Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Odlehčení BBM setrváku
včera sem se bavil s kámošem a jeho spolužák má na stotříce vodlehčenej setrvák a prej to de do votáček jak prase tak se ptám, jak nejefektivněji odlehčit setrvák na BMM, kde musej zůstat zářezy na snímač otáček....někde sem čet odvrtání, ale vůbec nevim kde atd.....vyvážení po odlehčení je samozřejmostí
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
17.6.08, 15:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
utočit zezadu, celkovou váhu bych nesnižoval pod nějakejch 7kg (váha setrváku přítlačáku a lamely dohromady) Bacha na poctivé vyvážení, pokud necháš samotnej tak já zatím vždycky po cca 50 000 - 60 000km viděl jen prasklou kliku, takže nejlepší asi vyvážit celou sestavu s klikou. Jinak krom toho že to jde opravdu lépe do toček a z nich tak jinej efekt snad ani žádnej, v kopci to ztrácí, chybí tomu pak ta setrvačnost, kterou musíš dohnat ostatníma věcma (vačka čip objem atd atd) Pokud chceš závodit tak šetři na RS
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.6.08, 16:13 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Hele a slo by ten setrvak pritizit? Bylo by to lepci na kopec?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
17.6.08, 16:23 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Autíčko na setrvačník.
|
17.6.08, 16:27 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Matthes píše: Hele a slo by ten setrvak pritizit? Bylo by to lepci na kopec?
tak to nevim jestli to už někdo zkoušel
Já mám setrvák papírovej už od výroby
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.6.08, 16:33 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
V kopci to ztraci jo? To bych teda zrovna nevidel jako dusledek odlehcenyho setrvaku, leda by byly vytahany silentbloky az na zem...
Setrvak stocenej jsem mel a zadnej problem.... nez ten motor odesel. :'(
Jinak k pridani setrvacne hmoty.... staci pritlacak Sachs, ten je tezkej jako prase.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
17.6.08, 16:37 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Viky píše: V kopci to ztraci jo? To bych teda zrovna nevidel jako dusledek odlehcenyho setrvaku, leda by byly vytahany silentbloky az na zem... Setrvak stocenej jsem mel a zadnej problem.... nez ten motor odesel. :'( Jinak k pridani setrvacne hmoty.... staci pritlacak Sachs, ten je tezkej jako prase.
ztrácí to tím stylem pokud ho chceš vyjet bez jakýho koliv přidání plynu, prostě jedeš po rovině třeba 100 a přijde nějakej kopeček (žádnej krpál ale tak nějak normální stoupání) a necháš plyn v poloze v který je tak s odlechčeným setrvákem to zpomalí víc než se seriovým, samozřejmě když přidáš tak to nepoznáš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.6.08, 16:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
No, nechci se hádat, ale ten setrvačník má příliš malý moment setrvačnosti, aby autu do kopce pomohl. Stačí si uvědomit, za jak dlouho klesnou otáčky na volnoběh na neutrálu, a to setrvák tahá jen motor...
|
17.6.08, 17:05 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fatal píše: No, nechci se hádat, ale ten setrvačník má příliš malý moment setrvačnosti, aby autu do kopce pomohl. Stačí si uvědomit, za jak dlouho klesnou otáčky na volnoběh na neutrálu, a to setrvák tahá jen motor...
Já tvrdím že to znát je měl jsem ho o 1,5 kg na stodváce, a jak se to prostě do kopce nepřišláplo tak dosti zpomalovalo proti dřívějšku a zaručeně to bylo tím protože jsem taky udělal kdejaký ptákoviny kolem a za dva měsíce jsem si vzpoměl že bych mohl škrábnout setrvák.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.6.08, 17:07 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
to je podle me silena kravina setrvak pomaha ustalit chod motoru, ne tahat auto do kopce..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
18.6.08, 11:38 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Kachnis píše: to je podle me silena kravina setrvak pomaha ustalit chod motoru, ne tahat auto do kopce..
samozřejmě ale taky když utočíš setrvák tak nejenže motor při prošlápnutí plynu vyletí do otáček rychlejc ale taky rychlejc z nich spadne, a co má větší setrvačnost lehčí nebo těžší, vem si takovej motor z lokomotivy má 30 sekund na to aby se dotočil po vypnutí. To samé je v kopci, když s autem jedeš. když ho pošleš z kopce rozjedeš se sundáš nohu z plynu tak protější kopec tě zpomalí mín s normálním setrvákem než s odlechčeným, záleží samozřejmě na spoustě vlivů ale pokud dokážeš vnímat auto a to co se s ním děje, tak poznáš i blbý odlechčení nejen v lepším směru ale i v tom špatným, co jsem já vypozoroval tak to bylo řádově rozdíl v nějakejch 4-10 km v hodině.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.6.08, 13:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Stodváca není lokomotiva aby ti setrvák udržel motor v pohybu déle než pár sekund. Opravdu nechápu, kde jsi měl naakumulováno tolik energie, aby ti to udělalo rozdíl až 10km/h. Leda bys jel na jedničku a měl 20 tisíc na otáčkoměru...
|
18.6.08, 13:28 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
pokud to není motor na závody, ale na běžný ježdění, vyprd bych se na to
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
18.6.08, 13:29 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fatal píše: Stodváca není lokomotiva aby ti setrvák udržel motor v pohybu déle než pár sekund. Opravdu nechápu, kde jsi měl naakumulováno tolik energie, aby ti to udělalo rozdíl až 10km/h. Leda bys jel na jedničku a měl 20 tisíc na otáčkoměru...
Tu jsem dal jen jako příklad že prostě čím těžší tím víc setrvačných hmot a tím větší dotáčení a to je prostě i u toho setrváku. Dá se to i vyzkoušet, nastartuješ vytočíš na cca 6000 a vypneš klíček a motor se dotáčí a když jsem to udělal potom s odlechčeným tak se zastavil o hodně rychlejc. Netvrdím že to auto absolutně nepojede do kopce nebo že ho bude muse¨t tlačit ale při normální jízdě to znát je že při plynulé jízdě to auto v kopci vadne rychlejc.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.6.08, 13:36 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Kristensen píše: Dá se to i vyzkoušet, nastartuješ vytočíš na cca 6000 a vypneš klíček a motor se dotáčí a když jsem to udělal potom s odlechčeným tak se zastavil o hodně rychlejc.
Super metoda.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
18.6.08, 17:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|