Autor |
Zpráva |
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Matice na Kopretiny
Už sa tu niečo o tom písalo, našiel som nejaký výrobný výkres matíc na Kopretiny a chcel by som vedieť váš názor, prečo musia byť použité tieto špeciálne matice. Reč tu bola o uhle skosenia ale myslím že toto nebude to najdôležitejšie. Podľa výkresu som usúdil, že sú tie matice potrebné preto, lebo štefty nebudú dostatočne dlhé.. závit je je preto ešte pred dosadacou plochou v tej valcovej časti. Ja som však skúsil nasadiť disk s obyčajnými maticami a tie sa zatočili akurát zarovno so šteftom.. takže drží celá dĺžka závitu v matici. Je tá valcovitá časť pred dosadacou plochou dôležitá?... alebo ide iba o to aby držala celá (resp. potrebná) dĺžka závitu? Ďakujem za všetky pripomienky.
[img] [img]http://img156.imageshack.us/img156/631/matkyotviraky11373kh8.jpg[/img][/img]
_________________ Š 125L r.v.89
|
11.12.06, 00:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Podle mýho názoru je to proto, že kopretiny mají větší středovou díru, takže drží jen za šrouby, proto jsou třeba spešl šrouby, který přesně zapadnou do díry v disku, s minimální tolerancí, takže to ve výsledku drží za ty šrouby, dokonce s to díky nim vystředí...
Toť můj skromný názor, samozřejmě to může bejt jinak, kopretiny jsem v ruce nikdy neměl a netuším, je-li to o té středové díře pravda...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
11.12.06, 02:01 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Podle toho výkresu té matice to vypadá, že Nepér má svatou pravdu...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
11.12.06, 09:19 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Niečo pravdy na tom môže byť, ale keď som tie Kopretiny kúpil na jednom tá stredová diera pre vycentrovanie bola.. na ďalších troch nie.. tak som to hodil na sústruh a teraz mám tie vystreďovacie diery na všetkých štyroch. Keby tam neboli, tam by som tie disky na predné náboje ani nemohol nasadiť, lebo ak je na shade hrebeňové riadenie, predné náboje sú trošku iné a koleso je stredené nie maticami ale na strediacu dieru... zadné sú stredené stále iba maticami. Toľko, čo som sa o tom dočítal ja tak neviem.. keď to hľadám na nete tak stále je tam iba to, že sú potrebné špeciálne matice... ale prečo.. to som zatiaľ nikde nenašiel... dúfam, že do leta niečo nájdem Ake dik za názory
_________________ Š 125L r.v.89
|
11.12.06, 11:08 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
JohnDeere píše: Niečo pravdy na tom môže byť, ale keď som tie Kopretiny kúpil na jednom tá stredová diera pre vycentrovanie bola.. na ďalších troch nie.. tak som to hodil na sústruh a teraz mám tie vystreďovacie diery na všetkých štyroch. Keby tam neboli, tam by som tie disky na predné náboje ani nemohol nasadiť, lebo ak je na shade hrebeňové riadenie, predné náboje sú trošku iné a koleso je stredené nie maticami ale na strediacu dieru... zadné sú stredené stále iba maticami. Toľko, čo som sa o tom dočítal ja tak neviem.. keď to hľadám na nete tak stále je tam iba to, že sú potrebné špeciálne matice... ale prečo.. to som zatiaľ nikde nenašiel... dúfam, že do leta niečo nájdem Ake dik za názory
No, právě kvůli tomu vystředění jsou ty matice.
Kdybys kouknul do vyjádření Škoda a.s., našel bys, že kopretiny lze použít jen na užovky (právě kvůli tomu vystřeďování - maticemi vs. nákružkem na náboji)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
11.12.06, 11:13 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Bukaj píše: No, právě kvůli tomu vystředění jsou ty matice. Kdybys kouknul do vyjádření Škoda a.s., našel bys, že kopretiny lze použít jen na užovky (právě kvůli tomu vystřeďování - maticemi vs. nákružkem na náboji)
Ten dokument som študoval ... aj teraz som si to opäť pozrel, ale to čo tvrdíš som tam nenašiel. V ktore časti to je? Myslím, že ohľadom pneu a diskov je hlavne časť B bod 5 a 6.. a tam o tom nie je nič. Idem hľadať ďalej...
_________________ Š 125L r.v.89
|
11.12.06, 11:41 |
|
|
JohnDeere
Příspěvky: 180 Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
|
Ak by niekto potreboval tak som narazil ešte na výkres matiek na Apolla.
[img] [img]http://img99.imageshack.us/img99/2641/apollafg5.gif[/img]
A o tých maticiach na Kopretiny som sa dočítal že tá valcová plocha pred dosadacou plochou je kvôli vystredeniu kolesa, že s normálnymi maticami sa nemusí podariť poriadne vystrediť koleso a mohlo by potom hádzať. A ten strediaci otvor že nemá oceľovú vložku a ten otvor iba priamo v disku nepostačuje.. že sa časom vytrepe a nebude dobre strediť koleso. Preto sú potrebné tie špeciálne matice aby sa dobre vystredilo koleso a nehádzalo. Ale ten závit je podľa nňa krátky... ja by som určite musel mať tú maticu priechodziu a ten závit napriek, lebo by som tú maticu utiahol na doraz tak by koleso malo kopec miesta na tanec. Tak idem hútať čo s tým... [/img]
_________________ Š 125L r.v.89
|
11.12.06, 13:37 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
JohnDeere píše: Ak by niekto potreboval tak som narazil ešte na výkres matiek na Apolla. [img] [img]http://img99.imageshack.us/img99/2641/apollafg5.gif[/img]A o tých maticiach na Kopretiny som sa dočítal že tá valcová plocha pred dosadacou plochou je kvôli vystredeniu kolesa, že s normálnymi maticami sa nemusí podariť poriadne vystrediť koleso a mohlo by potom hádzať. A ten strediaci otvor že nemá oceľovú vložku a ten otvor iba priamo v disku nepostačuje.. že sa časom vytrepe a nebude dobre strediť koleso. Preto sú potrebné tie špeciálne matice aby sa dobre vystredilo koleso a nehádzalo. Ale ten závit je podľa nňa krátky... ja by som určite musel mať tú maticu priechodziu a ten závit napriek, lebo by som tú maticu utiahol na doraz tak by koleso malo kopec miesta na tanec. Tak idem hútať čo s tým... [/img]
ja myslel, ze Apolla muzu dat na obycejne matky. Tak jak to teda je? Musim si nechat udelat tyhle?
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
11.12.06, 16:37 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Lukas píše: ja myslel, ze Apolla muzu dat na obycejne matky. Tak jak to teda je? Musim si nechat udelat tyhle?
Apolla mohou být na standardních maticích, neboť mají středicí nákružek. Ty matice z obrázku jen kryjí celý závit šteftu...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
11.12.06, 23:19 |
|
|
tomkej
Příspěvky: 22 Bydliště: Havířov
|
Re: Matice na Kopretiny
JohnDeere píše: Už sa tu niečo o tom písalo, našiel som nejaký výrobný výkres matíc na Kopretiny a chcel by som vedieť váš názor, prečo musia byť použité tieto špeciálne matice. Reč tu bola o uhle skosenia ale myslím že toto nebude to najdôležitejšie. Podľa výkresu som usúdil, že sú tie matice potrebné preto, lebo štefty nebudú dostatočne dlhé.. závit je je preto ešte pred dosadacou plochou v tej valcovej časti. Ja som však skúsil nasadiť disk s obyčajnými maticami a tie sa zatočili akurát zarovno so šteftom.. takže drží celá dĺžka závitu v matici. Je tá valcovitá časť pred dosadacou plochou dôležitá?... alebo ide iba o to aby držala celá (resp. potrebná) dĺžka závitu? Ďakujem za všetky pripomienky.
Taky by mě docela zajímalo, jak vlastně Ty matice vypadají, našroubované na kole . . . . mám dvoje kopretiny, jedny, které jdou v poho našroubovat, jako Tobě, zarovno se šeftem, no a na ty druhé chytnu maticí jen na pár závitů, z toho usuzuji, a je to taky vidět, že Ty první jsou vyfrézované, aby na ně šly obyčejné matice . . . .a tak Ty je máš nejspíš taky upravované . . . jinak na Ty druhé mi borec, co mi je prodával nabízel i udělané delší šefty, aby na ně šly obyčejné matice, takže podle mě je na kopretiny potřeba speciální matice proto, že je obyčejnýma nepřichytneš . . . . . jinak je mám na rapidovi vycentrované jen maticemi (ty vyfrézované na obyč matice) a je to v pohodě . . . . jak bude čas, tak fotnu rozdíl v dírách na matice
|
11.12.06, 23:45 |
|
|
tomkej
Příspěvky: 22 Bydliště: Havířov
|
Re: Matice na Kopretiny
Jo jinak jestli někdo má, koupím matice na kopretiny
|
11.12.06, 23:50 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Bukaj píše: Lukas píše: ja myslel, ze Apolla muzu dat na obycejne matky. Tak jak to teda je? Musim si nechat udelat tyhle? Apolla mohou být na standardních maticích, neboť mají středicí nákružek. Ty matice z obrázku jen kryjí celý závit šteftu...
takze ty na obrazku jsou jen tak na design jo? Kdyz mam na kolech tyhle matice a bezpecak, tak vypadaji stejne - aspon co do delky.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
12.12.06, 06:00 |
|
|
alchstuip
Příspěvky: 16 Bydliště: Kolta (SK)
|
Ak si vsimnes diery na kopretinach, tak zistis, ze maju vacsi priemer ako stifty - ta trubkovita cast matice dosada az na unasac/bubon aby sa prilis silnym dotiahnutim disk postupne nevymackal alebo nepraskol, kedze kopretiny nemaju v dierach ziadne ocelove alebo ake vlozky. Tie speci matice takisto disk vystredia. Samozrejme, da sa to namontovat (na kilo. erko, uzovku) aj s obycajnymi maticami, no mas tam riziko, ze to nevystredis poriadne a navyse prilisnym dotiahnutim mozes postupne zmrsit disk. Je lepsie dat tam tie speci matice, ak nevies zohnat, daj spravit, ja som si ich dal spravit presne podla toho vykresu co si sem dal, zatial asi 1000 km a plna spokojnost....
_________________ Ivan
|
27.12.06, 16:34 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
matice na kopretiny
Bukaj píše: JohnDeere píše: Niečo pravdy na tom môže byť, ale keď som tie Kopretiny kúpil na jednom tá stredová diera pre vycentrovanie bola.. na ďalších troch nie.. tak som to hodil na sústruh a teraz mám tie vystreďovacie diery na všetkých štyroch. Keby tam neboli, tam by som tie disky na predné náboje ani nemohol nasadiť, lebo ak je na shade hrebeňové riadenie, predné náboje sú trošku iné a koleso je stredené nie maticami ale na strediacu dieru... zadné sú stredené stále iba maticami. Toľko, čo som sa o tom dočítal ja tak neviem.. keď to hľadám na nete tak stále je tam iba to, že sú potrebné špeciálne matice... ale prečo.. to som zatiaľ nikde nenašiel... dúfam, že do leta niečo nájdem Ake dik za názory No, právě kvůli tomu vystředění jsou ty matice. Kdybys kouknul do vyjádření Škoda a.s., našel bys, že kopretiny lze použít jen na užovky (právě kvůli tomu vystřeďování - maticemi vs. nákružkem na náboji)
Proč by to nešlo dát na emkovou 120tku ? já to vidím normálně v provozu na 120tkách, 130tkách i na rapidech.
Taky bych koupil ty matice
|
23.1.09, 15:19 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
užovky nemají středění na náboji. Já měl kopretiny už na široký nápravy upravený
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
23.1.09, 15:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|