Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Seřízení karburátoru
Dokázal byste někdo popsat, jak seřídit karburátor SEDR na 120 bez toho analyzátoru plynů? Případně i postup seřízení LPG (BRC).
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
8.12.06, 18:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Já to dělám, jak jsem popsal tady:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=2713
Tak by to mělo být rozumně nastavené, je li karbec v pořádku.
A LPG dle citu, stylu jízdy a případně spotřeby... Nejdřív seřiď karbec na benzín (ca 800 ot/min) a podle toho pak volnoběh na plyn (šroub na zplynovači) - (ca 900 ot/min). Nakonec omezovacím šroubem průtoku (na hadici od zplynovače do směšovače) doladíš, aby Ti tam nešlo moc ani málo plynu - dle citu. (stačí vytočit motor na neutrál a přiškrtit šroub na požadované maximální otáčky, potom ověřovat jízdou).
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.12.06, 00:23 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A šroub směsi je ten nahoře, a volnoběh pod ním?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
9.12.06, 07:51 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
šroub směsi je ten menší (dole), vzduchu ten větší.
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.12.06, 09:15 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tak trochu blíž popíšu můj problém:
Normálně jezdím na plyn a jak byly ty první mrazy, tak sem to chtěl na konci jízdy dojet na benzín, aby to studený chytlo, a auto na benzín vůbec nejelo. Tak sem si řekl, že bude špatná pumpa (stříkalo to benzín jen tak trochu, spíš vůbec) a vyměnil sem ji. Jenže to furt nejelo. Tak jsem odpojil hadici od karburátoru, zapnul elmag. ventil a benzín to stříkalo. Tak sem sundal víčko karburátoru a domníval se, že byl zaseknutý jehlový ventil. Tak jsem ho pročistil a koukám, že víko je prohlý jako sviňa (asi 1,5mm). Bohužel rovnání víko nevydrželo a prasklo, a jelikož jsem neměl žádný náhradní, tak sem byl nucenej ho tam nasadit zpátky. Potom auto jakž takž jelo, ale nefungoval sytič a za studena to nedrželo otáčky. Trochu se to zlepšilo, když sem do škvíry mezi karb. a víko zvenku natlačil silikon. Takto auto týden jeszdilo a já sem díky Šemíkovi sehnal nový karbec s rovným víkem. Šel jsem to víko vyměnit, a když už sem se vrtal v karburátoru, tak sem si řekl, že ho trošku očistím. Sundal jsem ho z motoru, vyčistil všechny trysky a profouknul kompresorem. Z toho plechu co je pod karburátorem jsem uřezal ty packy. Pak jsem to složil a zároveň jsem vytáhnul termostat z hubice na nasávání vzduchu a díru pro teplý vzduch zaslepil. No a auto zase nic moc nejelo. Tak táta zkusil nastavit bohatost a volnoběh, ale pořád téměř nefunguje sytič, takže za studena to nedrží volnoběh. Auto je takový línější než před tím. Na to, že bylo předtím to víko tak prohnutý, tak to jelo moc pěkně. Teď nevím co s tím mám dělat. Až přijedu v pátek domů, tak zkusím poštelovat tu bohatost (táta říkal, že ten větší šroub byl dotaženej úplně nadoraz, možná, že to bylo kvůli tomu prohnutýmu víku). Teď nevím, kvůli čemu to nejede:
- jestli je blbá bohatost
- jestli tomu vadí ten termostat co sem dal pryč
- jestli to někde nepřisává falešnej vzduch (třeba pod karburátorem)
- když jsem rozdělával karburátor, tak sem si nedal pozor na kuličky a nevím, jestli jsem je nevytrousil? kde ty kuličky jsou?
Zkuste poradit.
Uf to sem se nějak rozepsal.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.12.06, 19:36 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Tak za prvé :ke kuličkám:
jedna je volně ložená přímo pod injektorem - ta se snadno vytrousí a ztratí
a druhá je pod tim mosaznym šroubkem nad akcelerační pumpičkou
(tady na té fotce zeleně ohraničené: http://img236.imageshack.us/my.php?image=sedr130lr8.jpg )
za druhé - ten termostat na to má minimální vliv, který nepoznáš
falešnej vzduch (bohatost) je docela pravděpodobná a dost nicneříkající závada
Jukni na postavení klapek, zda nejsou pootevřené, a na přítomnost všech zaslepovacích šroubů po stranách karbu, pod kterými jsou trysky.
Dále koukni, jestli máš ve víku správné tlumítko a správnou hladinu paliva v plovákovce, ty kuličky a jestli nemáš zpuchřelou membránu akcelerační pumpičky.
A samozřejmě jestli jsou plně průchozí všechny kanálky, trysky a vzdušníky, ale to jsi čistil, tak snad jo.
Ještě v jakém stavu jsou gumičky na šroubech vzduchu a benzínu...
Pod karburátorem to většinou nepřisává, i když je křivej, tam hledej závadu jako poslední.
Ještě zkoukni všechny podtlakové hadice, co jsou napojeny na karb a funkčnost a těsnost podtlakového otvírání II.stupně.
Tak, to je v kostce skoro vše, co by to mohlo dělat, asi jsem Ti moc nepomohl, ale máš co číst a o čem přemýšlet
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
Naposledy upravil Bukaj dne 13.12.06, 21:28, celkově upraveno 1
|
13.12.06, 21:22 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Jo, a měnil jsi jen víko, nebo celej karb?
Když byl šroub vzduchu dotaženej nadoraz, možná tim někdo kompenzoval nedoléhající klapku, nebo něco ucpaného...
jinak tady se už taky leccos psalo: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=30
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
13.12.06, 21:26 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ten šroubek sem vyšroubovaný neměl, tak snad se kulička neztratila. A jestli je injektor ten "pindík", tak ten sem neměl sundaný, protože to nešlo ani kombinačkama, tak sem to radši nechal bejt.
Pohledem byly klapky zavřené, měřák na to nemám. Zaslepovací šrouby tam jsou. Hladina na to nemá vliv, jezdím na plyn. Ta membrána je celkem dobrá, ale už mám koupenou novou i o-kroužky na šrouby, tak to v pátek vyměním a zkusím nastavit a uvidím (nebo neuvidím).
Každopádně dík za rady.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.12.06, 21:31 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Takže Tobě to nejede ani na plyn?
To se potom vykašli na kuličky a membrány a hledej něco ucpaného, nebo přidřeného...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
13.12.06, 21:46 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ucpaného? Přidřeného? Klapky se otvírají jak mají. A s plynem (reduktor) by nemělo být nic, vrtal sem se jenom v karburátoru. Jediné co mě napadá, že je to blbě nastavený. Jde mi hlavně o ten sytič. Mohla by nefunkčnost sytiče způsobit špatná směs? Bohatá? Nebo chudá?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.12.06, 22:04 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Martin píše: Ucpaného? Přidřeného? Klapky se otvírají jak mají. A s plynem (reduktor) by nemělo být nic, vrtal sem se jenom v karburátoru. Jediné co mě napadá, že je to blbě nastavený. Jde mi hlavně o ten sytič. Mohla by nefunkčnost sytiče způsobit špatná směs? Bohatá? Nebo chudá?
No, jestli jezdíš na plyn, tak karbec je jenom klapka.
Se směsí (benzínem) to nemá nic společného.
Takže chyba bude ve vzduchu - sytič Ti na plyn taky jen přidá víc vzduchu...
Měl-li jsi celý karbec rozebraný a vše je vyčištěné, tak to asi někde přisává, nebo nevím
Zkus ještě jednou průchodnost kanálu vzduchu volnoběhu (vyndej šroub) a všech vzdušníků pod zaslepovacími šrouby (musí jít profouknout skrz).
Anebo hledej chybu v plynovém zařízení (chudá směs, zamrzání zplynovače).
Fakt nevím, jak bych Ti takhle poslepu poradil
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
13.12.06, 23:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Asi to tím nebude, ale co těsnění pod víkem? Dal jsi nové? Pokud jo, nezaměnil jsi omylem těsnění pro SEDR a EDSR
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.12.06, 13:59 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Těsnění je nový, je to pro SEDR.
Tělo karburátoru bylo předtím taky trochu prohnuté, tak jsme ho srovnali jemným pilníkem. Takže by to mělo být o dost lepší než předtím, když to bylo celý pokroucený (i víko). Možná že bude stačit přiškrtit ten šroub na hadici na plyn. Jinak v plynu chyba nebude, když to předtím celkem pěkně jelo. Zaráží mě ten sytič, že nechce jít.
Šrouby na bohatost směsi, co jsou na karburátoru nemají vliv na množství (bohatost) LPG? Já myslel, že jo. Přesný princip karburátoru neznám, tak nevím.
Zejtra s tím zkusím něco udělat a uvidím. Když to nepůjde, tak tam hodím ten karburátor od Šemika, nebo mám doma ještě dva EDSR, ale každej je jinej.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
14.12.06, 15:43 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Ten šroub na hadici na plyn nepřiškrcuj - tim omezuješ maximální průtok plynu (de facto nejvyšší otáčky motoru).
Základem je mít dobře seřízený karburátor na benzín (hlavně volnoběh) a z toho vycházet při seřizování plynu.
Takže na volnoběh LPG má vliv jen ten větší šroub na karburátoru (šroub vzduchu), ale volnoběh LPG se neseřizuje tímto šroubem, nýbrž plastovým šroubem na zplynovači. (tim nekruť, dokud neseřídíš karbec na benzín).
Ale tak mě napadá, jak vlastně funguje volnoběh (a sytič) na LPG?
To musí plyn proudit tamtudy, co vzduch při provozu na benzín, ne?
Tak to by mohl mít vliv i ten šroubek benzínu...
Každopádně nejdřív seřídit na béňo, pak doladit LPG
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
14.12.06, 20:05 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Že musím prvně seřídit benzín mi je jasný. Právě mi taky není vůbec jasný, jak funguje sytič na plyn. Ale volnoběh se šteluje na reduktoru, takže by nastavení volnoběhu na karburátoru nemuselo mít vliv na plyn, ale nevím no. Možná ještě nastuduju nějakej článek od pana Čecha, abych byl chytřejší.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
14.12.06, 20:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|