Jaký olej do motoru po GO
Autor |
Zpráva |
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Honování je označení pro opracování na určitou drsnost povrchu, tedy je zcela jedno, jakým způsobem se brusná hlava ve válci pohybuje, určité odlišnosti jsou jen výsledkem zkušeností s rovnoměrností opracování a životnosti brusné hlavy. Já jsem zatím viděl pouze honování s křižnou stopou, je vidět křižné šrafování na povrchu válce. Možná, že jiný pohyb brusné hlavy ve válci má za následek rovnoměrnější opracování a snížení ovality a kuželovitosti, ovšem na použitý oleje toto nemá vliv. Už jsem psal ve svých článcích, že válec musí mít určitou drsnost, aby na nich vůbec oleje držel, pokud je příliš hrubý, vrstva oleje nepřekryje nerovnosti, které se orousí a zvětší se tak vůle, pokud je hladší, trhá se olejový film, tedy opět dojde ke zhrubnutí a zvětšení vůlí...
Long life olej je syntetický olej, který je speciálně naaditivován kvůli vysoké životnosti a stabilitě, také základový olej je mírně odlišný. Long life olej mohu použít i do normálního motoru, kde je předepsán i olej 0W-30 (existuje tento olej bez označení long life, výměnný lhůta 15 000 km), jenom díky tomu, že nemám příslušná čidla, která měří určité vlastnosti oleje, ze kterých se vypočítá opotřebení, není možné tyto oleje využívat až do jejich konce životnosti, protože nevíme, kdy nastane. Co jsem měl zatím vlastní zkušenost a zkušenosti lidí, kteří si nevymýšleli nesmysly, tak oleje 0W a 5W vykazovaly větší spotřebu oleje proti olejům 10W a nebo 15W.
|
27.2.06, 21:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Oldřich Starý
Příspěvky: 51 Bydliště: Písek
|
Když už je řeč o olejích, tak nikdy v zimě nepoužívejte M6AD. Je to letní olej, v zimě houstne a pod 0 stupňů s ním nic nehne. Kamarád chtěl ušetřit (M6AD je k sehnání kolem 30 Kč/litr) a pak se divil, že se mu při startování velmi pomalu točil motor, přestože měl novou baterii a startér po GO.
Já používám (Š 105 L) 15W-50 a jsem spokojen. Navíc M6AD je z pohledu dnešní nabídky olejů břečka, takže má opodstatnění pokud motor žere 2l oleje/ 1000km díky jeho ceně.
|
28.2.06, 10:12 |
|
|
rsvancara
Příspěvky: 26
|
Jiří Čech píše: Ale postrádám spotřebu oleje, to jsi nějak zapomněl napsat...
Pokud to bylo na me, tak jsem na tom asi nasledovne : pri vymene tam naleju 4 litry, pokud se mi v prubehu roku podari natocit tech cca 10000 km, tak musim jeste litr dolit. Nekdy mam ale pocit, ze polovina toho dolevaneho oleje vytece hornim ventilovym vykem (ackoli jsem si sehnal take vysoke hlinikove). Jinak mi to nikde netece, potreba oleje je rekl bych v norme.
|
1.3.06, 22:22 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Jiří Čech píše: Honování je označení pro opracování na určitou drsnost povrchu, tedy je zcela jedno, jakým způsobem se brusná hlava ve válci pohybuje, určité odlišnosti jsou jen výsledkem zkušeností s rovnoměrností opracování a životnosti brusné hlavy. Já jsem zatím viděl pouze honování s křižnou stopou, je vidět křižné šrafování na povrchu válce. Možná, že jiný pohyb brusné hlavy ve válci má za následek rovnoměrnější opracování a snížení ovality a kuželovitosti, ovšem na použitý oleje toto nemá vliv. Už jsem psal ve svých článcích, že válec musí mít určitou drsnost, aby na nich vůbec oleje držel, pokud je příliš hrubý, vrstva oleje nepřekryje nerovnosti, které se orousí a zvětší se tak vůle, pokud je hladší, trhá se olejový film, tedy opět dojde ke zhrubnutí a zvětšení vůlí...
Long life olej je syntetický olej, který je speciálně naaditivován kvůli vysoké životnosti a stabilitě, také základový olej je mírně odlišný. Long life olej mohu použít i do normálního motoru, kde je předepsán i olej 0W-30 (existuje tento olej bez označení long life, výměnný lhůta 15 000 km), jenom díky tomu, že nemám příslušná čidla, která měří určité vlastnosti oleje, ze kterých se vypočítá opotřebení, není možné tyto oleje využívat až do jejich konce životnosti, protože nevíme, kdy nastane. Co jsem měl zatím vlastní zkušenost a zkušenosti lidí, kteří si nevymýšleli nesmysly, tak oleje 0W a 5W vykazovaly větší spotřebu oleje proti olejům 10W a nebo 15W.
jo mate pravdu ale nevim kdo vám řekl to. když nalejeteli do normalniho motoru kde nebyli čidla kvality, oddeláte ho timto olejem a název long life vam muže jit zkrátka. jedine co lze je to že do motoru kde byl použit long life jde v ERJ vypnout toto čidlo a nastavit jej na jinej mot. olej . jde o to honováni ze když se honuje jedním pohybem válec tzn. brusna hlava brousi tak že se jenom otáčí ve válci a vytváři vodorovné výbrusi,, čáry,, tak se příliš řídky olej udrží a vytváři film na álci jeli však broušeno tou druhou metodou tak při použití oleje LONG LIFE nema se jak vytvořit olejový film a lojej rychle stejkáva po vybroušených sikmých šřafovaní.
to je asi vše co bych řek. to jsem četl a slyšel od odborníku z boleslavy
S pozdravem ŠÁDEMAN
|
2.3.06, 19:16 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|