jak nastavit rozdělovač co nejlíp ?
Autor |
Zpráva |
Tomass
Příspěvky: 5
|
jak nastavit rozdělovač co nejlíp ?
Potřeboval bych vědět jak to nejlépe nasatavit? mam v Rapidu motor z Fačka (135). Jestli někdo znáte přesné nastevení (podle dokumentace) nebo spíš podle zkušeností, což byvá často lepší, tak mi nějak dobře poraď te. Ono to jede slušně, nestěžuju si, ale když jedu po dálnici tak dostat s toho 130 už je docela problem, musim držet nohu na podlaze a trvá to dost dlouho, ale do 100-110km/h to jde dost rychle a spotřeba se pohybuje okolo 8lit. při trošku ostřejší jízdě ... co jsem se dočetl tak by to mohl byt problem rozdělovače.
díky
|
25.10.06, 17:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Muzu ti poradit metodu pokusu a omylu, pac kazdy auto chce svoje. Nastav defaultni hodnotu a pak ji zvysuj a pozoruj vysledny efekt, popripade ji lze i snizovat ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
25.10.06, 17:37 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
25.10.06, 17:42 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: jak nastavit rozdělovač co nejlíp ?
Tomass píše: Potřeboval bych vědět jak to nejlépe nasatavit? mam v Rapidu motor z Fačka (135). Jestli někdo znáte přesné nastevení (podle dokumentace) nebo spíš podle zkušeností, což byvá často lepší, tak mi nějak dobře poraď te. Ono to jede slušně, nestěžuju si, ale když jedu po dálnici tak dostat s toho 130 už je docela problem, musim držet nohu na podlaze a trvá to dost dlouho, ale do 100-110km/h to jde dost rychle a spotřeba se pohybuje okolo 8lit. při trošku ostřejší jízdě ... co jsem se dočetl tak by to mohl byt problem rozdělovače.
díky
Zakladny predstih nastav na 7 az 9 stupnov, radsej 9. Ak by ti potom klepal motor, tak to trocha zniz. Rozdelovac zo S120 alebo S130 a karbec S130 alebo S120LS.
|
25.10.06, 17:45 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Keď je tu reč o tom rozdeľovači, skúsim sa pridať a tiež pýtať radu. Ja som svoju 125-ku kúpil asi pred jeden a pol rokom.. asi pol roka som do nej ani nepozrel (okrem vody a oleja samozrejme ) Najprv sa mi nepáčilo že ak uberiem troška plynu a potom pridám prvé čo sa stalo bolo, že motor ako keby trošku udusilo.. ale len krátučko ale potom začal v pohode ťahať. Samozrejme bol totálne rozštelovaný karburátor. Mal 3,5 ot benzínu a 1,5 ot vzduch. Tak som to dal podľa knizky na 4x180° vzduch a 5x180° benzín. Celkom sa to zlepšilo. Potom som ale zistil že mám novší karburátor a že vzduch má ísť iba 2x180° a benzín 4x180°. Dal som to tak a motor beží krásne na nízučkých otáčkach, ani nezakolíše, tak som sa s tým už ďalej nehral. Popri tom som skontroloval predstih a zistil som že nemám skoro žiadny. že vraj má byť 5°+-2, tak som dal 7°. Motor išiel pekne, neklepal, bol živý (stovku som spravil za 14s.. predtým 21... samozrejme približne+-) ale potom sa mi odrazu začal prehrievať, som sa zľakol že to môže byť tým tak som to dal dole na 5°.. samozrejme sa prehrieval ďalej, lebo to bol tesnenie pod hlavou, ani vodu nežral.. olej čistý.. ale bolo to tesnenie.. vymenil som a je kľud.
Preto si pýtam radu ako s tým predstihom.. mám dojem, že čím väčší, tým je motor živší.. možem ho zvyšovať až do takej hodnoty pokiaľ motor nebude klepať? Dik
_________________ Š 125L r.v.89
|
25.10.06, 18:46 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Mužeš, já to taky tak dělám. Ty základní hodnoty v knížkách jsou sice pěkná věc, ale každý motor potřebuje jiný předstih. Zvláště dnes, po desetiletích provozu....
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.10.06, 07:57 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Dnesne benziny su velmi kvalitne, takze je tam priestor na zvysovanie predstihu. Na druhej strane je mozne, ze nad urcitou hodnotou predstihu uz vykon poklesne aj ked motor neklepe, tak by som nestaval rovnicu cim vacsi tym lepsi. Rychlost horenia a teda aj poziadavka na predstih zavisi hlavne od bohatosti zmesi, jej virenia a kompresie. Rychlost horenia nezavisi vyznamne od oktenoveho cisla. Je aj mozne, ze optimalny predstih zavisi od okamzitej teploty a nadmorskej vysky. To co nastavis je nejaky kompromis. Ja by som nad 10 stupnov zakladny predstih nesiel. Ked som mal S120, tak som daval 8 az 9. Pod 7 auto vyrazne zlenivelo. Velmi maly predstih - vyrazne mensi, nez kaze vyrobca moze sposobit poskodenie ventilov a urcite posobi nizsi vykon. Vyssi predstih moze sposobit klepanie motora (detonacne horenie), co je pre motor vrazda. Dalej sposobuje vyssie tlaky, co nevadi, pokial sa tie tlaky prejavuju za hornou uvratou (vyssi vykon). Privysoky predstih posobi nadmerne namahanie motora, prehrievanie a pokles vykonu.
|
26.10.06, 18:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
JohnDeere píše: Keď je tu reč o tom rozdeľovači, skúsim sa pridať a tiež pýtať radu. Ja som svoju 125-ku kúpil asi pred jeden a pol rokom.. asi pol roka som do nej ani nepozrel (okrem vody a oleja samozrejme ) Najprv sa mi nepáčilo že ak uberiem troška plynu a potom pridám prvé čo sa stalo bolo, že motor ako keby trošku udusilo.. ale len krátučko ale potom začal v pohode ťahať. Samozrejme bol totálne rozštelovaný karburátor. Mal 3,5 ot benzínu a 1,5 ot vzduch. Tak som to dal podľa knizky na 4x180° vzduch a 5x180° benzín. Celkom sa to zlepšilo. Potom som ale zistil že mám novší karburátor a že vzduch má ísť iba 2x180° a benzín 4x180°. Dal som to tak a motor beží krásne na nízučkých otáčkach, ani nezakolíše, tak som sa s tým už ďalej nehral. Popri tom som skontroloval predstih a zistil som že nemám skoro žiadny. že vraj má byť 5°+-2, tak som dal 7°. Motor išiel pekne, neklepal, bol živý (stovku som spravil za 14s.. predtým 21... samozrejme približne+-) ale potom sa mi odrazu začal prehrievať, som sa zľakol že to môže byť tým tak som to dal dole na 5°.. samozrejme sa prehrieval ďalej, lebo to bol tesnenie pod hlavou, ani vodu nežral.. olej čistý.. ale bolo to tesnenie.. vymenil som a je kľud. Preto si pýtam radu ako s tým predstihom.. mám dojem, že čím väčší, tým je motor živší.. možem ho zvyšovať až do takej hodnoty pokiaľ motor nebude klepať? Dik
Vo všeobecnosti, väčší predstih by mal byť lepší vo vyšších otáčkach a menší v nižších.
Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.10.06, 20:35 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
ferrari píše: Vo všeobecnosti, väčší predstih by mal byť lepší vo vyšších otáčkach a menší v nižších. Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....
Na toto mas odstredivu regulaciu. Ak nastavis blby predstih, odstrediva regulacia sa postara, aby bol blby v kazdom rezime.
|
26.10.06, 21:00 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
ferrari píše: Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....
Kdyz ji roztahnes nebo roztlacis ... Nebo kdyz tam das motor z octy, to nejsilnejsi TDI, nekde na netu byl typek co tohle udelal ale uz nevim kde
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.10.06, 21:33 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Matthes píše: ferrari píše: Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s.... Kdyz ji roztahnes nebo roztlacis ... Nebo kdyz tam das motor z octy, to nejsilnejsi TDI, nekde na netu byl typek co tohle udelal ale uz nevim kde
Skúšal som to asi pred pol rokom... ste ma teraz trošku nahnevali chlapci Zajtra idem domov z intráku... tak to na výpadovke skusím. Budem mať so sebou aj brata ktorý mi to zmerá... Š 125L, 127 tis. že vraj bez GO.. neviem, mám ju 1,5 roka.. pred 5 tis. menené tesnenie pod hlavou.. , kompresný pomer od 8 do 8,5 ... 4-tý valec žerie olej.. stále mokrá sviečka. 1-notka do 40km/h.. 2-ka do 70 a trojka do 100.. (predstih mám teraz približne 5° takže to počítam okolo 20s)... skúsim to tvýšiť a uvidím.... ináč 3-ku kľudne potiahnem do 110 keď to nechce ťahať do kopca.. 4-ku na rovinke aj do 130... a 5-ka končí asi okolo 150... pri miernom zjazde na diaľnici aj 160.. ale to sa už bojím.. nemám úplne v poriadku kolesá, čo je môj najbližší cieľ.
Dúfam, že zajtra nebudú "zelení"... aspoň uvidím ako na tom motorček pred zimou je... dám vedieť výslekok... keď sa sklamem tak sklopím ušká a napíšem sem pravdivú hodnotu. čaute
_________________ Š 125L r.v.89
|
26.10.06, 23:34 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
JohnDeere píše: 1-notka do 40km/h.. 2-ka do 70 a trojka do 100.. (predstih mám teraz približne 5° takže to počítam okolo 20s)... skúsim to tvýšiť a uvidím.... ináč 3-ku kľudne potiahnem do 110 keď to nechce ťahať do kopca.. 4-ku na rovinke aj do 130... a 5-ka končí asi okolo 150... pri miernom zjazde na diaľnici aj 160.. ale to sa už bojím.. nemám úplne v poriadku kolesá, čo je môj najbližší cieľ.
s těma rychlosttma nekecá játo dělám taky tak kvuli zrychlení
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
27.10.06, 06:53 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Sadra17 píše: JohnDeere píše: 1-notka do 40km/h.. 2-ka do 70 a trojka do 100.. (predstih mám teraz približne 5° takže to počítam okolo 20s)... skúsim to tvýšiť a uvidím.... ináč 3-ku kľudne potiahnem do 110 keď to nechce ťahať do kopca.. 4-ku na rovinke aj do 130... a 5-ka končí asi okolo 150... pri miernom zjazde na diaľnici aj 160.. ale to sa už bojím.. nemám úplne v poriadku kolesá, čo je môj najbližší cieľ. s těma rychlosttma nekecá játo dělám taky tak kvuli zrychlení
Dik Sadra17 samozrejme tak ale nechodím stále, niekedy keď sa ozaj neponáhľam a chcem si vychutnať pohodovú jazdu je tam 5-ka už pri 50-ke:) Ale ak sa trošku ponáhľaš a máš pred sebou nejaké 2-3 kamióny ktoré si to letia 80-90km/h tak ti neostane nič iné ako tam seknuť 3-ku a plyn pretlačiť až za podlahu:))))))
Minule som šiel plne naloženým autom (5 osôb a plný kufor) do Púchova a keď som chcel v 100-vke mierne do kopca predbiehať, lebo išiel predo mnou nejaký pako nič sa mi nepodarilo vymyslieť... ani 3-ka, ani 4-ka mi nepomohla... dal som smerovku, vyradil sa do protismeru... a o chvíľku som sa pekne zaradil s5 asi by to chcelo nejaký ten kilowatik naviac nie???.. kto vie koľko ich tam vôbec mám.. pochybujem že tých napísaných 37,5:)
_________________ Š 125L r.v.89
|
27.10.06, 07:43 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
já mam napsanejch 33.1
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
27.10.06, 07:47 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Sadra17 píše: já mam napsanejch 33.1
pozerám, že máš 120-ku v 105-kovom bloku, nevieš, napchám 130-ku do 120-kového bloku? možno k tomu raz dojde... jedine žeby som našiel niekde pohodený celý 130-kový motorček
_________________ Š 125L r.v.89
|
27.10.06, 07:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|