Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 08:15



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 karburator Rapid 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek karburator Rapid
Ahoj, mam problem s karbem na Rapidu. Kdyz nastartuju na sytic, tak motor chvili slape, po chvili se zacne klepat a nez stihnu oskrabat zamrzle okna, tak zhasne-napadla me bohata smes ze sytice, ale kdyz uberu sytic tak motor zhasne okamzite. Navic ty okna neosrabuju tak dlouho, aby se motor zahral tak aby zhasl na bohatou smes. Taky se mi zda ze se neotvira 2.stupen. pred zimou to bylo vsechno v poho - je to otazka asi poslednich 2 mes., ale stacilo to trochu poladit a aspon ten problem se zhasinanim motoru zmizel. Jenze koncem unora sem byl na emisich, tak mi to "upravili", aby to namerili (s autem se pak absolutne nedalo jet) a ja se s tim od te doby nemuzu "domluvit". Jinak karb. je tam 2 roky stary podle uctenek ze servisu atd, co sem dostal pri koupi auta. Pri zahratem motoru drzi otacky dobre a jede taky slusne (az na ten 2stupen - nevite jak 100% poznam jestli se za jizdy otvira - kdyz pridam rucne na stojicim aute tak ne. membrana je O.K.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


12.3.06, 16:55
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: karburator Rapid
Lukas píše:
Ahoj, mam problem s karbem na Rapidu. Kdyz nastartuju na sytic, tak motor chvili slape, po chvili se zacne klepat a nez stihnu oskrabat zamrzle okna, tak zhasne-napadla me bohata smes ze sytice, ale kdyz uberu sytic tak motor zhasne okamzite. Navic ty okna neosrabuju tak dlouho, aby se motor zahral tak aby zhasl na bohatou smes. Taky se mi zda ze se neotvira 2.stupen. pred zimou to bylo vsechno v poho - je to otazka asi poslednich 2 mes., ale stacilo to trochu poladit a aspon ten problem se zhasinanim motoru zmizel. Jenze koncem unora sem byl na emisich, tak mi to "upravili", aby to namerili (s autem se pak absolutne nedalo jet) a ja se s tim od te doby nemuzu "domluvit". Jinak karb. je tam 2 roky stary podle uctenek ze servisu atd, co sem dostal pri koupi auta. Pri zahratem motoru drzi otacky dobre a jede taky slusne (az na ten 2stupen - nevite jak 100% poznam jestli se za jizdy otvira - kdyz pridam rucne na stojicim aute tak ne. membrana je O.K.


Asi máš něco ucpanýho (trysky, vzdušníky :?: )

add. druhý stupeň:
Jestli se neotevře na stojícím autě, tak na jedoucím taky ne :?
:idea: Ale otvírá se až při otevření klapky 1.ho stupně do určité polohy (je tam taková páčka, která 2. stupeň blokuje) - tak jsi buď nevydržel ten randál a pustil plyn dřív, než jsi dosáhl daného úhlu, nebo je to někde kouslý:
zkus s tim zahejbat ručně (při vyplém motoru) :arrow: Ta pružinka pod membránou se na osičce musí volně pohybovat, dále zkus zahejbat ovládáním klapky 2.ho stupně (musí jít lehce a musí se vracet) - to jde pouze při plně otevřené klapce 1.ho stupně - tam uvidíš tu závislost 1.ho a 2.ho stupně :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


12.3.06, 18:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek Re: karburator Rapid
Bukaj píše:
Asi máš něco ucpanýho (trysky, vzdušníky :?: )

add. druhý stupeň:
Jestli se neotevře na stojícím autě, tak na jedoucím taky ne :?
:idea: Ale otvírá se až při otevření klapky 1.ho stupně do určité polohy (je tam taková páčka, která 2. stupeň blokuje) - tak jsi buď nevydržel ten randál a pustil plyn dřív, než jsi dosáhl daného úhlu, nebo je to někde kouslý:
zkus s tim zahejbat ručně (při vyplém motoru) :arrow: Ta pružinka pod membránou se na osičce musí volně pohybovat, dále zkus zahejbat ovládáním klapky 2.ho stupně (musí jít lehce a musí se vracet) - to jde pouze při plně otevřené klapce 1.ho stupně - tam uvidíš tu závislost 1.ho a 2.ho stupně :wink:


to s tim randalem - tocil sem to do 5000 (z volnobehu sem prudce pridal a drzel do tech 5000) - to by melo aspon na castecne otevreni 2stupne stacit ne?a on se ani nehnul. Rucne ten otevrit jde. A k te pruzinace: mam s ni mensi problem - chapu ze tam je asi proto, aby se neprotrhla ta podtlakova membrana, kdyz je nad ni podtlak a ja uberu plyn-cimz zavru 2.stupen. Ale na druhou stranu s ni mam problem, protoze tim jak se zveda membrana, tak se jen stlacuje ta pruzinka a druhy stupen je porad zavreny. Proste kdyby byla ta pruzinka tuzsi, tak by se ten 2.stupen otevrel. doufam ze si pochopil co sem se tak krkolomne snazil vysvetlit. Diky za rady.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


12.3.06, 19:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: karburator Rapid
klapka druhého stupňa sa otvára nie len v závislosti na otáčkach, ale v závislosti na otáčkach a zaťažení, ak motor vytočíš na prázdno klapka druhej komory sa neotvorí pretože vsup na podtlak ktorý ovláda druhú komoru je nad klapkou komoroy 1. stupňa. to znamená že klapka 2 sa otvorí až pri dostatočnom podtlaku v priestore nad klapkou 1, t.j. ak je motor v otáčkach cca od 2500/min a 1. stupeň otvorený na plno...


12.3.06, 21:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek Re: karburator Rapid
michalkatka píše:
klapka druhého stupňa sa otvára nie len v závislosti na otáčkach, ale v závislosti na otáčkach a zaťažení, ak motor vytočíš na prázdno klapka druhej komory sa neotvorí pretože vsup na podtlak ktorý ovláda druhú komoru je nad klapkou komoroy 1. stupňa. to znamená že klapka 2 sa otvorí až pri dostatočnom podtlaku v priestore nad klapkou 1, t.j. ak je motor v otáčkach cca od 2500/min a 1. stupeň otvorený na plno...
jo, to beru, ale ja vidim ze se ta membrana zveda a packa co blokuje 2stupen je uz odjistena a porad se nic nedeje.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


13.3.06, 06:37
Profil

Příspěvky: 75
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kdyz dost vytocis motor byt i jen na miste, tak se musi klapka druheho stupne otevrit. Nekde od 3000rpm urcite. Problem je v tom, ze byva zadrena.


13.3.06, 08:59
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: karburator Rapid
Lukas píše:
michalkatka píše:
klapka druhého stupňa sa otvára nie len v závislosti na otáčkach, ale v závislosti na otáčkach a zaťažení, ak motor vytočíš na prázdno klapka druhej komory sa neotvorí pretože vsup na podtlak ktorý ovláda druhú komoru je nad klapkou komoroy 1. stupňa. to znamená že klapka 2 sa otvorí až pri dostatočnom podtlaku v priestore nad klapkou 1, t.j. ak je motor v otáčkach cca od 2500/min a 1. stupeň otvorený na plno...
jo, to beru, ale ja vidim ze se ta membrana zveda a packa co blokuje 2stupen je uz odjistena a porad se nic nedeje.


Ta membrána chvíli stlačuje pružinku, ale při určitém stlačení se musí druhý stupeň pohnout - nebo ho máš zatuhlý/přidřený.
Zkus to rozhejbat ručně s pomocí nějakého uvolňovadla na zámky (WD40, MDspray, nebo tak něco s grafitem)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


13.3.06, 12:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek Re: karburator Rapid
Bukaj píše:
Ta membrána chvíli stlačuje pružinku, ale při určitém stlačení se musí druhý stupeň pohnout - nebo ho máš zatuhlý/přidřený.
Zkus to rozhejbat ručně s pomocí nějakého uvolňovadla na zámky (WD40, MDspray, nebo tak něco s grafitem)


MD je s grafitem? Ale neva, myslim ze oba 2 se nekde v garazi najdou - aspon MD urcite. Myslis promazat tim tu hridelku 2.st. ze? asi nezaskodi kdyz tim striknu i to jeho ovladani. ale do garaze se dostanu nejdriv o vikendu (a to jestli zas nenasnezi) Tak me napadlo -nemuze ten nefungujici 2st. zvysit spotrebu? Myslim jako tim ze kdyz to nejede tak casteji podrazuju a pak do toho "keca" akceleracni pumpicka. A nebo se ta Akc. pumpicka tak nejak vyrovna ve spotrebe tomu 2.st?

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


13.3.06, 19:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: karburator Rapid
mne sa na premazanie pohyblivých časí karburátora Favorit ( Pierburg ) odvečil obyčajný motorový olej... ( aj obe klapky aj sytič )


13.3.06, 20:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: karburator Rapid
Lukas píše:
Bukaj píše:
Ta membrána chvíli stlačuje pružinku, ale při určitém stlačení se musí druhý stupeň pohnout - nebo ho máš zatuhlý/přidřený.
Zkus to rozhejbat ručně s pomocí nějakého uvolňovadla na zámky (WD40, MDspray, nebo tak něco s grafitem)


MD je s grafitem? Ale neva, myslim ze oba 2 se nekde v garazi najdou - aspon MD urcite. Myslis promazat tim tu hridelku 2.st. ze? asi nezaskodi kdyz tim striknu i to jeho ovladani. ale do garaze se dostanu nejdriv o vikendu (a to jestli zas nenasnezi) Tak me napadlo -nemuze ten nefungujici 2st. zvysit spotrebu? Myslim jako tim ze kdyz to nejede tak casteji podrazuju a pak do toho "keca" akceleracni pumpicka. A nebo se ta Akc. pumpicka tak nejak vyrovna ve spotrebe tomu 2.st?


Tak jsem na to koukl na autě a napadla mne ještě jedna věc - Ta blokační páčka 2.ho stupně by neměla třít o ovládání klapky (jako bokem o bok - nevim, jak líp to popsat) - pak se druhý st. nemusí otevřít.
:arrow: Mně ta páčka trochu třela, tak jsem ji lehce odehnul (jako od karburátoru - ale nepřehnat to, aby "nevykolejila" z toho kolečka (kladky), na které dosedá) a 2. st. otevírá již po mírném stlačení pružinky (samozřejmě až po odblokování prvním stupněm.

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


14.3.06, 09:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek Re: karburator Rapid
Bukaj píše:

Tak jsem na to koukl na autě a napadla mne ještě jedna věc - Ta blokační páčka 2.ho stupně by neměla třít o ovládání klapky (jako bokem o bok - nevim, jak líp to popsat) - pak se druhý st. nemusí otevřít.
:arrow: Mně ta páčka trochu třela, tak jsem ji lehce odehnul (jako od karburátoru - ale nepřehnat to, aby "nevykolejila" z toho kolečka (kladky), na které dosedá) a 2. st. otevírá již po mírném stlačení pružinky (samozřejmě až po odblokování prvním stupněm.


Diky za tip. sem vdecny za vsechny napady, protoze kdyz jedu, tak mi to pri predjizdeni a tak pripada, jako by me nekdo drzel za prdel (teda to auto a ne me :D ) a to se mi fakt nelibi. :(

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


14.3.06, 16:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Muze mi nekdo z vas kdo ma 130-tku rict jakou ma spotrebu? Vcera sem ukoncil moje "mereni" na hodnote 9,0/100km a zda se mi to trochu dost. jinak mi jeste porad nefunguje ten 2.stupen. Bylo to priblizne 50%jizda Ostravou a 50%jizda mimo mesto rychlosti 90-110km/h. Behem mereni sem 2x startoval uplne studeny motor a sytic sem vypinal hned jak to motor "snesl" Celou dobu sem jezdil v rozmezi otacek 2000-3000

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


18.3.06, 11:23
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Lukas píše:
Muze mi nekdo z vas kdo ma 130-tku rict jakou ma spotrebu? Vcera sem ukoncil moje "mereni" na hodnote 9,0/100km a zda se mi to trochu dost. jinak mi jeste porad nefunguje ten 2.stupen. Bylo to priblizne 50%jizda Ostravou a 50%jizda mimo mesto rychlosti 90-110km/h. Behem mereni sem 2x startoval uplne studeny motor a sytic sem vypinal hned jak to motor "snesl" Celou dobu sem jezdil v rozmezi otacek 2000-3000


Zdravim tě, mám stejně jako ty Š 130R rok 87 a žere mi v zimě tak cca 7-7.5l, převážně městský provoz a nejezdí se na spotřebu, jezdí se prostě "normálka". Studené starty má můj rapid taky (není garáž) a točí se tak do 4000 ot/min

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


18.3.06, 12:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Šemik píše:

Zdravim tě, mám stejně jako ty Š 130R rok 87 a žere mi v zimě tak cca 7-7.5l, převážně městský provoz a nejezdí se na spotřebu, jezdí se prostě "normálka". Studené starty má můj rapid taky (není garáž) a točí se tak do 4000 ot/min


no tak to mam na motoru dost prace. to asi nebude jan karbem, ikdyz vim ze neni v poho. Letos mam v planu na motoru rozvody, komplet hlavu(snizit, zabrousit ventily do sedel) taky s rozdelovacem by se mohlo neco udelat, tak pak to snad na tech 7 stlacim taky. Aspon sem tam dneska dal novy vzduchovy filtr

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


19.3.06, 18:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz