Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 21:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Zadní kloub táhla řazení 
Autor Zpráva

Příspěvky: 89
Bydliště: Olomouc
Příspěvek Zadní kloub táhla řazení
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?


27.2.06, 18:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Příspěvek Re: Zadní kloub táhla řazení
Herbie píše:
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
nejsem expert, ale napadlo me že to mužeš rozdělat a podivat se popř. dotáhnout spojky tyče a pod ne dát gumu a nebo kulisa nebo neco v převodovce :-)


3.3.06, 10:40
Příspěvek Re: Zadní kloub táhla řazení
krf píše:
Herbie píše:
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
nejsem expert, ale napadlo me že to mužeš rozdělat a podivat se popř. dotáhnout spojky tyče a pod ne dát gumu a nebo kulisa nebo neco v převodovce :-)


...a pokud by faqt byl špatnej kloub vzadu na tyči, tak radši ani vo tom nedjchat, neb musí převodfka ven => motor ven (negdo tvrdí že ne, možná na kyvce... ale na 130 sme to zkoušel vochcat 3 dny a nic)...


4.3.06, 02:11

Příspěvky: 6
Příspěvek 
Zdravim, při zařazení 4 nebo dvojky (Favorit 94) řadící páka vibruje, nevíte někdo čím by to mohlo být ?


21.4.06, 09:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
juras99 píše:
Zdravim, při zařazení 4 nebo dvojky (Favorit 94) řadící páka vibruje, nevíte někdo čím by to mohlo být ?


:?: Špatné silentbloky převodovky, popř. motoru? :?:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


21.4.06, 10:18
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Zadní kloub táhla řazení
Anonymous píše:
krf píše:
Herbie píše:
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
nejsem expert, ale napadlo me že to mužeš rozdělat a podivat se popř. dotáhnout spojky tyče a pod ne dát gumu a nebo kulisa nebo neco v převodovce :-)


...a pokud by faqt byl špatnej kloub vzadu na tyči, tak radši ani vo tom nedjchat, neb musí převodfka ven => motor ven (negdo tvrdí že ne, možná na kyvce... ale na 130 sme to zkoušel vochcat 3 dny a nic)...

Nekde sem cet ze: Kdyz se povoli prevodovka a spusti hodne dolu, da se ta tyc vytahnout smerem podel trubek chlazeni.
Z vlastni zkusenosti vim: V nejhorsim pripade se da prevodovka vyhodit vcetne zadni napravy spodem a pak zase hezky vratit.


21.4.06, 19:28
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek 
moje zkušenost je takova že je lipší to tahlo svařit rovnou v autě,než ho tahat ven.Jo a pokud ti kvedla u 120-130 šalt v nulove poze tak muže byt jen praskla pružina v kulise hned pod fofrkackem.Pokud je volna i při řazeni tak maš špatny silenlok řazeni u převodovky,u čtyřkvaltu je to oprava za 100 kč a 5ti kvaltu musiš odbrousit nejtky a misto nich dat neěco tlusčiho třeba šrouby M10


3.5.06, 19:48
Profil
Příspěvek 
mel jsem podobný problém..pod autem v tom motýlku se vymackala ta guma...mozna se to taky da vymenit za par korun...ale skutecny problem bylo spojeni tahla hned za kulisou, jeste v kabine...mezi sedackama....staci dotahnout a dat tam pojistovaci podlozku...myslim, ze original je to utazeny pres gumovy podlozky...


27.5.06, 02:11
Příspěvek 
Co je to silentblok řazení?
Pokud se bavíme o Š105-130, tak jsou v konzole řazení pružná pouzdra, ke konzole je přes pryžovou podložku upevněno táhlo řazení, které je spojeno s převodovkou kloubem s pryžovými vložkami.O žádném silentbloku řazení nevím.
Přes pružná lůžka (silentbloky) je v přední části upevněna převodovka. Podle typu a r.výroby jsou buď hranaté nebo válcové. Ještě mě zajímá co je to za nýty, které je třeba odbrousit. Zatím jsem všude našel šrouby.
Pryžové vložky kloubu řazení jsem už na několika autech měnil přímo pod autem bez demontáže táhla z vozu.
Na jednom autě se to dá udělat max. 2x, potom se už lámou plechové jazýčky které drží uzavírací destičky kloubu.
Je to sice rasovina, ale pořád lepší než tahat ven převodovku.Chce to pořádný sikovky a nebo kloub předem upravit
na uzavírání šroubky.


Rapid 120-5Q


5.6.06, 13:20
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Tobin píše:
Co je to silentblok řazení?
Pokud se bavíme o Š105-130, tak jsou v konzole řazení pružná pouzdra, ke konzole je přes pryžovou podložku upevněno táhlo řazení, které je spojeno s převodovkou kloubem s pryžovými vložkami.O žádném silentbloku řazení nevím.
Přes pružná lůžka (silentbloky) je v přední části upevněna převodovka. Podle typu a r.výroby jsou buď hranaté nebo válcové. Ještě mě zajímá co je to za nýty, které je třeba odbrousit. Zatím jsem všude našel šrouby.
Pryžové vložky kloubu řazení jsem už na několika autech měnil přímo pod autem bez demontáže táhla z vozu.
Na jednom autě se to dá udělat max. 2x, potom se už lámou plechové jazýčky které drží uzavírací destičky kloubu.
Je to sice rasovina, ale pořád lepší než tahat ven převodovku.Chce to pořádný sikovky a nebo kloub předem upravit
na uzavírání šroubky.


Rapid 120-5Q


Ony totiž jsou dva typy konzoly řazení - starší typ tam má tebou zmiňovaného "ježka v kleci" (gumu zavřenou v plechovém pouzdru), a novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


7.6.06, 09:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


7.6.06, 10:23
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Lukas píše:
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí


Vyrábí se, je to ale z nějakýho plastu :( Já ho taky potřebuju vyměnit, tak jsem ho koupil, ale asi ho tam nakonec nedám protože k tomu plastu nemám důvěru. Ta vlastní plastová kost stojí asi 65 Kč a ty "nýty" stojí cca 50Kč/ks

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.6.06, 10:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Šemik píše:
Lukas píše:
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí


Vyrábí se, je to ale z nějakýho plastu :( Já ho taky potřebuju vyměnit, tak jsem ho koupil, ale asi ho tam nakonec nedám protože k tomu plastu nemám důvěru. Ta vlastní plastová kost stojí asi 65 Kč a ty "nýty" stojí cca 50Kč/ks


no a neslo by to z toho plastoveho dilu nejak vylisovat a nalisovat do toho kovoveho? predpokladam, ze mas stejne jako ja v haji ty gumy... Ale je to jen napad.
no pri nejhorsim, kdyby to neslo to tam dat cele plastove a to stare kovove si pro jistotu vozit sebou "na dojeti", kdyby neco. Ale snad to maji spocitane. Prece ba jako nahradni dil nedelali neco co po 30 razenich odejde ne?

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


10.6.06, 19:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Lukas píše:
Šemik píše:
Lukas píše:
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí


Vyrábí se, je to ale z nějakýho plastu :( Já ho taky potřebuju vyměnit, tak jsem ho koupil, ale asi ho tam nakonec nedám protože k tomu plastu nemám důvěru. Ta vlastní plastová kost stojí asi 65 Kč a ty "nýty" stojí cca 50Kč/ks


no a neslo by to z toho plastoveho dilu nejak vylisovat a nalisovat do toho kovoveho? predpokladam, ze mas stejne jako ja v haji ty gumy... Ale je to jen napad.
no pri nejhorsim, kdyby to neslo to tam dat cele plastove a to stare kovove si pro jistotu vozit sebou "na dojeti", kdyby neco. Ale snad to maji spocitane. Prece ba jako nahradni dil nedelali neco co po 30 razenich odejde ne?


U druhovýroby je možné všechno :evil:

Já ten Šemikův náhr. díl viděl a nestačil jsem se divit :shock:
- je to jen plastový výlisek a žádná guma v něm není :o - takže po případné výměně to bude nejdřív rachtat a zanedlouho to jistojistě upadne :twisted:

Jinak z toho původního by ty gumy nešly vyndat, neboť je to v tom zalité včetně té kovové tyčky - ta je potažená asi 2mm gumy.

Tu vůli u původního táhla jsem u jedné 125 řešil odstraněním nýtů a místo nich jsem tam dal šrouby a do té gumy narval pouzdra (kus trubky), která tu vůli vymezují a zkrz ně jdou ty šrouby.

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


11.6.06, 08:00
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Bukaj píše:

U druhovýroby je možné všechno :evil:

Já ten Šemikův náhr. díl viděl a nestačil jsem se divit :shock:
- je to jen plastový výlisek a žádná guma v něm není :o - takže po případné výměně to bude nejdřív rachtat a zanedlouho to jistojistě upadne :twisted:

Jinak z toho původního by ty gumy nešly vyndat, neboť je to v tom zalité včetně té kovové tyčky - ta je potažená asi 2mm gumy.

Tu vůli u původního táhla jsem u jedné 125 řešil odstraněním nýtů a místo nich jsem tam dal šrouby a do té gumy narval pouzdra (kus trubky), která tu vůli vymezují a zkrz ně jdou ty šrouby.


no ja verim tomu ze v mojem pripade, bych to z toho tahla vytahnul a ani by to nebyl problem. Kdyz sem rapida koupil, tekl z prevodovky olej kolem tahla razeni, protoze tam nebyla prachovka-no spis tam byly jeji zbytky. No a ten olej promenil gumy v te "kosti" na takovou blize neurcitelnou hmotu (urcite vite wo co go). No prachovku sem vymenil, trosicku ji maznul tmelem, takze olej uz kolem tahla necamra, ale to tahlo je ne hadry porad. Cim to asi bude :D

Takze rikas ze nejlepsi si to nejak opravit sam doma. Vymezit tu vuli pomoci trubky se mi uz urcite nepovede-to bych tam mel jen tu trubku :? No pokusim se nejak orezat gumy z toho jezka v kleci, mam doma 2 nepozivane a jsou mi k ho*nu.

Ale na to je cas, hlavni aby auti co nejdriv jezdilo.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


11.6.06, 14:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz