Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 08:50



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
 mini rýchla generálka 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek mini rýchla generálka
takže sa trocha chystám dať dokopy motor. (zatiaľ predbežne)

ide ok, (za studena klape asi ojničný čap a inak má zvuk ako mlyček na kávu.)

trocha mi tečie gufero pod zotrvákom.

ešte neviem či môj, ale ten poznám a je zvnútra čistučký, takže asi by som radšej tento, ale určite pôjde von, nebudem to robiť na aute.

k veci, zatiaľ mám : valce piesty krúžky MPi, vačku 254°.

plánujem k tomu ešte rozvody, piastne čapy, samozrejme tesnenia guferá.

ak budem robiť môj motor tak na panvy na kľuke nechám tak a ojničné panvy boli menené cca pred 30tis a s mazaním a tlakom oleja nemám žiadne problémy.

hlavu buď zoženiem MPi, alebo túto nechám iba zarovnať a zabrúsiť ventily, ale chcel by som to sparviť čo najrýchlejšie, takže uvidím čo sa mi podarí zohnať.

ešte som niečo zabudol načo si dať pozor?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.09, 08:42
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
V tejto konfiguracii budes mat velku kompresiu a velky problem s detonaciou. Budes musiet hodne stiahnut zakladny predstih na rozdelovaci. Nepojde to az tak dobre kolko do toho investujes a mozno ocakavas. Oplati sa ti s tym tolko babrat?

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


23.1.09, 08:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
septim píše:
V tejto konfiguracii budes mat velku kompresiu a velky problem s detonaciou. Budes musiet hodne stiahnut zakladny predstih na rozdelovaci. Nepojde to az tak dobre kolko do toho investujes a mozno ocakavas. Oplati sa ti s tym tolko babrat?


teraz mám kompres cca 9,8:1 budem mať 10:1 možno max 10,5:1, túto hlavu mám jemne zarovnávanú, myslím že to je na LPG ideál.

a teraz mám rozdeľovač s oskou 136X takže by som povedal zasa ideál...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.09, 09:11
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Všeobecná poučka ověřená léty praxí - uděláš vrch, odejde spodek, uděláš spodek, odejde vrch. Taková oprava stojí za ho**o a jestli se v tom nechceš za roik nebo dva zas vrtat, tak to udělej celý. To už není zas takovej baťoch navíc, u nás stojí brus kliky + lágry do 2000,- a přefutrování a vyúhlování ojnic do 500,- a máš jistotu, že pokud nic nedodrbeš při skládání, tak máš motor nafurt.
Samozřejmě za předpokladu nových a správně spárovaných dílů.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


23.1.09, 15:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
Všeobecná poučka ověřená léty praxí - uděláš vrch, odejde spodek, uděláš spodek, odejde vrch. Taková oprava stojí za ho**o a jestli se v tom nechceš za roik nebo dva zas vrtat, tak to udělej celý. To už není zas takovej baťoch navíc, u nás stojí brus kliky + lágry do 2000,- a přefutrování a vyúhlování ojnic do 500,- a máš jistotu, že pokud nic nedodrbeš při skládání, tak máš motor nafurt.
Samozřejmě za předpokladu nových a správně spárovaných dílů.


práve keď som to mal naposledy cca pred rokom rozobraté tak to bol spodok v 100% stave, ak by som našiel na kľuke, alebo šálkach nejaké ryhy tak to riešim, ale je to krásne hladučké bez vôle - kľuka blok, kľuka ojnice, jediné čo ma trápi je uloženie vačky....
možno dať skontrolovať uhlovanie ojníc, ale zasa nestaviam závodný motor, všetko je to séria na bežnú premávku...

pri mojej cene motorov výbrus kľuky určite nebudem dávať robiť - vôbec sa to neoplatí...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.09, 16:14
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Tvůj motor, tvoje věc. Jenom ti upřesním pár věcí. Klika může být pod rozměr, nebo mít ovalitu, aniž je patrné jakékoli poškození čepu, nebo lágru. Píšeš, že za studena něco klepe, to značí, že na nějakým čepu je větší vůle, než by měla být, už to by mě znepokojovalo a minimálně bych nechal kliku přeleštit a přeměřit. To sou základní úkony pro nejběžnější sériovej motor, ty na něj navíc namašlíš silnější vrch s větším kp a to je pro spodek docela zátěž. Vačka u tohodle motoru snese klidně i 2-3 desetiny navíc, tím se netrap. To máš stejný jako u domu, představ si, že máš dům z vepřovic, stropy palachy, sedlovou střechu. Za normálních podmínek dům stojí, ty bydlíš a není problém. Najednou se ale rozhodneš pro půdní vestavbu a nanosíš tam nábytek z masivu. Otázka je, co dům udělá. Nekdřív nic, budeš si krásně bydlet, ale za nějakej čas ti začnou praskat zdi a propadne se ti strop, pak můžeš začít celej barák stavět znova.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


23.1.09, 17:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
Tvůj motor, tvoje věc. Jenom ti upřesním pár věcí. Klika může být pod rozměr, nebo mít ovalitu, aniž je patrné jakékoli poškození čepu, nebo lágru. Píšeš, že za studena něco klepe, to značí, že na nějakým čepu je větší vůle, než by měla být, už to by mě znepokojovalo a minimálně bych nechal kliku přeleštit a přeměřit. To sou základní úkony pro nejběžnější sériovej motor, ty na něj navíc namašlíš silnější vrch s větším kp a to je pro spodek docela zátěž. Vačka u tohodle motoru snese klidně i 2-3 desetiny navíc, tím se netrap. To máš stejný jako u domu, představ si, že máš dům z vepřovic, stropy palachy, sedlovou střechu. Za normálních podmínek dům stojí, ty bydlíš a není problém. Najednou se ale rozhodneš pro půdní vestavbu a nanosíš tam nábytek z masivu. Otázka je, co dům udělá. Nekdřív nic, budeš si krásně bydlet, ale za nějakej čas ti začnou praskat zdi a propadne se ti strop, pak můžeš začít celej barák stavět znova.


kontrola ovality a opotrebenia je samozrejmosťou, to som kontroloval aj pred rokom a bolo to ako s fabriky, dosť ma to udivuje keď ten motor mal vtedy cca 180tis.

to klepanie je patrné iba za studena, buď to robí piestny čap, alebo piest buchcne o vložku, tie boli opotrebené už pomerne dosť, ale stále v norme, a tlaky tiež v poriadku, vložky a piesty sa budú meniť aj tak, motor inak ide kultivovane, nežerie olej, vodu teraz v zime minimálne, v lete vôbec.

mne je aj ľúto ten motor rozoberať, ide dobre a stav sa nezhoršuje, akurát to klepanie je zreteľnejšie keď je pod 0, ale už sa na aute nudím, a chcem vyskúšať tú 254° a už si to začína pýtať vymeniť rozvody, tie majú cca 80tis tak to chcem spraviť jedným vrzom.

ja som skôr zástancom preventívnej kontroly ako preventívnej opravy, v prípade kľukovky by ju výbrus oslabil a všetky panvy by si museli zasa sadnúť, pokiaľ nebude opotrebená nevidím dôvod ju brúsiť.

ten kompres nieje taký radikálny, pôjde hore s 136B - 9,7:1 na MPi - 10:1, alebo po tom zábruse hlavy možno o nejakú desatinku viac, s tým si hlavu nelámem, nieje to skok s 8,8 na 11...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.09, 17:23
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Jak řikám, tvůj motor, tvoje věc. Jenom ti tlumočím můj bývalý denní chléb :wink:

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


23.1.09, 17:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
Jak řikám, tvůj motor, tvoje věc. Jenom ti tlumočím můj bývalý denní chléb :wink:


ja si práve nechám poradiť, ak by som na kľuke našiel nadmerné opotrebenie, alebo ovalitu tak ju budem zrejme meniť za inú, ale ak budú všetky hodnoty v norme tak ako pred rokom :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.09, 17:34
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Pokud bude v toleranci, tak adekvátní rozměr lágrů, starý nedávat. Jak se s tím jednou hne, tak už si to špatně sedá.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


23.1.09, 17:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Drak píše:
Pokud bude v toleranci, tak adekvátní rozměr lágrů, starý nedávat. Jak se s tím jednou hne, tak už si to špatně sedá.


však samozrejme premeriam keď to bude už vonku, ak to bude zlé tak asi budem mať v zálohe druhý motor a ten už skladať nebudem, použijem iba dobré diely...

ale predpokladám že to bude v tolerancii...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.09, 19:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
dej tam nový kroužky na MPI sadu :wink: ..jinak budeš mit kompresi 10,1:1 což je v pohodě, to mám já :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


24.1.09, 09:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Ondras83 píše:
dej tam nový kroužky na MPI sadu :wink: ..jinak budeš mit kompresi 10,1:1 což je v pohodě, to mám já :wink:


však mám komplet sadu MPi Valce, piesty, krúžky... "A"

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.1.09, 11:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
septim píše:
V tejto konfiguracii budes mat velku kompresiu a velky problem s detonaciou. Budes musiet hodne stiahnut zakladny predstih na rozdelovaci. Nepojde to az tak dobre kolko do toho investujes a mozno ocakavas. Oplati sa ti s tym tolko babrat?

Co to je za nesmysl? V tehle konfiguraci bude mit k.p mezi 10 - 10,5:1 a pokud bude mit v poradku bohatost, tak zadny problem s detonacemi na N95 byt nemuze. Otazkou je, jak si s timhle slepencem poradi seriove osazeny karburator, ale pokud to bude klepat, urcite to nebude vinou prilis vysokeho k.p.
Kdyz se jeste spravne odladi i prubeh a hlavne rozsah regulace predstihu, tak to musi jet uplne normalne. Problem je, ze vetsina lidi si predstavi pod naladenim zapalovani jen jine nastaveni zakladniho predstihu a ostatni parametry necha tak jak byly, to je pak jasny, ze to klepe, nejede to a za boha to poradne nenastavis.

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


24.1.09, 11:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
bitmap píše:
Co to je za nesmysl? V tehle konfiguraci bude mit k.p mezi 10 - 10,5:1 a pokud bude mit v poradku bohatost, tak zadny problem s detonacemi na N95 byt nemuze. Otazkou je, jak si s timhle slepencem poradi seriove osazeny karburator, ale pokud to bude klepat, urcite to nebude vinou prilis vysokeho k.p.
Kdyz se jeste spravne odladi i prubeh a hlavne rozsah regulace predstihu, tak to musi jet uplne normalne. Problem je, ze vetsina lidi si predstavi pod naladenim zapalovani jen jine nastaveni zakladniho predstihu a ostatni parametry necha tak jak byly, to je pak jasny, ze to klepe, nejede to a za boha to poradne nenastavis.


však už som písal že mám na to rozdeľovač s priebehom pre 136X, ale nakoľko jazdím hlavne na LPG myslím že to bude ideálne...

karburátor myslím že nechám tak, mám aj väčší vzdušník aj trysku 1.komory (tak ako je na 136), možno prehodím aj to, LEKR je stavaný hlavne na objem nasatého paliva, čo sa nierne zmení inou vačkou, ale myslím že pre karb to bude stále v tolerancii.
vyží KP skôr upravuje rozdeľovač. ja myslím že to bude dobré, nieje to žiaden brutálny zásah do motora aby som to musel ladiť na brzde...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.1.09, 13:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 127 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz