Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 08:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 kabec na fávu-obohacovač 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek kabec na fávu-obohacovač
Chtěl bych se zeptat odborníkům přes fávo karbec,k čemu je tak přesně ten klobouček (obohacovač) z boku karbu...měl jsem nějaký problémy s volnoběhem a tak a jak jsem tady pročítal podobná témata,tak jsem si řek,že ho vyměním.
Tak jsem ho měnil a při výměně jsem zjistil,že ten novej má tužší pružinku,než měl ten co jsem vyndal,tak jsem to tam dal-co to udělá a teďka to auto jede o něco málo líp a hlavně mi hodně spadla spotřeba,až jsem se divil,ten starej nevypadal,že by ta membrána byla děravá...takže co to tam přesně dělá?Stačí jen trochu v kostce 8)

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


9.8.08, 16:28
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Četls http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394 ?


9.8.08, 16:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
ne,ale jdu na to

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


9.8.08, 16:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
to je hlavně o sedrech a edsrech,ty mě nezajímaj 8)

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


9.8.08, 17:19
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
Obohacovač je vlastně ventil ovladaný podtlakem. Z plovákové komory se přivádí palivo kanálem do obohacovače který je při nízkých otáčkách kdy je škrtící klapka uzavřená neaktivní díky působení vysokého podtlaku... jakmile se škrtící klapka pootevře do určitého stupně tak se zruší podtlak který přestane působit na membránu a pružina povolí čímž se otevře ventil a z plovákové komory začne proudit palivo do trysky obohacovače která ústí do emulzní trubice.

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


Naposledy upravil Neex dne 9.8.08, 17:27, celkově upraveno 1



9.8.08, 17:23
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
barton píše:
to je hlavně o sedrech a edsrech,ty mě nezajímaj 8)


Je to o karbech obecně s důrazem na naše Jikovy, včetně LEKRa (pokud si pamatuju).

Každopádně EDSR rulezzz... 8)


9.8.08, 17:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Neex píše:
Obohacovač je vlastně ventil ovladaný podtlakem...


Možná by neškodilo ujasnit si pojmy, protože mám takový pocit, že máš na mysli něco jiného než já a něco jiného než barton...
Takže, kromě systémů tvorby směsi první a druhé komory jsou v karbu tyto blbinky navíc:
1) zařízení pro tvorbu sytější směsi pro studené starty (znám jako sytič)
2) zařízení pro obohacení směsi při požadavku maximálního výkonu (znám jako ekonostat).
3) zařízení pro krátkodobé obohacení směsi při rychlém stlačení plynového pedálu (znám jako akcelerační pumpa).


9.8.08, 17:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
fatal: Ty si ujasni pojmy kamaráde a přestaň do všeho kecat jako by jsi sežral modroust světa :wink: LEKRů mám za sebou repasovaných asi 5. Kolik ty?

LEKR je naprosto něco jiného než EDSR nebo SEDR a plést sem ekonostat atd je totální blbost. :roll:

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


9.8.08, 17:36
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Neex píše:
fatal: Ty si ujasni pojmy kamaráde a přestaň do všeho kecat jako by jsi sežral modroust světa :wink: LEKRů mám za sebou repasovaných asi 5. Kolik ty?

LEKR je naprosto něco jiného než EDSR nebo SEDR a plést sem ekonostat atd je totální blbost. :roll:


Pardon mistře, to jsem si zase naběhl... :roll: Nerepasoval jsem ani jeden LEKR. :oops:

A že jsem tak smělý, můžeš mě prosím poučit, k čemu tedy je ten obohacovač v LEKRu?


9.8.08, 17:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
fatal píše:
Pardon mistře, to jsem si zase naběhl... :roll: Nerepasoval jsem ani jeden LEKR. :oops:

A že jsem tak smělý, můžeš mě prosím poučit, k čemu tedy je ten obohacovač v LEKRu?


Tak proč se pak k tomu vyjadřuješ když nevíš o co jde? Uznavám mohl jsem použít mírnější výraz ale trochu mě to nadzvedlo protože zrovna funkcí LEKRu jsem si naprosto jistý. Jde o obohacovač částečného zatížení ..tedy o obohacení na prvním stupni. Nejedná se ani o sytič ani o akcelerační pumpičku... a aby toho nebylo málo tak má LEKR i obohacovač plného zatížení.

Strana 131 aby jsi mi věřil... http://www.skodafavorit.cz/soubory/favo ... Malina.pdf

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


9.8.08, 17:55
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Neex píše:
Tak proč se pak k tomu vyjadřuješ když nevíš o co jde?


Vyjádřil jsem se dvakrát, jednou jsem dal odkaz na docela podrobný článek o karbech a podruhé mě zajímalo, který "obohacovač" máš na mysli ty a který barton. Asi jsem se vyjádřil nejasně, ale nepsal jsem tu nic konkrétního a tvé vysvětlení jsem nehodnotil. Nevím, co tě tak nadzvedlo.

Díky za odkaz, zběžně jsem si to prostudoval. Už je mi to jasné, u LEKRa je ještě jedno zařízení pro obohacení směsi, takže přidávám:
4) zařízení pro obohacení směsi při částečném zatížení (mají jen některé karby, např. LEKR).
V pořádku?

Neex píše:
LEKR je naprosto něco jiného než EDSR nebo SEDR a plést sem ekonostat atd je totální blbost. :roll:


Schválně jsem se na to podíval a LEKR má taky zařízení pro obohacení směsi při plném výkonu. Asi se tomu neříká ekonostat, ale blbost to zjevně není.

PS: Tak, a teď jsem sežral další moudrost. :P


9.8.08, 18:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
fatal píše:
Vyjádřil jsem se dvakrát, jednou jsem dal odkaz na docela podrobný článek o karbech a podruhé mě zajímalo, který "obohacovač" máš na mysli ty a který barton. Asi jsem se vyjádřil nejasně, ale nepsal jsem tu nic konkrétního a tvé vysvětlení jsem nehodnotil. Nevím, co tě tak nadzvedlo. .


Ten článek je opravdu dobrý ale je to popis základních principů karburátoru... kdyby se měl p. J.Čech věnovat každému karburátoru podrobně asi by to vyšlo na celou knížku. LEKR je ve své podstatě Pierburg tedy jiná konstrukce a z toho článku na něj platí jen opravdu základy.

Jinak asi to byl jen nedorozuměni respektive to pro každého z nás vyznělo jinak... případně se ti za svoji reakci omlouvám. :wink:

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


9.8.08, 18:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
chlapi nechte toho :D ,mě ta první odpověď od neexe stačila a docela se to tim vysvětluje :idea:

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


9.8.08, 18:43
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Netřeba se hádat ne? Každý možná myslel něco jiného. Ekonostat má ale myslím jen škoda 130 apod., ne? U 120 myslím není. Měl jsem dávno 105 a ekonostat neměla a byl to jeden z posledních modelů. Je tedy myšleno ta pumpička na boku karburátoru, nebo ta ohnutá trubička která směřuje do komory z vrchní strany?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.8.08, 19:32
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Neex píše:
Jinak asi to byl jen nedorozuměni respektive to pro každého z nás vyznělo jinak... případně se ti za svoji reakci omlouvám. :wink:


Jo, v pohodě. :wink:


9.8.08, 19:48
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz