nebude dát udržet na silnici a když projedu sračkama, nepojedou zadní kola v kolejích předních ale kousek vedle, tak se ptám, všimnul sem si, že třeba starý Mondeo je taky vzadu širší než vepředu a Berlingo to samý.....taky mi fotřik řikal, že Moskvič se hrozně špatně řídil, protože byl vzadu moc úzkej....tak když chci podložky, tak jestli všude stejný, nebo ten zadek bude moct bejt na každý straně o 5mm širší (aby mi kola nezapadali tak do podběhů jako teĎ...s předkem sem spokojenej, ale zadek hrůza, no a když dám předek zadek 15mm tak zadek bude OK a předek aby nebyl zase hodně mimo blatník )...nevim proto se ptám
felicie pickup má jiné disky širší miloš
|
22.5.08, 19:36 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
slovacek.milos píše: Ondras83 píše: slovacek.milos píše: já tak jezdím na pikapu mám vepředu kola z feldy a vzadu dojíždím zimáky z pikapa drží to dobře /briliantis,polaris/ aůe uačalo to vzadu strašně huče po jízdě kuřim a zpět guma ale spíš ložisko zatím neřeším radio to pořeší miloš jo...ale prostě filda je dělaná tak, že je vzadu užší než vepředu, no a fotřik mi řikal, že když dám podložky jen dozadu, že si tim zkurvim geometrii a že se to nebude dát udržet na silnici a když projedu sračkama, nepojedou zadní kola v kolejích předních ale kousek vedle, tak se ptám, všimnul sem si, že třeba starý Mondeo je taky vzadu širší než vepředu a Berlingo to samý.....taky mi fotřik řikal, že Moskvič se hrozně špatně řídil, protože byl vzadu moc úzkej....tak když chci podložky, tak jestli všude stejný, nebo ten zadek bude moct bejt na každý straně o 5mm širší (aby mi kola nezapadali tak do podběhů jako teĎ...s předkem sem spokojenej, ale zadek hrůza, no a když dám předek zadek 15mm tak zadek bude OK a předek aby nebyl zase hodně mimo blatník )...nevim proto se ptám felicie pickup má jiné disky širší miloš
jo..já vim, 5,5palce a origoš plechy sou 4,5 palce....já vim....teď ty liťáky co tam mám sou taky 5,5palce......no nevim jestli dopředu a dozadu stejný nebo dozadu větší......
EDIT: rozhod sem se...když seženu za dobrou cenu tak dopředu 10mm a dozadu 15mm a hotovo....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
22.5.08, 22:50 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Nebo zkus od někoho půjčit a vyzkoušet. Já si myslím že i těch 15mm na každé straně není zase až tak moc aby to rozházelo nějak moc stabilitu vozu. To bych uvažoval až u těch 3cm a více. Na zkoušku by slo i jen vypodložit jen šrouby a zkusit jak to vypadá, ne? Ale nejezdil bych s tím, jen na optickou zkoušku. Asi tak bych to viděl já, ale nejsem profík, tak nevím.
|
26.5.08, 16:49 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Je to taky hlavně o tom co chceš aby tě poslouchalo....Pokud zešíříš předek,zadek bude teoreticky podřazenej předku....Když naopak zadek,který bude neklidný a ty ho zešíříš není jisté,zda-li stopa předních kol bude mít dostatečnou možnost při změně směru uvést zadek do plynulého zatočení....Vzadu se to dělá jen velmi zřídka,spíše se zdálo že se to dělalo,ale spíš se jen dávali větší kola k vůli přenosu sil na vozovku.Nápravy byly jinak stále stejné,auto je pak totiž jako prkno a při zatáčení je jako loď,bojuješ s nim do zatáčky,jako by bylo dlouhý.Při zadním pohonu to nevadí,korekcí plynu a dostatečnému výkonu se to dohoní...dříve se uvádělo min...100kW.Naopak širší předek má možnost jakoby zkrátit poloměr zatočení a auto tě poslouchá při jakékoliv změně...Ale to je o ladění.Každej podle gusta a nálady na konkrétní trať....to samý je už i o nahuštění a jinejch prkotinách...Tuneři hustěj 3atm....ale to že auto klouže i na suchu a odchází mu všecko co souvisí s podvozkem je jedno...Hlavně že se valí .Ty to předpokládám chceš na oko pro kolemjdoucí a házet bláto mimo podběh,tak to je pak na tobě jak si to vyzdobíš...Ale aby pak auto nebylo neovladatelný.....raději tedy méně než-li více.....všecko je pak citlivější na opotřebení díky páce která je na osu vedená...
|
26.5.08, 20:59 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Tak ja jsem ted nahodil dopredu podlozky 15mm na kazdou stranu a nepozoroval sem zadnej rozdil. Teda jen na trase cca 150 km. Jen ceho jsem si vsiml, ze se mi zhruba pri 120 Km/hod. zacal ohodne vice trepat volant. Jeste chci zkusit dozadu nahodit podlozky 20mm a uvidim co to s tim udela. Pak budu muset vyresit to trepani volantu. (mozna nechat zkusit podlozky na soustruhu stocit)
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
26.5.08, 21:29 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
No poznáš to určitě při ostré jízdě do zatáčky...Pokud jsi ale nikdy ostře a často nejel,kdy se ozývají gumy,nemáš co porovnávat a tak nevíš,zda-li je to lepší nebo horší.....směrem dopředu to opravdu nepoznáš A jestli ti kmitá volant,tak to nejspíš nejsou vystředěný kola vůči ose,nebo ty podložky jsou i když to je nepravděpodobný, šišatý.Ale vsadil bych na to že kola jsou mimo střed...A jinak nevim proč to všichni dělaj....Chápu ty,co maj kola ven,díky jejich konstrukci,ale podložky jedině pod plecháč,např...na rallyekrosu nebo kopcích,kde prostě liťák nemaj tak volí podložky,kde kolo jaksi chybí,ale pod lité kolo a na sérii jen na čumendu a tunning ....Je to jako žába na prameni a někdy je to více nestabilní než stabilní...
|
27.5.08, 11:00 |
|
|
LiMaK
Příspěvky: 205 Bydliště: Ostrava
|
Tak ja jsem jednou laboroval s podlozkama. celkem me zaujaly teorie predohrab versus zadohrab.
Prej pri urcitem tipu predohrabu (facko,fileta,fabka) se v zadu dela uzsi naprava, jelikoz se tim koriguje nedotacivost. auto ma jakoby vetsi snahu jit i zadkem do smyku a cim je zadek uzsi tim je pry dotacivejsi do zatacky. teoreticky to znamena, ze pokud na filcce predek nechas seriovy, a zadek dorovnas do stejne sire jako predek, bude tvoje filda akorat vide NEDOTACIVA ( takze asi spatne)- vletis do zatacky a auto bude mit vetsi snahu jet rovne.
V souvislosti s timto jsem absolutne nepochopil, proc uz tak moc PRETACIVA skoda 120 ma stejnou konstrukci (vepredu siroka a vzadu uzka) Vzadu jsem ji rozsiril o 7 cm na kazde strane(2.5 podlozka zbytek disk) a vepredu o 5 cm(disk). podotykam zbytek podvozku taky upraveny(195/50r14). No, musim rict ze u tezkeho skoda zadku jsem docilil toho, ze auto se neda absolutne urvat a na hranici smyku se chova neutralne...teda ani nedotacive ani pretacive, proste je cele vynaseno obstredivou silou ven ze zatacky. Mam moznost srovnat to se standartni uzovkou, na uzkych napravach. Zatacku co s uzounem projedu 40tkou, krasne to zacina plavat, zadek jde do boku, proste citim jak zadek krasne ujizdi. no a s myzlikem (tim rozsirenym) projedu tu zatacku stejnym zpusobem 80tkou, gumy hvizdaji, ale auto nejde ani do pretaciveho "smyku" a ani do nedotacive "jizdy rovne"
Co presne ale zpusobi predohrab s tezkym predkem, tak to ti nepopisu. ale podle toho co jsem nekde vycetl, je spatne mit na takovem aute sirsi zadek nezli predek....bylo by to jeste vic nedotacive a melo by to vetsi tendenci jet v zatacce rovne...
GEOMETRIE se neboj, pokud mas kolo rovne(s dobrou geometrii), das tam rovnou podlozku, tak ti auto pojede rovne. maximalne tim dojebes odklon \ / a nebo / \ kol a ten je bezne dojebanej i na dieslovych feldach s tezkym motorem....asik takto: / \
Ctyrstopeho vozidla se taky neboj, protoze at das jakekoli podlozky, tak preci i bez podlozek mas vzadu jinej rozchod jak v predu a mas jej vlastne ctyrstope uz z vyroby
_________________ Vsechny správné vozy mají motor na té správné straně....ferrari,porsche, lambo...a 742
|
30.5.08, 16:29 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Tak prispejem aj ja mojou skusenostou. Mam vpredu asi 1cm alebo 1.5cm podlozky ale z donutenia, lebo som si kupil elktrony 6J a bez podlozky suchaju o gulovy cap, teda neda sa jazdit. (nevsimol som si ked som kupoval)
Jazda sa po instalacii zmenila. Auto je akoby velmi nachylne na zmeny volantu. Velmi rychlo reaguje na pohyby volantu dost sa naklana. Na dialnici treba sotva otacat volantom, avsak pri vyhybacich manevroch sa auto dost naklana, nie je tak stabilne. Okrem toho aj trasie volant od 70 do 95km/h. Na zimu mam 5,5J pick up a sedi to krasne na ceste. Brat pouziva tieto iste podlozky na svojej felde v zime vzadu aby to bolo sirsie a necitit nejaku zmenu jazdnych vlastnosti. Jazdime ale bezne nie sportovo.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
30.5.08, 17:16 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
mě nejde sakra o tuning ...chci, aby to v zatáčce prostě sedělo-čim širší auto, tim větší stabilita...bych řek....shrnul bych to takhle....prostě předek/zadek musej bejt stejně široký podložky, ale byl zachovanej poměr šířky předek/zadek, tím pádem se stane auto širší, ale ne nedotáčivější ani přetáčivější... teď myslim předohrab, takže když dám podložky 15mm dopředu i dozadu, tak se vlastně nic nezmění na přetáčivosti a nedotáčivosti, ale mělo by to teoreticky líp sedět (bude to širší) no a taky líp nastupovat do zatáček....opravte mě jestli se mýlim....
jo a s tim házením kol ve 120km/h....podložky nejsou vyvážený
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
3.6.08, 21:36 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Ondras83 píše: jo a s tim házením kol ve 120km/h....podložky nejsou vyvážený
Ono to bylo asi tim ze nemeli ten stredici krouzek, takze kolo bylo nejspis mimo osu naboje. Uz sou v zadu a v predu mam ted i s tim stredicim krouzekem a nedela to nic. Takze v predu mam 20 mm a v zadu 15 mm
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
4.6.08, 21:18 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Ondras83 píše: mě nejde sakra o tuning ...chci, aby to v zatáčce prostě sedělo-čim širší auto, tim větší stabilita...bych řek....shrnul bych to takhle....prostě předek/zadek musej bejt stejně široký podložky, ale byl zachovanej poměr šířky předek/zadek, tím pádem se stane auto širší, ale ne nedotáčivější ani přetáčivější... teď myslim předohrab, takže když dám podložky 15mm dopředu i dozadu, tak se vlastně nic nezmění na přetáčivosti a nedotáčivosti, ale mělo by to teoreticky líp sedět (bude to širší) no a taky líp nastupovat do zatáček....opravte mě jestli se mýlim.... jo a s tim házením kol ve 120km/h....podložky nejsou vyvážený
No skoro máš pravdu jen to auto nepatrně změkne ale možná to ani nepoznáš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.6.08, 22:37 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Kristensen píše: Ondras83 píše: mě nejde sakra o tuning ...chci, aby to v zatáčce prostě sedělo-čim širší auto, tim větší stabilita...bych řek....shrnul bych to takhle....prostě předek/zadek musej bejt stejně široký podložky, ale byl zachovanej poměr šířky předek/zadek, tím pádem se stane auto širší, ale ne nedotáčivější ani přetáčivější... teď myslim předohrab, takže když dám podložky 15mm dopředu i dozadu, tak se vlastně nic nezmění na přetáčivosti a nedotáčivosti, ale mělo by to teoreticky líp sedět (bude to širší) no a taky líp nastupovat do zatáček....opravte mě jestli se mýlim.... jo a s tim házením kol ve 120km/h....podložky nejsou vyvážený No skoro máš pravdu jen to auto nepatrně změkne ale možná to ani nepoznáš.
aha....no ale nechci z toho mit kočár
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
8.6.08, 16:57 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Ale ne to nebudeš, jak řikám možná to ani nepoznáš, tam jde o to že třeba na zadku když by jsi cpal brutus podložky tak musíš vyztužit zadní nápravu protože na ni pak působí větší páka a kroutí se ale nějaký 2-3cm to nic není a na předku tam zase maj ramena boční pohyb ne podélný jako vzadu, tudíž opět prodloužíš páku a bude na tlumiče a péra působit větší síla ale na těch 2cm nebo kolik tam chceš dát to nepoznáš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
8.6.08, 17:05 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
kluci, nevíte někdo něco o podložkách pod zadní náboj????
http://skoda-virt.cz/cz/auta/favorit-a- ... -fela-1-6/
myslim, že by to bylo lepčí než podložky pod kola, páč bych ušetřil za šrouby...nevíte někdo, kdo to dělá, nebo jak to vypadá, případně nějaký info.....díky moc
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
22.7.08, 10:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|