Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 20:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 Viac veci- alternator, rozdelovac, regler, baterka 
Autor Zpráva

Příspěvky: 21
Příspěvek Viac veci- alternator, rozdelovac, regler, baterka
No ludia, chcem vas poprosit o par rad. Takze:
alternator- mam domaci malotraktor a je tam este dynamo, kedze som meral napatie kolko dava, tak pri volnobehu na baterke tak 11V a pri zvysenych (teda o dost pri takych otackach to ani nejazdi) maximalne 13,2V, cize som sa rozhodol vymenit ho za alternator. No a na skodovackom alternatore co mam, su kontakty neviem presne ake ale nieco ako M, R a este B. Na regleri (na tom novom umelohmotnom skodovackom) mam kontakty DF, D+, B- a 54. No a chcem vediet co na ktory konektor mam pripojit.

baterka- odisla mi baterka, tiez na tom malotraktore a tak treba novu. ide o to ze ten traktor je startovany dost casto v pomere s tym kolko sa na nom najazdi, cize sa baterka nestiha dostatocne dobijat, no a neviem aku baterku by som si mal vybrat aby dostavala zabrat co najmenej.

rozdelovac- stala sa mi taka vec, mal som rozobrany motor, tiez na tom malotraktore :D , nic vynimocne len som pretesnoval spoje az netece vsade olej, proste no a jedine co som spravil bolo ze som aj vytiahol rozdelovac a potom zasa vlozil tak ako bol, v tom som si isty. No a po spetnom namontovani nie a nie nastartovat. po nejakom skumani smeprisli ze to robi ten rozdelovac a tak sme vymenili rozdelovac, NOVY za STARY, ano spravne. Novy nejde, dovtedy normalne siel a nic som s nim nerobil. co sa moze na tom rozdelovaci pokazit? kondenzator som uz skusil vymenit a nic, kabliky od kondiku k indukcnej cievke som tiez premeral ze by bol zalomeny a nic, kable k svieckam som skusal aj na starom a tam idu takze tam asi problem nebude. proste nemam ani sajnu preco to nejde, dovtedy to normalne slapalo a zrazu nic...

Na zaver vsetko su to skodovacke veci, motor ak otaky este zo starej 1202, alternator a regler zo 120 myslim.
Dakujem za vsetky odpovede


19.2.09, 19:18
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Takže předpokládám že máš ukostřen mínus pól baterie. B+ na alternátoru vede přímo na baterii na plus ten nehrubší kabel. Dále R vývod alternátoru připojíš na D+ regulátoru a k nim káblík od kontrolky nabíjení. Další vývod M připojíš na DF regulátoru. A zůstanou ti vývody B- to ukostříš , 54 přivedeš proud po zapnutí klíčku. Snad jsem napsal k alternátoru vše. Baterii si pořiď takovou jaká tam má být já myslím že 55Ah bude stačit. A k rozdělovači pojud je vše v pořádku musí fungovat je dobrý odtrh ?


20.2.09, 21:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
proste si dal ten rozdelovac inak (palec v inej polohe) = nastavit predstih nanovo, alebo ak si nehybal so srobom co drzi rozdelovac na tej nohe s ozubenym kolom tak vyberat, a davat poastupne o zub vedla, raz to chyti

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


20.2.09, 21:22
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Tu baterii bych koupil podobnou jaká tam byla. Pokud máte ten traktor někde v garáži, udělal bych si dobíječku na hodně malý proud. Třeba 500mA a tím to trvale dobíjel, pokud samozřejmě nejedete s traktorem. Tím se vyrovnají ty ztráty nedostatečným dobíjením. Navíc bych opravil to dobíjení a pokud bude na baterce zhruba 14V, tak by mělo být vše OK.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


22.2.09, 09:21
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek 
takze, zatial sa mi nepodarilo zohnat ten novsi umelohmotny regler, tak som tam napojil povodny zo 105- kontakty 15/54, M, R.
B+ z alternatora som dal na + pol baterky, z M na M a z R na R s kablikom kontrolky dobijania, regler som samozrejme ukostril. Na kontakt 15/54 reglera som priviedol + zo spinacej skrinky (kontakt 15 na spinacej skrinke) a odtial na indukcnu cievku. Nastartoval som v pohode, lenze... Stale mi siveti kontrolka dobijania a naopak cim vyssie otacky motora tym viac svieti, preto sa chcem opytat, ta ziarovecka ma jeden kablik od toho R kontaktu regleru a druhy mam + zo spinacej skrinky (spinane + teda kontakt 15). Tiez ked som meral pri beziacom motrore napatie na beterke obcas vykocilo aj nad 16 V, tak teraz neviem ci za to a aj za tu kontrolku moze byt zly regler. Neviemci sa to da pochopit to zapojenie, myslim vsak ze by tam nemal byt problem, postupoval som podla DP zo starej 105, skor to typujem na ten regler, moze to byt aj zly alternator?

A k tomu rozdelovacu, nasadit sa da spravne len jednym sposobom, inak nezapadne spravne, skusal som ho nasadit presne tak ako bol ten stary a nic. Odtrh som nesteloval, nic som s nim nerobil takze nebol dovod aby sa menil, a predzapal sa aspon mne najlepsie nastavuje pri beziacom motore, kedy mozem subjektivne posudit ako ten motor bezi, hej ma sa to podla remenice a tej stupnice, ale z vlastnej skusenosti sa mi to robi lepsie ked motor bezi a vtedy mierne otacam rozdelovacom, aj napriek tomu so mho teda skusal startovat od jednej krajnej polohy po druhhu ale on nic... proste zahada


24.2.09, 13:15
Profil ICQ

Příspěvky: 21
Příspěvek 
no ak si odpovedam sam... regler som vymenil a vyzera ze zapojenie funguje spravne, aj ziarovecka dobijania uz zhasina, takze to bolo asi zlym reglerom, len nechapem, totiz ked meram napatie na baterke tak staci uplne malinko zvysit otacky tak je hned nad 12 V- tak by to malo myslim aj byt. Pri mierne zvysenych otackach je na baterke okolo 13V- 14V a ziarovecka stale svieti, aj ked nie naplno ale svieti a uplne zhasne az ked ma motor poriadne otacky a na baterke je 14.2-14.4V. Je to normalne ze svieti aj ked je tam uz tych 13V- 14V ??? Prekostrene je to dobre.


27.2.09, 17:54
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak to normální 100% není, dobíjí to ale dobře, třebaže žárovka svítí.. Jakou wattáž má ta žárovka?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.2.09, 17:58
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek 
2W, myslim ze taka je predpisana na kontrolku dobijania...


27.2.09, 20:21
Profil ICQ

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Martttin píše:
2W, myslim ze taka je predpisana na kontrolku dobijania...


Změř napětí mezi svorkou B+ na alternátoru a R na altíku při zapojeném regulátoru a nastartovaném motoru napiš co jsi naměřil. Jak silný máš kabel co vede z baterky na spínačku kontakt 30 jestli je tenký může to být úbytek napětí na kabelu.


28.2.09, 20:39
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek 
tak som dnes meral a namera lasi to ze pri beznych otackach, kedy je uz na baterke napatie vyssie ako 12V cize dobija je medzi B+ a R napatie asi tak okolo 2.2-2.3V. A vsetky kable z altrnatoru, z reglera a aj z baterky do spinacerj skrinky mam "hrubsie". sorry ale nemam ich zmerane ale tak od oka no asi maju priemer zily tak 3mm. fakt neviem cim to moze byt, zapojene to mam dobre. estre ma napada nemoze byt navine altik? mostik alebo ziez viem ze boli dva druhy alternatorov a tiez 2 druhy reglerov a nemohli s azamienat (som nasiel v DP ku ksodovkam)...ale tomu novemu umelohmotnemu by to malo byt jedno...


2.3.09, 21:09
Profil ICQ

Příspěvky: 21
Příspěvek 
ludkovia kazali ste mi merat, tak so mmeral a ziadny odpoved...uz som poklikal aj milion inych tem tuna v elektrike ale zatial so mnenasiel nic co by sa zhodovalo s mojim pripadom..tak nejaky napad??? pleeeeeeeeeeease


12.3.09, 17:32
Profil ICQ

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Martttin píše:
ludkovia kazali ste mi merat, tak so mmeral a ziadny odpoved...uz som poklikal aj milion inych tem tuna v elektrike ale zatial so mnenasiel nic co by sa zhodovalo s mojim pripadom..tak nejaky napad??? pleeeeeeeeeeease


Napiš mi výstupní napětí při zvýšených otáčkách dejme tomu 1500 na výstupu altíku B+
A pak při těch otáčkách změř to napětí mezi B+ a R a napiš hodnoty. pokud to změříš při volnoběhu tak to nebude přesný a otáčky myslím zvýšené nemusí tam být přesně 1500 ale prostě ať ti to nekulhá na volnoběh. Zítra se tu podívám a uvidíme.


13.3.09, 20:34
Profil

Příspěvky: 1
Příspěvek regler
ak tá kontrolka trošku tleje aj pri vyšších otáčkach znamená to že jedna z diód na alternátore preráža (nevie usmerniť napätie) po výmene diódy alebo obidvoch mostíkov bude dobíjacie napätie v poriadku a kontrolka zhasne


31.3.09, 12:42
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz