|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
olej do prevodovky rady?
Zdravim vas chcem sa spytat taku banalitu kde sa vo favorite dolieva olej do prevodovky, respektive kontroluje stav, a ako sa vymiena a ci sa vobec vymiena. Sorac za hlupu otazku, ale ked som mal sosovicu tak tam mi to bolo jasne hned:)
|
20.1.09, 08:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Kontrola i plnění se provádí otvorem pro náhon tachometru, výměna kolem 50 tisíc km, nebo 5 let (možná 4, teď se nemám kam podívat, ale to je asi jedno) . Oficiálně olej převodový PP80 (viskozita SAE80), ale tenhle slouží lépe : http://www.olejshop.cz/xVP-gyrol-75w-lf-1-litr .
|
20.1.09, 08:48 |
|
|
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
no a daka mierka ako napriklad mierka oleja v motore na to je ,ci sa pouziva prave ta z motoru? a ked sa to vymiena tak novy olej sa leje cez tu dieru kde je nahon?
|
20.1.09, 08:50 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Jako měrka slouží náhon, odšroubuješ bowden, pak uvidíš zajišťovací plech , který drží jedním šroubkem, ten vyšroubuješ, plech vytáhneš a nic ti už potom nebrání ve vytažení náhonu z převodovky. Dole na něm je plastové ozubené kolečko, které je při správné hladině ponořené asi 2 nebo 3 mm v oleji. Někdo tvrdí, že to kolečko může spadnout při vytahování do převodovky, myslím si o tom svoje, ale upozornit tě na to musím. Tím že vytáhneš náhon vznikne otvor , kterým se olje do převodovky lije. Jiná na to vhodná díra tam není. Před demontováním náhonu doporučuju dúkladně očistit okolí od nečistot, ať do té převodovky něco nenapadá. Vypouštěcí šroub je dole. Před vypouštěním je potřeba olej v převodovce prohřát, a to je v tomhle hnusném zimním období docela problém, 20km je na to málo.
|
20.1.09, 08:58 |
|
|
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
oki tak skusim kuknut dufam ze mi tam fakt nic nepopada:)
|
20.1.09, 09:02 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Oficiální doporučené oleje dle DP
API GL-4, viskozní třídy:
SAE 75W
SAE 75W-80
SAE 75W-85
SAE 75W-90
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.1.09, 09:06 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
hlavně řídky olej ty husté dělají paseku hlavně na pětce miloš
|
20.1.09, 17:46 |
|
|
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
takze ktory je hustejsi trebars pp90 alebo pp80 ?
_________________ Skoda 120L, r.v. 1979 Skoda favorit 136LS, r.v. 90 Skoda Fabia 1,2, 12V r.v 06 - activ Audi A4 2.6 B5, r.v. 98 - activ
|
20.1.09, 17:59 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
congy píše: takze ktory je hustejsi trebars pp90 alebo pp80 ?
čím vyšší číslo tím hustější a tím horší
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.1.09, 18:04 |
|
|
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
aha uz je to jasne
_________________ Skoda 120L, r.v. 1979 Skoda favorit 136LS, r.v. 90 Skoda Fabia 1,2, 12V r.v 06 - activ Audi A4 2.6 B5, r.v. 98 - activ
|
20.1.09, 18:12 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A do 742ky môžem použiť rovanké oleje? Či blbá otázka, veď 742ka vydrží jazdiť aj bez oleja v prevodovke
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.1.09, 16:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|