Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ten jeden uhlík je připájený, ale ten druhý je přišroubovaný šroubkem, tuším že M4, tam by mohl být přechoďák. Sice né na Škodě, ale na ladě jsem nedávno řešil špatné dobíjení (lada má jednolitý blok uhlíků s jedním fastonovým vývodem a druhý konec jde přímo na kostru auta přes šroubek M4.) a celé to bylo v tom, že onen šroubek M4 který drží ten blok uhlíků na místě a zároveň je elektricky spojuje s kostrou byl ohnilý takovým způsobem, že se to nedá ani popsat. Když už byl altík venku, tak jsem mu ten vyměnil taky celej ten blok uhlíků, třebaže ten starej byl ještě docela OK (myšlenka, že do toho za 1/2 roku opět polezu, mě deptala - kdo někdy vyndaval altík z lady ví, co to je nemožnou pakárnu). No, po výměně toho hnusného šroubku za nový kadmiovaný + kadmiovanou pérovou podložku to je v pořádku.
U škodovky ty uhlíky jdou vyměnit docela snadno, potřebuješ páječku, cín, kalafunu, šroubovák a nějaký kus tenkého tvrdého drátu kterým ty uhlíky při komletování zajistíš abys mohl nasunout rotor. doporučuji při této příležitosti vyměnit též ložiska
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.06, 13:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Nejaký ten prístroj na premeranie rotora si zohnať môžem ale čo vlastne mám premerať? Uhlíky sú v poriadku sú dostatočne dlhé... obe sú pripájkované na nejaký vodič, jeden je ukostrený a druhý priamo spojený s vývodom M. Zberače vyzerajú tiež nepoškodené pekné hladké bez škrabancov, žiadne viditeľné známky opotrebovania. A k tým ložiskám jedno by sa vymeniť dalo ale jedno(to kde je remenička) je uložené v takom bloku, ktorý je na teleso alternátora prinitovaný a nemám záujem to rozbíjať a na druhej strane tie ložiská vyzerajú celkom spoko. (a výrobca udáva že sú namazané na celú dobu ich životnosti takže tieto nechám tak.. dúfam že ešte pár desaťročí vydržia:).. ak samozrejme ten altík dám do pucu ) takže neviem.. skúsim to všetko jednoducho poriadne vyčistiť a znovu poskladám, možno to svietenie kontrolky spôsobuje iba nejaký bordel cez ktorý niečo prebíja alebo neviem čo...
_________________ Š 125L r.v.89
|
4.11.06, 14:03 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tím přístrojem by šel změřit odpor rotoru, ale jestli to předtím aspoň trochu dobíjelo, tak by měl být dobrý. Už mě nenapadá co jiného by mohlo být špatné. Snad pomůže to pořádně vyčistit. Měřil si i ty menší diody? Je tam 6 hlavních zalisovaných v hliníku a 3 menší volně pájené.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.11.06, 14:19 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Martin píše: Tím přístrojem by šel změřit odpor rotoru, ale jestli to předtím aspoň trochu dobíjelo, tak by měl být dobrý. Už mě nenapadá co jiného by mohlo být špatné. Snad pomůže to pořádně vyčistit. Měřil si i ty menší diody? Je tam 6 hlavních zalisovaných v hliníku a 3 menší volně pájené.
Diódy som premeral všetky, všetko OK. Určite to bude len nejaká blbosť pretože chyba je iba v singalizácii dobíjania. Altík nieže iba trošku ale dobíja tak ako má... rok som s ním behal a ani raz mi batéria nezlyhala. Ešte spomeniem nejaké sprievodné javy: napr. ak som mal zapnutú smerovku tak to bolo vidieť na tej kontrolke dobíjania- podľa smerovky svetlo silnelo a slablo, ak som zabol ventilátor kúrenia príp. ináč zväčšil odber kontrolka sa rozsvietila viac ako svietila dovtedy, ak som zvyšoval otáčky motora, jas kontrolky slabol ale pri pohľade na žiarovku nezhasla nikdy, vlákno bolo stále trošku rozžeravené, aj keď sa dzalo že už kontrolka nesvieti (ale to som mal motor riadne vytočený určite cez 3000) a jeden další jav.. keď som motor vytočil na max.( plyn na podlahu a držím) kontrolka blikala jak zbesnetá... asi všetko. Ak už nikto nič tak ja to skúsim všetko vyčistiť a dám vedieť. Dik za všetky pripomienky.
_________________ Š 125L r.v.89
|
4.11.06, 14:36 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
JohnDeere píše: Martin píše: Tím přístrojem by šel změřit odpor rotoru, ale jestli to předtím aspoň trochu dobíjelo, tak by měl být dobrý. Už mě nenapadá co jiného by mohlo být špatné. Snad pomůže to pořádně vyčistit. Měřil si i ty menší diody? Je tam 6 hlavních zalisovaných v hliníku a 3 menší volně pájené. Diódy som premeral všetky, všetko OK. Určite to bude len nejaká blbosť pretože chyba je iba v singalizácii dobíjania. Altík nieže iba trošku ale dobíja tak ako má... rok som s ním behal a ani raz mi batéria nezlyhala. Ešte spomeniem nejaké sprievodné javy: napr. ak som mal zapnutú smerovku tak to bolo vidieť na tej kontrolke dobíjania- podľa smerovky svetlo silnelo a slablo, ak som zabol ventilátor kúrenia príp. ináč zväčšil odber kontrolka sa rozsvietila viac ako svietila dovtedy, ak som zvyšoval otáčky motora, jas kontrolky slabol ale pri pohľade na žiarovku nezhasla nikdy, vlákno bolo stále trošku rozžeravené, aj keď sa dzalo že už kontrolka nesvieti (ale to som mal motor riadne vytočený určite cez 3000) a jeden další jav.. keď som motor vytočil na max.( plyn na podlahu a držím) kontrolka blikala jak zbesnetá... asi všetko. Ak už nikto nič tak ja to skúsim všetko vyčistiť a dám vedieť. Dik za všetky pripomienky.
Ahoj, zkusil bych změřit úbytek napětí mezi plusem baterky a plusem kontrolky dobíjení. Pokud to jinak dobře dobíjí, tak by mohl být úbytek napětí právě na tomto přívodu. Jarda
|
4.11.06, 16:40 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
jk píše: Ahoj, zkusil bych změřit úbytek napětí mezi plusem baterky a plusem kontrolky dobíjení. Pokud to jinak dobře dobíjí, tak by mohl být úbytek napětí právě na tomto přívodu. Jarda
Keby bol problém niekde medzi alternátorom a tou kontrolkou tak by to malo zmysel ale problém je iba v alternátore. Už som písal že som dal slabší 42A-ový a všetko je OK, keby bol problém mimo alternátora tak by kontrolka šaškovala aj teraz. Ale inač dik.
_________________ Š 125L r.v.89
|
4.11.06, 16:46 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Sorry, byl jsem línej přečíst celé vlákno. Může házet rotor a uhlíky nebudou dobře dosedat - špatné a nepravidelné buzení. Dál mě napadá přerušené někeré z vinutí rotoru nebo statoru - alternátor by nenabíjel po celou jeho otáčku, ale jen její část. Vadná dioda - větší úbytek než na ostatních - opět jen částečné nabíjení. Vinutí můžou mít taky třeba mezizávitový zkrat a tím pádem nemusí dávat dostatečné napětí, nebo špatně naletované konce.
|
4.11.06, 19:47 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
jk píše: Sorry, byl jsem línej přečíst celé vlákno. Může házet rotor a uhlíky nebudou dobře dosedat - špatné a nepravidelné buzení. Dál mě napadá přerušené někeré z vinutí rotoru nebo statoru - alternátor by nenabíjel po celou jeho otáčku, ale jen její část. Vadná dioda - větší úbytek než na ostatních - opět jen částečné nabíjení. Vinutí můžou mít taky třeba mezizávitový zkrat a tím pádem nemusí dávat dostatečné napětí, nebo špatně naletované konce.
Jasne to čiastočné dobíjanie beriem, ak sa to po prečistení neodstráni, tak pozháňam potrebný prístroj a poriadne premerám to napätie pri daných otáčkach... (ešte ani otáčkomer nemám, takže ešte uvidím ako).. ale ako som tu už písal, kamoš mi poradil odpojiť po naštartovaní batériu (aj keď by sa to nemalo)aby som zistil či mi to dobíja, a stihalo to dobíjať všetko.. rádio, ventilátor kúrenia, vyhrievanie zadného skla, ventilátor na chladiči (mám to na vypínač), diaľkové svetla, zadné hmlovky.. a to všetko na voľnobeh pri odpojenej batérii... takže neviem, myslím že samotné zapaľovanie si zoberie dosť, a motor nezdochol. Som veľmi zvedavý čo za blbosť to nakoniec bude
_________________ Š 125L r.v.89
|
4.11.06, 20:32 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Ešte niečo, tie diódy alebo drôty sú pripájkované klasickou pájkou alebo tou tvrdou?? som skúšal odletovať jeden drôt aby sa mi zo statorom aj diódami lepšie manipulovalo, ale akosi sa mi to klasickou pájkovačkou nepodarilo.
_________________ Š 125L r.v.89
|
7.11.06, 13:13 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Já jsem to normálně odpájel bez problémů.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.11.06, 15:18 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
JohnDeere píše: Ešte niečo, tie diódy alebo drôty sú pripájkované klasickou pájkou alebo tou tvrdou?? som skúšal odletovať jeden drôt aby sa mi zo statorom aj diódami lepšie manipulovalo, ale akosi sa mi to klasickou pájkovačkou nepodarilo.
Je tam jen hodně cínu a trvá dlouho, než se to celé páječkou prohřeje...
A ještě mne napadá, že to, jak jsi popisoval kousek výš by přesně sedělo na vadný regulátor napětí. Ten jsi zkoušel vyměnit?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
12.11.06, 21:03 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
skúšal, chyba je určite v altíku, teraz mám iný a je to OK
_________________ Š 125L r.v.89
|
13.11.06, 07:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|