Tak jsem se konečně dostal k tomu udělat galerii fotek a přispět na tyhle stránky nějakým tím tjůningem, byť tady moc v lásce není. Snažím se dělat funkční úpravy, takže nehledejte spojlery a křídla, ale jen opravdu potřebné a funkční vylepšení. Zároveň, jak mnozí už zjistili, jsem velký fanda autohifi, které prošlo letos zásadní změnou směrem ke zkvalitnění poslechu. Pokusím se stručně shrnout provedené úpravy na autě.
Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary Mka.
Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Z ní zůstala pouze šikmá ramena a poloosy, ostatní díly jsou nové.
- přední náprava opískovaná, vyztužená dle L/A
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm
- vyztužené uchycení tlumičů
- podložky 7mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu -0,75°
- srovnaná šikmá ramena podle nových, vyztužená dle L/A
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A, tvrdé silentbloky
http://www.rubena.cz/
- obě nápravy jsou natřené základem a poté 2 x žlutým Alkytonem
- přední pružiny 250tky od Sakyho o 10% tvrdší než série zkrácené o mrtvý závit, volná délka je po zkrácení 240mm
http://skoda-upravy.wz.cz/
- zadní pružiny dle vlastního návrhu vyrobené ve firmě Invel, silnější drát 13mm, tuhost vyšší o 30% s třemi závěrnými závity, které jsem postupně odřezával na konečnou volnou délku 360mm
http://www.invelplus.cz/
- tlumiče HP sporting, přední dodatečně upravené na vyšší tuhost přímo p. Huškem
http://www.hpsporting.cz/
- stabilizátor průměr 20mm od p. Svozila tel. +420608884326
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru od Pemita
pemit@seznam.cz
- přední brzdy kotoučové s vnitřním chlazením od Mari-designu
http://www.marijan.cz/ajindex.html
- nové čtyřpístové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči
- desky ATE eventuelně Lucas
- vzadu nové bubny a obložení, prasátka 22mm z Pick-upu
- vpředu zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a zmenšení hmotnosti na průměr dosedací plochy kola, převrtaný náboj na rozteč 4 x 100 včetně úpravy středícího kroužku a Al podložka pod kolo šířky 4mm
- vzadu ocelové podložky šířky 28mm na změnu rozteče 4 x 100 se středícím kroužkem
- kola Borbet 7J x 15“ opískovaná, nastříkaná vypalovací práškovou barvou komaxit v odstínu chrom lak, který je z límce odstraněný a límec je vyleštěný
- pneu Pirelli P 5000 o rozměru 195/50 R15
Motor: Je původem z Felície 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.
- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136 seřízený na stolici
http://www.spid.cz/info.php
- trysky 120/145, vzdušníky 210/140, difuzory sériové
- vzduchový filtr K&N
http://www.riegger.cz/
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet 40105
http://www.krenek.cz/Welcome.html
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvák, dnes bych ho nechal sériový
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6 mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm
http://www.motor-excel.cz/
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45 mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14°
http://www.eurosta.cz/hanhart/pregled.html
- svody od hlavy 4 in 1 a nerezový příčný tlumič od p. Hriciny
http://hr-svody.eu/
- svody omotány páskou ThermoTec
http://www.speedpro.cz/
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
http://www.rubena.cz/
Převodovka: Je to 5q z Rapida
- stálý převod 3,9
- olej Castrol EP 90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí
- na poloose čidlo na digitální tachometr
Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.
- závodní volant s povrchem z broušené kůže
http://www.speedpro.cz/
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- kožená hlavice řadící páky
- Al pedály
- panel vlastní výroby na rádio z MDF
- vypínače na zesilovače pro možnost šetření s proudem
- regulátor hlasitosti wooferu
- cyklotachometr Sigma BC 800 pro přesné měření rychlosti cejchovaný dle GPS
- skořepinové sedadla od firmy Tuning Tech
- tříbodové pásy Sparco s vyztuženým úchytem v platu
http://www.speedpro.cz/
- vyndaná zadní sedadla
- audio zástavba čalouněná černou koženkou
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
http://www.newman-tuning.com/
Muzika: Ta se po dostavení auta mění asi nejvíc. Měl jsem v autě zástavbu místo zadních sedaček, dva subwoofery a přední i zadní repro. Největší úspěch s touto sestavou byl v roce 2007 na MČR EMMA, kde jsem obsadil 2. místo v kategorii ESPL Advanced 8 woofer. Nyní je audio zaměřeno na kvalitu poslechu, nejsou zadní reproduktory a woofer je pouze jeden. Hlavní změna je aktivní přední systém a nové autorádio s procesorem umožňující časové korekce. S touto sestavou jsem na soutěžích EMMA v roce 2008 získal 3 x 1. místo v kategorii SQ Experienced Unlimited, ale díky nesmyslným pravidlům jsem se nedostal o dva body na finále. Nominováni byli jen tři z každé kategorie a zrovna v mé kategorii jsem narazil na tři “jezdiče”, kteří nasbírali body tím, že objeli všechny srazy včetně dvou na Slovensku. V přímém souboji, ale nikdy v celé sezóně nebyli lepší a to je alespoň pro mě útěcha, že titul MČR je v nesprávných rukou a je vidět, že se nehledá ten nejlepší, ale hledají se peníze za účast a tím peníze od sponzorů a to je dle mě postavené na hlavu. Pokud se příští rok nezmění pravidla tak jako je tomu v Německu, tak EMMA přišla o dalšího soutěžícího.
- autorádio Alpine CDA-9886 s procesorem PXA-H 100
- přední komponentní reproduktory Mac Audio Protektor 2.16 bez pasivní výhybky
- subwoofer Hertz HS 300 v uzavřené ozvučnici o objemu 47l
- 4ch zesilovač pro přední systém Mac Audio Z 4200
- digitální monoblok pro subwoofer Carpower Wanted 1/800D
- pro středobasy vyrobené doorboardy z MDF s natočením reproduktoru na posluchače
- výškový reproduktor umístěný na A sloupku
- baterie Banner 80Ah, startovací proud 700A je v kufru kvůli lepšímu rozložení hmotnosti stejně jako zesilovače
- interiér včetně dveří je vytlumený speciální hmotou pohlcující vibrace od firmy Vestin
http://www.vestin.cz/
Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení. První parametr je jen můj vysněný odhad, protože auto nebylo na brzdě, ale zbylé dva jsou přesně naměřené.
- výkon motoru cca. 60 - 65 kW
- maximální rychlost 193,4 km/h
- zrychlení 0 - 100km/h za 11,5 sekundy
Videa a Fotky: Pro Ty co chtějí vidět nějaké fotky v lepší kvalitě + akční videa nahlídněte do mailu:
auto136@seznam.cz a heslo je 12345 (prosím v mailu nic neměnit).