5q ze 120ky emkový do kila?
Autor |
Zpráva |
LiMaK
Příspěvky: 205 Bydliště: Ostrava
|
se taky pridam k diskuzi o prevodovkach a jejich rozpadavani pod lepsim motorem
...pokud jezdis slusne, tak se ti zadnej dobrej 4q nerozpadne jen tim, ze tam bubla vykonejsi motor. ja mam motor 50kw felicii, trosku poupraveny, na 58kw (graf z brzdy mam) a to cele je osazeno v uzovce se 4q. proc 4q? protoze se mi nece do uzovky rezat a varit tunel...jaksi je to proti mojemu gustu. 4ku mam akorat delsi z petikvatlu, takze ja osobne mam kvalty neco jako 1 - 2 - 3 - 4,5.
takhle uz jezdim 3 roky bez jedine poruchy na prevodovce nebo poloose.
samozrejme tam ta 5ka chybi, ale to se tyka maximalky a otacek motoru, proste 130km/hod jedu s vetsim kravalem.
ale pokud nekdo nasadi vykony motor, a na 1cku chce hrabat jak dilinak, tak at se pak nedivi ze se mu to kurvi, a to jak 4q tak 5q...pokud na 1cku hrabes na rozjezd, tak je upne jedno jaka to je prevodovka, 1cka je vzdy 1cka....urve se kolecko ve 4q a nebo se urve to same kolecko v 5q...tusim ze v 5q prevodovce jsou kvalty 1 2 3 stejne, 4ka je delsi a 5ka je navic. jinak sroubky to drzi pokupe stejne...
mi to piskalo na rozjezd za tu dobu tak 3x, protoze nejak nepocituju zvlastni potrebu hoblovat si zbytecne gumy a dalsi uchyceni naprav a janevimco jeste(185/50 r 13). ale pokud jedu 50 na trojku a doslapnu do podlahy, krasne se mi s tim predjizdi a to teda nevim jediny rozdil mezi 4q a 5q prevodovkou...namahane budou pri takovem predjizdeni obe dve stejne...
5ti kval je dobrej protoze je vetsi ticho v aute, mensi vytaceni motoru(kdyz nezavodis) 130km/hod se da jet s mnohem nizsimi otackami.
_________________ Vsechny správné vozy mají motor na té správné straně....ferrari,porsche, lambo...a 742
|
12.7.08, 20:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
V 5q je 4 kratsi a 5 delsi nez 4 ve 4q.
No hrabou akorat kokoti ... nemluvim o prohrabnuti pri rozjezdu (kdyz o neco jde) ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.7.08, 21:10 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
4ka je v 5q vskutku kratší než ve 4q, to nebylo dobré to takto přehodit je to spíš 1 - 2 - 3 - 3.5
Škodaři, jestli to auto plánuješ pro běžné použití tak tam ten 5q dej a i když to chce zásahy do karoserie
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.7.08, 18:07 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
A neni to myšlený že má v 4q místo 4ky 5ku z 5q?
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
13.7.08, 19:03 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
By taky nebylo zrovna optimal, ta 4ka se taky hodí, 3ka je krátká a 5ka zase moc těžká, mít převodovku bez 4ky je šílenost.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.7.08, 17:05 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
No já vim, jen jsem to takhle pochopil.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
14.7.08, 20:06 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Šemik píše: 4ka je v 5q vskutku kratší než ve 4q, to nebylo dobré to takto přehodit je to spíš 1 - 2 - 3 - 3.5 Škodaři, jestli to auto plánuješ pro běžné použití tak tam ten 5q dej a i když to chce zásahy do karoserie neplánuji nelíbí s emi jako tak já to koupil ak že to chtěl kámoš že jsme byl sprostředkovatel pak hups podraz a už mi zůstalo na krku tak jsme ho vzal ale je docel apohodový ale tohle se na každodění ježdění nehodí na to si chci ospraovat rapida
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
14.7.08, 20:14 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Jen pro upřesnění není to ten co je na obrázku.(Je to věta oznamovací)!
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
15.7.08, 13:32 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
se 105 užovkou s 5q ze 120gls(125) denní provoz jezdím, auto jezdí dobře, mnohem lépe, než ze 4kv... právě díky převodovce, která z důvodu kratí 4ky vyvalí kopec jak fík na 4, kde bys už u 4kv cpal 3.. a 5 zase uleví od kraválu při rychlostech 100+... spotřeba+-7l....
mám ještě fako 135.. který míň sedí, žere 9-9,5 plynu (takže úspora okolo 1/4-1/3) a krom trochu menšího randálu od motoru, není v ničem zásadním dynamicky lepší, naopak přidává mnohem více randálu od podvozku přičemž pohodlí veškerý žádný, 120 je proti tomu jak v peřinkách...
na druhou stranu to taky není úplně marný, když spolehlivost je taky dobrá..
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
15.10.08, 23:39 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Este je jedna moznost pri 4q, pouzit diferak s pomerom 3,9, tak ako to mala Š120LE, akurat ona mala aj tazsiu 4 a mensie trysky v karbe. Tak sa da suplovat 5q, ale nie je az tak tazk ta 4 ako 5. Da sa s tym jazdit. Ked som prepocital prevodove pomery podla vzorcov na prevody, vychadza, ze pri zmene diferaku z 4,2 na 3,9 sa znizia otacky na 4. stupni o 600 ot. Tryska na 1. stupni uz sa presne nepametam, ale tusim zo serie 110 sa dava 108 a normo spotrebu mala LE asi o 6dlc menej. Nemam u seba knizky, tak neviem... opravte ma ak sa mylim.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
16.10.08, 07:37 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
septim píše: Este je jedna moznost pri 4q, pouzit diferak s pomerom 3,9, tak ako to mala Š120LE
Vono se to pak da poskladat i tak, ze das jenomstalej prevod 3.9 a stromecek nechas z normalniho 4Q, coz je docela takovy rozumny, jedinej problem v tom je a to je ten stalej prevod 3.9 sehnat.
Ackoliv si dokazu predstavit, ze by se nekdo nasel, pro by dokazal sekundrani hridel s prevodem 3.9 zkratit pro 4Q. Tech 5Q hridelu 3.9 je celkem dost...
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
16.10.08, 12:01 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
viem ze blba OT otazka, ale co tak rovno 6Q? niekde som sa dopocul (JPP) zevraj sa to da zbastlit aj so zachovanim spiatocky. Viem ze cenovo to asi bude ako nove auto, ale aj to je riesenie. Druha vec, ktora mi neda spat je... ci sa nahodou neda spravit este tvrdsi staly prevod do 5Q? proste 3.8 az 3.6
ps: nevyznam sa, mozno pisem kraviny z cesty tak nekamenujte
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
2.11.08, 03:14 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6587 Bydliště: Kosice
|
darklord píše: viem ze blba OT otazka, ale co tak rovno 6Q? niekde som sa dopocul (JPP) zevraj sa to da zbastlit aj so zachovanim spiatocky. Viem ze cenovo to asi bude ako nove auto, ale aj to je riesenie. Druha vec, ktora mi neda spat je... ci sa nahodou neda spravit este tvrdsi staly prevod do 5Q? proste 3.8 az 3.6 ps: nevyznam sa, mozno pisem kraviny z cesty tak nekamenujte
no "tvrdsi" staly prevod sa samozrejme da spravit, ak si zozenies / vyrobis patricny diferencial. moznym zdrojom by mohli byt 1203jky, ale tie maju diferencial na kardani, takze ma mozno inu konstrukciu a dost pravdepodobne bude mat prevod daleko za 4,22. sutazne sa to dychto prevodoviek daval SP okolo 3,2 (?). druha vec je, naco ti to bude. s takym stalym prevodom uplne stratis tah na 4. a 5. prevodovy stupen a na trojku budes zrychlovat len nepatrne. (s 3.8 by to mozno este slo, 3.6 by uz bolo dost maso a 3.2 by ten motor zabilo)
Ako je to so skladanim 6Q neviem, este som o tom nepocul (neviem si to predstavit, kam sa da dat to 6. koleso). mne by sa taka opsna zisla, ale bohuzial musim zostat u 5Q. Mne je 5Q/3.9 relativne dostacujuca prevodovka.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
2.11.08, 08:18 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Prevody s pomerem pod 3.9 bych teda moc nedoporucoval, to je dobry tak pro dehtozrouta. Spis naopak kratsi, aby se clovek trochu povozil, 5Q/4.22 s lehce upravenym Favomotorem muze delat maximalku 180 levou zadni.
Obecne Skodovka dela prevody, ktery se bezne davaj na motor s podstatne vetsi kubaturou. Ta 130kova prevodovka ma zprevodovani tak pro motor 1.6 az 2.0
Je to samozrejme castecne dany tim ze to je pro OHV motory, protoze s podobnejma prevodama jezdila nase sluzebni dvoulitrova DOHC Honda pres 200, protoze 6000 tocila bezne.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
2.11.08, 10:18 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ani pro 120ku neni 6000 problem.. jinak se 4 kvaltem se jezdit DA, hodne taky delaj kola.. az nahodim za 3 tydny 165/80 R14 uvidim o kolik klesne hluk v aute a o kolik vzroste maximalka, uz bych se moh dostat za 180
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
3.11.08, 13:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|