Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 06:30



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Olej ve filtru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 709
Bydliště: Milovice
Příspěvek 
Pokuď se ti objevuje olej za vzduchovým filtrem tak to je známka toho že motor začíná být opotřebovaný - pístní kroužky.Kroužky propouští tlak z válce který se dostane do vnitřka motoru a to že je na ventilovým výku ta hadice je proto že to je na odvětrání motoru.Při běhu motoru a otáčení klikovky vzniká mírný tlak který se odvádí právě tou hadicí zpět do sání a když se kroužky opotřebí a pouští tlak tak vté skříni vznikne větší tlak který bere sebou z rozttříkávání oleje při mazání trošičku oleje (nepatrný) a bere to sebou právě do té odvětrávací hadice do filtru :D


19.10.06, 19:56
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
Bukaj: ucpat to nemůžeš, protože se ti natlakuje blok a vyvalí ti to těsnění buď pod víčkem ventilů, nebo na boku u zdvihátek, můžeš to vyvést kamkoli mimo, na motorkách to bejvá přímo delší hadicí k zemi, tu trubičku od sání pak pochopitelně zaslepit

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


19.10.06, 22:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Jo, díky všem, zkusím to vyvést do filtru a uvidim...
A ještě otázečka (vlastně tři) :wink: :
Dají se sehnat ORIGINÁL pístní kroužky (nebo celá sada i s válci) na š 130?
A nebo jestli jsou stejné jako na favorita?
A za kolik asi?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.10.06, 08:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
originál by sehnat jít měl, vrtání je sice stejný jako na favoritu, ale nevím jestli je i stejná šířka drážky, takže jestli tam půjdou favoriťácký nevim, cena bude pár stovek.

každopádně se na to vykašli a jezdi, jestli ti motor jede dobře, a nežere moc olej (tím myslím pod litr na 1kkm, což je výrobcem stanovená max hodnota) tak to neřeš.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


20.10.06, 08:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Už jsem to tu někde psal, prodává se přímo zařízení k tomuhle určené. Jmenuje se to Oil Catch Tank (obvykle se to označuje jen zkráceně OCT) a vypadá to jako plechovka od coly nebo od piva, na který jsou dva nátrubky, na jeden připojíš hadici od víka ventilů, na druhou připojíš hadici od sání. Takže odvětrání zůstane zachovaný, stejně jako odsávání plynných zplodin do sání, přičemž ta plechovka zachytí téměř všechen olej, kterej by jinak tou hadicí prolítl do sání. Stojí to myslím okolo tisícovky a používá se to i na moderní auta (ty mají taky odvětrání motoru do sání). Samozřejmě to jde vyrobit i podomácku, např. ze skleničky od přesnídávky (nacpete do ní drátěnku na umývání nádobí, do víčka dva otvory, hadici od ventilů strčit dírou až tak na 2-3cm ode dna, hadici od sání strčit dírou jen kousek pod víčko, díry utěsnit). Výhoda tohoto řešení je, že nachytaný olej můžete eventuelně vrátit do motoru (samozřejmě podle toho jak vypadá, ale v nouzi se může hodit), v případě skleničky hned vidíte, kolik se ho nachytalo.


20.10.06, 09:06
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Bukaj píše:
Jo, díky všem, zkusím to vyvést do filtru a uvidim...
A ještě otázečka (vlastně tři) :wink: :
Dají se sehnat ORIGINÁL pístní kroužky (nebo celá sada i s válci) na š 130?
A nebo jestli jsou stejné jako na favorita?
A za kolik asi?


V mé mototechně mají komplet na Š130 - válce, písty, kroužky, ojnice. Tahleta sranda vyjde dohromady myslím na 3000Kč
A prýjsou to jsou ještě origo díly. Snad to ještě maj, říkali mi to před cca 4 měsícema. Ale jsem si téměř jist že to ještě budou mít. Kdybys měl zájem, zeptám se ti.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.10.06, 12:52
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Obrázek

taky řešení

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


22.10.06, 08:02
Profil ICQ

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
tybrďo, já tu ďuru mam zaslepenou a jezdim v poho :shock:


22.10.06, 19:07
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
když si přečtete knížku o stovce tak je tam napsáno, že má zvlhčenou filtraci, to znamená že správná účinost filtu je tehdy až se filtr zvlhčí olejem, možná jsem to vysvětlil trochu blbě, ale tak to je, pak máš třeba suchou filtraci, nebo cyklónou olejovou filtraci vzduchu, pokud se toho oleje chceš zbavit, zaveď tu hadici pod motor, zlepší se ti i starty, protože při startu ti do klikovky vnikají nehořlavé exhalace, které pak tou hadicí nasáváš do sání a zhoršuješ start, taky se na cestách nepráší jak před třiceti lety, miloš


22.10.06, 20:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Tak jsem včera (mimojiné) vyměnil těsnění pod hlavou (nikdy jsem u Å neměl hlavu dole a nevěděl jsem, zda bylo měněné).
To staré bylo nepoškozené, poměrně nové (Temac), i hlava a ventily vypadaly dobře (spadl mi kámen ze srdce).
Válce vypadaly, jak obvykle vypadají válce u škodovky po 100 000 Km :) - celkem v pohodě, jen v jednom válci bylo trochu víc oleje, ale v normě :wink:
Takže se (zatím) generálka motoru odkládá na neurčito... :)
jen musím něco udělat s tím olejem, neboť mi zasírá karburátor a furt se ucpává volnoběh :?
Jinak motor frčí bezvadně (po vymezení vůlí Fa rozdělovače).

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.10.06, 09:22
Profil ICQ

Příspěvky: 5
Příspěvek 
Pokud ti mužu ze zkušenosti poradit vstup ve filtru ucpi a hadici vyveď do nějake lahve např od oleje a udělej do ni male diry, nenechavej ji jenom viset vedle motoru muze si nasat necistoty zpatky do motoru, nehlede na to, že budeš mit všechno špinave od oleje. :D .


23.10.06, 11:06
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
semiku ja ti dam samohyb :twisted: ale mas pravdu, mam to tak... ale driv sem mel ten bazmek co popisoval sadra, mam to dokonce vyfoceny na strankach.. to bylo asi nejrozumnejsi reseni... a jinak mi neni jasny jak muze olejovaty vzduch z hadice zasrat vzduchovy filtr kdyz ten vzduch prece pres ten filtr vubec nejde... ta trubicka na kerou se ta hadice nasazuje je vyvedena zhruba nad 1. komorou a filtr je prece az vpravo za prepazkou, takze si myslim ze je nemzny ze by vyfoukl od klikovky vzduch, proletel hadici a tesne nad karburatoremm (kde je jakysi proud vzduchu smerem ODfiltru do karbece ) zatocil doprava a zasral filtr zvenka... spis bych to typnul na tu spinu ze vzduchu kolem, ale nepostreh sem jesli se bavime o 120 nebo favu... pokud o favo, takl moje radky byly zbytecny :-)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


23.10.06, 14:26
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
kachnis píše:
semiku ja ti dam samohyb :twisted: ale mas pravdu, mam to tak... ale driv sem mel ten bazmek co popisoval sadra, mam to dokonce vyfoceny na strankach.. to bylo asi nejrozumnejsi reseni... a jinak mi neni jasny jak muze olejovaty vzduch z hadice zasrat vzduchovy filtr kdyz ten vzduch prece pres ten filtr vubec nejde... ta trubicka na kerou se ta hadice nasazuje je vyvedena zhruba nad 1. komorou a filtr je prece az vpravo za prepazkou, takze si myslim ze je nemzny ze by vyfoukl od klikovky vzduch, proletel hadici a tesne nad karburatoremm (kde je jakysi proud vzduchu smerem ODfiltru do karbece ) zatocil doprava a zasral filtr zvenka... spis bych to typnul na tu spinu ze vzduchu kolem, ale nepostreh sem jesli se bavime o 120 nebo favu... pokud o favo, takl moje radky byly zbytecny :-)


Jde samosebou o 120 (130 :) )
Ten olej se tam dostal tak, že stékal po tom filtrboxu zevnitř, až přetekl přes přepážku a vzduchový filtr do té části, kde je filtr uchycen, a dále začal kapat ven v místě, kde se na filtrbox nasazuje násoska na teplý/studený vzduch.
Celkem jsem se včera divil, když jsem filtrbox sundal z karbecu, kolik je v něm oleje (vylil jsem asi frťana oleje :shock: )
a jak je zasraný karbec...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.10.06, 14:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak to není něco v pořádku. Normálně se přece takové množství oleje do filtru dostat nemůže ?!

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


23.10.06, 14:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Martin píše:
Tak to není něco v pořádku. Normálně se přece takové množství oleje do filtru dostat nemůže ?!


No jo, ale co není v pořádku?

Jezdí to dobře, olej to nikdy moc nežralo (max. 2l/10 000Km), nevím jak poslední dobou, protože to mi tekl ještě přes měrku oleje (netěsnila ta guma).
Tak mne napadá: Nemůže to mít nějakou spojitost?
Že by to sálo vzduch přes tu měrku?
Ale zase spíš to přes měrku teklo, takže tam byl (je?) nějaký přetlak v klikové skříni :?

Zatím tam dám nějaký filtr a uvidím...

Šemik: Ta guma z té nové měrky, cos mi poslal vydržela týden :lol: - pak ztvrdla a bylo to úplně stejné, jako ta původní :x
Pak jsem sehnal silikonovou bužírku a navlékl ji na tu původní měrku a těsní tak, že mám někdy problém ji vytáhnout :lol: , takže toto jsem vyřešil :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.10.06, 15:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz