rozdelovac s105 vs 135/6 vs 136X
Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
rozdelovac s105 vs 135/6 vs 136X
co som zistoval tak je vraj najlepsi na uparavene motory ale ja sa bezkontaktu nevzdam
tak by som rad zistil jeho priebeh a porovnal co je mu blizsie: klasicky favo alebo 136x
mate niekto graf? nechce sa mi stahovat celu 105kovu prirucku
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 12.8.08, 21:38, celkově upraveno 1
|
18.6.08, 23:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: rozdelovac s105
deekay píše: co som zistoval tak je vraj najlepsi na uparavene motory ale ja sa bezkontaktu nevzdam tak by som rad zistil jeho priebeh a porovnal co je mu blizsie: klasicky favo alebo 136x mate niekto graf? nechce sa mi stahovat celu 105kovu prirucku
se vyprdni na graf, rozvody, kolečka, ta spojka dole, každá má nějaké vůle, kompresní tlaky, příprava směsy, když se na to dávím stroboskopem 5 stupnů +- a běžně po celé stupnici u řemenice miloš
|
19.6.08, 20:18 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
tak dielam stale pretrvava, aky rozdelovac na 262/262 vacku a KP 10,4:1 ?
help
rozdelovac s105 vs 135/6 vs 136X ?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
12.8.08, 21:39 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Rozdelovac 105 se na upravene motory dava proto, ze spolehlive funguje i ve velmi vysokych otackach a dava min predstihu ve vyssich otackach nez ostatni kontaktni rozdelovace, jinak je to podlemne od bezkontaktu krok zpatky.
Rika se, ze na upraveny motor je nejlepsi rozdelovac pro 136x, ale pokud se ti to dari seridit i s normalnim rozdelovacem tak, aby to dobre jelo v nizkych a strednich otackach a ve vysokych neklepalo, tak nevidim duvod, proc ho tam davat.
Je ale dost pravdepodobne, ze ti to poradne seridit nepujde, tak ti nezbyde nic jineho nez vsemozne laborovat, dokud nebudes spokojen.
Taky se ted pokousim ladit zapalovani a je celkem veda to seridit tak, aby to i na N95 nejak rozumne jelo mezi 2000-3000 otackami a nad 4000 to nezaclo klepat, ale ty mas zdvih jen 72mm, takze to budes mit jednodussi
|
13.8.08, 13:40 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
bitmap píše: Rozdelovac 105 se na upravene motory dava proto, ze spolehlive funguje i ve velmi vysokych otackach a dava min predstihu ve vyssich otackach nez ostatni kontaktni rozdelovace, jinak je to podlemne od bezkontaktu krok zpatky. Rika se, ze na upraveny motor je nejlepsi rozdelovac pro 136x, ale pokud se ti to dari seridit i s normalnim rozdelovacem tak, aby to dobre jelo v nizkych a strednich otackach a ve vysokych neklepalo, tak nevidim duvod, proc ho tam davat. Je ale dost pravdepodobne, ze ti to poradne seridit nepujde, tak ti nezbyde nic jineho nez vsemozne laborovat, dokud nebudes spokojen. Taky se ted pokousim ladit zapalovani a je celkem veda to seridit tak, aby to i na N95 nejak rozumne jelo mezi 2000-3000 otackami a nad 4000 to nezaclo klepat, ale ty mas zdvih jen 72mm, takze to budes mit jednodussi dá se ta podtlakovka předělat ze 105ky do bezkontaktu? odstředivku nechat původný z obyč fava?
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
13.8.08, 20:57 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Jaka podtlakovka?
Podtlakovka se vyhodi a zustane jen odstrediva regulace.
Nejak se vubec nevyznam v tom na co se ptas, nedalo by se to trochu osvetlit ?
|
13.8.08, 21:13 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
bitmap píše: Rozdelovac 105 se na upravene motory dava proto, ze spolehlive funguje i ve velmi vysokych otackach a dava min predstihu ve vyssich otackach nez ostatni kontaktni rozdelovace, jinak je to podlemne od bezkontaktu krok zpatky. Rika se, ze na upraveny motor je nejlepsi rozdelovac pro 136x, ale pokud se ti to dari seridit i s normalnim rozdelovacem tak, aby to dobre jelo v nizkych a strednich otackach a ve vysokych neklepalo, tak nevidim duvod, proc ho tam davat. Je ale dost pravdepodobne, ze ti to poradne seridit nepujde, tak ti nezbyde nic jineho nez vsemozne laborovat, dokud nebudes spokojen. Taky se ted pokousim ladit zapalovani a je celkem veda to seridit tak, aby to i na N95 nejak rozumne jelo mezi 2000-3000 otackami a nad 4000 to nezaclo klepat, ale ty mas zdvih jen 72mm, takze to budes mit jednodussi
tak kontaktnemu sa aj ja snazim vyhnut ok 105 sa vylucuje
momentalne je to asi tak:
nizke: neklepe, neide
stredne: klepe, neide
vysoke: neklepe, ide
tak zistujem ci je to vylgarovanym rozdelovacom, vackou, zlym nastavenim alebo cim
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
13.8.08, 21:23 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
bitmap píše: Jaka podtlakovka? Podtlakovka se vyhodi a zustane jen odstrediva regulace. Nejak se vubec nevyznam v tom na co se ptas, nedalo by se to trochu osvetlit ? tomu ted nechápu takže nechat jen odstředfivku
?
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
13.8.08, 21:28 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Podtlakovou regulaci mas predpokladam odpojenou a dirky zaslepeny
Mas uz spravne natryskovany karburator? Protoze jestli ne, tak nema smysl ladit zapalovani, spis to jen nejak nastavit aby se to nejak hejbalo a neklepalo.
Ale pokud mas obyc 135/136 non X rozdelovac, tak by ten 136X mozna stal za pokus, protoze tohle se mi zda, ze dosahne prilis vysokeho predstihu nad ten zakladni prilis brzy a motor se pri tech otackach toci prilis pomalu na to, aby neklepnul.
Se 136X bys mohl nastavit vyssi zakladni predstih, takze by to lip tahlo v celem spektru otacek a v tech strednich otackach, kdy ti to klepe, by to nezapalilo o tolik driv nez s obycejnym rozdelovacem a to by mozna vyresilo tvuj problem.
Je to jen takova moje spekulace, ruku do ohne bych za to nedal, ale zni to celkem logicky
škodař píše: tomu ted nechápu takže nechat jen odstředfivku ?
Porad ses nesveril s tim na jakej motor bys ten rozdelovac chtel strkat, ale ano, u motoru s nejakou ostrejsi vackou a vyssim kompresnim pomerem se nechava jen odstrediva regulace a podtlakova se vyradi.
|
13.8.08, 21:37 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
No, nečetl jsem to tu celé, ale nějak jsem snad pochytil o co jde. Takže můj názor:
Určitě nech klasický bezkontaktní rozdělovač pro Favorita. Podtlak můžeš nechat, ale asi bude potřeba zmenšit rozsah (při nízké kompresi motoru vyhovuje mnohem větší předstih při nízké zátěži - teda aspoň co já vím). Dej si tu práci a zjisti si předstihy, při kterých to jede v určitých otáčkách nejlépe. Podle těch předstihů si nakresli graf, který pro svůj motor potřebuješ. Pak si nakresli graf, který tvůj rozdělovač dává. No a pak ho rozeber a podle rozdílů grafů nastav tak, aby dával graf, který chceš resp. který tvůj motor chce. Pak už to jemně doladíš základem. Ideálka to nebude, to bys musel ladit na brzdě s komplet elektronickým zapalováním s přesným nastavováním grafu, ale asi to bude nejlepší v rámci možností.
|
13.8.08, 21:49 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
bitmap píše: Podtlakovou regulaci mas predpokladam odpojenou a dirky zaslepeny Mas uz spravne natryskovany karburator? Protoze jestli ne, tak nema smysl ladit zapalovani, spis to jen nejak nastavit aby se to nejak hejbalo a neklepalo. Ale pokud mas obyc 135/136 non X rozdelovac, tak by ten 136X mozna stal za pokus, protoze tohle se mi zda, ze dosahne prilis vysokeho predstihu nad ten zakladni prilis brzy a motor se pri tech otackach toci prilis pomalu na to, aby neklepnul. Se 136X bys mohl nastavit vyssi zakladni predstih, takze by to lip tahlo v celem spektru otacek a v tech strednich otackach, kdy ti to klepe, by to nezapalilo o tolik driv nez s obycejnym rozdelovacem a to by mozna vyresilo tvuj problem. Je to jen takova moje spekulace, ruku do ohne bych za to nedal, ale zni to celkem logicky škodař píše: tomu ted nechápu takže nechat jen odstředfivku ? Porad ses nesveril s tim na jakej motor bys ten rozdelovac chtel strkat, ale ano, u motoru s nejakou ostrejsi vackou a vyssim kompresnim pomerem se nechava jen odstrediva regulace a podtlakova se vyradi.
no karbec este nemam spraveny a co sa dokelu da na LEKRovi vobec nastavit? trysky a vzdusniky nezozeniem a ked tak neviem ake...
odstredivka je furt zapojena ale uz som to skusal bez a celkom to islo
moc s tymi upravami nemam skusenosti tak si necham poradit, podtlak odpajam
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
13.8.08, 21:58 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
A nebo pak máš ještě jednu možnost a to přímo Hi-Tec pořídit si elektronické zapalování tj. kde jak spínání tak regulace předstihu probíhá elektronicky a rozdělovač je jen pro rozdělení VN k válcům (podobně jako u BMM). S tím si pak můžeš vyhrát do aleluja
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
13.8.08, 22:05 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
deekay píše: trysky a vzdusniky nezozeniem a ked tak neviem ake...
To asi neví nikdo, to chce odzkoušet. Ale jen tak od oka bych dal trysky o pět až deset procent větší než tam jsou.
|
13.8.08, 22:08 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Neex píše: A nebo pak máš ještě jednu možnost a to přímo Hi-Tec pořídit si elektronické zapalování tj. kde jak spínání tak regulace předstihu probíhá elektronicky a rozdělovač je jen pro rozdělení VN k válcům (podobně jako u BMM). S tím si pak můžeš vyhrát do aleluja
jj, som im posielal mail, ich zapalovanie vsak stoja majland
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
13.8.08, 22:42 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
fatal píše: deekay píše: trysky a vzdusniky nezozeniem a ked tak neviem ake... To asi neví nikdo, to chce odzkoušet. Ale jen tak od oka bych dal trysky o pět až deset procent větší než tam jsou.
no ale na lekra nezozenies ziadne! nie este take co potrebujes....
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
13.8.08, 22:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|