Septim: Janý. Takže pro motor favorit bude vhodná komprese 10-10,5. Jestli k tomu dojde, udělám to tak. Můžu se zeptat jak chceš vyřešit tu tvou velkou kompresi? Dáš silnější těsnění nebo písty s vybráním nebo novou hlavu? Pomalu mám strach to rozdělávat a nechávat to snížit, aby mě to taky nedosrali.
Já mám doma ten měřič tlaků, musím to taky změřit, tenhle motor jsem ještě neměřil jezdil s tím důchodce. Motor jsem měnil protože ten starej mi neunosně moc žral olej a začalo se to výrazněji promítat do provozních nákladů a v garaáži to smrdělo.
Michalkaka: Vzhledem k plnění motoru je nejlepší vzduchovej filtr žádnej, protože jen "nic" nemá žádný tlakový ztráty
Kamoš tak jezdil nějakou dobu se starým Fiatem, protože dát 200Kč za novej filtr se mu zdálo moc. Prý mu klesla i spotřeba. Ale tohle já bych tomu svýmu neudělal. Řízený systémy mají tu výhodu že když je filtr trochu zanesenej, tak si optimální směs doregulují.
Obyčejnej karbec má zase tu výhodu že kolem nejsou žádný lambdasondy, čidla,serva... a tudíš není potřeba se s těmahle věcma sr*t. Je to ale zase vykoupený o něco větší spotřebou.
Ta spotřeba mu klesla protože tam šlo více vzduchu, směs se stala chudší a měrná spotřeba se snížila.
Škoda že motory nemají proměnnou kompresi