Autor |
Zpráva |
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Nabijanie felicia
Kontroloval som ci dobre nabija moja felicia a zistil som podla multimetra, ze na volnobeh nabija 13,2V a pri zvysenych ot 12,8V bez zataze. V zatazi dava len okolo 12,5V. V com moze byt problem? Taketo napätie ukazuje aj podla diag. Poradte prosim. Dakujem.
A este som zabudol, alternator je 55A (ale brat ma mpi a 70A a tiez tak nabija).
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
10.10.08, 08:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Nevím jak to je u Felícií, ale už od škodovek 105-136 má být asi mezi 13,5-14,2V naprázdno. Já mám u Fáčka r.v. 94 asi kolem 14V naprázdno a při zatížení mi to spadne asi na 13,5V. Myslím velké zatížení, topení světla vyhřívání zadního skla apod. U starého fáčka r.v. 91 jsem měl naprázdno asi kolem 13,8V a po zatížení asi 13,2V plus mínus desetinka. U napětí 12,5 už skoro nepracuje dobíjení, možná tak při nepatrném odběru. Asi bude špatný regulátor dobíjení na altíku, nebo už krátké uhlíky.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
10.10.08, 09:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
už nie prvý krát to podotýkam, pozor na to akým merákom to meráte, odchylka dnešných lacných (do 1000skk/czk) je aj 10%... takže navrhujem vždy zmerať napätie na baterke pri vypnutom motore a potom pri zapnutom, napätie by sa malo zdvihnúť aspoň o 1,5 až 2V (ale to záleží od stavu nabitia baterky)....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.10.08, 09:15 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Ano bolo to merane na lacnom meraku ale tak isto aj s vag com a hodnoty priblizne sedia. meral som aj na baterke aj na altiku a straty skoro ziadne. bez nastartovania ma baterka cca 12,2V nastartovane 13,2, zataz svetla vetra na 4 a vetrak chladica 12,5V, zvysene otacky 12,8, ale vcera na vagu to skakalo obcas aj na 13,8, mozno tie uhliky? Da sa to spravit svojpomocne? Alternator som este nerozoberal.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
10.10.08, 10:34 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
septim píše: Ano bolo to merane na lacnom meraku ale tak isto aj s vag com a hodnoty priblizne sedia. meral som aj na baterke aj na altiku a straty skoro ziadne. bez nastartovania ma baterka cca 12,2V nastartovane 13,2, zataz svetla vetra na 4 a vetrak chladica 12,5V, zvysene otacky 12,8, ale vcera na vagu to skakalo obcas aj na 13,8, mozno tie uhliky? Da sa to spravit svojpomocne? Alternator som este nerozoberal.
uhlíky, regulátor, alebo zlý spoj, ak si to meral na baterke, skús to zmerať priamo na alternátore, a podoťahuj tie malé 5ky matičky zo zadu alternátora...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.10.08, 10:59 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
meral som na bat aj alt a skoro ziadny rozdiel. Maticky pohladam a skusim dotiahnut, ale myslim ze aspon 50tis km s tym urco nikto nic nerobil, a to je tusim revizny interval na alt. Mozem ho rozobrat v pohode a budem ho vediet zlozit, alebo su tam nejake zakernosti?
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
10.10.08, 11:06 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
septim píše: meral som na bat aj alt a skoro ziadny rozdiel. Maticky pohladam a skusim dotiahnut, ale myslim ze aspon 50tis km s tym urco nikto nic nerobil, a to je tusim revizny interval na alt. Mozem ho rozobrat v pohode a budem ho vediet zlozit, alebo su tam nejake zakernosti?
Zlozit ho dole nieje problem, len najprv odpoj aku. Clanok s knowhow sa tu nieke ponevieral (mozno favoritforum.cz)
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
10.10.08, 11:11 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
som pozeral teraz dielensku, tak sa mi zda, ze uhliky viem vybrat aj bez demontaze altu, to by som mohol lahko skontrolovat.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
10.10.08, 11:15 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
septim píše: som pozeral teraz dielensku, tak sa mi zda, ze uhliky viem vybrat aj bez demontaze altu, to by som mohol lahko skontrolovat.
áno, ale uhlíký sú súčasťou regulátora, ale dajú sa preletovať... regulátor drží na dvoch skrutkách....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.10.08, 11:18 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
michalkatka píše: septim píše: som pozeral teraz dielensku, tak sa mi zda, ze uhliky viem vybrat aj bez demontaze altu, to by som mohol lahko skontrolovat. áno, ale uhlíký sú súčasťou regulátora, ale dajú sa preletovať... regulátor drží na dvoch skrutkách....
přesně michale dobíjení je nutno měřít na alternátoru na šroubu M6 a nikde jinde a pak se musí vyšroubovat relátko a při zaplém klíčku spojit oba uhlíky, třeba šroubovákem a pokud není vidět jiskra tak relátko do popelnice miloš
|
10.10.08, 19:15 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Hoši, tak moj problem pretrvava. Dnes som vybral uhliky a su dlhe 1cm=teda OK. Precistil som vsetky kontakty, kt boli dost zaoxidovane (tie co idu z alt na bat) potom som meral prud pred startom a bolo 11,72V. Po starte na alternatore 13,2V na bat 13,04V. Pri zvysenych otackach rovnako. V zatazi svetla+ventilator kurenia na 4.stupni 12,5V. Neviem, co mam este pozriet, preco to malo nabija? Auto teraz nejazdi casto, asi 1x za tyzden ale trasy okolo 250km-500km...
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
13.10.08, 17:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
septim píše: Hoši, tak moj problem pretrvava. Dnes som vybral uhliky a su dlhe 1cm=teda OK. Precistil som vsetky kontakty, kt boli dost zaoxidovane (tie co idu z alt na bat) potom som meral prud pred startom a bolo 11,72V. Po starte na alternatore 13,2V na bat 13,04V. Pri zvysenych otackach rovnako. V zatazi svetla+ventilator kurenia na 4.stupni 12,5V. Neviem, co mam este pozriet, preco to malo nabija? Auto teraz nejazdi casto, asi 1x za tyzden ale trasy okolo 250km-500km...
prečo si myslíš že to nabíja málo?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.10.08, 17:59 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Pretoze v knizke sa pise, ze by malo nabijat 13,8V. Ani ked motor vytocim dost nedosiahnem viac, prave naopak klesa na 13V. A myslim, ze na svetla a ventilator je malo 12,5V. Od 15.10 zaciname svietit cely den, k tomu radio, kurenie a baterku mi nedobije... preto
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
13.10.08, 18:21 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Hele mozna se mi budete smat, ale neni to spatny uzemeni motoru?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.10.08, 18:25 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Mozem aj to skontrolovat, ale ani neviem kde sa nachadza u felicii. Trosku straty su bat oproti alt, ale len 0,15V.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
13.10.08, 18:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|