Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 05:24



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 jakej zakl.predstih.. 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek jakej zakl.predstih..
ahoj tak me tak napadlo, jakej bych mel mit asi tak zakl. predstih, dneska se mi to tak nejak rozlozilo v hlave... 120LS ma mit 3-7 st. , a skoda 110R ma mit 7 +- 1 st.. a jak bych to mel mit ja a jak se to pohejbe podle paliva = jakej predstih na 95 oktanu a jesli by nebylo lepsi vic oktanu.. treba 96, 97,98... a jakej potom prestih.... ted mam predstih 5st. a palivo 98oktanu...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.12.06, 22:21
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
když ti to vrtá v hlavě tak je nejlepší dlouhodobý výzkum, dej třeba pět základní a pak přidávej a jak ti začnou práskat ventily při přidání, tak uber, udělej si značku a přidávej po milimetrech, 95 oktanů je pěkná věc, ale když kontrolujou celnící benzínky tak snad 50% ředí, tak bych to viděl spíš nastavit co ten motor chce a ty ventily musí mírně být slyšet při přidání a pak se to ztratí miloš


14.12.06, 22:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Daj základný predstih...hm, keď si začínam myslieť, že nastaviť to bez stroboskop. lampy sa nedá. Nastavil som si totiž raz základný pr. podľa mňa na -9 st. (vzdialenosť kontaktov prerušovača som mal 0,4mm), prišiel som za pánom, kt dlhé roky nastavuje motory, zmeral mi to strob. a výsledok - 0 st (aj mi bolo divné, že motor neklepne. nastavil mi to

Menil som potom rozdeľovač, zasa som nastavil 0,4 ramienka, dal som -7 st predstih, idem za tým pánom...merá....-20 st...a to pritom povedal, že uhol zopnutia mám OK - ca 50 st

Potom ako to je???

Inak, myslím (ale už sa to tu niekde preberalo), že max. odporúčaný zákl. predstih je cca 10 st. (inak aj ke´d som mal tých 20 auto šlo super), takže by som to nastavoval ako píše MS, ale nad 10 by som nesiel...

celkovo som markantné rozdiely 0 vs 9 a 9 vs. 20 nepostrehol....

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


15.12.06, 17:25
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
ferrari píše:
Daj základný predstih...hm, keď si začínam myslieť, že nastaviť to bez stroboskop. lampy sa nedá. Nastavil som si totiž raz základný pr. podľa mňa na -9 st. (vzdialenosť kontaktov prerušovača som mal 0,4mm), prišiel som za pánom, kt dlhé roky nastavuje motory, zmeral mi to strob. a výsledok - 0 st (aj mi bolo divné, že motor neklepne. nastavil mi to

Menil som potom rozdeľovač, zasa som nastavil 0,4 ramienka, dal som -7 st predstih, idem za tým pánom...merá....-20 st...a to pritom povedal, že uhol zopnutia mám OK - ca 50 st

Potom ako to je???

Inak, myslím (ale už sa to tu niekde preberalo), že max. odporúčaný zákl. predstih je cca 10 st. (inak aj ke´d som mal tých 20 auto šlo super), takže by som to nastavoval ako píše MS, ale nad 10 by som nesiel...

celkovo som markantné rozdiely 0 vs 9 a 9 vs. 20 nepostrehol....


Asi jsi pouzival nejaky vrakoidni rozdelovac, rozdil 0/9/20 je u normalne fungujiciho rozdelovace velmi markantni :)


16.12.06, 00:17
Profil

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
Já nastavuju předstih stoboskopem a to bys nevěřil jak se ta značka na řeminici pohybuje, lítá od nastavený hodnoty v romezí +- 4°. Je to mormální a proto jemně dolaďuju podle subjektivního pocitu jak se ten motor rozbíhá, jak jse za plynem a jak si občas zaklepe.


16.12.06, 08:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ani jeden z tých rozdeľovačov nebol vrakoidný...to je na 100 pro...

a ozaj zaujímavé je, že čo sa týka chodu motora, nepostrehol som žiadne rozdiely pri 0 st, 9 st, 20 st - akurát pri 20 st to sem-tam kleplo....nechcelo sa mi veriť, že to bolo 20 st. podľa mňa by vtedy už mal mať motor problémy...ale nastavoval mi to pán, kt. celý život nič iné nerobí a verím mu...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


17.12.06, 18:41
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
ferrari píše:
Ani jeden z tých rozdeľovačov nebol vrakoidný...to je na 100 pro...

a ozaj zaujímavé je, že čo sa týka chodu motora, nepostrehol som žiadne rozdiely pri 0 st, 9 st, 20 st - akurát pri 20 st to sem-tam kleplo....nechcelo sa mi veriť, že to bolo 20 st. podľa mňa by vtedy už mal mať motor problémy...ale nastavoval mi to pán, kt. celý život nič iné nerobí a verím mu...


No mel jsem jeden prerusovac, ktery po roztoceni predstih ubiral a ne pridaval. Proc to delal nevim - vymenil sem ho.

K chodu motoru - zalezi jak si toho vsimas - zkus si vyhlednout nejaky kopecek a vyjet ho se spravnym predstihem a dvacetistupnovym predstihem :)


17.12.06, 20:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Nedávno jsem do dvou aut dával ETZ.
U mé 130ky je dost poznat změna předstihu o +-5°
U máminé 120ky je vcelku fuk, jestli tam je 0°, nebo 20°, jede to furt stejně :roll:
Tak nevim, no... :?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


18.12.06, 11:44
Profil ICQ

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Bukaj píše:
U máminé 120ky je vcelku fuk, jestli tam je 0°, nebo 20°, jede to furt stejně :roll:
Tak nevim, no... :?


U zdraveho motoru to fuk neni. 0 je moc maly predstih, 20 prilis velky, oboji ubira vykon, proto se mozna zda, ze zadny rozdil neni (jede to oboji stejne spatne).


18.12.06, 12:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Pozor, nepostrehol som rozdiel pri zmene z 0 na 9 st, rovnako nie pri zmene z 20 na 9 (či 7, už si ani nepamätám)....žiadne z 20 na 0...a áno, na tých údajných 20 to sem tam klepalo (ale tak 5 zaklopaní pri prudkom pridaní źrýchľovaní - na plný kotol - z nízkych otáčok....nikdy som sa nedostal k tomu, žeby mi v kopci klopal motor (aspoň nie s týmto Favo motorom), nechodím do kopca s plynom na podlahe a s vysokým zaradeným stupňom....plyn na podlahe mám iba pri max. akcelerácii...a vtedy nemám nízke otáčky...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


18.12.06, 18:38
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Dej tam předstih základní, toho motoru který tam máš a dej tam též i málo jetý originální rozdělovač toho typu.A bude to dobré...Ladit se ti vyplatí jen tehdy,pokud máš tak překopanej motor,že rozdíl od série rozeznáš pouhým okem,pouhým uchem :wink: .Tím myslím upravenej... :wink: A proč pochybuju?protože benzín dnes není nejlevnější :wink:


24.12.06, 00:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz