Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 05:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 Rada Octavia 1.9TDi 81kw 
Autor Zpráva

Příspěvky: 26
Příspěvek Rada Octavia 1.9TDi 81kw
Potřeboval bych poradit!
Rano když je motor studeny a rozjedu se začne vždycky vydávat divný zvuk jak (tudududú) nejde to jinak popsat stane se to vždy když pustím plyn a nebo na opak ho přidám.Ráno je to nejhorší jak auto stojí celou noc apak je studené dělá to i vpruběhu jízdy po dobu sešlapnutí asi 5sekund jako kdyby tam něco dřeli na sucho nevím jestli to není něco se spojkou ale asi ne dělá to i když nastartuju dam neutrál a turuju vždy při puštění plynu to udělá takže spojka to nebude někdo mi psal že to může být převodový olej má to najete 155tis.km a nejspíš ještě nebyl měněný, po zahřátí motoru na provozní teplotu zvuk zmyzí než je opět studený! Prosím o radu předem moc díky.PS:V servise mi řekli, že to nemá s motorem nic společné,ale nějak se mi to nechce věřit. Ještě jednou děkuji.


21.12.06, 15:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
pokud se ti to po ořátí ztratí tak zkus ten olej miloš


21.12.06, 17:51
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek 
Moc díky zkusím ten olej a jak to bude dělat dál napíšu znovu.


21.12.06, 18:01
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek 
Nevím čím to bude ale olej to není dělá to už i za tepla je tam něco přidřené ,ale co zní to jako turbo sešlápnu plyn a roztočí se a jak otačky klesaji tak to zazní.Při rozjezdu to začne dřít a cukat a pak to přestane,ale turbo je vyměněné bylo v hajzlu a řekli mi že mi asi odešla váha myslím si že mě ojebavaji a to turbo jen spravily a dali mi nějaké špatne staré.Zaruku nemám bylo to starší za 5000 litru.Je možné že by to mohlo být opět turbo?Jsem už z toho neštastný potřeboval bych at si to nekdo poslechne a projede se v tom jsem z Havířova přijel bych po okolí díkes


21.12.06, 21:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Bydliště: Smiřice
Příspěvek 
No to turbo je mazané olejem vede k němu kovová trubička tak mně napadlo jestli není ucpaná nebo jestli to byla bouračka tak může být zdeformovaná a tím pádem to nemaže a odchází turbo váha vzduch by tohle nedělala to by ti haproval motor.

_________________
Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/


21.12.06, 22:00
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
No člověče pokud slyšíš,že něco dře,jeví se ti to jako mechanická závada a né nějaké odfukování z motorového prostoru tak to může být i to TURBO :) .Jj.A je zvláštní,že když ti tedy tvrdí v servisu,že to z motoru vůbec nejde,tak proč ti neřeknou odkud jinud?!Joó to je podezřelémoc podezřelé....chtělo by se to svézt a něco prohlédnout....Jj.vyzkoušej nějakýho jinýho servisáka z okolí...uvidíš,že se najde dobrá duše. :wink:


22.12.06, 00:50
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek 
Po vánocích se na to vrhnu.Zkoušeli jsme to s kamošem za studena na neutrál jsem vytočil 3500ot. a začal skakat celí motor jako by chtěl vyskočit a znělo to jako by jel na 3 valce měl nepravidelný chod.vypl jsem to a udělal znovu do4000 motor se začal třepat jako by chtěl vypadnout a pak se hodil na stranu a udusil.Za jízdy jak to rozjedu tak při 2500ot. začne něco jako by drhnou plech na plech turbo to nevypadá to zní jinak a je vyměněné je to záhada valím do toho peníze a v servise jsou kreténi musím sehnat někoho kdo se opravdu vyzná při puštění plynu to vydavá divný zvuk kamrád mi řikal že je to odfuk turba ale při tom prvním co tam bylo to nedělalo řikal že je to možná jine turbo že jsou nějaké druhy ale tomu se mi nechce věřit jestli to nemůže dělat spojka že se nerozpojuje ja nevím a turbo pry jede,ale pry odešla váha nebo ventil,myslím si že v servise si dělájí co chcou možná to vyvlává jen nějaká jedina věc no až se na to přijde určitě sem dám vědět jinak dík všem za rady jde vydět že alespon nekdo se snazí caute po novém roce.


23.12.06, 20:52
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
marcus230 píše:
Po vánocích se na to vrhnu.Zkoušeli jsme to s kamošem za studena na neutrál jsem vytočil 3500ot. a začal skakat celí motor jako by chtěl vyskočit a znělo to jako by jel na 3 valce měl nepravidelný chod.vypl jsem to a udělal znovu do4000 motor se začal třepat jako by chtěl vypadnout a pak se hodil na stranu a udusil.Za jízdy jak to rozjedu tak při 2500ot. začne něco jako by drhnou plech na plech turbo to nevypadá to zní jinak a je vyměněné je to záhada valím do toho peníze a v servise jsou kreténi musím sehnat někoho kdo se opravdu vyzná při puštění plynu to vydavá divný zvuk kamrád mi řikal že je to odfuk turba ale při tom prvním co tam bylo to nedělalo řikal že je to možná jine turbo že jsou nějaké druhy ale tomu se mi nechce věřit jestli to nemůže dělat spojka že se nerozpojuje ja nevím a turbo pry jede,ale pry odešla váha nebo ventil,myslím si že v servise si dělájí co chcou možná to vyvlává jen nějaká jedina věc no až se na to přijde určitě sem dám vědět jinak dík všem za rady jde vydět že alespon nekdo se snazí caute po novém roce.


to co tu popisuješ to je činnost motoru před branami vrakoviště, dívat se na motor jak se škube tím asi nic nezjistíš, co jde z výfuku, diagnostika v servise řekla co, jestli tam jsou kreténi tak snad číst pamět závad umí, je to asi stejná činnost jak když se dopracuješ na tyto stránky, taky v jakém servise, kolik máš kilometrů, jak se o auto staráš, kdy to začlo, co popisuješ tak stím si asi neporadíš, třeba jak píšeš odfuk turba, kam to jako odfukuje, to si to jako odplivne po té dřině?. TDi je stroj kde už nestačí něo profouknout a přitáhnout miloš


23.12.06, 21:31
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek 
Závady jsou jedou podle knížky ukazalo jim to na váhu vzduchu ta se bude měnit po vánocích a když jsem jim to ukazal co to dělá za studena tak mi řekli že počítač žadnou jinou zavadu neukazuje že neví jeden mi tam řekl, že to není s motorem nic společné, že je to spojka a druhy mi řekl,že možná nějaké praskle tesnení řidí se jen knihou to nejsou u me mechanici a ja jako laik to nemám jak spravit sám od toho jsou servisy ne?


24.12.06, 09:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Bydliště: Smiřice
Příspěvek 
Tak jsem se ptal kamoše co by to mohlo dělat zná octávie naspamněť tak mi říkal že tohle dělá když má ten motor najeto 300 tisíc a víc tak samostavy na ventylech jsou tak vyběhaný že to dělá přesně jak popisuješ a dávají se tam podložky aby se vymezila vule a motor pojde zase jako dříve.

_________________
Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/


24.12.06, 10:32
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15
Příspěvek 
Nevim zda pomuzu, ale neco napisu. Tak v prvni rade kdyz umis vyvolat zavadu,tak jsi na dobre ceste.A musi se zacit vylucovat veci krete by to delat nemohli.Nekdo napsal olej,je to trochu blbost,ano hustota oleje pri studenem moturu,prevodovky je huzci.Muze to delat motor nebo prevodovka.Pokud seslapnes spojku a delato stale je to na motoru,stava se ze spojkove lozisko chrasti,pri ohratem motoru to nedela.Ale take i posledni lozisko kralovske hridele ktere je mazane jako posledni muze odejit.Mam s tim velike zkusenosti.No pokud to dela motor,jsou serie kde odchazeji turba viz moje sestrenka.Take na dieslech odchazeji vstriky.Ale zacal bych tou vahou.Podle ni se ridi chod motoru,vyzkouset zhavici svicky atd.. je toho hodne ale je to diesel,velmi jednoduchy motor,pokud mas strach o motor,vypust olej z motoru a podivej se zda tam nejsou spony,pokud je jen spinavej je to dobre.Nalej ho nazpatek.Turbo ma nataceci lopadky a pri jejich nefunkcnosti neni sprane rizenej tlak.No moc neporadim ale,zkus vahu,podivat se do oleje,zhavici svicky.Nespravny chod motoru muze byt i rozvodakem,kdz je posunut o jeden zup motor bezi,kouri a jsou slyset kovove otresi,to jsou styky ventylu a pistu.Jo a mechanickou zavadu pocitacem nenajdou.Uvidis


24.12.06, 11:57
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
okob píše:
Nevim zda pomuzu, ale neco napisu. Tak v prvni rade kdyz umis vyvolat zavadu,tak jsi na dobre ceste.A musi se zacit vylucovat veci krete by to delat nemohli.Nekdo napsal olej,je to trochu blbost,ano hustota oleje pri studenem moturu,prevodovky je huzci.Muze to delat motor nebo prevodovka.Pokud seslapnes spojku a delato stale je to na motoru,stava se ze spojkove lozisko chrasti,pri ohratem motoru to nedela.Ale take i posledni lozisko kralovske hridele ktere je mazane jako posledni muze odejit.Mam s tim velike zkusenosti.No pokud to dela motor,jsou serie kde odchazeji turba viz moje sestrenka.Take na dieslech odchazeji vstriky.Ale zacal bych tou vahou.Podle ni se ridi chod motoru,vyzkouset zhavici svicky atd.. je toho hodne ale je to diesel,velmi jednoduchy motor,pokud mas strach o motor,vypust olej z motoru a podivej se zda tam nejsou spony,pokud je jen spinavej je to dobre.Nalej ho nazpatek.Turbo ma nataceci lopadky a pri jejich nefunkcnosti neni sprane rizenej tlak.No moc neporadim ale,zkus vahu,podivat se do oleje,zhavici svicky.Nespravny chod motoru muze byt i rozvodakem,kdz je posunut o jeden zup motor bezi,kouri a jsou slyset kovove otresi,to jsou styky ventylu a pistu.Jo a mechanickou zavadu pocitacem nenajdou.Uvidis


mě to taky vede k těm ventilům a rozvodům jestli se tam něco nepotkalo, ale hodně napoví výfuk barva a plynulost výfuku spalin, jakube prosímtě já teda oktávky TDi zatím dokonale neznám, mám za sebou rozvody,wasr pumpe,stahovačky,čelní havárka ,relátko ŘJ, servis dle servisky, výměna váhy, čelní sklo,čidlo serva a pár prkotin, prosímtě je u každého TDi čerpadlo v nádrži? miloš


24.12.06, 14:30
Profil

Příspěvky: 15
Příspěvek 
TDi a cerpadlo v nadrzi???Jak jsi na to prisel???To je diesel.To ma vstrikovaci cerpadlo,na starejch typech je rucni pumpa kdyz spadne,dojde nafta.Benzin ma cerpadlo v nadrzi a je rizeni jednotkou,vetsina aut v dnesni dobe je rizena,snimacem otacek a jiskrou,pokud toto nefunguje nejde cerpadlo z bezpecnostnich duvodu.Nabouras,netocise motor,nejde tim padem jiskra,je odpojeno cerpadlo.Ale diesel s cerpadlem v nadrzi :-) to byl for ze..


24.12.06, 14:42
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
jakube já jsem zatím právě na to nepřišel a dočetl jsem se to ve fábkách že motory l.4 a 1.9 TDi, jsou doplněny nízkotlakým čerpadlem v palivové nádrži já mám fábku SDi a tam je sací koš, a tak jsem si myslel jestli třeba od roku 2000 tam to čerpadlo není u oktávek, proč by ho dávali do fábek a do oktávek ne, ty motory jsou snad stejné ne? miloš


24.12.06, 15:08
Profil

Příspěvky: 15
Příspěvek 
Octavie ho tam nema aspon ne diesel protoze ten motor je silnej a to zatizeni serva a cerpadla utahne.U Fabek delaj eletricke servo a dalsi kraviny mimo motor,1.2 benzin 1.4diesel - mrdky slabi a proste chod motoru neni nic moc.Vstrikovaci cerpadlo potrebuje otacky na nasati nafty,servo,klima atd.. je to pro motor odpor pokud se to doplnuje jinym cerpadlem tak je to jen dalsi soucast ktere se muze vykašlat.


24.12.06, 16:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz