Autor |
Zpráva |
Sotek
Příspěvky: 586
|
Fáčko - přehřívá se
Zdravim,
potřeboval bych poradit čím to může být. Mám Fáčko 93, už ten s novou palubkou, karburátor - plyňák
V prosinci mi kamarád měnil těsnění pod hlavou ( můžu mu věřit je poctivý ), nyní jsem měnil termostat, svíčky jsou nový, nový olej, filtr, všechny hadice jsou OK
Ale stále se mi zdá že se mi přehřívá motor, pokud mám puštěný topení je to celkem OK, ale pokud ho mám zavřený tak se motor hodně zahřeje, stoupne hodně chladící směs v nádobce, tou malou hadicí to tam proudí ( bublá ) a ač jsem měnil víčko nádobky tak přes něj mi stoupá kouř z nádobky. Ventilátor se spína. Je třeba divný že pokud stojím na místě a mám vypnuté topení a zapnu ho tak kolikrát mi auto nezačne topit nebo jenom nepatrně a aby začlo musim se rozjet nebo prošlápnout plyn a během 3 sekund začne topit - tzn že jde opravdu hodně teplý vzduch. ( Jinak auto topí perfektně ) Dále mi přijde divný i teploměr, co mám starý tak ten při cca 100 km rychlosti je přesně na té spodní rysce ( podotýkám že mám tu novější palubku ) a pokud popojíždím nebo stojím na místě tak se ručička dostane přesně doprostřed ( to ještě celkem jde ) ale jakmile stoupne asi o 3 mm nad půlku tak už to začne lehce bublat v nádobce. Když koupím nové čidlo tak teploměr zase ukazuje moc, při cca 100 km rychlosti je tak 2 - 3 mm pod horní ryskou ( nezkoušel jsem kam až se vyšplhá na místě ) Zítra zkusim Tátovi ukrást teploměr na zavařování a zjistit kolik doopravdy má voda. Ale stejně nenapadá někoho čím to může být ? Napadá mě jestli třeba neni špatně průchozí chladič ( už jsem měl jednou ucpaný radiátor ) nebo spíš jako kdyby se v nějakých částech motoru špatně pohybovala voda ( viz prošlápnutí plynu aby auto začalo topit ), protože celkem rychle se motor ohřeje ale také celkem rychle se ochladí pokud zapnu topení.
poprosím vás o rady co mám vyzkoušet ať kdyžtak dodám lepší info pro diagnozu
PS kde by měla být ručička teploměru při klidné jízdě a při popojíždění v koloně ( řekněme chvíli před sepnutím ventilátoru ? )
díky
|
30.3.09, 17:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Mě se to zdá na těsnění pod hlavou (hlavu)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.3.09, 17:54 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Šemik píše: Mě se to zdá na těsnění pod hlavou (hlavu)
to se mi právě nechce moc věřit když je tam cca 4 měsíce a dělá mi to tak měsíc a půl. Bohužel jak se chovalo auto po výměně jsem moc nesledoval páč zrovna mrzlo a topilo to dobře takže jsem neměl důvod, až teď když jsem začal vypínat topení mi to přišlo divné
|
30.3.09, 18:00 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Favorit se ale odvzdušňuje sám, takže by tam vzduch opakovaně být neměl, což zjevně je (to topení).
Když měnil to těsnění, kontroloval přesahy válců vůči bloku a nechala se srovnat hlava?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.3.09, 18:03 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Šemik píše: Favorit se ale odvzdušňuje sám, takže by tam vzduch opakovaně být neměl, což zjevně je (to topení).
Když měnil to těsnění, kontroloval přesahy válců vůči bloku a nechala se srovnat hlava?
nejsem si jistý ale 100% by mi řekl kdyby musel rovnat hlavu ( hlavně bych to musel zaplatit : ) a asi by mi řekl kdyby tam byl i velký přesah, u minulého motoru mi to oznamoval když jednou měnil těsnění.
|
30.3.09, 18:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Hlava by se ale měla nechat srovnat vždy.
Velký přesah vložek u starého motoru? To je něco skoro jako jahody v lednu. Naopak bývá přesah příliš malý. Takže jestli tvůj známý jenom vyměnil těsnění, hlavu nenechal srovnat a přesahy neřešil, tak to je oprava na dvě věci..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.3.09, 18:40 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Šemik píše: Hlava by se ale měla nechat srovnat vždy. Velký přesah vložek u starého motoru? To je něco skoro jako jahody v lednu. Naopak bývá přesah příliš malý. Takže jestli tvůj známý jenom vyměnil těsnění, hlavu nenechal srovnat a přesahy neřešil, tak to je oprava na dvě věci..
špatně jsem to napsal s tím přesahem, samozřejmě jsem myslel tu variantu která je špatná ( bohužel mekánikostvví vůbec nerozumim ) Zkusim se ho zeptat co on na to, vim že mi vyvložkování nabízel u minulého motoru ale myslím že to neni levná záležitost že ?
PS: kde mám změřit teplotu motoru, mám přiložit teploměr přímo na motor nebo stačí změřit kapalinu v nádobce ?
|
30.3.09, 18:51 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No drahá.. chce to vhodné podložky pod válce (100CZK cca), těsnění po hlavu (100CZK), pod vanu (30CZK), ještě pár věcí dalších a den práce.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.3.09, 18:57 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Šemik píše: No drahá.. chce to vhodné podložky pod válce (100CZK cca), těsnění po hlavu (100CZK), pod vanu (30CZK), ještě pár věcí dalších a den práce.
aha, pístní kroužky a takový kraviny neni potřeba měnit že ? stačí jenom přidat ty vložky...
|
30.3.09, 19:12 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
kroužky vyměnit můžeš kdy to bude rozebraný
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.3.09, 19:20 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
Sadra17 píše: kroužky vyměnit můžeš kdy to bude rozebraný
co stojej ?
on ten materiál neni drahej, průser je že je drahá práce
|
30.3.09, 19:24 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
kroužky 500 - 700 ,-
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.3.09, 19:28 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
no, tak jsem se pokusil změřit teplotu ( vzal jsem na to zavařovací teploměr ), nechal jsem motor ( s otevřenou nádobkou ) běžet dokud se nespustil větrák a naměřil jsem cca 87 stupňů, sice teploměr na palubce nebyl přesně v takové poloze jako třeba při popojíždění apod, ale líp to změřit nešlo, to bych pak nemohl otevřít nádobku ( pokud je lepší místo na změření tak mi ho řekněte
Teď možná řeknu kravinu ( nevim nerozumim tomu ) ale je normální že pokud sešlápnu plyn tak se do nádobky nažene velký množství vody ?
|
31.3.09, 15:32 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Sotek píše: no, tak jsem se pokusil změřit teplotu ( vzal jsem na to zavařovací teploměr ), nechal jsem motor ( s otevřenou nádobkou ) běžet dokud se nespustil větrák a naměřil jsem cca 87 stupňů, sice teploměr na palubce nebyl přesně v takové poloze jako třeba při popojíždění apod, ale líp to změřit nešlo, to bych pak nemohl otevřít nádobku ( pokud je lepší místo na změření tak mi ho řekněte Teď možná řeknu kravinu ( nevim nerozumim tomu ) ale je normální že pokud sešlápnu plyn tak se do nádobky nažene velký množství vody ?
veľké množstvo vody by tam tiecť nemalo, ak je to penivé je to tesnenie pod hlavou, ak to penivé nieje odporúčam prečistiť chladiaci okruh....
nieje s nádobky cítiť výfuckové spaliny
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
31.3.09, 15:42 |
|
|
Sotek
Příspěvky: 586
|
michalkatka píše: Sotek píše: no, tak jsem se pokusil změřit teplotu ( vzal jsem na to zavařovací teploměr ), nechal jsem motor ( s otevřenou nádobkou ) běžet dokud se nespustil větrák a naměřil jsem cca 87 stupňů, sice teploměr na palubce nebyl přesně v takové poloze jako třeba při popojíždění apod, ale líp to změřit nešlo, to bych pak nemohl otevřít nádobku ( pokud je lepší místo na změření tak mi ho řekněte Teď možná řeknu kravinu ( nevim nerozumim tomu ) ale je normální že pokud sešlápnu plyn tak se do nádobky nažene velký množství vody ? veľké množstvo vody by tam tiecť nemalo, ak je to penivé je to tesnenie pod hlavou, ak to penivé nieje odporúčam prečistiť chladiaci okruh.... nieje s nádobky cítiť výfuckové spaliny
tak to ti neřeknu, hlavně mám auto na plyn a to smrdí všelijak co by to znamenalo kdyby to tam bylo cítit ? a ještě jedna otázka, čím mám vyčistit chladící okruh ?
|
31.3.09, 15:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|