Výkonová diera pri prudšom pridaní plynu
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Takže, už cca 2 týždne mám osadený karbec T613, ale až včera som to bol poriadne preveriť (bol som prevetrať seba aj Barborku, bol som lyžovať)...najazdil som cca 100 km a pocity z karbeca T613: prechody po pridaní plynu sú hrozné, cuká to (ešte o dosť horšie ako EDSR120)...pri EDSR120 to len tak rozmýšľalo, ale toto vyslovene šklbe...tá akc. pumpa bude mať asi slabý nastrek a cez difúzor 23 ide po stlačení plynu veľa vzduchu = zmes sa veľmi ochudobní...
Významný poznatok je, že s odpojenou podtlakovou reguláciou rozdeľovača ide motor citeľne ľahšie do otáčok (zdalo sa mi to už aj s EDSR120, ale teraz je to už isto-isté)...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.3.09, 10:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18249
|
ferrari píše: ...cez difúzor 23 ide po stlačení plynu veľa vzduchu = zmes sa veľmi ochudobní...
Spíše tam bude malý podtlak a tak kombinace tryska/vzdušník nedá správné množství směsi do proudícího vzduchu. Možná by to stačilo doladit. A teď si nejsem jistý, jak to bylo - zvětšení trysky = zvětšení sytosti v nízkých, zmenšení vzdušníku = zvětšení sytosti ve vysokých - nebo naopak?
|
9.3.09, 10:58 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
fatal píše: ferrari píše: ...cez difúzor 23 ide po stlačení plynu veľa vzduchu = zmes sa veľmi ochudobní... Spíše tam bude malý podtlak a tak kombinace tryska/vzdušník nedá správné množství směsi do proudícího vzduchu. Možná by to stačilo doladit. A teď si nejsem jistý, jak to bylo - zvětšení trysky = zvětšení sytosti v nízkých, zmenšení vzdušníku = zvětšení sytosti ve vysokých - nebo naopak?
No, viem, že iba o všetkom pochybujem, ale prečo by tam mal byť malý podtlak? VeĎ keď SEDR130 (difúzor22, osadenie nejako tak 115/200) v poho kŕmi 120tku (a podtlak je dostatočný na vysatie zmesi), prečo by nemal mať motor 1300 ccm dostatok podtlaku na vysatie zmesi z difúzora 23 SEDRT613? A práve to je úloha akc. pumpy obohatiť zmes pri prudkom pridaní plynu (bez akc. pumpy by nastalo veľké ochudobnenie zmesi, lebo by zmena prúdenia nestačila vytiahnuť dostatok zmesi - je tu proste oneskorenie)...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.3.09, 14:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18249
|
ferrari píše: No, viem, že iba o všetkom pochybujem, ale prečo by tam mal byť malý podtlak?...
EDSR má na první komoře taky velký difuzor a jede pěkně, ale pokud je ten karbec z Tatry otryskován na Tatru (která má asi trochu jiné charakteristiky sání), může to být málo (ale nemusí). A akcelerační pumpa taky nezachrání vše. Co mám zkušenosti s cukáním a špatnými přechody, byla to většinou chudá směs.
|
9.3.09, 18:59 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
ferrari píše: Takže, už cca 2 týždne mám osadený karbec T613, ale až včera som to bol poriadne preveriť (bol som prevetrať seba aj Barborku, bol som lyžovať)...najazdil som cca 100 km a pocity z karbeca T613: prechody po pridaní plynu sú hrozné, cuká to (ešte o dosť horšie ako EDSR120)...pri EDSR120 to len tak rozmýšľalo, ale toto vyslovene šklbe...tá akc. pumpa bude mať asi slabý nastrek a cez difúzor 23 ide po stlačení plynu veľa vzduchu = zmes sa veľmi ochudobní...
Významný poznatok je, že s odpojenou podtlakovou reguláciou rozdeľovača ide motor citeľne ľahšie do otáčok (zdalo sa mi to už aj s EDSR120, ale teraz je to už isto-isté)...
No já to říkal že ty přechody budou hrozné,ale ve vysokých už by to mělo jenom rvát do sedáku. Jaké tam máš osazení na tom karbu T613?
Já mám Vzdušník1.st.-190, V2-180 , T1-115 a T2-125.
Nedávno mi to na mojem mírně upraveném Favu jelo pěkně tak zkus. Ale teďkom mám taky problém s přechodem, (dal jsem M hlavu z Fel, slícoval,snížil , dal novší válce a písty) , mám díru v plynu jak svina. Asi se ten motor tak změnil že budu muset přetryskovat, páč je to hrůza. Jeno hučí tak třetinu plynu. A na sytič jede vpohodě.
Nebo nevím jestli je problém někde jinde. Karb jezdil vpohodě, měnil jsem akorát těsnění pod víkem a pod karbem. Už jse ho aji zkoušel vyčistit a furt stejné
Musím zkusit, nebo máš(máte) nějaké zkušenosti s tatrováckým karbem a osazením?
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
9.3.09, 21:30 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
ferrari píše: ... No, viem, že iba o všetkom pochybujem, ale prečo by tam mal byť malý podtlak? VeĎ keď SEDR130 (difúzor22, osadenie nejako tak 115/200) v poho kŕmi 120tku (a podtlak je dostatočný na vysatie zmesi), prečo by nemal mať motor 1300 ccm dostatok podtlaku na vysatie zmesi z difúzora 23 SEDRT613? A práve to je úloha akc. pumpy obohatiť zmes pri prudkom pridaní plynu (bez akc. pumpy by nastalo veľké ochudobnenie zmesi, lebo by zmena prúdenia nestačila vytiahnuť dostatok zmesi - je tu proste oneskorenie)...
Tatra ma v zaklade 3495ccm, resp. (/2 karbece = ) 1747ccm a pre tuto hodnotu je karburator natryskovany. Je to trosku vecsi rozdiel ako 1289-1174, takze by som skusil osadit na bohatsiu zmes. Niekde sa tu pisalo ze by mozno na to ladenie nebola zla lambda do vyfuku pocas jazdenia. Kua mna len sere ze som si nikde nezapisal osadenie na akom to mne behalo najlepsie
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
10.3.09, 09:32 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, mám to osadené sériovo, t.j. myslím 115/200 a 140/160...iné osadenie som zatiaľ neskúšal, asik vyskúšam ten menší vzdušník 1. komory, bo sa mi zdá, že je to ozaj osadené trochu nachudobno (keď vychádzam z toho, že SEDR s difúzorom 20 má osadenie 108/200 a SEDR s difúzorom 22 má osadenie 115/200, EDSR s dif. 22 zasa 110/180)...
Inak, keby mi to pri prvom osadení môho EDSR120 nešlo dobre už by som ani neveril, že je to vôbce možné, žeby to na tomto motore išlo dobre, bez akýchkoľvek dier v prechodoch...ale takto mám aspoň nádej...
PS - to Darklord: njn, treba si to poznačiť, to je totiž ako pretaktovávanie CPU...tiež je hodné si to zapamätať...
PS II - Dyno, je to presne, ako píšeš - do 1/3 plynu to iba hučí, cuká a ide to tak na 3/4 až plný plyn...alebo potom strááášne citlivo na plyn a aide to tiež...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.3.09, 14:09 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18249
|
ferrari píše: No, mám to osadené sériovo, t.j. myslím 115/200... Když jsem na EDSR dal vzdušník 200, musel jsem tam mít trysku snad 125 aby to jelo... ferrari píše: njn, treba si to poznačiť
Taky nemám poznačeno nastavení, při kterém to jelo nejlépe.
|
10.3.09, 14:11 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Jak velké difuzory má karbec T613?
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
10.3.09, 14:24 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Dyno píše: Jak velké difuzory má karbec T613?
23/27
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.3.09, 15:01 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tak, dnes som šupol na prvý stupeň vzdušník 170 a výsledkom je, že motor lepšie ťahá, ale moja kamarátka - výkonová diera - zostala...už si myslím, že to nie je prípravou zmesi, to predsa nie je možné...škoda, že nemám trysku 120, alebo 125, ešte by som to vyskúšal...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.3.09, 15:16 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Já jsem tam včera nasadil seriově osazený DDSR, je to taková zlatá střední cesta co se výkonu a spotřeby týče. Ale přechody a chod motoru v celém rozsahu ot. jsou super a to je ted pro mě hlavní.
Akorát mě štve že je trochu vyšší než SEDR a tak jsem musel upravit sání aby se mi to tam vešlo,ale je to tam... A tak dva měsíce tam doufám zůstane, pak musím na technickou a to bude předělávání...
Po techniclé, na léto, zkusím doladit ten karbec T613, přec je to s ním co se výkonu týče nejlepší.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
15.3.09, 15:39 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Dyno píše: Já jsem tam včera nasadil seriově osazený DDSR, je to taková zlatá střední cesta co se výkonu a spotřeby týče. Ale přechody a chod motoru v celém rozsahu ot. jsou super a to je ted pro mě hlavní. Akorát mě štve že je trochu vyšší než SEDR a tak jsem musel upravit sání aby se mi to tam vešlo,ale je to tam... A tak dva měsíce tam doufám zůstane, pak musím na technickou a to bude předělávání... Po techniclé, na léto, zkusím doladit ten karbec T613, přec je to s ním co se výkonu týče nejlepší.
Ozik, a Ty máš aký ten Favo motor? Vačku? Inak, to, čo píšeš presne zapadá do toho, čo si myslím a síce, že keď tam buchnem sériovo osadený karbec (a je jedno, či EDSR, SEDR, DDSR, T613, 120, 110....) tak by som nemal mať problémy s prechodmi (nemám to zas tak upravené, v podstate sa líšim jedine vačkou...)...a ja som tam už mal 3 karburátory preverené na 120 motore a problém s prechodmi je u všetkých...to ma zasa vracia k tej vačke...asi sa naseriem a keď sa oteplí vrazím tam sériovú vačku...
No, na DDSR mám spomienky zo Š110Ls - super karbec...ale pozor, nie je DDSR, ako DDSR...DDSR sa dával aj do T613...aspoň myslím...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.3.09, 16:10 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
NO já mám Favo motor 136, vačka 260/260, KP 10,6:1...hlava Fel 50kW BMM, takže taky nemám seriový motor.
Míval jsem tam seriovou hlavu a ten karbec z T613 a díra v plynu byla, ale necitelná, dalo se s tím jezdit bez problémů.
Nedávno jsem dělal menší GO, měnil jsem válce, písty atd. a taky jsem změnil tu hlavu za Fel. Motor se podstatně změnil a už to na ten karb z T613 nejezdí dobře,chce to jinak osadit. Díra v plynu už je neúnosná atak jsem ted na přechodnou dobu nasadil DDSR. Je to klasika 32DDSR 3159 ze 110R. Nevím proč ale přechody a aji výkonově je super. Možná ho mám trošku bohatěji nastavený,ale na spotřebě není nijak poznat, je menší než s T613.
Takže tak.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
15.3.09, 17:23 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Kukám, že bývaš nie tak ďaleko...neviem, či Ťa niekedy neprídem kuknúť a vyskúšať ten DDSR, bo už ma to ozaj nebaví...ja chcem proste, aby auto ťahalo ihneď po pridaní plynu...a ono je to čím ďalej, tým horšie...aj keď musím povedať, že s týmto T613 je to trochu iné, auto pop pridaní plynu doslaova kucká a v križovatke mátendenciu normálne zdochnúť...ten EDSR120 mal síce problém s prechodom, ale nekuckalo to, iba to po pridaní nerobilo nič...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.3.09, 08:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|