Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 05:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Studené starty 742 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Studené starty 742
Jenom tak pro zajímavost, jak vám startujou 742? Já vždycky načerpám ručně AC pumpou, zatáhnu sytič, našlapu pedálem a startuju. Chytá většinou napoprvý, ale nejdřív drží otáčky na plnej sytič zhruba 1000 a teprve za chvíli se zvednou na nějaký 2000. Kámošovi letí rafička rovnou přes 2000, tak mi to trochu vrtá hlavou... Že by třeba víc opotřebenej motor v mym případě a horší tlaky?

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


25.12.06, 18:58
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
to nemůžu posoudit páč nemam točkoměr

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


25.12.06, 19:08
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Chytanie motora za studena má na 99% na svedomí nastavenie a stav karbeca....nie motora...napr mal som Š1000 s motorom Š110; motor isšiel na 2 valce (hotové sviečky) a vždy bez problémov štartoval...

tak pre zaujímavosť story okolo štartovania môjho Favo motora (vždy zatiahnúť sýtič na 3/4, bez čerpania pumpou, bez našlapávania):
1. karburátor EDSR120, r.v 79, origo osadenie, víko dobré: pod 5 stupňov motor sťažka naskočil, mal tak 1100 ot, po 2s zdochol, potom sa to opakovalo a asi na 3. krát chytil znovu tých cca 1100ot, potom klesli na 800 a potom vybehli na cca 1400 ot = nedalo sa stým štartovať za mrazov
2. karbec sedr130, víko nové - motor naštartoval, ale držal tak 1400 ot a postupne klesali (myslím nie hneď, tak v priebehu minúty) až na nejakých 900 ot!

To ma doslova sralo, tak som urobil "tunning" toho EDSR120 (vzdušník sýtiča som prevŕtal na 7mm, trysku sýtiča 130, víko som dal to SEDR130 s ekonostatom). Štartovanie: hneď chytí, vybehne na cca 2000 ot a drží - super, toto som chcel

Podotýkam, nič okrem karbecov som nemenil ani nenastavoval....netreba už žiadne šaškovanie s benz. pumpou...
...podľa mňa vo všeobecnosti zlé startovanie 742 nespôsobujú ventily v pumpe (na 99%, pokiaľ nejde o extrém), pretože som mal Š1000, Š100 aj Š110 Ls, sused mal Š1000 a tie autá aj po 10 dňovom státí chytili na "brnk" (so sýtičom)...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


Naposledy upravil ferrari dne 25.12.06, 19:53, celkově upraveno 2



25.12.06, 19:33
Profil
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Sadra17 píše:
to nemůžu posoudit páč nemam točkoměr


Děkuji za hodnotný komentář...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


25.12.06, 19:33
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
ferrari píše:
Chytanie motora za studena má na 99% na svedomí nastavenie a stav karbeca....nie motora...napr mal som Š1000 s motorom Š110; motor isšiel na 2 valce (hotové sviečky) a vždy bez problémov štartoval...

tak pre zaujímavosť story okolo štartovania môjho Favo motora (vždy zatiahnúť sýtič na 3/4, bez čerpania pumpou, bez našlapávania):
1. karburátor EDSR120, r.v 79, origo osadenie, víko dobré: pod 5 stupňov motor sťažka naskočil, mal tak 1100 ot, po 2s zdochol, potom sa to opakovalo a asi na 3. krát chytil znovu tých cca 1100ot, potom klesli na 800 a potom vybehli na cca 1400 ot = nedalo sa stým štartovať za mrazov
2. karbec sedr130, víko nové - motor naštartoval, ale držal tak 1400 ot a postupne klesali (myslím nie hneď, tak v priebehu minúty) až na nejakých 900 ot!

To ma doslova sralo, tak som urobil "tunning" toho EDSR120 (vzdušník sýtiča som prevŕtal na 7mm, trysku sýtiča 130, víko som dal to SEDR130 s ekonostatom). Štartovanie: hneď chytí, vybehne na cca 2000 ot a drží - super, toto som chcel

Podotýkam, nič okrem karbecov som nemenil ani nenastavoval....netreba už žiadne šaškovanie s benz. pumpou...
...podľa mňa vo všeobecnosti zlé startovanie 742 nespôsobujú ventily v pumpe (na 99%, pokiaľ nejde o extrém), pretože som mal Š1000, Š100 aj Š110 Ls, sused mal Š1000 a tie autá aj po 10 dňovom státí chytili na "brnk" (so sýtičom)...


A když jedu na sytič, tak vlastně nevyužívam volnoběžnou trysku, že jo?

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


25.12.06, 19:57
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Trysku volnoběhu ač se ti to nezdá využíváš stále.Nejde vyřadit tento důležitý okruh.Tak že to teče i přes trysku volnoběhu... :wink:


25.12.06, 20:08
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Pokud je 125L uplne studena, tak i pres sytic to nastartuju, otacky vyleti, zdechne to a pak po dalsim startovani to uz drzi - bez ohledu, jesi se napumpuje rucne benzin :shock: Jak kdyz by tam byl vzduch nebo co :?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.12.06, 20:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Matthes píše:
Pokud je 125L uplne studena, tak i pres sytic to nastartuju, otacky vyleti, zdechne to a pak po dalsim startovani to uz drzi - bez ohledu, jesi se napumpuje rucne benzin :shock: Jak kdyz by tam byl vzduch nebo co :?


Príčina je jedna a síce, že sa spotrebuje benzín z priestoru trysky sýtiča. To zapríčiní zväčša:
- alebo nízka hladina v karbeci
- alebo nejaké prisávanie vzduchu, kt. spôsobí, že zmes je málo bohatá, otáčky rýchlo vyletia

A čo sa týka toho systému voľnobeku pri sýtiči - ono voľnobeh iste vplyv má, ale ja si myslím, že minimálny (ke´d vezmem do úvahy osadenie a úlohu sýtiča vs. osadenie voľnobežného systému)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


25.12.06, 21:04
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
OK po svatcich mrknu a poladim, dikes :D

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.12.06, 21:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
A nemohla by to dělat i chudá směs? Že by to mělo při startu málo paliva - vyletí otáčky a zdechne...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


25.12.06, 21:24
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Chuda, to nemyslim, spis je trochu bohatsi, no uprime receno, na ten karbec se uz docela dlouho nesahlo (krom volnobehu a bohatosti), tak bude potreba kompletne zrestaurovat :? Uvidim jesi budu mit od kamose karbec z peugeotu, teda jesi tam vubec pude nacpat :D pokud ano nebudu nucen na SEDRu pracovat rychle, auto je furt potreba ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.12.06, 21:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
No mně teď začaly padat otáčky volnoběhu, dvakrát to už dokonce zdechlo. Řekl bych ucpaná tryska, ale už mi to přijde divný, páč se čistila naposled v září a navíc mam odvedený větrání motoru mimo filtrbox a na palivový hadici přídavnej papírovej filtr... Zejtra s tim jedu 150 km daleko, tak asi eště ráno zkusim profouknout tu trysku.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


25.12.06, 21:33
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Blbej benzin taky muze pekne zasrat karbec, s tim mame bohate zkusenosti, chudaci lidi co maj strikacky, ty s tim maj vic prace.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


25.12.06, 21:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Matthes píše:
Blbej benzin taky muze pekne zasrat karbec, s tim mame bohate zkusenosti, chudaci lidi co maj strikacky, ty s tim maj vic prace.


Pravda, třeba výměna ucpanýho vstřikovacího ventilu u MPíčka je větší průser než vyčistit karbec... Můžeme bejt rádi.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


25.12.06, 22:02
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Ja sa držím príručky pre škodovky...
Zdvihnúť sýtič, päť krát šlapnúť na plyn a otočiť kľúčikom. Chytí na prvý krát a nezhasne. Teraz vraj mi na emisnej nastavili bohatšiu zmes, takže chytá o niečo lepšie.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


25.12.06, 22:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz