favorit dostal ránu, potřebuji radu.
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: pokud vím tak rozchod dělají disky... ramena se podle prodejce dílů liší jen tím, že zadní silentblok je zalitejve sponě a na starším se sponou stahuje
áno rozchod robí ET diskov, poloosi sú ako celok zámenné aj s Feliciou...
ramená vymeň obe, ale podor aké máš zadné silenty je nový a starý model, ja mám 94-ku, ale ešte starý tym silentov (teraz už je to jedno mám tam iné ramená), ak máš starý model tak tu objímku zadného silentu možno ani dole dávať nemusíš, novú gumu do nej nasadíš a rameno do toho nasunieš, ešte som to tak nerobil ale ísť by to mohlo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.3.09, 12:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
zadní silnetblok jsem dal nový, mám staré porvedení, tu gumu jsem na čep ramene nemohl dostat, je tam hrozně těsně, měnil jsem jí proto, že ze staré se to původní rameno vytáhlo asi bokem a byla taková natržená. rameno jiné, dobré, kulák bez vůle, tyčku řízení jsem dal jinou, sbíhavost od oka, pak musím nechat udělat geometrii. manžety jsem vyměnil, naplnil tukem origo k tomu.
takže po namontování je auto pojízdné, jede, řadí... nikam asi netáhne v zatáčkách se chová celkem normálně, ale:
je vůle v horním uložení tlumiče, kravská, +-5mm, prostě když vezmu za tlumič tak v tom silentbloku kterej drží v horní misce se hejbe volně... nejsípše právě díky tomuto je kolo do A, viz foto... protože když auto zvednu, a tlumič natáhnu na vnější stranu, je kolo víceméně rovně. mlácení připřejezdu nerovností a trochu i v tahu toto může mít na svědomí asi taky ...
v tahu to nad 70km/h hrozně pajtluje, vibruje, když uberu dobrý... polosa trochu hází na straně převodovky... obal kloubu ne, ale tyč ano.... a poloosou můžu trochu pohybovat ven a dovnitř, když zaberu za tyč... takže z toho si troufám vyvozovat že převodovka vadná není. paltluje to celým autem... disk kola ale nehází.
tudíž tedy asi vnitřní kloub nahovno.... dá se nějak srazit dolů? dal bych tam původní, ten byl dobrej... andrt uvádí stahovák, takže asi ne-e co? polosu tedy vymontuji na vrakovišti z nebouraného auta, nebo koupím novou
tlumiče tlumí. brzdy brzsní normálně, souměrně.
ty horní uložení se mění jak? nějaký zádrhel? koupit to asi určitě nový co? na druhé straně je to taky trochu zpuchřelé.
co dalšího může způsobovat tyhle problémy?
předem děkuji za rady... můžu dodat fotky.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.3.09, 13:09 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vnútorný kĺb asi celý nevymeníš, 90 má iný tisíchran na poloosi, tripoid by mal pasovať aj do druhého, ale odobne som názoru že tripoid je súčasťou kĺbu. takže môžeš skúsiť vymeniť vlastne iba vonkajšiu časť kĺbu...
vrchné uloženie tlmiča treba meniť zo sťahovákom struny, sú tam dve gumy a ložisko...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.3.09, 13:16 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
počkat, teď nechápu, mám na autě teď pravou polosu z auta r. 90. pasuje, ale je asi na pitchu
a tovrchni uložení, jaká struna, jakej stahovák?
jsem domluvenej s chlápkem, že bych to dal z jedhoho fáčka do mýho fáčka, asi tlumiče oba... a poloosu zkusím taky....
když točím nahoře tím imbusem, zdá se mi že tlumič je trochu ohnutý... možná i proto ten odklon?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.3.09, 22:53 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
ještě jednu věc.. z převodovky jsem vypustil jen půllitr oleje. při vyndané polose nic neteklo, teď, když tam mám předepsanejch 2,5l, bue asi třeba olej vypustit což?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.3.09, 22:58 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
takže olej vypustit...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.3.09, 23:19 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Pech. píše: takže olej vypustit...
olej staci doplnit, (ale nikdy nieje naskodu preplachnut prevodovku novym olejom), mierkou je kolecko nahonu rychlomeru. Ale to asi vies
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
18.3.09, 23:40 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
myslím před demontáží polosy...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.3.09, 23:59 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: počkat, teď nechápu, mám na autě teď pravou polosu z auta r. 90. pasuje, ale je asi na pitchu
a tovrchni uložení, jaká struna, jakej stahovák?
jsem domluvenej s chlápkem, že bych to dal z jedhoho fáčka do mýho fáčka, asi tlumiče oba... a poloosu zkusím taky....
když točím nahoře tím imbusem, zdá se mi že tlumič je trochu ohnutý... možná i proto ten odklon?
poloos ako celok od prevodovky po náboj je zámenná, ale v 91 sa zmenil tisíchran na hriadeli na vnúrotnom kĺbe...
vrchné uloženie tlmiča obsahuje misku struny, jednu gumu, ložisko, ďaľšiu gumu, vrchnú misku čo dosadá na kasňu, ak chceš niečo s toho meniť potrebuješ šťahovák na strunu...
tlmič sa pri takýchto ranách ohne často, preto sme ti aj radili vymeniť to všetko...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
19.3.09, 11:32 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Hlavne kdyz vytahnes oboje poloosy tam vraz alespon nejaky tenky topurko od kadiva nebo sroubovak
|
19.3.09, 14:04 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
michalkatka: už chápu, struna = pružina... o stahovákumi docvaklo, když jsem sotčil matku a měl jsem tlumič po celý stodole...
tlumič jsem tedy dal jiný, do něj novou manžetu (proto jsem ho rozebíral) a zase složil, původní byl v objímce těhlice zmáčklej, což bylo ale vidět až po rozebrání, a ten právě dělal ten blbej odklon...
poloosu jsem musel nechat tu špatnou, která má vůli na vnitřním kloubu, protože v autodílech nemají skladem a na vrakecu měl všechny přeřezaný napůl autogenem, jak z toho vyndavají motory, jediný auto co motor mělo, jí mělo zase následkem nehody z toho vnitřního kloubu vytrženou...
koketuji s možností výměny vnitřního kloubu, přeražená původní polosa ho má zdravej, ale právě že poloosa co tam teď je, je z fáčka 135/6LS s hnědým interiérem a znakem na straně, tudůž se právě bojím toho, že to rozeberu a kloub s poloosou nespářím, páč původní z auta je původní, tudíž 93.... byť na pohled jsou klouby stejné... navíc andrt uvádí nějakej stahovák... co jsem koukal na odkazu, který jsem kdesi zde našel... ta z vrakecu je sice špatná,a le provozuschopnáí, tak zatím musí jezdit, než seženu novou... projevuje se tím, že trochu pajtluje, když vezmu za hřídel poloosy u vnitřního čepu, cítím vůli, to je předpokládám špatné.
takže jednoduchá rekapitulace, vyměnil jsem tedy: rameno, silentblok zadní, tlumič, táhlo řízení, poloosu, disk, dojel na geometrii, auto tedy nyní jezdí, sedí, netáhne do strany....
vibrace snad odstraní nová poloosa... jakou novou koupit? abych nekoupil nějakej šmejd, byť autem bude nadále jezdit žena, lehkou nohou, ale občas s tím táhnu narvaný přívěs...
pokud vytáhnu jen jednu poloosu tak předtím tedy vypustím olej, ale nic zajišťovat nemusím? když jsemji měnil nic jsem nezajišťoval, tak nevím jestli jsem riskoval, nebo ne...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
19.3.09, 16:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
nemal by si prevodovky vytiahnuť obe poloosi, môže sa rozsypať diferák, preto do diferáku narazím vždy 1/2" kus hadice.
k výmene homokyneťáku sťahovák nepotrebuješ, jednoduchšie meniť celú poloos, inak je to veľmi špinavá robota...
najideálnejšie originál, alebo spidan... (niektorí si pochvaľujú aj turka a čínu)
celé poloosi mám, aj kĺby samostatne by sa našli, ale som s ďaleka....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.3.09, 08:14 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
dobře, jak poznám zda je to jiný, nebo stejný kloub? na vnější pohled vypadají úplně stejně, ale potřebuju to vědět jistě...
liší se tedy nový/starý kloub vzhledem? abych to od oka poznal a věděl, zda nedělám zbytečnbou práci...., protože rozebrat to všechno a pak to skládat znova zpátky se stejným výsledkem se mi nechce, když to jezdí... tytodvě poloosy se vzledem liší en tím, že ta původní měla namontovanej tlumič kmitů (to závaží) a ta co tam je teď ho nemá
na této poloose jsem měnil manžetu, a kloub (vnější) šel poměrně lehce sklepnout z hřídele, druhej je taky tak, nebo je tam něco navíc, kloub je o hodně mohutnější
wrakecník mi polosu slíbil že až tam bude fáko mít, tak mi jí vyndá a podrží, ale aby nebyla taky špatná... bába v autodílech má starline, ještě můžu zajít na dotaz do origo prodejny škodovky...
když teda vytáhnu jen jednu polosu, tak se nic nerozsype teda...?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
20.3.09, 08:57 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
na pohľad z vonku tie kĺby nerozoznáš, iný je akurát ten tisíchran na hriadeli poloosi...
keď vytiahneš iba jeden kĺb nič sa nestane...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.3.09, 10:24 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
OK, seženu celou poloosu.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
20.3.09, 16:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|