Úpravy karburátoru pro provoz na LPG
Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Úpravy karburátoru pro provoz na LPG
Nemáte někdo zkušenosti s úpravou karburátoru při provozu na LPG. Četl jsem již mnoho článků (i od pana Čecha), ale v každém je něco jiného. Nejčastěji se doporučovalo odstranit takovej "unčlák" na tom plechu mezi karburátorem a potrubím. Co třeba mechanické ovládání druhé komory atd.? PIŠTE ZKUŠENOSTI
Mám totiž problém: motor jen ztěží překročí 3000ot/min, v sobotu jsem motor vyměnil, ale o moc lepší to není. Celkově je motor takový líný a celkem dost žere. Myslím že chyba je v karbecu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
8.9.06, 16:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Úpravy karburátoru pro provoz na LPG
Martin píše: Nemáte někdo zkušenosti s úpravou karburátoru při provozu na LPG. Četl jsem již mnoho článků (i od pana Čecha), ale v každém je něco jiného. Nejčastěji se doporučovalo odstranit takovej "unčlák" na tom plechu mezi karburátorem a potrubím. Co třeba mechanické ovládání druhé komory atd.? PIŠTE ZKUŠENOSTI
Mám totiž problém: motor jen ztěží překročí 3000ot/min, v sobotu jsem motor vyměnil, ale o moc lepší to není. Celkově je motor takový líný a celkem dost žere. Myslím že chyba je v karbecu.
Pri takovym chovani bych to tipnul na zapalovani. I na prvni komoru se to da rozjet kolem 120.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
8.9.06, 17:50 |
|
|
wordy
Příspěvky: 337 Bydliště: Kolárovo
|
Nastav predzápal na 10°
|
9.9.06, 09:16 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Předstih mám zhruba 8°.
Mě jde spíš o ten karburátor. Má cenu oddělávat ten nesmysl na plechu?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
9.9.06, 09:27 |
|
|
Honzik.t
Příspěvky: 130 Bydliště: Šumperk
|
Jestli myslíš takový ty lopatky u první komory tak ty klidně oddělej, já to udělal a jde to poznat ale jen nepatrně, je to překážka v proudění a nějak se projeví. Jde ten motor vytočit na benzín?
|
11.9.06, 08:43 |
|
|
Zaky
Příspěvky: 19
|
Ty lopatky odřež, jak píše Hozik.t, ještě pomůže upravit ten prostor v sacím potrubí pod karburátorem, aby byl tvar pokud možno plynulý, tzn. zaoblit hrany, kolem nihž proudí směs, hlavně ten schod dole a nejdůležitější je upravit přechody mezi sacím potrubím a hlavou, aby lícovaly.. To ale není tvůj hlavní problém. Pokud to jede dobře na benzín a nepomůže zvětšení předstihu pro provoz na LPG, je problém v systému LPG, karburátor na to nemá vliv. Jestli to jede špatně i na benzín, zkontroluj zapalování, hlavně úhel sepnutí kladívka. Taky by mohlo být zajímavé změřit kompresní tlaky.
Michal
|
11.9.06, 09:02 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Na benzín jsem to nezkoušel, protože tam žádný nemám. Trochu jsem si pohrál se zapalováním a už je to lepší.
Zajímala by mě úprava toho karburátoru. Jak ho vylepšit?
Ty lopatky teda odstraním. A co dál? Lícovat a leštit potrubí - myslím si, že výsledek nestojí za tu námahu.
Četl jsem o mechanicky ovládané druhé komoře. Má to nějaký příznivý vliv při provozu na LPG?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
11.9.06, 10:23 |
|
|
Zaky
Příspěvky: 19
|
Vše, co usnadní směsi proudění, je dobré, pokud plánuješ jezdit výlučně na LPG, je možnost vyndat z karburátoru difuzory, zlepší se plnění motoru, nejsem zastáncem mechanického řízení druhé komory. To leštění a nalícování sání není zas tak strašné, je to hliník a pilník a brusné papíry to berou celkem rychle. Nemá cenu se snažit o nějaký opravdu lesklý povrch, spíš zaoblit všechny hrany a nerovnosti, co zbyly po lití. Je to samozřejmě poznat jen na nárůstu výkonu, pokud výkon nehoníš, nemá to smysl.
Michal
|
11.9.06, 11:24 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Výkon se hodí vždycky , ale aby to bylo vůbec znatelné.
Jezdím převážně na LPG, benzín jen v tuhých mrazech na nastartování a po 200m zase přepnu na LPG.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
11.9.06, 11:34 |
|
|
Honzik.t
Příspěvky: 130 Bydliště: Šumperk
|
Určitě si dolej do nádrže pár litrů benzínu, protože jinak ti může odejít čerpadlo benzínu jak půjde pořád nasucho a když budeš potřebovat nastartovat na benzín tak se to zrovna vys.... Na benzín je dobrý občas jet protož maže sedla ventilů já vyjedu tak 10 l na dvě nádrže plynu a do benzínu přidám ještě aditiva. Moc to cenu jezdění nezvýší ale motoru to prospěje hodně.
|
12.9.06, 05:31 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Nestálo by za to (za predopkaldu, že stále jazdíš na LPG) znížiť hlavu aby si dosiahol kompresný pomer okolo 10:1? Veď LPG má okt. číslo vyše 100...to len tak úvaha...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
14.9.06, 23:04 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
no zvětšil jsem difuzory, z 22-24, na 23-26, odstranil pár zbytečností, zaleštil, není problém vytočit na 5000ot/min, mechanické ovládání druhé komory, je to sakra znát, komprese je kolem 12:1, akorát teď sháním oplechovaný těsnění, originál to nechce udržet
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
5.10.06, 10:38 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
jo jěště jsem zapoměl, ta termo klapka v airboxu je tam k prdu, pryč s tím
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
5.10.06, 10:39 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Mohl bys napsat jak na to mechanický ovládání druhý komory? Nezruším touto úpravou provoz na benzín.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
5.10.06, 10:42 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
no ono už samotnou montáží lpg, omezíš provoz na benzín, mhm až vyštrachám obrázek pošlu já jsem tam nechal oba rozprašovače, jenom jsem odstranil výztuhy , jenom mě to zbejvá lépe otryskovat, i když je to asi při provozu na lpg nepodstatný
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
5.10.06, 12:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|