Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 23:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Matice na Kopretiny 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek kopretiny
MATTESS píše:
užovky nemají středění na náboji. Já měl kopretiny už na široký nápravy upravený


a v čem spočívá ta úprava?
Já jsem je našel na vrakovišti na eMkové 120tce, tak jsem to bral na svou.
Ještě jsem to ale nezkoušel montovat.
Navíc byly pouze 3 ks, takže sháním ještě 4 kus


23.1.09, 16:15
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
bylo tam osazení, aby šly na "M" nápravy
nebo dej přední náboje z užovky
a ty matice - sem tam je někdo dělá na virtu

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


23.1.09, 17:40
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No prijde mi, ze co sem tady zatim cetl, neni ani jeden poradny duvod proc se u kopretin pouzivaji jine matice nez normalne. Kopretiny mam momentalne ve sklepe takze muzu stredovou diru premerit ale myslim si ze je uplne normalni. Ty matice sou zapustny a to uz samo mluvi o jejich vyuziti. Kopretiny sou totiz strasne siroky. S klasickyma steftama a klasickou matkou, byste kopretinu chytili tak mozna za jeden - jeden a pul zavitu coz je strasne malinko. Proto se pouzivaji zapustny matice ktery diky vetsi dire zajedou jakoby dovnitr kopretiny a drzi kolo na plnem zavitu. Zkratka a dobre kopretiny sou moc siroky na klasicky stefty proto se musi pouzit zapustny matice... Pises ze jsi to zkusil nasadit a ze si normalni matici zatocil az po okraj. Me se to zda jako blbost. Ja kopretiny mam. Kdyz nasadim plechac a normalni matku tak steft kouka z matky tak 1-3 mm a jelikoz je kopretina cca 2-3x tlusci nez plechac, tvoje tvrzeni je divny.

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


Naposledy upravil Majlanky dne 24.1.09, 22:52, celkově upraveno 1



24.1.09, 14:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
Majlanky: z toho výkresu matice je to zřejmý, ne? Kopretina má větší otvor pro šteft z náboje. Proto tam musí být tato matice. Někdo to měl na normální matici, ale to je prasečina a bál bych se, že může kus vylomit. I z těchto fotek je rozdíl v průměru otvorů. Šteft je M12x1,5 a kopretina bude mít tu díru průměr něco málo přes 18mm (matice má průměr 18mm)
ObrázekObrázek

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


24.1.09, 18:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek kopretiny
tak to schválně někdo přeměřte, ten středový průměr, já to taky zkusím. zajímavé je, že matky, které jsem koupil s těma diskama jsou některé kratší, některé delší, proč ?


24.1.09, 19:42
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
MATTESS píše:
Majlanky: z toho výkresu matice je to zřejmý, ne? Kopretina má větší otvor pro šteft z náboje. Proto tam musí být tato matice. Někdo to měl na normální matici, ale to je prasečina a bál bych se, že může kus vylomit. I z těchto fotek je rozdíl v průměru otvorů. Šteft je M12x1,5 a kopretina bude mít tu díru průměr něco málo přes 18mm (matice má průměr 18mm)
ObrázekObrázek


Z toho vykresu je leda poznat, ze je to zapustna matice. No a jak by si chtel udelat zapustnou matici do kola ktera nema vetsi otvor nez je prumer steftu? Mysli... Kopretina je proste siroka. Proto se vyrabela s vetsi dirou "na stefty" a davaly se zapustny matice aby kolo drzelo na vic nez jednom zavitu jak by tomu bylo kdyby se pouzivli normalni matice... Proc by asi delali kolo ktery ma vetsi diru na stefty? Pro srandu kralikum? Ne proste vyprojektovali sirokej litak tak k nemu vyrobili zapustny matice aby se dalo kolo pouzivat pouzivat. To, ze to tam mozna doplnuje stredici prvek je vedlejsi...

john simple píše:
tak to schválně někdo přeměřte, ten středový průměr, já to taky zkusím. zajímavé je, že matky, které jsem koupil s těma diskama jsou některé kratší, některé delší, proč ?


Nejspis mas nejaky dodelavky... Stredova diry ma neco kolem 73mm a tloustka kopretiny je neco kolem 20mm...

PS: V cislech to vychazi takto:

kdyz na seriovej steft nasadim plechac zbude mi steftu +-2mm presne na normalni matku. Kopretina je 2x-3x sirsi nez plechac tzn. jasne z toho vypliva, ze kopretinu vzvote nemuzu poradne zajistit normalni matkou ani kdyby mela klasicky diry "na stefty"...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


24.1.09, 22:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
Majlanky píše:
Z toho vykresu je leda poznat, ze je to zapustna matice. No a jak by si chtel udelat zapustnou matici do kola ktera nema vetsi otvor nez je prumer steftu? Mysli... Kopretina je proste siroka...

jistě, že to nejde :roll:
Ano, v místě otvoru pro šteft je kopretina široká. Apollo má proti ní dosedací plochu pro matici utopenou a i střed kola

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


24.1.09, 23:11
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
MATTESS píše:
Majlanky píše:
Z toho vykresu je leda poznat, ze je to zapustna matice. No a jak by si chtel udelat zapustnou matici do kola ktera nema vetsi otvor nez je prumer steftu? Mysli... Kopretina je proste siroka...


jistě, že to nejde :roll:
Ano, v místě otvoru pro šteft je kopretina široká. Apollo má proti ní dosedací plochu pro matici utopenou a i střed kola


Jediny co by me zajimalo je, proc to vlastne tak udelali. Jestli jeste neumeli elektorn tak zpracovat a proto to delali tak siroky? A taky proc delali tak divnou stredovou diru kdyz vedeli, ze to je na skodovku.

PS: Jeste jedna vec proc zapustna matka nema stredici duvod. Kdyby to bylo o stredeni tak by se na steft dal nasadit vysoustruzenej mezikus(coz je mnohokrat jednodussi nez vyrabet matku) a pak pouzit normalni matku. To ale nejde jelikoz ta matka nema za co drzet kvuli sirce kopretiny. To jenom pro doplneni meho tvrzeni...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


25.1.09, 00:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek kopretiny
tak já naměřil prumer 71.5 mm . a co vy ? na dvou rafcich mam jeste original plastovou krytku, tak asi bez uprav


25.1.09, 18:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Bydliště: Žilina, SVK
Příspěvek 
Mozem malicky offotpic? Kupil som 4 kusy diskov kopretin, made in Czechoslovakia, vsimol som si ze zadne a predne kolesa maju urcite rozdielnosti...
Pri prednych je priemer stredovych dier asi o milimeter mensi, cize sroby ku kolesam pribalene neprejdu prednymi kolesami, ale zadnymi ano... Este dalsi rozdiel som si vsimol ze na zadnych kolesach su z vnutornej strany akoby bodove vystupky, je to normalne? Vdaka :)

_________________
Obrázek


10.2.09, 23:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
zdravím sory za OT v této dizkuzi jen byhc se chtěl zeptat na meteory jeslti obsahují hořčík ve slitině nebo ne chci je nabarvit a ten kdo mi to má dělat nepískuje ale opaluje starou barvu v nějaký speciální peci a prej když ty kola budou obsahovat hořčík tak se roztečou....

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


14.2.09, 14:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz