Výkonová diera pri prudšom pridaní plynu
Autor |
Zpráva |
Wlezley
Příspěvky: 160 Bydliště: Plzeň - Košutka
|
ferrari píše: fatal píše: nejprve sekundové zaváhání a pak to trhalo asfalt Presne takto to aj je...presne...sekundové zaváhanie
Jo, hele to je vono, přesně o tom mluvim (sorry, čtu to celý až teď ).. koukal si, jestli ti funguje akcelerační pumpička? Při prudkym přidání plynu by měla stříknout dávku do karbíku. Tu dávku (a bohatost směsi) seřídíš tim menším šroubkem, jak už sem psal. To bude fakt vono, jsem si jitý. Pak si dolaď tim větším "vzduch" abys měl dobrej volnoběh..
_________________ Škoda 120LE (M II) šedivá 1987, motor Felicia BMM 50kw
nedokončená karoserie, brzdy ani motor - čekám na jaro..
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=16078
|
15.2.09, 04:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Takto, takto, akceleračná pumpička funguje, to je predsa prvé, na čo som kukal...ale zasa ťažko povedať, či strieka dosť...ťažko povedať...
O krúžky na nastavovacích skrutkách sú nové...
inak je to EDSR, ale ja tieto karburátory poznám veľmi dobre...
bohatosť bola na stavená na minimum HCC a CO bolo vtedy nejako okolo 2,1; čo beriem ako optimálne nastavenie...
a tiež je dôležité, že to robia všetky 3 karby a na 120tkovom motore fungovali na 100%...
Sviečky neviem, kuknem veru na to...mám trocha času, tak na to naletím ešte teraz...a skúsim ešte aj pridať bohatosti, čo to povie...
Ciao zatiaľ a ďakujem za rady!
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.2.09, 09:03 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tak som vyskrutkoval sviečky a boli pekne čierne === bohatá zmes:
Tak som sviečky pekne očistil, namontoval, priškrtil bohatosť o pol otáčky a po cca 2 km prevezenia sa bola prvá sviečka takáto:
= už lepšie, ale uvidíme...no ale, výkonová diera zostala...a pumpička strieka ako za mlada...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.2.09, 16:32 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
No ten druhý obrázek vypadá už líp,ale zas je to moc chudé...jsou moc bílé. A možná 2km byly málo, příšte trošku víc, nezdá se mi aby půl otáčky měl takový vliv. A dávej to bohatší, ten motor je klidnější a výkonové díry se ztrácejí. A když máš tu vačici ostřejší. Bohatost podle ucha, teploty spalin z výfuku, podle svíček, spotřeby a otáček.
Ac pumpa- prostě sundej hadičku, když cupneš páčkou musí stříknout Aspoň 1/2 malé štamprly...
A ještě otázečka? Když si zkoušel ty 3 karbecy, tak co si snima vždycky dělal??? Jenom si nastavil bohatost, nebo si měnil aji trysky atak
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
15.2.09, 19:53 |
|
|
Wlezley
Příspěvky: 160 Bydliště: Plzeň - Košutka
|
..nojo, co když je to v tryskách? Co to je vubec za motor? Podle svíček nějaký fávo, ne? (sry, já to fakt nečetl) Já sem měl taky na motoru z fáva EDSR, ale to bylo janom z nouze. Když sem tam dal karbec ze škody 130, byl to parádní rozdíl.. Ale to je zase mimo téma..
výkonový díry.. a co sání? je originál? co filtr na vzduch a tak třebas?
_________________ Škoda 120LE (M II) šedivá 1987, motor Felicia BMM 50kw
nedokončená karoserie, brzdy ani motor - čekám na jaro..
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=16078
|
16.2.09, 00:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Wlezley - to si mal nejaký čudný EDSR, pretože podľa mojich testov na 120tkovom motore aj na Favo motore je EDSR jednozančne najlepší (o chlp lepší ako SEDR130)...hej-hej, aj SEDR130 som mal, ale rovnaké problémy...
A čo som robil s tými 3 karbami - vždy nastavil hladinu, prekontroloval O krúžky na nastavovacích skrutkách, nastavil bohatosť...trysky som nikdy nemenil...je to sériovo osadené...inak si myslím, že tá bohatosť bola nastavená ozaj optimálne - na minimum HCC a Co cca 2,1% = mierne bohatšie, ako káže séria...
Ešte ma napadla jedna vec, ktorá je stále jedna a tá istá = ovládanie sýtiča - celá tá prírubka, kde je ovl. páčka - ja to totiž po zlých skúsenostiach (zlomenom tiahle) to robím tak, že mením karby, ale tá prírubka zostáva (aby som nemusel demontovať tiahlo)..
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.2.09, 10:12 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
To je stejně nepravděpodobné, jako vliv převrtání vzdušníku sytiče...
...hen bych v tom hledal příčinu dysfunkce sytiče - ta sytičová šoupátka se v průběhu výroby měnila (tvar a velikost otvorů v nich), takže je možné, že když dáš na EDSR šoupě ze SEDRu, tak sytič nezafachá dobře...
...ještě jednou zkoukni těsnost karbu, sacího potrubí a hlavy a tu podtlakovku, s ničim jinym jsi nehýbal, než to začalo blbnout, ne?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
16.2.09, 10:48 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18249
|
ferrari píše: ...bohatosť bola nastavená ozaj optimálne - na minimum HCC a Co cca 2,1% = mierne bohatšie, ako káže séria...
Pokud se to týká nastavení volnoběhu, tak to neříká nic o sytosti směsi v tahu (tam je sytost dána kombinací tryska/vzdušník/difuzor). Takže klidně zkus na 1. stupeň o něco větší trysku...
|
16.2.09, 10:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
2 Bukaj - njn, ono všetko je nepravdepodobné, ale niekde to schované bude,,,viem, že je to nepravdepodobné, preto som s tým aj nič nerobil...ale náhoda je blbec...no, karbec je osadený nanovo, sacie potrubie je osadené nanovo, ale kuknem na to - mám na to ísť s tou cigaretou? Hoc nefajčím, zapálim si A nie, s ničím iným som nehýbal - jednoducho to bolo tak, že som mal na tomto Favo motore osadený SEDR130 a motor v otcovej 130tke...už si veľmi nepamätám, ale tam som túto výkonovú dieru nejak nepozoroval...potom som dal motor do mojej 125ky a už sa výkonová diera objavila (možno tam bola už aj v otcovej, ale už ozaj neviem)...tak som skúsil EDSR 120, žiadna výkonová diera, super ťah, super,super,super! Lenže prišla zima a už mi to nechcelo štartovať na sýtič...takže išiel karbec dole, prevrtal som vzdušník sýtiča a vymenill trysku, dal karbec späť a ajhľa - výkonová diera bola opäť na svete...potom som ešte taký zúfalý vyskúšal SEDR120, ale bez výsledku = s dierou...teda medzi stavom bez diery/s dierou som menil iba osadenie sýtiča, ktoré by nemalo mať žiadnu spojitosť s hlavným systémom...
2 Fatal - no, myslím, že voľnobeh má vplyv až do 3500 otáčok (so zvyšujúcimi sa otáčkami menej a menej) a vzhľadom na to, že sviečky boli čierne nepredpokladám, žeby zmes bola chudobná..
Vravím, ešte vyskúšam ten karbec T613 - som ho kúpil, ale má také 3 dieročky v škr. klapke 1. komory, čo sa mi moc nezdá:
http://sklad.obrazku.cz/obr81522_rky.jpg
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.2.09, 11:09 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18249
|
ferrari píše: no, myslím, že voľnobeh má vplyv až do 3500 otáčok (so zvyšujúcimi sa otáčkami menej a menej) a vzhľadom na to, že sviečky boli čierne nepredpokladám, žeby zmes bola chudobná..
Na neutrálu možná ano, ale v tahu je vliv volnoběhu mnohem menší (měl jsem odpojovač volnoběžného systému). Směs možná máš dobrou, ale při přechodech to možná nestačí...
|
16.2.09, 11:14 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Ty dírky asi nebudou origo, že? Takto nějak se dá "vyřešit" problém s ucpaným volnoběžným kanálem
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
16.2.09, 12:15 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Ne ne hoši... ty 3 dirky tam jsou v serii, to není doma vyvrtané. Mám taky karbec z T613 a ty dírky tam mám taky, toho se neboj.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
16.2.09, 13:38 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Prostě změnil si vačku, bude to chtít přizpůsobit karbec a přizpůsobit předstih a pořádně to sladit. Pokud to neuděláš nebude to úplná lahoda,ale jezdit se s tím bude dát.
Šak to už ti říkal aji Tuner2 že nad tím strávil nějaký čas než to vyladil a stejně se mu to nepodařilo na 100%.
To že ti to chvilku jezdilo super super, mohla být citová záležitost, nee? Ono když s tím člověk jede jako prase, jde hned po plynu, tak žádné výkonové díry ani moc nepocítí.
PAk moc nechápu že v zimě ti to na sytič nechytalo, to bude spíš tím šoupátkem. Než kvůli tomu převrtávat...když tak změnit trysku sytiče na 145 (myslím tu trysku mezi hlavníma vzdušníkama, tam dole v komoře.)
Pak se potvrdilo pravidlo, že zaký to jede super,tak sa do toho nedrabe.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
16.2.09, 14:05 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Dyno píše: Prostě změnil si vačku, bude to chtít přizpůsobit karbec a přizpůsobit předstih a pořádně to sladit. Pokud to neuděláš nebude to úplná lahoda,ale jezdit se s tím bude dát. Šak to už ti říkal aji Tuner2 že nad tím strávil nějaký čas než to vyladil a stejně se mu to nepodařilo na 100%. To že ti to chvilku jezdilo super super, mohla být citová záležitost, nee? Ono když s tím člověk jede jako prase, jde hned po plynu, tak žádné výkonové díry ani moc nepocítí. PAk moc nechápu že v zimě ti to na sytič nechytalo, to bude spíš tím šoupátkem. Než kvůli tomu převrtávat...když tak změnit trysku sytiče na 145 (myslím tu trysku mezi hlavníma vzdušníkama, tam dole v komoře.) Pak se potvrdilo pravidlo, že zaký to jede super,tak sa do toho nedrabe.
Tak ja som tam inú vačku ani nemal, čiže neviem porovnať...a išlo to super, super, žiadne výkonové diery...to nebola pocitová záležitosť, to bola realita...auto reagovalo ihneď na pridanie plynu, tiež to išlo omnoho lepšie do otáčok, dokonca aj pružnosť bola lepšia - na 5ku to v poho akcelerovalo už od cca 70km/h, dokonca aj pri plnom obsadení...proste lahoda...ale akonáhle som upravil ten sýtič, už to bolo v ťahu...to bola skoková zmena, ľahko pocítiteľné...skok k lepšiemu (pri prechode z SEDR130 na EDSR120) a skok k horšiemu (po upravení sýtiča) viem, ťažko uveriteľné, ale je to tak...a ten sýtič som iba upravil na hodnoty SEDR130, žiadna iná laborácia...a nestačilo iba zmeniť trysku sýtiča, ako píšeš, zároveň sa musel aj zväčšiť vzdušník (jednoducho na hodnoty SEDR130)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.2.09, 14:30 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
A zkoušel si ten sytič pak otryskovat zpátky? Prostě nepřevrtanýma tryskama,tak jak to bylo.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
16.2.09, 14:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|