Kybergreg píše:
Vlečka s koly do A = unavená a zkroucená (do vrtule) podélná ramena (je potřeba dát nová ramena a vyztužit je), někdy to může být jen vytahanými silentbloky, ale tím si nejsem až tak jistej.
Vlečka z Š130 je pro 125ku optimální, dělal se ještě jeden druh vlečky, ta měla užší rozchod kol a dávala se do prvních gardovek a možná i do nějakýho spešl typu užovky jako byly LE, LX nebo tak nějak. Jinak mám pocit, že z hlediska emkový kastle je jen jeden druh vlečky a ten se dával standardně do Š130 a do Rapidů. A sem tam se mohl vyskytnout i v nějaký spešl verzi emkových stodvacítek.
Vlecky:
1) Garde 82-84
2) 742.13, 135, 136 a 743.12X, 13, 135, 136 maji stejny dily zadni napravy, ale lisi se pruzinama (Rapid ma tvrdsi)
K "rozplacnuti" zadni napravy jsem tu psal mockrat moc, takze jen odkaz na clanek (pouze pripomenu ze vliv samotnych silentbloku v ramenech se hodne precenuje, zavada je jinde - viz. komentare k clanku):
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=421
K pruzinam a tlumicum:
S vyjimkou Garde, coz je uzka vlecka maji vsechny auta vlecku typu M, nemaji pasky (spodni doraz) proti "vypadnuti" napravy z auta, proto musi mit tlumice, ktere maji spodni dorazy integrovane.
Sice maji delsi pera, ale taky maji jine ulozeni pruziny a tlumice v kastli (tzv. domecky). Jako nahrada se hodi domecky ze 120ky uzovky, ktere jsou konstrukcne velmi podobne. V ZADNEM PRIPADE tam nesmi byt domecky s integrovanym pryzovym silentblokem (105/120 typ M).
Po vyse zminene uprave (v clanku) zadni napravy jsem na S130 dokonce namontoval pera z "uzovky" 120, cimz jsem auto uspesne snizil.
Zalezi na volbe spravnych soucasti. Jista volnost tu ale je.
Upozornuju na to, ze kdyz se necha puvodni domecek s gumovym silentblokem, tak se behem kratke doby muze vytrhnout, spodni doraz pak zadny neni a v nejblizsi ostre zatacce se vytrhne homokineticky kloub v prevodovce, coz je fakt chutovka, ztrati se kameny v unaseci, cele se to omlati a na miste to jde velice tezko opravit. Stejny efekt muze byt i na extremne unavene "A" naprave i pri spravnych domeckach.
Jeste doplnim ze pro brzdovou soustavy H-T jsou jina zadni prasatka (jiny prumer pistku) a pro pouziti vlecky v aute s brzdama T-T (vpredu dvoupistky) je potreba dat prasatka prislusejici k brzdove soustave S120, jinak je riziko spatneho predo-zadniho pomeru brzdne sily.