Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
problém voľnobeh
takže by som poprosil o radu.
s času na čas mi LPG nedrží voľnobeh, už neviem čo tomu môže byť.
na benzín behá, drží štartuje na 100%, ešte asi pôjdem pre istotu na paltest, alebo kde majú na to mašinu.
na LPG štart v poriadku, pokiaľ je studený drží zvýšený voľnobeh - to je ok, ale keď sa zohreje, občas voľnobeh hapká, ale ak nechcípne tak sa ustáli, ale skapína tesne po pustení plynu ak bol motor v zátaži.
ten šroub na reduktore sa mi zdá akosi moc citlivý, ak to chcem doladiť stačí ho pootočiť o 45° a už motor beží na voľnobeh nepravidelne, nízko a trasie sa a dosť ťažko sa mi nastavujú čo najvyžie voľnobežné otáčky.
niekedy to ide 2 mesiace bez problémov, objavilo sa to občas (stačilo jemné doladenie toho šroubu) ale v poslednej dobe je to stále horšie a horšie.
už rozmýšľam že budem musieť rozobreať reduktor a skontrolovať tú páčku, či nevyčnieva cez telo reduktoru, keď mi menili membány tak bola zarovno tela.
spotreba stále približne rovnaká okolo 10l LPG, benzín nemám zmeraný, (vozím v aute samé blbosti a nešetrím ho...)
( PS: keby som toto vedel tak vtedy zoberiem to BMMko, ale mne sa viacej páčil karbec.... )
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.09, 08:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Ahoj, koukám že má konečně někdo podobné problémy jako já. Já to přisuzuji membránám. Nastartuji na benzín, všechno v pořádku, přepnu na lpg a dokud je zaplej sytič je to OK. Jakmile se vypne sytič tak to nedrží volnobě. Mě většinou pomůže dát tlačítko na LPG do mezipolohy, až přestane táhnout dát nohu z plynu, zaplnout lpg a přidat plyn. Když to nepomůže, tak ještě jednou zopakovat a pak to bývá už dobrý. Docela je to průšvih někde ve městě na světlech. Manželka mi říká, že bych k tomu autu měl někde napsat návod na používání . Jinak mi to taky občas dělalo i když byl motor už zahřátej, loni mi zvýšili volnoběžné otáčky na karbu asi na 900-950 a od tý doby mám pokoj, max to někdy spadne na 700, ale nechcípe to.
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
23.1.09, 09:48 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
podobne s času na čas mi to robili aj staré membrány, robia to aj tieto nové, ale nebýva to stále, ale teraz sa mi ani na LPG vyžší voľnobeh nastaviť nedá, šroubom na reduktore nastvím najvyžšie čo sa dá...
niekdy to týžneň držalo bez zahapkania, ale hovorím v poslednej dobe sa mi zdá že sa to zhoršuje...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.09, 11:47 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Mě právě taky nešly zvýšit otáčky volnoběhu na reduktoru, tak se tomu trochu pomohlo na karbu a mám od tý doby klid.
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
23.1.09, 12:23 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
FerdikF píše: Mě právě taky nešly zvýšit otáčky volnoběhu na reduktoru, tak se tomu trochu pomohlo na karbu a mám od tý doby klid.
možno to tak budem riešiť aj ja, ale na karbe sa nastavuje iba benzín, a ten mi behá 100% - voľnobeh cca 800ot....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.09, 13:10 |
|
|
wordy
Příspěvky: 337 Bydliště: Kolárovo
|
800 je málo,trosku viac,okolo 900-940 na benzín
_________________ Favorit 136 LX LPG
|
23.1.09, 18:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
wordy píše: 800 je málo,trosku viac,okolo 900-940 na benzín
zrejme to budem musieť zdvihnúť aj na benzín, len to sa im nepáčilo na emisnej, že keď je to výrobcom predpísané tak to tak má byť... ale emisku už mám
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.09, 19:36 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
když v tomto počasí asi po 4 hodinách stání nastartuji auto normálně napodruhé na LPG tak mně vůbec nereaguje pedál plynu na přidání.Motor běží tak trochu nepravidelně ale nejde přidat a tím se narozjedu.Volnoběh se začíná tak jako pomalu srovnávat.Tak musím přepnout na benzín,jet cca 2km ,přepnout potom na LPG a dál vše v poho.Čím to může být?????Teplá starty na "brknutí klíčkem..Spotřeba cca 8 l/ LPG
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
|
24.1.09, 17:29 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
PetrTT píše: když v tomto počasí asi po 4 hodinách stání nastartuji auto normálně napodruhé na LPG tak mně vůbec nereaguje pedál plynu na přidání.Motor běží tak trochu nepravidelně ale nejde přidat a tím se narozjedu.Volnoběh se začíná tak jako pomalu srovnávat.Tak musím přepnout na benzín,jet cca 2km ,přepnout potom na LPG a dál vše v poho.Čím to může být?????Teplá starty na "brknutí klíčkem..Spotřeba cca 8 l/ LPG
keď sa to deje skús reduktor či nezamŕza, môže to byť spôsobené nedodtatočným odovzdávaním tepla a keď to v reduktore zamrzne tak sa tam hromadí plyn ktorý pri pridaní motor zahltí...
alebo ti iba nedostatočne zaviera vstupný ventil s páčky 1. stupňa a po 4 hodinách sa tam plyn jednoducho nahromadí a po naštartovaní motor zahltí...
kedy si menil membány
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 18:27 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
membrány jsou vyměněny před cca 1/2 rokem.Auto jsem koupil asi před 2 měsíci na dojíždění do práce,tak se s LPG teprve seznamuji.Může to být třeba i seřízení.To auto nebylo seřizováno asi hodně dlouho,odtrhy na svíčkách,odtrh rozdělovače,předstih,ventily prostě hrůza.Zatím jsem s tím jezdil v teplotách vždy nad nulou,tak by to zamrzat nemělo.
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
|
24.1.09, 18:38 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
PetrTT píše: membrány jsou vyměněny před cca 1/2 rokem.Auto jsem koupil asi před 2 měsíci na dojíždění do práce,tak se s LPG teprve seznamuji.Může to být třeba i seřízení.To auto nebylo seřizováno asi hodně dlouho,odtrhy na svíčkách,odtrh rozdělovače,předstih,ventily prostě hrůza.Zatím jsem s tím jezdil v teplotách vždy nad nulou,tak by to zamrzat nemělo.
zamrznúť môže aj v lete, keď nieje ohrievaný vodou s motora tak zamrzne ako kus ľadu, mne sa to stalo keď mi ruplo tesnenie pod hlavou.
skús štart na benzín, ak to prebehne v poriadku tak to v nastavení asi nebude.
skús ten reduktor či nieje ľadový...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 18:48 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
start na benzín je vždy OK ,napumpuji a první otočení běží.Na LPG to startuje trochu hůř,ale nejde jak jsem psal přidat plyn.Šlapu na pedál a nic.Jak se to po 2km ohřeje tak přepnu a vše OK.Jo a ještě maličkost.Dneska jsem dotankoval plnou nádrž plynu od pumpy,kde jsem ještě nebral.
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
Naposledy upravil PetrTT dne 24.1.09, 18:56, celkově upraveno 1
|
24.1.09, 18:54 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
PetrTT píše: start na benzín je vždy OK ,napumpuji a první otočení běží.Na LPG to startuje trochu hůř,ale nejde jak jsem psal přidat plyn.Šlapu na pedál a nic.Jak se to po 2km ohřeje tak přepnu a vše OK.
ako na LPG používaš sytič
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 18:55 |
|
|
PetrTT
Příspěvky: 33 Bydliště: Police nad Metují
|
startuje bez sytiče jen přišlápnu plyn a běží.Pokud zvednu sytič na karburátoru tak se nic nezmění.A pokud tlačítko sytič na ovládání tak motor chcípne.
_________________ ŠKODA Rapid 136 5 SPEED/1989 + LPG
|
24.1.09, 18:58 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
PetrTT píše: startuje bez sytiče jen přišlápnu plyn a běží.Pokud zvednu sytič na karburátoru tak se nic nezmění.A pokud tlačítko sytič na ovládání tak motor chcípne.
neviem ako u SEDR-u ale aspoň 1/2 sytič by si mal dať...
ako máš zapojenú vodu na reduktor je lepšie to mať zapojené priamo do malého oktuhu, nie iba ako odbočku s dvomi "T".... potom sa ohrieva lepšie hlavne za studena...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 19:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|