Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 03:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 hra s tryskami 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek hra s tryskami
čaute.. pozeral som včera rozdiel medzi krburátormi v modeloch od 105 až do 136, myslíte že keby sa pomenili nejaké trysky v karburátore za väčšie prípadne za trysky, ktoré prislúchajú konkrétnemu modelu že by ten motor mohol ísť lepšie?? A sú tie trysky vôbec zámenné? a nejako číslované? (rozdiel medzi hlavnou tryskou pre druhý stupeň 125 a 130 len tak naoko asi nespoznám :lol: ) Mám doma dva pohodené karb. tak by som sa s tým pohral (ak sa budem náhodou niekedy cez zimu nudiť) a skúsil čo to spraví.. čo vy na to?

_________________
Š 125L r.v.89


20.11.06, 00:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: hra s tryskami
JohnDeere píše:
čaute.. pozeral som včera rozdiel medzi krburátormi v modeloch od 105 až do 136, myslíte že keby sa pomenili nejaké trysky v karburátore za väčšie prípadne za trysky, ktoré prislúchajú konkrétnemu modelu že by ten motor mohol ísť lepšie?? A sú tie trysky vôbec zámenné? a nejako číslované? (rozdiel medzi hlavnou tryskou pre druhý stupeň 125 a 130 len tak naoko asi nespoznám :lol: ) Mám doma dva pohodené karb. tak by som sa s tým pohral (ak sa budem náhodou niekedy cez zimu nudiť) a skúsil čo to spraví.. čo vy na to?


Trysky zamenne jsou, jejich hodnota je na kazde z nich napsana. Nejsou ale vymenne difuzory, takze ne vsechno jde. Nicmene mival jsem na S130 nouzove karburator S120 osazeny hlavni trysku II.st cislo 135 misto 130, takze de-facto byla druha komora osazena jako 120LS a prvni normalne. 160 tachometrovych se z toho dostat dalo, takze to asi bylo celkem v poradku.

Prepokladam ze podobna zmena by na S120 zvysila mirne vykon.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


20.11.06, 07:48
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: hra s tryskami
Viky píše:
JohnDeere píše:
čaute.. pozeral som včera rozdiel medzi krburátormi v modeloch od 105 až do 136, myslíte že keby sa pomenili nejaké trysky v karburátore za väčšie prípadne za trysky, ktoré prislúchajú konkrétnemu modelu že by ten motor mohol ísť lepšie?? A sú tie trysky vôbec zámenné? a nejako číslované? (rozdiel medzi hlavnou tryskou pre druhý stupeň 125 a 130 len tak naoko asi nespoznám :lol: ) Mám doma dva pohodené karb. tak by som sa s tým pohral (ak sa budem náhodou niekedy cez zimu nudiť) a skúsil čo to spraví.. čo vy na to?


Trysky zamenne jsou, jejich hodnota je na kazde z nich napsana. Nejsou ale vymenne difuzory, takze ne vsechno jde. Nicmene mival jsem na S130 nouzove karburator S120 osazeny hlavni trysku II.st cislo 135 misto 130, takze de-facto byla druha komora osazena jako 120LS a prvni normalne. 160 tachometrovych se z toho dostat dalo, takze to asi bylo celkem v poradku.

Prepokladam ze podobna zmena by na S120 zvysila mirne vykon.


...a spotřebu.
Já teďka poslední dobou dost laboroval s karburátory a tryskami (snad v každém karbecu z 8mi, co mám doma jsou jinak osazené trysky a vzdušníky a i jiné difuzory)
jediné karby, které jsou stejné, jsou ty stotřicítkové.
Ze stodvacítek tu mám nějaké EDSR i SEDR (3 a 2) a každý je jiný! (např difuzory: 20-22; 20-23; 22-23).
Zatím mi ve š 120 nejlíp tahal EDSR (20-23), otryskovaný jako š 130 a s vyměněným tlumítkem za novější (větší). Ale co spotřeba???

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.11.06, 09:36
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
Já sem si s tím taky hrál ještě na 120 (SEDR), když jsem ale osadil jen první stupeň nebo jen druhej (nebo moje vlastní varianty), dělalo to kraviny. Osvědčilo se mi otryskování podle tabulky (Opravy automobilů...) např.: stodvacítku jako eLeSo, 130 jako 135 atd. Samozřejmě, že jsem tam nacpal trysky/vzdušníky a lá 136 :) . Že by se nějak "rapidně" zvedla spotřeba sem nesledoval, podle mě stejně nejvíc záleží na způsobu jízdy a to u mě nemá cenu rozebírat :D .

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


20.11.06, 10:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Thobiash píše:
Já sem si s tím taky hrál ještě na 120 (SEDR), když jsem ale osadil jen první stupeň nebo jen druhej (nebo moje vlastní varianty), dělalo to kraviny. Osvědčilo se mi otryskování podle tabulky (Opravy automobilů...) např.: stodvacítku jako eLeSo, 130 jako 135 atd. Samozřejmě, že jsem tam nacpal trysky/vzdušníky a lá 136 :) . Že by se nějak "rapidně" zvedla spotřeba sem nesledoval, podle mě stejně nejvíc záleží na způsobu jízdy a to u mě nemá cenu rozebírat :D .


Ale 136ka má vdušníky a trysky menší, než 130 :!: :?: :?
Mám jeden karbec ze 136ky doma a místo 115 má 112, místo 145 má 140, ... a nemá ekonostat (v AZNP snižovali emise a spotřebu)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.11.06, 11:00
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
Bukaj píše:
Thobiash píše:
Já sem si s tím taky hrál ještě na 120 (SEDR), když jsem ale osadil jen první stupeň nebo jen druhej (nebo moje vlastní varianty), dělalo to kraviny. Osvědčilo se mi otryskování podle tabulky (Opravy automobilů...) např.: stodvacítku jako eLeSo, 130 jako 135 atd. Samozřejmě, že jsem tam nacpal trysky/vzdušníky a lá 136 :) . Že by se nějak "rapidně" zvedla spotřeba sem nesledoval, podle mě stejně nejvíc záleží na způsobu jízdy a to u mě nemá cenu rozebírat :D .


Ale 136ka má vdušníky a trysky menší, než 130 :!: :?: :?
Mám jeden karbec ze 136ky doma a místo 115 má 112, místo 145 má 140, ... a nemá ekonostat (v AZNP snižovali emise a spotřebu)


Obrázek

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


20.11.06, 12:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Hm, tak to mám doma asi karbec ze 135ky, ale sundal jsem ho z motoru 136 :?
A opravdu nemá ekonostat - leda, že by měl měněné víko :o
...A s těmi difuzory taky nekecám :? :)

Teda kecám :oops:
Koukal jsem se ještě jednou a zjistil jsem toto:
Ten karbec z té 136ky má na víku číslo 3222. Nevíte, co je to zač?

A k těm difuzorům:
SEDR ze 120 má skutečně 20-24
SEDR ze 130 22-24
SEDR z bůhvíčeho 22-23
EDSR ze 105 21-22
EDSR ze 120 22-23

Tak se omlouvám... :oops:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.11.06, 13:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
Bukaj píše:
Hm, tak to mám doma asi karbec ze 135ky, ale sundal jsem ho z motoru 136 :?
A opravdu nemá ekonostat - leda, že by měl měněné víko :o
...A s těmi difuzory taky nekecám :? :)

Teda kecám :oops:
Koukal jsem se ještě jednou a zjistil jsem toto:
Ten karbec z té 136ky má na víku číslo 3222. Nevíte, co je to zač?

A k těm difuzorům:
SEDR ze 120 má skutečně 20-24
SEDR ze 130 22-24
SEDR z bůhvíčeho 22-23
EDSR ze 105 21-22
EDSR ze 120 22-23

Tak se omlouvám... :oops:


To je v poho :wink: aspoň je vidět kolik netušenejch variant karblů do těch našich strojů existuje :) . Třeba se v tom karblu někdo hrabal už před tebou :?:

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


20.11.06, 14:29
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Ten karbec byl v roce 18997 kupovanej fungl novej i s novým :!: motorem 136 do Garde, v tomto roce přestavěném na Rapida.
To auto ale potom nikdo neudržoval.
Původně to chtěl jen známý připravit na TK, ale nakonec to dopadlo tak, že jsme ho rozebrali na ND, protože bylo tak shnilé, jak jsem ještě žádnou škůdku neviděl :cry: .
A v tom zánovním motoru nebyl snad žádný olej :shock: , měl zkroucenou hlavu a strženej jeden ze závitů v bloku motoru pro šroub hlavy...

Tak mne tak napadá, dalo by se to nějak levně opravit, ten závit v hliníkovém bloku? :?:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.11.06, 14:44
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 675
Bydliště: Kyšice
Příspěvek 
Bukaj píše:
Ten karbec byl v roce 18997 kupovanej fungl novej i s novým :!: motorem 136 do Garde, v tomto roce přestavěném na Rapida.
To auto ale potom nikdo neudržoval.
Původně to chtěl jen známý připravit na TK, ale nakonec to dopadlo tak, že jsme ho rozebrali na ND, protože bylo tak shnilé, jak jsem ještě žádnou škůdku neviděl :cry: .
A v tom zánovním motoru nebyl snad žádný olej :shock: , měl zkroucenou hlavu a strženej jeden ze závitů v bloku motoru pro šroub hlavy...

Tak mne tak napadá, dalo by se to nějak levně opravit, ten závit v hliníkovém bloku? :?:


Tak to je záhada. Ten strženej závit :arrow: leda vyříznout větší, co pak ale s tim šroubem :shock: :?:

_________________
Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI


20.11.06, 15:05
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Bukaj píše:
Tak mne tak napadá, dalo by se to nějak levně opravit, ten závit v hliníkovém bloku? :?:


levně to asi nepude leda si od někoho pučit soupravu na opravu závitů :wink:

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


20.11.06, 17:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak šlo by to celkem jednoduše převrtat a vyříznout větší závit a vyrobit závitovou tyč, která by měla na jedné starně rozměr závitu co tam má být a na druhé straně ten větší, co je v bloku. Chtělo by to udělat tak, aby se ta část s větším závitem zašroubovala celá do bloku a ven vyčníval jen ten správný závit. Kterej závit to přesně je?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


20.11.06, 17:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ja som testoval na Š125 SEDR120, SEDR130 a aj EDSR120, napísal som aj článok, ale Kybergreg to musí pretransformovať do HTML (inak už to má dva týždne). Ako najlepší sa mi javil EDSR120...a meniť trysky - musíte súčasne aj vzdušníky, inak to bude naprd...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


20.11.06, 19:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
To se ví, že pojmem "přetryskovat" myslíme jak trysky, tak vzdušníky :wink:

A k tomu bloku motoru - vrtat tam tak velkou ďuru, aby se tam dala narvat závitová redukce se mi nechce, bojím se ztenčovat ten hliníkový masiv zrovna v tom nejblbějším místě - přesně ten prostřední šroub :(
Myslel jsem spíš vyříznout kapánek větší závit a sehnat odpovídající šroub.
Co si o tom myslíte :?:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.11.06, 21:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No já jsem myslel o jeden rozměr větší závit, a pak udělat tyč, která bude mít na jednom konci větší závit a na druhým ten co tam má být, ale nevím o který závit se jedná. Jestli to je na hlavu, tak tam by to asi nešlo, v hlavě nejspíš bude menší díra než o stupeň větší závit?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


20.11.06, 21:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz