Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 01:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 Stabilizátor Felicia vo Favorite 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Stabilizátor Felicia vo Favorite
Na popud p. Čecha zakladám tému....

Edit zo starého techwebu?

Edit:
citace p. Čecha : Nejvíce mne fascinuje, když lidé bez jakékoli znalosti kinematiky náprav dělají vylepšení podvozku a snaží se nám pak tvrdit, že je to lepší...:-) Je sice pravda, že po řemeslné stránce ta úprava nemá chybu, ale to je tak asi vše, co se dá pozitivně hodnotit. Napadlo Tě někdy, proč nemá Favo ten stabilizátor už z výroby? Asi nenapadlo...

moja odpoveď:

Ja som pri zvažovaní tejto úpravy vychádzal s toho že Felicia je vlastne modernizovaný Favorit, kopec dielov je zámenných, počnúc čelným sklom, poloosami atď, montážne rozmery ramien a náprav sú totožné, akurát Feliia má tuhšiu karosériu kôli vstupu WV a ich "ťažším" motorom, ktoré majú aj ťažisko vyžšie, a to si vyžadovalo kynematiku auta trocha stabilizovať... Takže odpoveď na otázku prečo to nadávali do Favorita sériovo? Nebolo treba, motory škoda 781.13xx majú sú vo svojej triede ľahké a ich ťažisko je tak nízko že konštrukcia nápravy bez stabilizátora a tým celej karosérie Favorit si pre "slušné" jazdné vlastnosti stabilizátor nevyžadovala.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


1.10.08, 07:34
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek 
Jaká kinematika náprav? Vždyť jsou to obojí téměř stejné McPhersony. :shock:


1.10.08, 07:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Jaká kinematika náprav? Vždyť jsou to obojí téměř stejné McPhersony. :shock:


nie, Felicia má o 2cm posunutú misku tlmiča :arrow:

a nie všetky feldy majú stabilizátor.... :idea:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


1.10.08, 07:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
tak, já mám felicii originál s Benteler nápravnicí, 1,3 a stabilizátor výrazně změnil jízdní vlastnosti k lepšímu...jinak podovozek seriovej, takže reakce p. Čecha vychází jen z toho, co kde přečet a co mu kdo řek, osobně v tom autě asi nejel, aby porovnal :roll:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


1.10.08, 09:35
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
fatal píše:
Jaká kinematika náprav? Vždyť jsou to obojí téměř stejné McPhersony. :shock:


a není to náhodou tak že McPherson je závislý na stabilizátoru? pokud ho odmontuješ tak ti kola vlítnou do podběhu a felda bez stabiláku jede tak to asi person nebude :?: miloš


2.10.08, 14:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
fatal píše:
Jaká kinematika náprav? Vždyť jsou to obojí téměř stejné McPhersony. :shock:


a není to náhodou tak že McPherson je závislý na stabilizátoru? pokud ho odmontuješ tak ti kola vlítnou do podběhu a felda bez stabiláku jede tak to asi person nebude :?: miloš


mám za to že McPherson je systém trojbodového uloženia nápravy...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


2.10.08, 14:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
fatal píše:
Jaká kinematika náprav? Vždyť jsou to obojí téměř stejné McPhersony. :shock:


a není to náhodou tak že McPherson je závislý na stabilizátoru? pokud ho odmontuješ tak ti kola vlítnou do podběhu a felda bez stabiláku jede tak to asi person nebude :?: miloš


No ktere auto dneska ma klasickeh phersna... Vetsinout to jsou modifikace... viz favo.. Ty drazsi auta maj viceprvkove zaveseni ale to tu nepatri... :wink:


2.10.08, 14:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
trady píše:
slovacek.milos píše:
fatal píše:
Jaká kinematika náprav? Vždyť jsou to obojí téměř stejné McPhersony. :shock:


a není to náhodou tak že McPherson je závislý na stabilizátoru? pokud ho odmontuješ tak ti kola vlítnou do podběhu a felda bez stabiláku jede tak to asi person nebude :?: miloš


No ktere auto dneska ma klasickeh phersna... Vetsinout to jsou modifikace... viz favo.. Ty drazsi auta maj viceprvkove zaveseni ale to tu nepatri... :wink:


persna má třeba ford, to rameno drží stabilák prostě person je závislost na stabiláku jak píše michal, stabilák, tameno tlumič tři body v kastli miloš


2.10.08, 16:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
Ondras83 píše:
Stabilizátor výrazně změnil jízdní vlastnosti k lepšímu...jinak podovozek seriovej, takže reakce p. Čecha vychází jen z toho, co kde přečet a co mu kdo řek, osobně v tom autě asi nejel, aby porovnal :roll:

Jizdni vlastnosti k lepsimu to zmeni mozna v tom, ze na suchu v ostrejsi zatacce nedrhnes prahem o zem, to bude asi tak vsechno.
Zkouseli jsme nedavno na parkovisti osoplenem takovym tim podzimnim mrholenim Feldu se stabikem a Favo. Obe auta mely seriovy podvozek v relativne Ok stavu, oboje mely obuty gumy 165/70 R13.
Zatimco Favo projizdelo oblouk sice v silenem naklonu, ale relativne neutralne, Felda jela v naklonu o neco mensim, zato byla citelne nedotacivejsi a aby jela ve stejne stope jako Favo, bylo treba znatelne zpomalit, tedy se presne potvrdilo to, co rika teorie.
Osud stabiku na Felde byl tedy po zrale uvaze zpeceten a pri montazi HP podvozku poleti tahlym obloukem do kopriv :)


2.10.08, 17:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
bitmap píše:
Ondras83 píše:
Stabilizátor výrazně změnil jízdní vlastnosti k lepšímu...jinak podovozek seriovej, takže reakce p. Čecha vychází jen z toho, co kde přečet a co mu kdo řek, osobně v tom autě asi nejel, aby porovnal :roll:

Jizdni vlastnosti k lepsimu to zmeni mozna v tom, ze na suchu v ostrejsi zatacce nedrhnes prahem o zem, to bude asi tak vsechno.
Zkouseli jsme nedavno na parkovisti osoplenem takovym tim podzimnim mrholenim Feldu se stabikem a Favo. Obe auta mely seriovy podvozek v relativne Ok stavu, oboje mely obuty gumy 165/70 R13.
Zatimco Favo projizdelo oblouk sice v silenem naklonu, ale relativne neutralne, Felda jela v naklonu o neco mensim, zato byla citelne nedotacivejsi a aby jela ve stejne stope jako Favo, bylo treba znatelne zpomalit, tedy se presne potvrdilo to, co rika teorie.
Osud stabiku na Felde byl tedy po zrale uvaze zpeceten a pri montazi HP podvozku poleti tahlym obloukem do kopriv :)

tak je blbost dávat na HPčka stabik na normální ježdění...jinak já sem s tim naprosto spokojenej...jo, nedotáčivější bude, ale aby to nebylo nedotáčivý, musel bys tam dát samosvor...já jedu zatáčku s favoritem, hrbí se to na předek, a musim to dohánět volantem, jedu tu samou zatáčku s feldou, jede přesně za předníma kolama, kam zahnu, tak to jede (s favoritem kam zahnu, tam se to rozhoupe, ale nejede tam)...sem s tím naprosto spokojenej....trochu sem uvažoval, že bych ho na zimu vyhodil, ale stejně nebude sníh jako loni a předloni, takže ho tam nechám...
ještě jednou...kam zahnu, tam to auto skutečně jede, na příčnejch nerovnostech je to auto klidnější a když není ve smyku, jde za předníma kolama...favorit na příčnejch nerovnostech poskakuje a v zatáčkách uskakuje a to řízení je takový gumový...tim nechci říct, že seriovej favorit bez stabiku se nedá řídit, dá a krásně, ale stačí v prudčí zatáčce chytnout vlnu a už se hopete na druhej okraj vozovky...

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


2.10.08, 20:15
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
bitmap píše:
Ondras83 píše:
Stabilizátor výrazně změnil jízdní vlastnosti k lepšímu...jinak podovozek seriovej, takže reakce p. Čecha vychází jen z toho, co kde přečet a co mu kdo řek, osobně v tom autě asi nejel, aby porovnal :roll:

Jizdni vlastnosti k lepsimu to zmeni mozna v tom, ze na suchu v ostrejsi zatacce nedrhnes prahem o zem, to bude asi tak vsechno.
Zkouseli jsme nedavno na parkovisti osoplenem takovym tim podzimnim mrholenim Feldu se stabikem a Favo. Obe auta mely seriovy podvozek v relativne Ok stavu, oboje mely obuty gumy 165/70 R13.
Zatimco Favo projizdelo oblouk sice v silenem naklonu, ale relativne neutralne, Felda jela v naklonu o neco mensim, zato byla citelne nedotacivejsi a aby jela ve stejne stope jako Favo, bylo treba znatelne zpomalit, tedy se presne potvrdilo to, co rika teorie.
Osud stabiku na Felde byl tedy po zrale uvaze zpeceten a pri montazi HP podvozku poleti tahlym obloukem do kopriv :)


To sa mi nejako nezda. Ani vo fabrike sa nebranili pouzitiu stabilizatoru na 1.3 = priplatkova vybava (aspon som to videl v dobovom prospekte z GB)
Skorej by som rozmyslal nad tlakom v pneu. Asi si to niekedy vyskusame na nejakom minizraze :!:

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


4.10.08, 19:33
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Ja sem toho nazoru, ze pokud autu nesnizis teziste, muzes si stabikem jenom ublizit. Pri stejne vysokym tezisti a stejny tuhosti tlumicu si to namontovanim stabiku v muzes dost pohorsit.

Sice se to auto subjektivne chova lip, ale v kriticky zatacce ztrati vnitrni kolo driv kontakt se silnici.
Myslim ze poradnej stabik je dobrej akorat pro okruhovy potvory, u kterejch to nevadi, protoze maji obuty takovy valce, ze potrebna prilnavost se zajisti jednim kolem.

Predpokladam ze prinos stabiku bude mnohem vetsi kdyz se autu snizi teziste, tim by se mela ta ztrata kontaktu se silnici dohnat.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.10.08, 20:19
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Viky píše:
Ja sem toho nazoru, ze pokud autu nesnizis teziste, muzes si stabikem jenom ublizit. Pri stejne vysokym tezisti a stejny tuhosti tlumicu si to namontovanim stabiku v muzes dost pohorsit.

Sice se to auto subjektivne chova lip, ale v kriticky zatacce ztrati vnitrni kolo driv kontakt se silnici.
Myslim ze poradnej stabik je dobrej akorat pro okruhovy potvory, u kterejch to nevadi, protoze maji obuty takovy valce, ze potrebna prilnavost se zajisti jednim kolem.

Predpokladam ze prinos stabiku bude mnohem vetsi kdyz se autu snizi teziste, tim by se mela ta ztrata kontaktu se silnici dohnat.


práveže ide o to nakláňanie, tým sa ťažisko v zákrute prenáša viac a inde ako keď sa to auto nenakloní, a pri väčšom nákolne aj pneu stráca svoju priľnavosť, takže ak sa nenakloní zasa to má pozitívny prínos...

ja teraz tie isté zákruty jazdím o niečo rýchlejšie a svižnejšie, ale hlavné je že auto je o mnoho istejšie a kľudnejšie pri použití tých istých pneu a diskov ako pred montážov stabíku, a ver že to nieje iba pocit, moju zákrutu (výjazd na diaľnicu vo vjnoroch) teraz jazdím cca 60 -70 je už na hrane šmyku, pred montážou stabíka na tých istých pneu mi v 60ke už začal utekať zadok ( prehľadom som to zvládol, ubrať plyn a korekcia volantom), teraz môžem ísť málinko cez 65 a zadok sedí ako pribitý, neviem keedy by to utieklo, už viac ako 70 tam nemám odvahu...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.10.08, 20:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Viky píše:
Ja sem toho nazoru, ze pokud autu nesnizis teziste, muzes si stabikem jenom ublizit. Pri stejne vysokym tezisti a stejny tuhosti tlumicu si to namontovanim stabiku v muzes dost pohorsit.

Sice se to auto subjektivne chova lip, ale v kriticky zatacce ztrati vnitrni kolo driv kontakt se silnici.
Myslim ze poradnej stabik je dobrej akorat pro okruhovy potvory, u kterejch to nevadi, protoze maji obuty takovy valce, ze potrebna prilnavost se zajisti jednim kolem.

Predpokladam ze prinos stabiku bude mnohem vetsi kdyz se autu snizi teziste, tim by se mela ta ztrata kontaktu se silnici dohnat.


Obavam sa ze tento nazor ma fyzikalne medzery. Cim je totiz vyssie tazisko, tym viac sa auto naklana. Preto znizovanim taziska budes aj menej potrebovat stabilizator. Teoreticky keby si dal tazisko pod os kolesa, zakrute by sa ti vonkajsie koleso zacalo nadlahcovat.
Netreba zabudat na fakt, ze Michal dal stabik na obe napravy. Dat to len na predok by mohlo viest k zvlasnemu chovaniu v medznych situaciach.

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


4.10.08, 21:09
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek 
Jen takový dotaz na "odpůrce" stablíku. Jaký je rozdíl mezi situací, kdy je v zatáčce auto nakloněné versus stejné auto ve stejné zatáčce nenakloněné? Těžiště se nemění, zkorát úhly kol k vozovce a tlaky na jednotlivá kola se jinak rozloží... :roll:


4.10.08, 21:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz