|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Vojtaa
Příspěvky: 41
|
Projev klepání motoru
Jaký zvuk nejvýstižněji charakterizuje klepání motoru?
Např u Felicií 1.3 jsem si všiml, že při rozjezdu umějí jakoby kovově zachrochtat, zacvakat (při razantnějším rozjezdu).
Nebo takové cvrdlikání - čím to je způsobeno?.
U mého Favoritu 136L se ale nic takového neozývá - ani když dám čtyřku při třeba 30km/h, sešlápnu plně pedál, tak není nic slyšet, akorát se do kabiny přenáší víc vibrací. Je to tak špatně-třeba špatnej předstih, nebo je to správně?
|
25.11.06, 18:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Projev klepání motoru
Vojtaa píše: Jaký zvuk nejvýstižněji charakterizuje klepání motoru? Např u Felicií 1.3 jsem si všiml, že při rozjezdu umějí jakoby kovově zachrochtat, zacvakat (při razantnějším rozjezdu). Nebo takové cvrdlikání - čím to je způsobeno?. U mého Favoritu 136L se ale nic takového neozývá - ani když dám čtyřku při třeba 30km/h, sešlápnu plně pedál, tak není nic slyšet, akorát se do kabiny přenáší víc vibrací. Je to tak špatně-třeba špatnej předstih, nebo je to správně?
4 ve 30
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
25.11.06, 18:48 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
Joo tak to vypadá na kliku. Kolik má ta felda najeto?
_________________ Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/
|
25.11.06, 18:52 |
|
|
Vojtaa
Příspěvky: 41
|
Tahleta má najeto 30 000km, možná jsem to popsal moc drasticky, všiml jsem si toho i u jiných, jen by mě zajímalo, co dokáže vyloudit tyto zvuky - ventily???
A k tomu Favoritu - například po nastavení předstihu se říká - pokud motor zaklepe krátce např. když dam čtyřku ve 40km/h,
tak je to OK. Když klepe dlouho, tak ne.
A mě zajímá, jestli to klepání jsou prostě ty vibrace motoru, nebo musí motor vydávat ještě nějaké pazvuky???
|
25.11.06, 19:47 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
25.11.06, 20:03 |
|
|
Vojtaa
Příspěvky: 41
|
Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama
No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků?
_________________ Favorit 136L 46kW (1989)
|
25.11.06, 20:38 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků?
Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání.
Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
25.11.06, 21:28 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... jenže felicie si předstih hlídá sama
_________________ Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/
|
26.11.06, 10:06 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
Jednoduše netrap motor v nízkých otáčkách nedělá mu to dobře.
_________________ Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/
|
26.11.06, 10:08 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Pazvuky, ktore pocujes pri rozjazde pravdepodobne vychadzaju zo spoja vyfuku s katalyzatorom, pripadne spojky, naprav ale urcite nie z motora. Felicia MPI nemoze klepat, lebo ma snimac, ktory pripadne klepanie zisti a nasledne riadiaca jednotka znizi predstih. "cvrdlikani" za jazdy su rozvody (zvuk sijacieho stroja), pripadne moze byt pocut nahon tachometra.
|
26.11.06, 13:41 |
|
|
Vojtaa
Příspěvky: 41
|
Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký...
Jasně chápu. Jen mě vrtá hlavou, proč když teda je předstih nastavený správně, proč ten motor má v nízkých otáčkách zaklepat - proč výrobce neudělal tu regulaci tak, aby neklepal ani příliš v žádných otáčkách, ikdyž je nastaven správně.
Ještě jinými slovy - předstih nastaven správně - motor v normálních provozních otáčkách neklepe, ale v přílič nízkých ano-proč se ten předstih automatickou regulací v těchto otáčkách ještě víc nesníží, aby ani tady motor neklepal. (Ikdyž samozřejmě, že se v takovýchto nízkých otáčkách nejezdí)
U mého auta mi to přijde asi takhle :
např 1) předstih správný - ve vyšších otáčkách líp jede, ale třeba na pětku při 2000ot/min už netáhne a začíná trošku občas cvrdlikat
2) předstih nastaven menší než má být - ve vyšších tolik nejede, ale ještě trochu na pětku táhne i při 2000ot/min
_________________ Favorit 136L 46kW (1989)
|
26.11.06, 16:42 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Vojtaa píše: Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... Jasně chápu. Jen mě vrtá hlavou, proč když teda je předstih nastavený správně, proč ten motor má v nízkých otáčkách zaklepat - proč výrobce neudělal tu regulaci tak, aby neklepal ani příliš v žádných otáčkách, ikdyž je nastaven správně. Ještě jinými slovy - předstih nastaven správně - motor v normálních provozních otáčkách neklepe, ale v přílič nízkých ano-proč se ten předstih automatickou regulací v těchto otáčkách ještě víc nesníží, aby ani tady motor neklepal. (Ikdyž samozřejmě, že se v takovýchto nízkých otáčkách nejezdí) U mého auta mi to přijde asi takhle : např 1) předstih správný - ve vyšších otáčkách líp jede, ale třeba na pětku při 2000ot/min už netáhne a začíná trošku občas cvrdlikat 2) předstih nastaven menší než má být - ve vyšších tolik nejede, ale ještě trochu na pětku táhne i při 2000ot/min
Holt nefunguje regulace předstihu, jak má (podtlaková a odstředivá regulace v rozdělovači.
Já s tím taky bojuju a střídám dva rozdělovače - jeden v autě, druhý rozebraný na stole a zkouším optimální kombinaci pružinek pro můj motor - trocha alchymie
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
27.11.06, 09:01 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
David píše: Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... jenže felicie si předstih hlídá sama
To ano, ale tady se bavíme o Fa
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
27.11.06, 09:01 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
To neklepú ventily, to sú detonácie pri spaľovaní. A ozaj, správne nastavený motor by mal pri prudkom zaťažení v nízkych otáčkach párkrát zaklepať a zvlášž 136 ka Favo....tá je citlivá na oktány....
...a felda má síce snímač detonačného spaľovania, ale pri extrémnom zaobchádzaní som už aj tú počul zaklepať...ale to keď niekto omylom pri 20km/h zaradí 4 ku a snaží sa prudko zrýchliť
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.11.06, 17:02 |
|
|
Vojtaa
Příspěvky: 41
|
Jo, přečetl jsem si pár článků o předstihu a už je mi to asi jasný. Dík
_________________ Favorit 136L 46kW (1989)
|
27.11.06, 22:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|