nastavovanie vole ventilov za tepla
Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
nastavovanie vole ventilov za tepla
mam vacku na ktorej ve vola udavane len za tepla: 0,35 vsade
mate niekto nejake tipy? co treba robit rychlo? ako zohriat motor?
vzivote som vole nenastavoval chcem sa to naucit ale mam akurat sparomerky
aky kluc treba aby som vedel tocit motorom tam zboku od kolesa?
jediny sposob ako otacat motor u nas je tlacit auto z a potom do kopca a sam to neviem, doma mi s tym nema kto pomoct
dalsi problem ze to musim spravit co najrychlejsie lebo mi zatial vychladne motor a som v prdeli...
bol som v servise, ale ten somar bol rovnako pomaly takze kym sa dostal k poslednemu uz tie vole mali byt ine... a teraz to dost cvaka,
najlepsie to zatial vedel gemini
wordy to nastavil za studena na seriiovu ale to su male vole
ide mi o to: pojdem teraz na zraz, musim to urychlene predtym nastavit?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 16:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
mechanik.peta
Příspěvky: 104
|
xx
za tepla to je pěkná píč.... dycky se seřizuje motor na pokojové teplotě (22c) jinak záleží esi máš hliníkové tyčky nebo normal tak vůle 15,20 asi tedkom typuju nedělal jsem to dlouho naposled na závěrečných před měsícem
a bud tam hodíš 4ku a taháš motor dopředu nebo hodíš rychlost a zvedeš auto podložíš jedno kolo a druhým otáčíš ,a nebo neutrálk a točíš klikou pomocí golofky
a když to je dobře seřízené tak by ti to mělo zacvakat po nastartovvání! jinak 1-3-4-2 pořadí zapalování a seřizuješ 1 musí střihat 4 ,seřizuješ 4 střihá 1 ,sežizuješ 3-stř2 seři2 stř 3 a esi nevíš co to je střih tak to asi neuděláš sám
|
1.8.08, 17:55 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: xx
mechanik.peta píše: za tepla to je pěkná píč.... dycky se seřizuje motor na pokojové teplotě (22c) jinak záleží esi máš hliníkové tyčky nebo normal tak vůle 15,20 asi tedkom typuju nedělal jsem to dlouho naposled na závěrečných před měsícem a bud tam hodíš 4ku a taháš motor dopředu nebo hodíš rychlost a zvedeš auto podložíš jedno kolo a druhým otáčíš ,a nebo neutrálk a točíš klikou pomocí golofky a když to je dobře seřízené tak by ti to mělo zacvakat po nastartovvání! jinak 1-3-4-2 pořadí zapalování a seřizuješ 1 musí střihat 4 ,seřizuješ 4 střihá 1 ,sežizuješ 3-stř2 seři2 stř 3 a esi nevíš co to je střih tak to asi neuděláš sám kamarade, uz prvou vetou si to zabil, vsetky sportove vacky sa nastavuju za tepla, takze dalej to ani ani necitam... 0.15 vole? to si kde videl? Citace: Vule ventilu se serizuje na studenem motoru (ale pri seriovej vacke) -0,20 mm u sacího i výfukovýho ventilu -0,25 mm u sacího ventilu, jsou li montovány hliníkové rozvodové tyčky
Nelze li dosáhnout předepsaného zormezí teplot (-4 až +20°C), musí se seřizovat na vůle v závislosti na skutečné teplote motoru. Ta se měří těstne před seřizovaním dotykovým teploměrem uprostreď hlavy válcú ze strany zapalovacích svíček Motor musí být dostatečne vytemperovaný a musí minimálne 30 minut stát. Velkosti vˇulí pro sací a výfukové ventily a ocelové rozvodové tyčky v rozmezí teplot:
teplota (°C) vůle (mm) -4 až +20 0,2 +20 až +32 0,25 +32 až +45 0,30 +45 až +57 0,35
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 18:05 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Re: xx
mechanik.peta píše: naposled na závěrečných před měsícem ...
No helemese...pán má měsíc po zkouškách a sežral všechnu moudrost světa Ano sporotní vačky se seřizují za tepla, někde tady na TW byl návod při jaké teplotě jaká vůle. A je to myslím i v Andrtovi.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.8.08, 18:22 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: xx
gokralik píše: mechanik.peta píše: naposled na závěrečných před měsícem ... No helemese...pán má měsíc po zkouškách a sežral všechnu moudrost světa Ano sporotní vačky se seřizují za tepla, někde tady na TW byl návod při jaké teplotě jaká vůle. A je to myslím i v Andrtovi.
ved to je to co som opisal hore, z andrta
ale to mas pre normalnu vacku a neviem pri akej teplote znamena "za tepla"... a neni tam napisane pre hlinikove....
mechanik.peta: potom upozorni v ktorom servise budes praxovat, nech upozornime zakaznikov
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 1.8.08, 18:50, celkově upraveno 1
|
1.8.08, 18:40 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na protáčení motorem budeš potřebovat ráčnu s 30kou ořechem, na ventily 11ku klíč a obyčejný šroubovák, tak asi střední velikosti Víko ventilů drží na dvou maticich M6, velikost klíče 10
Předtím kup nové těsnění víka pro jistotu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.8.08, 18:49 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: Na protáčení motorem budeš potřebovat ráčnu s 30kou ořechem, na ventily 11ku klíč a obyčejný šroubovák, tak asi střední velikosti Víko ventilů drží na dvou maticich M6, velikost klíče 10 Předtím kup nové těsnění víka pro jistotu
to tesnenie som este nemenil a drzi no problem
len tu 30 kluc nemam, golu mam len po 13
velku racnu mam ale len 14 15 16 orechy, asi kupim velku sadu, ale treba k tomu aj taky predlzovak ze?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 18:52 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Já myslím že ne, u 742 prodlužovák nepoužívám (120 i fávo motor), tak myslím že ani ty ho potřebovat nebudeš, myslím že by se to tam už potom nevešlo
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.8.08, 18:55 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: Já myslím že ne, u 742 prodlužovák nepoužívám (120 i fávo motor), tak myslím že ani ty ho potřebovat nebudeš, myslím že by se to tam už potom nevešlo
praveze na fave sa tam ide tak ze das dole sustplech na 2 sroby a ides az od urovne blatniku
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 18:59 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.8.08, 19:00 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
mas u mna pivo
a co z toho vyplyva?
najprv hladame na skoda.panda.cz
potom skoda.panda.cz/forum
a az potom prispievame
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 19:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No tedy chtěl bych vidět borce který má všechny ventily seřízené za minutu
No jinak s tím nástavcem tedy nevím, ale aby se to dalo tak stačí ráčna a ořech bez prodlužováku.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.8.08, 19:07 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: No tedy chtěl bych vidět borce který má všechny ventily seřízené za minutu No jinak s tím nástavcem tedy nevím, ale aby se to dalo tak stačí ráčna a ořech bez prodlužováku.
ale na fave sa tam nevpraces, nevies to nasaadit, aspon mne sa zda
s tym casom mas pravdu, andrt pise: ze ma byt motor temperovany ale to je tazko...
zas dufam ze tak rychlo to nechladne, gemini to nastavil tak ze za studena cvakalo jak besne a ked sa zohrialo tak absolutne ztichlo
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 19:09 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Deekay, motorem si toč jak chceš, pro mě je nejjednodušší vzít hever, zvednout pravé přední kolo, nechat pětku a točit kolem. Jde to snadno a bez nářadí. A pravým proto, že můžeš při otáčení zároveň snadno koukat na rozdělovač.
Seřízení za tepla bude nejspíš i lepší, ono za studena žádný motor nejezdí, a dobře vím, že když mám přesně seřízené vůle za studena, tak po ohřátí je každý ventil jiný.
|
1.8.08, 19:17 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Vít píše: Deekay, motorem si toč jak chceš, pro mě je nejjednodušší vzít hever, zvednout pravé přední kolo, nechat pětku a točit kolem. Jde to snadno a bez nářadí. A pravým proto, že můžeš při otáčení zároveň snadno koukat na rozdělovač.
ok, to se mi zamlouva kolko otacok treba aby si presiel ze jedneho valca na dalsi? ale aj tak si nemyslim ze to stihnem za minutu Citace: Seřízení za tepla bude nejspíš i lepší, ono za studena žádný motor nejezdí, a dobře vím, že když mám přesně seřízené vůle za studena, tak po ohřátí je každý ventil jiný.
presne, tuto to bolo vidno, ked sme merali vola nastavene za tepla na studenom motore tak bol kazdy valec inac od 0,30 az do 0,20
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 19:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|