Autor |
Zpráva |
DcSpeedi
Příspěvky: 214 Bydliště: Opava City
|
termo spínač
ahoj
mám takovej problém, na favoritu (92) se mi přestal točit ventilator tak jsem koupil nový termo spínač ale ventilátor se ne a ne točit tak jsem ho byl reklamovat a stejně jsem tam, kde jsem byl na začátku. když to napojím naotro tak se točí
co dělám špatně ? nebo v čem by mohl byt problém
_________________ Favorit 135L r.v. 92 -ex 146 1.6 r.v. 98 - ex Octavia 1.9 tdi 81kw r.v. 01
|
8.8.08, 14:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Dosahuje tam vůbec teplota spínací teploty termospínače?
|
8.8.08, 14:45 |
|
|
DcSpeedi
Příspěvky: 214 Bydliště: Opava City
|
ručička ukazatele teploty už je pod červeným polem takže asi jo
_________________ Favorit 135L r.v. 92 -ex 146 1.6 r.v. 98 - ex Octavia 1.9 tdi 81kw r.v. 01
|
8.8.08, 15:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
pokud je termospínač nový a ventilátor po připojení třeba na altík se točí tak jak dojedeš stůj na místě se zaplým motorem určitě se roztočí miloš
|
8.8.08, 15:08 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Ručičce bych moc nevěřil, teplotu bych proměřil nějakým přesným teploměrem a termospínač bych ověřil obdobně (např. multimetr na kontakty spínače, spínač do hrnce s trochou vody, vedle spínače teploměr, a lehce pod hrncem zatopit ).
|
8.8.08, 15:10 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
no ani ten teplomer na multimeraku nie je ziadny vrchol presnosti...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
8.8.08, 15:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
ventYl píše: no ani ten teplomer na multimeraku nie je ziadny vrchol presnosti...
Měl jsem na mysli multimetr na pípání (kontrola sepnutí) a teploměr pořádný, laboratorní rtuťový třeba.
|
8.8.08, 15:36 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
aha, to som ta blbo pochopil... to mam zato, ze rychlo citam...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
8.8.08, 15:38 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: termo spínač
DcSpeedi píše: ahoj mám takovej problém, na favoritu (92) se mi přestal točit ventilator tak jsem koupil nový termo spínač ale ventilátor se ne a ne točit tak jsem ho byl reklamovat a stejně jsem tam, kde jsem byl na začátku. když to napojím naotro tak se točí
co dělám špatně ? nebo v čem by mohl byt problém
Neděláš špatně nic, ale ventilátor se začne točit, až se zvýší teplota kapaliny někam nad 99°C, jinak se netočí. Podle budíku to znamená ručička někde těsně před červeným polem... Pokud se ani tehdy neroztočí, je možné, že nejde šťáva na termospínač, pozná se to tak, že propojíš oba kablíky přímo, motorek se musí roztočit.
_________________ J.
|
8.8.08, 16:40 |
|
|
DcSpeedi
Příspěvky: 214 Bydliště: Opava City
|
takže jsem to byl projet, pak jsem to nechaál na místě chvíli běžet a nakonec se roztočil ale v zápěti vypl a tak to udělala znovu no v každým případě to funguje byt v pohybu tak by se to točit mělo
takže všem děkují
_________________ Favorit 135L r.v. 92 -ex 146 1.6 r.v. 98 - ex Octavia 1.9 tdi 81kw r.v. 01
|
8.8.08, 19:51 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
DcSpeedi píše: takže jsem to byl projet, pak jsem to nechaál na místě chvíli běžet a nakonec se roztočil ale v zápěti vypl a tak to udělala znovu no v každým případě to funguje byt v pohybu tak by se to točit mělo
takže všem děkují
tak to je miloš
|
8.8.08, 21:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14804 Bydliště: Havířov
|
Právě to je ten princip, ne? Když auto jede, tak se náporovým vzduchem chladič stačí většinou chladit. Pokud auto jede ve velkém vedru hodně pomalu nebo stojí někde v koloně nebo dlouho na semaforech, tak se motor více zahřeje, protože není chladič ochlazován náporovým vzduchem a ventilátor se roztočí. Pokud je vše v pořádku, tedy termostat a ten termospínač, tak všechno jde jak má. U starších verzí favoritu se někdy spíná ventilátor až je ručička v červeném políčku na teploměru. Provozní teplota je kousek před červeným. U novějších typů od r.v. 93 je provozní teplota okolo půlky stupnice na teploměru. Ventilátor se spíná asi ve třičtvrtě. Alespoň já to tak mám.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.8.08, 19:06 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
varok píše: Právě to je ten princip, ne? Když auto jede, tak se náporovým vzduchem chladič stačí většinou chladit. Pokud auto jede ve velkém vedru hodně pomalu nebo stojí někde v koloně nebo dlouho na semaforech, tak se motor více zahřeje, protože není chladič ochlazován náporovým vzduchem a ventilátor se roztočí. Pokud je vše v pořádku, tedy termostat a ten termospínač, tak všechno jde jak má. U starších verzí favoritu se někdy spíná ventilátor až je ručička v červeném políčku na teploměru. Provozní teplota je kousek před červeným. U novějších typů od r.v. 93 je provozní teplota okolo půlky stupnice na teploměru. Ventilátor se spíná asi ve třičtvrtě. Alespoň já to tak mám.
presnejsi problem je tepelna zotrvacnost. ak ides na plny vykon trebars 120 km/h a potom pri vjazde do dediny dupnes na brzdu, zbrzdis na 60, tak to teplo, co este v motore zostalo naakumulovane sa stale uvolnuje, ale kedze je cez chladic mensi prietok vzduchu, treba mu dopomoct.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.8.08, 20:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|