Autor |
Zpráva |
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Kalibrování otáčkoměru Favorit
Kluci potřeboval bych poradit... vím že otáčkoměr má tzv. trimr a tím se dá kalibrovat, ale potřeboval bych si ujasnit jak se trimr nastvauje ...jestli se nepletu tak se jím nastavuje odpor ? ...ale nevím jestli klasicky doprava se přidává a doleva ubírá nebo jak... jde mi o to že bych potřeboval nastavit o 250-300 otáček míň. Vím že je k nastavení potřeba speciální přístroj kde se nastavuje podle frekvence nebo jak ale ten nemám tak bych to chtěl zkusit nastavit podle rychlosti a převodu. Snad jste mě pochopili co myslím
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
20.9.08, 21:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
a podle čeho usuzuješ rychlost ?
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.9.08, 21:27 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Podle grafu rychlostí http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=241 ...na volnoběh ukazuje 1100 ale vím bezpečně že je nastaveno 850 ...stejně tak na 5 při 90 ukazuje 3000 rpm ale má ukazovat zhruba 2750 rpm.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
20.9.08, 21:29 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Rychlost muzes zjistit, kdyz budes jezdit porad dokola kolem nejakeho informativniho radaru co je ve meste. (to bude asi presnejsi, nez nejake prevody)
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
20.9.08, 22:00 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Pravda není to nejpřesnější způsob, ale jde vidět že tam odchylka je... ikdyž spíš se na to asi vykašlu a těch 250 otáček si raději pomyslně odečtu než to dodrbat a odečíst si pár stovek za nový otáčkoměr
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
20.9.08, 22:06 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Ja sem si jednu drbl do rucicky otackomeru (kdyz sem mel sundane to plexi a motor bezel). Pak mi to ukazakovalo asi o 500 min. No tak sem sundal rucicku a pujcil jsem si stroboskop na predstih, kde se ti ukazuji i otacky a podle toho sem naladil rucicku zpatky na misto kde ma byt a uz to ukazuje v celem rozsahu jak ma
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
20.9.08, 22:11 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
DRYVER píše: Rychlost muzes zjistit, kdyz budes jezdit porad dokola kolem nejakeho informativniho radaru co je ve meste. (to bude asi presnejsi, nez nejake prevody)
GPS je podle mě lepší volba
|
20.9.08, 22:21 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Vít píše: DRYVER píše: Rychlost muzes zjistit, kdyz budes jezdit porad dokola kolem nejakeho informativniho radaru co je ve meste. (to bude asi presnejsi, nez nejake prevody) GPS je podle mě lepší volba
Ale ne kazdej ji ma doma ze.
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
20.9.08, 22:29 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
má ji tolik lidí, že snad není problém se s někým domluvit, dneska už to mají i mobily
|
20.9.08, 22:39 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Vít píše: má ji tolik lidí, že snad není problém se s někým domluvit, dneska už to mají i mobily
hmm tak to asi nejdu s dobou kdyz ju jeste nemam
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
20.9.08, 22:43 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Taky jí ještě nemám a co se tachometru týká tak jsem byl cca. ani ne před dvěma lety na akci kde dopravka dělala měření rychlosti pro věřejnost a odchylka od skutečné rychlosti je prakticky zanedbatelná respektive mizivá ...samozřejmě při nižších rychlostech, ale nepočítám že by při vyžších to bylo výrazně jinak.
Edit: Abych nezapomněl jednou jsem měl GPS pujčenou a rozdíl při 150 km/h byl něco kolem 4 km/h.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
20.9.08, 22:49 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Stačí posunout ručičku otáčkoměru o těch 250 níž. To zvládne každý a ani není třeba sahat na ten trimr.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.9.08, 22:56 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
gokralik píše: Stačí posunout ručičku otáčkoměru o těch 250 níž. To zvládne každý a ani není třeba sahat na ten trimr.
To je sice fakt ale tohle je taky pokus omyl protože laborace s ručičkou je skoro hodinářská práce a navíc neustále ručičku nasazovat a sundávat pro osku taky není zrovna nej Nehledě na to že v tom případě by ručička nebyl v klidové poloze na nule ale pod ní což zrovna nechci. Takže mi přijde daleko efektivnější to udělat přes ten trimr.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
20.9.08, 22:59 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Sundávat a nasazovat není třeba, dá se na osce otáčet. Bohužel mám při vypnutém motoru taky cca -200ot/min, ale to už mě tak moc neštve. Hlavně když volnoběh ukazuje 800 a všechny ostatní rychlosti taky správně. Mimochodem, až budu na emisích, tak si to seřídím přesně.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.9.08, 12:21 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Na vstup se přivede obdelník se stejnosměrnou složkou a amplitudou asi 15V, teď nevím, jestli od nuly nahoru, nebo dolu, ale to je jedno, v nejhorším to nepůjde a prohodí se to. Připojí se čítač a převod mezi Hz a ot/min je asi takovej, že při 100Hz je 3000rpm a ručička by měla bejt v klidu na nule a někde v otáčkách se doladí trimrem.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.9.08, 14:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|