Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Vít píše: deekay píše: dlha prevodovka sposobuje ze to sice menej zere, ale motor sa malo pohybuje v optimalnych otackach To je blbost. Nevidím jeden jediný důvod, proč by ten motor nemohl pracovat v optimálních otáčkách. Já v jiných téměř nejezdím. Řadit se dá kterýkoliv z pěti stupňů a jejich použitelnost se obrovským způsobem překrývá a záleží na povaze terénu, provozu i momentální chuti řidiče. jedičkou se dá jet přibližně od nuly do 40, dvojkou od 0 do 80, trojkou 0 - 110, čtyřkou 40 - 150, pětkou 50 - nevím to som sa zle vyjadril, ze to zere menej to nie je zrejme az tak pravda hoci to nevylucujem ale ak jazdis 60 a 90 a mas 2000 otacok pritom optimum je 2500-3500 otacok tak sa vacsinu casu nepohybujes v optimalnych otackach.... ja som netvrdil ze motor nemoze pracovat v otpimalnych otackach, ...co by nemohol moj pocit je ze pri vyssich kvaltoch (hlavne 4 a 5) su tam medzery a sice to taha jaks taks ale dalo by sa to aj lepsie sprevodovat napriklad s kratkou prevodoku sa da na 5 aj zrychlovat 130 a 3200 otacok je sice optimalne pasmo ale chcelo by to viac, 3500 by nebolo vobec na skodu a spravi to vela pozri si vsetky nove auta ako su sprevodovane... Vít píše: deekay píše: ak mas upraveny motor ako ja, ze mas krutak este vyssie, kratka prevodovka je nevyhnutnost Ten motor nemáš ani pořádně vyladěný a něco podle něj posuzuješ ? Nemyslím, že to je dobrá reference. Krátká převodovka je nutná, pokud je auto slabé, aby se aspoň malinko rozjíždělo, nebo se po autě vyžadují raketové starty při sprintech či závodech do vrchu.
nie nemam to este vyladne... ale aj na nevyladenom aute by som chcel kratku prevodovku... oni asi vedeli preco na 93+ davali standardne 4,16...
edit: strucne - dlha prevodovka je sprevodovana dobre pre dochodcov a diesel...
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
28.8.08, 02:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
DRYVER píše: Vít píše: Krátká převodovka je nutná, pokud je auto slabé, aby se aspoň malinko rozjíždělo, nebo se po autě vyžadují raketové starty při sprintech či závodech do vrchu. Taky to je dobre kdyz chces nekoho rychle predjet, abys ho nepredjizdel tyden
mě dali do auta fofrklacek, kterým tam vrazím nižší kvalt a předjedu kdy si vzpomenu. Při 80 se dá jít bez problému i na trojku a hén hén sem v háji. Většinou ale bohatě staačí přišlápnout čtyřku
|
28.8.08, 08:01 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
deekay píše: edit: strucne - dlha prevodovka je sprevodovana dobre pre dochodcov a diesel...
a nebo pro ty, kteří umí s tím klackem na tunelu zahýbat když to je potřeba
|
28.8.08, 08:02 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Abych se vratil k puvodnimu tematu Ted me rikal kamos ze vsechny favority 135 meli kratsi prevodovku, je to pravda?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
28.8.08, 08:25 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
není
|
28.8.08, 08:39 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
ted sem nekde vycet na netu, ze 135LS meli 3,895 a 135 meli 4,167,to uz pravda je?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
28.8.08, 09:30 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
není
|
28.8.08, 09:33 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
28.8.08, 09:35 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Vit si musi otvorit mudru knizku aby spozna pravdu, ktora ho vyslobodiiii
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
28.8.08, 09:42 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Na začátku to bylo takhle, až později se udělali změny
Dílenská příručka, Andrt, 1989
Převodovka, převodové poměry:
1. 3,308
2. 1,913
3. 1,267
4. 0,927
5. 0,717
R. 2,923
Rozvodovka - převodový poměr:
115 S, 115 L : 4,167 (75 zubů hnaného kola rozvodovky/18 zubů hnaného hřídele)
135 L, 135 LS, 136 L, 136 LS : 3,895 (74 zubů hnaného kola rozvodovky/19 zubů hnaného hřídele)
...
Tedy 135 136 nerozlišuje dlouhou nebo krátkou převodovku, tak jako to nerozlišuje L nebo LS (to je jen výbava), délku převodovky rozlišuje přání zákázníka při koupi, a úpravy výrobcem v rámci modelových roků
|
28.8.08, 09:47 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
kwiko píše: Vit si musi otvorit mudru knizku aby spozna pravdu, ktora ho vyslobodiiii
musím si otevřít knížku, abych to napsal přesně
|
28.8.08, 09:48 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Vít píše: Na začátku to bylo takhle, až později se udělali změny
Dílenská příručka, Andrt, 1989
Převodovka, převodové poměry:
1. 3,308 2. 1,913 3. 1,267 4. 0,927 5. 0,717 R. 2,923
Rozvodovka - převodový poměr:
115 S, 115 L : 4,167 (75 zubů hnaného kola rozvodovky/18 zubů hnaného hřídele) 135 L, 135 LS, 136 L, 136 LS : 3,895 (74 zubů hnaného kola rozvodovky/19 zubů hnaného hřídele)
...
Tedy 135 136 nerozlišuje dlouhou nebo krátkou převodovku, tak jako to nerozlišuje L nebo LS (to je jen výbava), délku převodovky rozlišuje přání zákázníka při koupi, a úpravy výrobcem v rámci modelových roků
Dielenska prirucka felicia:
BMM prevodovka
rychlosti:
1-3,308
2-1,913
3-1,267
4-0,927
5-0,717
staly prevod
135-3,83
136-4,167 (4,12)
MPI prevodovka (od 9/97)
rychlosti:
1-3,462
2-1,957
3-1,310
4-0,975
5-0,756
staly prevod
135-3,833
136-4,118
A je to pokope.
Teraz uz len spravit zaver
napr:
Je to tak ze prevodovky sa davali nielen podla motora, ale aj podla verzie karoserie.
A mam taky dojem ze najkratsia je pre 136Mpi (tu tam ale nedostanes), tak ti ostava 136Bmm ktora ma sa davala aj do formana bez ohladu na motor.
A je to preto, ze motor 136 ma rad vyssie otacky kde je vykonnejsi a zistenie vyrobcu, ze akceleracia je dolezitejsia ako sa myslelo
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
28.8.08, 09:57 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
není to po kupě já jsem uvedl data ze začátku výroby, chybí nám info z dob faceliftů
|
28.8.08, 10:03 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Vít píše: není to po kupě já jsem uvedl data ze začátku výroby, chybí nám info z dob faceliftů
Nechce sa mi to hladat, ale je to tak, ze 4,167 sa davali od formana. Potom bol staly prevod na prianie ale pravidlo bolo 135-dlha pre nizsiu spotrebu a 136 kratka pre sportovejsiu jazdu. a od 94 davali len 4,167.
Dalsi faktor je ze v obdobi 91- zaciatok 93 sa predavali len 135ky (predavala sa verzia 136x ale malo) 136ka sa vratila az s BMM. A ku koncu 99 sa 135 Mpi snad uz ani nerobila.
edit: pravopys
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
Naposledy upravil kwiko dne 28.8.08, 10:53, celkově upraveno 1
|
28.8.08, 10:25 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Neco sem nasel tady: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=270
Jinak nepodarilo se me obevit cislo na me prevodovce podle tabulky z prvni stranky tohoto topicu od deekaye. Kdyz otevru kapotu motoru a koknu na prirubu spojky tak tam sice nejaky cislo je, ale absolutne neodpovida rozdeleni podle te tabulky. Mohl by me nekdo podrobne vysvetlit kde mam to cislo hledat? Diky moc.
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
28.8.08, 10:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|