Dotaz k samosvornému diferenciálu?
Autor |
Zpráva |
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Dotaz k samosvornému diferenciálu?
Zdravím! Na tohle jsem trochu lama, jak se říká. Jak je to se samosvorným diferenciálem? A k čemu jsou ty poměry, co vyjadřují? Díky předem za nějakou teorii...
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
20.2.09, 03:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
to chceš s báwem driftovat ?
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.2.09, 09:01 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nedriftuj odejde ti diferak s tvejma gumamami.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
20.2.09, 10:31 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
[ja bych ti chtel narozdil od predchozis odpovedet ale konstrukci vozidel sem mel uz pred 2ma rokama,takze si to nepamatuju
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
20.2.09, 10:42 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
|
20.2.09, 11:00 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Svornost diferenciálu značí jaký moment to dokáže přenést na druhé kolo. Pokud bude 100%, tak je to v podstatě uzávěrka diferenciálu a když bude jedno kolo na ledu a to druhé na asfaltu, tak si to na ledu vůbec nehrábne. Pokud bude svornost menší, tak hrabat bude. Léto to laicky popsat neumím.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
20.2.09, 11:02 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tak podľa mňa je samosvorný diferenciál taký, ktorý dokáže zablokovať preklz odľahčeného kolesa - teda všetky poháňané kolesá sú poháňané rovnakým krútiacim momentom...teoreticky máš potom jedno koleso na snehu a jedno na suchej ceste a v poho sa rýchlo pohneš, bo koleso na suchu zaberá rovnako ako to na snehu...s normálnym diferenciálom sa nepohneš rýchlo, bo Ti bude preklzovať koleso, čo je na snehu a to čo je na suchu bude stáť...
A pomery? Tie zrejme určujú, do akej miery sa rozdeľuje krútiaci moment na kolesá = do akej miery je diferenciál samosvorný...
Ak je to nezrozumiteľné, kuk sem, možno je to zrozumiteľnejšie:
http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.2.09, 11:06 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Matthes píše: Nedriftuj odejde ti diferak s tvejma gumamami.
Gumamami A proč by odešel? A kam by šel? A vrátil by se mi?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
20.2.09, 15:14 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Kachnis píše: [ja bych ti chtel narozdil od predchozis odpovedet ale konstrukci vozidel sem mel uz pred 2ma rokama,takze si to nepamatuju
Snaha se cení. Dík
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
20.2.09, 15:15 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Díky za články. Už je mi to jasný
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
20.2.09, 15:39 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ferrari píše: Tak podľa mňa je samosvorný diferenciál taký, ktorý dokáže zablokovať preklz odľahčeného kolesa - teda všetky poháňané kolesá sú poháňané rovnakým krútiacim momentom...teoreticky máš potom jedno koleso na snehu a jedno na suchej ceste a v poho sa rýchlo pohneš, bo koleso na suchu zaberá rovnako ako to na snehu...s normálnym diferenciálom sa nepohneš rýchlo, bo Ti bude preklzovať koleso, čo je na snehu a to čo je na suchu bude stáť... A pomery? Tie zrejme určujú, do akej miery sa rozdeľuje krútiaci moment na kolesá = do akej miery je diferenciál samosvorný... Ak je to nezrozumiteľné, kuk sem, možno je to zrozumiteľnejšie: http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/
Kukám, že kým dom písal, dvaja boli rýchlejší
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.2.09, 16:24 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
20.2.09, 18:30 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Serifus píše: Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? Evidentně jsi nepochopil princip diferenciálu, čti znova
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
20.2.09, 18:32 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Tuner#2 píše: Serifus píše: Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? Evidentně jsi nepochopil princip diferenciálu, čti znova
myslim ze doslo k uplnemu nepochopeniu... serifus zrejme chcel vediet nieco o prevodovom pomere prevodovky/difu. tj pocet_otacok_vstup:pocet_otacok_vystup
=> cim mensie cislo tym rychlejsi prevod, cim vecsie cislo tym silnejsi prevod
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
20.2.09, 19:15 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
darklord píše: Tuner#2 píše: Serifus píše: Hele, takže teoreticky podle těch článků je čím menší poměr, tím lepší? Protože je potřeba míň otáček kardanu na otočení kola...? Evidentně jsi nepochopil princip diferenciálu, čti znova myslim ze doslo k uplnemu nepochopeniu... serifus zrejme chcel vediet nieco o prevodovom pomere prevodovky/difu. tj pocet_otacok_vstup:pocet_otacok_vystup => cim mensie cislo tym rychlejsi prevod, cim vecsie cislo tym silnejsi prevod
Ano. Přesně, jak píšeš I když s tím silnějším řevodem mi to nejde do hlavy. Vím, že pokud je převod nižší, tím vyšší rychlosti auto dosáhne. Když je převod vyšší, tím větší sílu má. A práve druhá možnost mi nejde do hlavy. Otočení kardanu je několikanásobně vyšší a tudíž je teda otočení kola silnější... ale jak to vysvětlit?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
22.2.09, 02:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|