Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 10:50



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Další
 URU - Rapid 136 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
Josef.Radocha píše:
Tak pokud je to křídlo ok a je kapota v odstínu šípková červeň není problém popřípadě sháním poklice na rapida originál jak má Šemík na Raplu. Vím, že natom tratím, ale chci je tak moc, že bych ti je za tu halpnu vyměnil. jo přepínač pokud potřebuješ jednopolohový ti doporučím překopat z výstražnejch. Mel sem to na dálky a super věc.

tak ta kapota je nějakej odstín šedivý... a snad s tim nápisem "rapidos" pár let přežiju, a pak se udělá velká generálka karoserie a novej lak (a vymění se i zadní kapota, takže je jedno jakou má teď barvu)... takže Rapid bude ještě minimálně 3 roky flekatět od drobnejch oprav...
poklice mam jenom ty co mam na Rapidu... a nebo potom ty co se dávaly na Š120...
s těma přepínačema... na přepínání LPG potřebuju 3-polohový (LPG, nic, benzín) a tlačítko (přífuk plynu pro startování)... a přesně tyhle funkce má přepínač bliken (levá páčka pod volantem) ze Š100... jenom zatim nemá ty 3 LEDky jako ta krabička, ale to mě nějak netrápí...
a budu muset přelepit tu tapetu co mam nalepenou na tom plastu v přístrojovce... udělaly se mi tam bublinky :( ... ale to až na jaře, až se Rapid probudí ze zimního spánku...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


15.9.08, 06:25
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
tak zatímco Rapid stále odpočívá, začíná se pomalinku formovat něco, co by pozdějc mohlo bejt motorem s kubaturou 1390ccm :)
http://uru.rajce.idnes.cz/veci_na_Rapida_140Sport/
znova jsem přeměřil rozměry uložení válců do bloku... přebrousit na 78mm pudou v pohodě... dole bude stěna 1mm a v nejužšim místě 0.75mm... to snad chvíli vydrží, ne? jo a zajímavý je že ojnice z mazdy maj stejnej průměr ložisek jako u šádyny... průměr ojničních čepů je taky stejnej... jo a rozteč válců v bloku je taky nějak moc podobná... akorát kdy od koho kopíroval... šáde od mazdy, nebo mazda od šádyny? já si myslim že spíš mazda od šáde, protože šádemotor je s drobnejma změnama vpodstatě stejnej už cca 50 let... možná i víc...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


3.10.08, 22:18
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
URU píše:
já si myslim že spíš mazda od šáde, protože šádemotor je s drobnejma změnama vpodstatě stejnej už cca 50 let... možná i víc...

Jak to? Motor "dnesniho" typu byl vyvinut pro 1000MB nekdy v roce 64 ne? Tak to je venku "jenom" 40 let.... :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


3.10.08, 22:30
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
Viky píše:
URU píše:
já si myslim že spíš mazda od šáde, protože šádemotor je s drobnejma změnama vpodstatě stejnej už cca 50 let... možná i víc...

Jak to? Motor "dnesniho" typu byl vyvinut pro 1000MB nekdy v roce 64 ne? Tak to je venku "jenom" 40 let.... :-)

ale 1000MB vychází z motoru pro starou felicii/octavii... má přesunutej rozdělovač, jinak řešenou vačku(kvůli tomu rozdělovači)... jinak je od 1000MB odlišnej asi jako 120 od 136... takže v podstatě je koncepce šádemotoru ještě starší...
ps. já psal "cca"... tzn. "asi" protože to nevim přesně...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


3.10.08, 22:36
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18215
Příspěvek 
No, sice jsem motor Oktávky viděl jen zvenku, ale vypadal úplně jinak, než motor tisícovky. :roll:

Dodatek: Kecám, byl to motor Spartaka, ale ten by měl být zhruba stejný...


3.10.08, 22:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
URU píše:
ale 1000MB vychází z motoru pro starou felicii/octavii... má přesunutej rozdělovač, jinak řešenou vačku(kvůli tomu rozdělovači)... jinak je od 1000MB odlišnej asi jako 120 od 136... takže v podstatě je koncepce šádemotoru ještě starší...
ps. já psal "cca"... tzn. "asi" protože to nevim přesně...

Nikoliv pane.... jestli se ti zcela odlisny vyrobni proces bloku zda jako maly rozdil, tak bys mohl stejne tvrdit ze Ford Fiesta 1.1 OHV je taky vlaste plagiat 110LS!

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


3.10.08, 22:41
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
fatal píše:
No, sice jsem motor Oktávky viděl jen zvenku, ale vypadal úplně jinak, než motor tisícovky. :roll:

Dodatek: Kecám, byl to motor Spartaka, ale ten by měl být zhruba stejný...

prostě na tom starym motoru udělali několik změn, ale vpodstatě zůstal stejnej...

edit: tak se nebudem hádat... dyť se tim nic stejně nevyřeší... ale spíš máte pravdu že těch změn je na tom motoru dost na to aby se to dalo považovat za úplně novej motor... ale stejně je tam dost podobnejch věcí :)...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


3.10.08, 22:45
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Promiň, ale já asi jen přidám, ale jako motor odvozený z octavie a jim podobný přijde motor 1100 OHC tady jiný pohled. 1000MB je někde jinde než Octávia

Jůů to jsem si vyhrál s odkazama :D

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


4.10.08, 00:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
no tak jste mě teda ukecali... sice sme se dostali někam jinam než je motor 1390 v bloku 742.135 s pístama z mazdy u kterejch jdou vyměnit ojnice bez problémů za škodovácký... akorát nevim jak to vyjde s kompresí... bude asi moc nízká (písty jsou o 3mm nižší než ty škodovácký)...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


4.10.08, 16:20
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
URU píše:
no tak jste mě teda ukecali... sice sme se dostali někam jinam než je motor 1390 v bloku 742.135 s pístama z mazdy u kterejch jdou vyměnit ojnice bez problémů za škodovácký... akorát nevim jak to vyjde s kompresí... bude asi moc nízká (písty jsou o 3mm nižší než ty škodovácký)...

Budes muset dat turbo no.

Edit: Co snizit blok?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.10.08, 16:36
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
Viky píše:
Budes muset dat turbo no.

turbo mam... ale z tranzita 2.5 TD...
jo hrál jsem si chvilku s kalkulačkou a s udajema o rozměrech spalovacích prostorů u 136ky... nakonec jsem se dostal na něco kolem 5.75 s neupravenou 136 hlavou... kdyby byla hlava snížená o 2mm tak by bylo cca 6.25... nejni to moc přesný, ale něco kolem toho by to mělo bejt...
jinak snižovat 136hlavu o víc jak 2mm asi nebude dobrý, co?
takže jediný řešení který by spolehlivě zvedlo kompresi by bylo sehnat kliku z fabky 1.4 8V...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


4.10.08, 16:49
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
URU píše:
.. kdyby byla hlava snížená o 2mm tak by bylo cca 6.25... nejni to moc přesný, ale něco kolem toho by to mělo bejt...
jinak snižovat 136hlavu o víc jak 2mm asi nebude dobrý, co?
takže jediný řešení který by spolehlivě zvedlo kompresi by bylo sehnat kliku z fabky 1.4 8V...


Snizit blok by taky slo ne? Zkratit vlozky, ufiknout kus bloku na freze.. tam by ty 2mm mely jit snadno a kompresi mas hnedle.
Ale teda ta klikovka je asi precejen lepsi napad. ;-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.10.08, 17:16
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
proc ty pisty tam davas ..tam koukam jsou nejake nalitky pro vetily...to ti nebude sedet..z ceho to je? z nejakeho 12V..

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


4.10.08, 21:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2108
Bydliště: Táborsko
Příspěvek 
Jiri píše:
proc ty pisty tam davas ..tam koukam jsou nejake nalitky pro vetily...to ti nebude sedet..z ceho to je? z nejakeho 12V..

jsou z Mazdy 323 motor 1.6 8V... chci je tam dát protože maj větší průměr (78mm)... větší průměr-> větší objem...

_________________
Rapid 136 ´89
135GLi ´89
Octavia SLX TDI - spotřebák Obrázek
Octavia 4X4 TURBO Obrázek


4.10.08, 23:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
aha z 8V me tam podle fotek pripadalo ze to ma vybrani pro ventily...jak ze dva a jeden ale mozna to klame no..ja si to myslel ze maji vetsi prumer ale zase tam pak z tech vlozek moc nezbyde uz ne...nebo i vlozky jine...pak jak pises ze jsou nizzi tak bych pouzil jinou kliku mas vetsi zdvih..a zase lepsi kroitici moment tim padem

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


5.10.08, 11:21
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz