Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 22:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Fáčko - přehřívá se 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek Fáčko - přehřívá se
Zdravim,

potřeboval bych poradit čím to může být. Mám Fáčko 93, už ten s novou palubkou, karburátor - plyňák

V prosinci mi kamarád měnil těsnění pod hlavou ( můžu mu věřit je poctivý ), nyní jsem měnil termostat, svíčky jsou nový, nový olej, filtr, všechny hadice jsou OK

Ale stále se mi zdá že se mi přehřívá motor, pokud mám puštěný topení je to celkem OK, ale pokud ho mám zavřený tak se motor hodně zahřeje, stoupne hodně chladící směs v nádobce, tou malou hadicí to tam proudí ( bublá ) a ač jsem měnil víčko nádobky tak přes něj mi stoupá kouř z nádobky. Ventilátor se spína. Je třeba divný že pokud stojím na místě a mám vypnuté topení a zapnu ho tak kolikrát mi auto nezačne topit nebo jenom nepatrně a aby začlo musim se rozjet nebo prošlápnout plyn a během 3 sekund začne topit - tzn že jde opravdu hodně teplý vzduch. ( Jinak auto topí perfektně ) Dále mi přijde divný i teploměr, co mám starý tak ten při cca 100 km rychlosti je přesně na té spodní rysce ( podotýkám že mám tu novější palubku ) a pokud popojíždím nebo stojím na místě tak se ručička dostane přesně doprostřed ( to ještě celkem jde ) ale jakmile stoupne asi o 3 mm nad půlku tak už to začne lehce bublat v nádobce. Když koupím nové čidlo tak teploměr zase ukazuje moc, při cca 100 km rychlosti je tak 2 - 3 mm pod horní ryskou ( nezkoušel jsem kam až se vyšplhá na místě ) Zítra zkusim Tátovi ukrást teploměr na zavařování a zjistit kolik doopravdy má voda. Ale stejně nenapadá někoho čím to může být ? Napadá mě jestli třeba neni špatně průchozí chladič ( už jsem měl jednou ucpaný radiátor ) nebo spíš jako kdyby se v nějakých částech motoru špatně pohybovala voda ( viz prošlápnutí plynu aby auto začalo topit ), protože celkem rychle se motor ohřeje ale také celkem rychle se ochladí pokud zapnu topení.

poprosím vás o rady co mám vyzkoušet ať kdyžtak dodám lepší info pro diagnozu :)

PS kde by měla být ručička teploměru při klidné jízdě a při popojíždění v koloně ( řekněme chvíli před sepnutím ventilátoru ? )

díky


30.3.09, 17:46
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Mě se to zdá na těsnění pod hlavou (hlavu)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.3.09, 17:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
Šemik píše:
Mě se to zdá na těsnění pod hlavou (hlavu)


to se mi právě nechce moc věřit když je tam cca 4 měsíce a dělá mi to tak měsíc a půl. Bohužel jak se chovalo auto po výměně jsem moc nesledoval páč zrovna mrzlo a topilo to dobře takže jsem neměl důvod, až teď když jsem začal vypínat topení mi to přišlo divné


30.3.09, 18:00
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Favorit se ale odvzdušňuje sám, takže by tam vzduch opakovaně být neměl, což zjevně je (to topení).

Když měnil to těsnění, kontroloval přesahy válců vůči bloku a nechala se srovnat hlava?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.3.09, 18:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
Šemik píše:
Favorit se ale odvzdušňuje sám, takže by tam vzduch opakovaně být neměl, což zjevně je (to topení).

Když měnil to těsnění, kontroloval přesahy válců vůči bloku a nechala se srovnat hlava?


nejsem si jistý ale 100% by mi řekl kdyby musel rovnat hlavu ( hlavně bych to musel zaplatit : ) a asi by mi řekl kdyby tam byl i velký přesah, u minulého motoru mi to oznamoval když jednou měnil těsnění.


30.3.09, 18:33
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Hlava by se ale měla nechat srovnat vždy.

Velký přesah vložek u starého motoru? To je něco skoro jako jahody v lednu. Naopak bývá přesah příliš malý. Takže jestli tvůj známý jenom vyměnil těsnění, hlavu nenechal srovnat a přesahy neřešil, tak to je oprava na dvě věci.. :sick:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.3.09, 18:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
Šemik píše:
Hlava by se ale měla nechat srovnat vždy.

Velký přesah vložek u starého motoru? To je něco skoro jako jahody v lednu. Naopak bývá přesah příliš malý. Takže jestli tvůj známý jenom vyměnil těsnění, hlavu nenechal srovnat a přesahy neřešil, tak to je oprava na dvě věci.. :sick:


špatně jsem to napsal s tím přesahem, samozřejmě jsem myslel tu variantu která je špatná :) ( bohužel mekánikostvví vůbec nerozumim ) Zkusim se ho zeptat co on na to, vim že mi vyvložkování nabízel u minulého motoru ale myslím že to neni levná záležitost že ?

PS: kde mám změřit teplotu motoru, mám přiložit teploměr přímo na motor nebo stačí změřit kapalinu v nádobce ?


30.3.09, 18:51
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No drahá.. chce to vhodné podložky pod válce (100CZK cca), těsnění po hlavu (100CZK), pod vanu (30CZK), ještě pár věcí dalších a den práce.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.3.09, 18:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
Šemik píše:
No drahá.. chce to vhodné podložky pod válce (100CZK cca), těsnění po hlavu (100CZK), pod vanu (30CZK), ještě pár věcí dalších a den práce.


aha, pístní kroužky a takový kraviny neni potřeba měnit že ? stačí jenom přidat ty vložky...


30.3.09, 19:12
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
kroužky vyměnit můžeš kdy to bude rozebraný :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


30.3.09, 19:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
Sadra17 píše:
kroužky vyměnit můžeš kdy to bude rozebraný :wink:


co stojej ?
on ten materiál neni drahej, průser je že je drahá práce :)


30.3.09, 19:24
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
kroužky 500 - 700 ,-

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


30.3.09, 19:28
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
no, tak jsem se pokusil změřit teplotu ( vzal jsem na to zavařovací teploměr ), nechal jsem motor ( s otevřenou nádobkou ) běžet dokud se nespustil větrák a naměřil jsem cca 87 stupňů, sice teploměr na palubce nebyl přesně v takové poloze jako třeba při popojíždění apod, ale líp to změřit nešlo, to bych pak nemohl otevřít nádobku ( pokud je lepší místo na změření tak mi ho řekněte :)
Teď možná řeknu kravinu ( nevim nerozumim tomu ) ale je normální že pokud sešlápnu plyn tak se do nádobky nažene velký množství vody ?


31.3.09, 15:32
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Sotek píše:
no, tak jsem se pokusil změřit teplotu ( vzal jsem na to zavařovací teploměr ), nechal jsem motor ( s otevřenou nádobkou ) běžet dokud se nespustil větrák a naměřil jsem cca 87 stupňů, sice teploměr na palubce nebyl přesně v takové poloze jako třeba při popojíždění apod, ale líp to změřit nešlo, to bych pak nemohl otevřít nádobku ( pokud je lepší místo na změření tak mi ho řekněte :)
Teď možná řeknu kravinu ( nevim nerozumim tomu ) ale je normální že pokud sešlápnu plyn tak se do nádobky nažene velký množství vody ?


veľké množstvo vody by tam tiecť nemalo, ak je to penivé je to tesnenie pod hlavou, ak to penivé nieje odporúčam prečistiť chladiaci okruh....

nieje s nádobky cítiť výfuckové spaliny :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


31.3.09, 15:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Příspěvek 
michalkatka píše:
Sotek píše:
no, tak jsem se pokusil změřit teplotu ( vzal jsem na to zavařovací teploměr ), nechal jsem motor ( s otevřenou nádobkou ) běžet dokud se nespustil větrák a naměřil jsem cca 87 stupňů, sice teploměr na palubce nebyl přesně v takové poloze jako třeba při popojíždění apod, ale líp to změřit nešlo, to bych pak nemohl otevřít nádobku ( pokud je lepší místo na změření tak mi ho řekněte :)
Teď možná řeknu kravinu ( nevim nerozumim tomu ) ale je normální že pokud sešlápnu plyn tak se do nádobky nažene velký množství vody ?


veľké množstvo vody by tam tiecť nemalo, ak je to penivé je to tesnenie pod hlavou, ak to penivé nieje odporúčam prečistiť chladiaci okruh....

nieje s nádobky cítiť výfuckové spaliny :?:



tak to ti neřeknu, hlavně mám auto na plyn a to smrdí všelijak :) co by to znamenalo kdyby to tam bylo cítit ? a ještě jedna otázka, čím mám vyčistit chladící okruh ?


31.3.09, 15:56
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz