Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 18.12.24, 05:28



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další
 lambda 
Autor Zpráva
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
michalkatka píše:
Viky píše:
kwiko píše:
Mam z BMM aj Ekotronikovu, ale nezistoval som funkciu. Da sa to jednoducho zmerat? Poslem listom? :wink:

Kdyz je topena, tak to vyzkousis u vejfuku. Jestli neni, musis ji nahrat na 700°C, coz je docela shileny a pak tam pustit testovaci plyn, coz bejva treba dusik s 0.4% kysliku. Mame na to v praci takovej bazmek, ale jinak netopenou neudelas.


kde si zobral tých 700° :?: to je zdá sa mi max pracovná teplota, lambda pracuje už od okolo 250°.


je okolo 400°

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


22.12.08, 18:00
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
No my pouzivame sondy pro prumysl a ty chodej do 1200°C a rozumny parametry zacinaji na 600°. Pod 600° to ma moc malou vodivost a blbje se z toho snima, ale zase to je sonda ktera nechodi jenom chuda/bohata, ale meri primo obsah kysliku s dost velkou presnosti, takze to je malinko jiny.
Jestli normalni lambda chodi uz od 250°, tak jedine dobre.

Problem je ze jsou jednak do auta trochu velky a taky dost drahy.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


22.12.08, 18:12
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Viky píše:
No my pouzivame sondy pro prumysl a ty chodej do 1200°C a rozumny parametry zacinaji na 600°. Pod 600° to ma moc malou vodivost a blbje se z toho snima, ale zase to je sonda ktera nechodi jenom chuda/bohata, ale meri primo obsah kysliku s dost velkou presnosti, takze to je malinko jiny.
Jestli normalni lambda chodi uz od 250°, tak jedine dobre.

Problem je ze jsou jednak do auta trochu velky a taky dost drahy.


s tými 30W na konci výfucku čo idú pomerne studené plyny to nažhavenie trvá do 1min...

starý TW píše:
Lambda sonda, je umístěna ve výfukovém potrubí, snímá obsah kyslíku ve výfukových plynech. Sonda funguje od teploty cca 300 st.Celsia, proto je elektricky vyhřívaná, provozní teploty dosáhne po 30 vteřinách (nevyhřívané sondy potřebují několik minut). Podle koncentrace kyslíku dává sonda 100-900 mV. Signál se používá pro řízení směsi s ohledem na snižování spalin. ECU je schopna fungovat bez signálu Lambda sondy, opět si místo jejího signálu nastaví vlastní, přednastavený.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


22.12.08, 19:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
zaujímavá vecička.... :roll:

http://www.hdelektronika.sk/produkty/sk/autodiagnostika/hd24/index.htm

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.12.08, 16:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
alebo

http://www.fordfans.cz/technics/ls-indikator.htm

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.12.08, 17:00
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
To druhy vypada dobre, chtel jsem to udelat 4-ledkovy.

Najde se teda nekdo, kdo mi tu starsi sondu posle postou za rozumny peniz? Novou se mi fakt pro zacatek nechce kupovat.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.12.08, 18:38
Profil ICQ YIM
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nebylo by lepší koupit paltest ?
http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/prodam- ... ?offset=30

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


25.12.08, 20:27
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
No kdyz to chci sledovat za jizdy, tak tohle monstrum jedine do 1203ky! :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.12.08, 23:40
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
tak prinášam nejaké merania, pokiaľ človek nemá osciloskop tak reálne sú výsledky dosť skreslené, ale niečo som nameral
najlepšie sa mi osvedčil klasický digi merák, meria napätie bez spotreby (nemá vnútorný odpor) a hodnoty sa menia cca 2x za sekundu, po prestavení karbu treba chvíľu počkať na odozvu, to pripisujem tomu že lambda bola na konci výfucku strčená dnu cca 30cm..

chudá zmes napätie sa pohybuje pod 200mV
zrejme dobrá zmes - napätie pulzuje medzi 200 a 800mV, ale viac okolo tých 800mV.
bohatá zmes napätie trvale nad 800mV

nastaviť niečo medzi 200 a 800mV je nemožné nakoľko som niekde našiel priebeh napätia a hodnoty lambda čo by tomu aj nasvedčovalo...

Obrázek

reálne by človek mal merať výšku amplitúdy ale na to niesom vybavený, klasický merák odmeria iba efektívnu hodnotu čo by mali byť cca 2/3 výšky ampitúdy, ale neviem ako to dokáže zmerať tento merák, zrejme by ho chcelo porovnať z osciloskopom...

takto vyzerá signál lambdy..

Obrázek

obrázky a info som našiel na webe...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


26.12.08, 18:51
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
michalkatka píše:
Obrázek

reálne by človek mal merať výšku amplitúdy ale na to niesom vybavený, klasický merák odmeria iba efektívnu hodnotu čo by mali byť cca 2/3 výšky ampitúdy, ale neviem ako to dokáže zmerať tento merák, zrejme by ho chcelo porovnať z osciloskopom...

Pekne mereni. Z toho obrazku vyplyva, ze vyska amplitudy nejak odpovida teplote sondy, zatimco hodnota lambda je definovana jako strida signalu, teda Lambda=1 je strida 1:1. Mereni ty stridy se pouziva u ECU, pokud vim.

V zasade si myslim ze by pro mereni stridy stacilo z ni udelat "stredni hodnotu" a to tak, ze se bude napeti integrovat na kapacite za oddelovacim zesilovacem a teprv potom se hodi do indikatoru. Predpokladam ze to zapojeni s LM...neco tu integraci zvlada primo v tom chipu. Chce to se podivat do datasheetu.

Edit: Tak ne, kecam, podle datasheetu to zadnou integraci nema. To znamena ze s LM3914 to stridu nemeri. Zajimavy, tak to Fordum skutecnou lambdu muze tezko ukazovat. Asi jim to staci, to by ale znamenalo ze tech 10 LED je zbytecne moc.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


26.12.08, 19:57
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
takto nejako to prebiehalo :oops:

http://www.youtube.com/watch?v=SLgdaWCuKVo

http://www.youtube.com/watch?v=i-w9whfEMI0&feature=related

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


26.12.08, 21:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
Nechci kazit radost ale hodnota "lambda" v zadnem pripade neni definovana jako strida nejakeho signalu, ale vychazi ciste z mnozstvi a chemickeho slozeni latek vstupujicich do procesu horeni.... ovsem, co je jeste horsi, z te stridy se neda lambda ani zjistit... Ten signal je temer obdelnikovy a stredni hodnota by jakesi lambde odpovidala pouze tehdy, pokud by odchylky na obe strany (reprezentovane spodni a hroni urovni obdelnikoveho signalu) byly stejne, coz nelze zarucit. Pak by se stejne ziskala pri nejlepsim jen nejaka stredni hodnota lambdy, aniz by se vedelo zda lita mezi 0.99 a 1.01 nebo treba mezi 0.8 a 1.2. Menici se signal z lambda sondy vlastne jen rika, ze slozeni smesi pri hrane prochazi stechiometrickym pomerem, nic vic. Jednotka, ktera vi jakym zpusobem si sama ridi prisun paliva, z toho muze nejak odhadnout, jak ma smes davkovat, aby byla lambda blizka 1, dela to tak, ze je-li lambda vetsi nez 1 opatrne ochuzuje, dokud nedojde k preklopeni signalu a vice versa. Vysledkem mohou byt pouze male stridave odchylky od lambda 1 obema smery. Ale pro mereni bohatosti na nerizenem systemu (napr. karbec) to neni vubec nepouzitelne a integrace signalu prinese leda nejakou zavadejici informaci. Pokud je pozadovano stale slozeni smesi odchylne od stechiometrickeho, nelze to takovouhle lambda sondou zajistit vubec, nebot zadne prechody pres stechiometrickou hranici nebudou nastavat. Proto se casem objevily sirokopasmove lambda sondy, ktere mohou slouzit i jako senzor pro meric bohatosti (ovsem pracuji jen na principu vyhodnocovani prebytku nebo nedostatku O2 ve spalinach). Na netu je rada stranek, ktere se tim zabyvaji - staci zadat treba heslo "wbo2" do google.


3.1.09, 23:39
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
simi píše:
Nechci kazit radost ale hodnota "lambda" v zadnem pripade neni definovana jako strida nejakeho signalu,
Hm... omlouvam se, ale asi sem si kdysi precetl nejaky blud. Nasel jsem pokec na hw.cz a definovana tak skutecne neni. Nicmene v zavislosti na parametrech regulacni smycky ten vysledek muze odpovidat, coz mne asi ponekud matlo, jelikoz to dava smysl.

Edit: Mimochodem... maji tam slusny obrazky: http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regu ... sondy.html

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.1.09, 10:59
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
To "nechci kazit radost", se ani tak netykalo definice lambdy, ale toho, ze tou obycejnou lambda sondou, lambda proste merit nejde. Jde jen zjistit, kdy prochazi 1....

Na tom odkazu je zajimavy, ze ac ten pokec neni tak stary, neni tam ani slovo o sirokopasmove lambde... nebo je to prepsany nejaky praveky clanek.
Obrazky jsou odnekud vykradene a ten se spalinama je obracen kolem lambdy=1... proste pri lean (chude) smesi nejsou HC ani CO, za to jsou NOxy a vice versa. Ovsem napeti sondy vs. lambda sedi... zajimave...


5.1.09, 13:54
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
simi píše:
ze tou obycejnou lambda sondou, lambda proste merit nejde. Jde jen zjistit, kdy prochazi 1....
No to bych tak netvrdil, kdyz ji natopis na 650 stupnu, tak to zmeris i na ty obycejny sonde. Ale jinak souhlas.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


5.1.09, 14:21
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz