Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Prototyp na svete
Viky píše: Tak prvni pokus v praxi. Mel jsem 4 dratovou sondu Bosch vyrazenou z Fiata Stilo 1.4/2002 pro nefunkcnost. Dal jsem ji jenom tak cuchnout do vejfuku, takze nic seriozniho, ale vysledek to je. Maximalni napeti co z ni lezlo je asi 800mV, zkouska byla na LPG, protoze benzin mi dosel nez sem to stihl ohrat (Sakra)... No tak vidite ze mam na volnobeh moc bohatou smes a se stoupajicima otackama to je obcas bohaty obcas chudy. At zije (ne)regulator pro LPG! Zde video: http://skoda.panda.cz/video/lambda_test ... _test1.mpg
mě z lambdy lezlo taky jenom 0,8
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
7.2.09, 18:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Namontovano!
Umisteni testovaci elektroniky je takovy docasny, ale povedlo se to smontovat a svarit.
Dekuju Bukajovi za maticku a Martinovi007 za pomoc, zejmena za svareni (mimochodem v realu vypada o moc lip nez foceny s bleskem).
Zde "kompletni dokumentace":
http://skoda.panda.cz/video/lambda_test ... lambda.wmv
Prvni vysledek: prezilo to funkcni cca 20km jizdy.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
12.2.09, 21:26 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
já at sem měřil jak sem ctěl tak sem měl napětí furt 0,8V
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.2.09, 21:32 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Re: Namontovano!
Viky píše: Umisteni testovaci elektroniky je takovy docasny, ale povedlo se to smontovat a svarit.
Dekuju Bukajovi za maticku a Martinovi007 za pomoc, zejmena za svareni (mimochodem v realu vypada o moc lip nez foceny s bleskem).
Rádo se stalo...
No když si sváry někdo fotil ještě před přejetím ocelákem, tak to vypadá pěkně posmrkaně...ale jinak zaručuju, že to držet a těsnit bude...uznávám že se mi povedlo jako že jiný věci na autě ne...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
12.2.09, 21:49 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
jakej ma ta lambda zavit...ja se musim podivat po nejake matce jeste...kua..at to mam do ceho zavarit....a jinak dobre....jaky to bude mit konec....bude to neco ovladat nebo jen informativne....
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
12.2.09, 22:04 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jiri píše: jakej ma ta lambda zavit...ja se musim podivat po nejake matce jeste...kua..at to mam do ceho zavarit....a jinak dobre....jaky to bude mit konec....bude to neco ovladat nebo jen informativne....
M18x1.5 ... kde bys tu matku hledal kdybych ti rekl, ze treba 120ka ma stejnej zavit na poloose? Neni ta matka takova povedoma?
Zatim informativne. Ovladat mozna ... podle toho co vyctu a vyzkousim. Zatim je to v planu.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
12.2.09, 22:28 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
no me napadlo ze to je z fava nebo z neceho z poloosy...tak to doma najdu to bude ok..jen to vevarim do vyfuku...je tam potreba dat nejak pozor na uhel..umisteni..nebo tak neco..ale rekl bych ze asi ne....
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
12.2.09, 22:44 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jiri píše: ..je tam potreba dat nejak pozor na uhel..umisteni..nebo tak neco..ale rekl bych ze asi ne....
No kdyz sem ji dal cuchnout jen tak k vejfuku, merilo to taky ... takze asi tak. Dal jsem to cca tam co to ma 135GLi.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
12.2.09, 23:07 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Report lambda:
O vikendu jsem konecne namontil lambda indikator do auta. Mezitim jsem si zase vyjezdil benzin, takze mam vysledky jenom na LPG.
Docela mne prekvapilo, ze ta jednoducha regulace LPG docela chodi. Volnobeh se tezko serizuje, ale to je mozna stavem zplynovace. Motor jede skoro furt na chudou smes, ale kdyz slapnu plyn na podlahu, tak jde smes tesne nad lambda=1, tzn. opravdu lehounce chuda. Nad 4000 otacek najednou spadne do hodne chudy smesi, coz je asi vliv znameho regulacniho ventilu. Zkusil jsem ho povolit o pul otacky ale zmena nic moc.
Zjistil jsem ze smes jde snadno obohatit privrenim pristupu vzduchu do filtrboxu, staci opravdu malinko. lambda vyleti do bohaty smesi a otacky motoru stoupnou. Pokud by se tohle dalo vyuzit, tak by tim sel asi docela slusne dohnat ubytek tocivyho momentu pri pouziti LPG. Otazka je, pri jakych otackach ma tehnle system limit, ale zda se to byt funkcni.
Je celkem zrejmy, ze vetsinu doby jezdi ten motor na dost chudou smes, coz sem necekal.
Noo jinak asi nemusim rikat ze ta sonda jeste porad funguje, coz jsem taky necekal.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
3.3.09, 18:52 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
na LPG ta sonda taky meri..ale ona v podstade neni potreba..pri spalovani LPG toho moc skodliveho nevznika...no me ta sonda taky jede.. dostala za studena slusnou sodu od trabanta..ale po zahrati opravdu beha kolem 1V...problem je ten ze za studena se to nedokaze stahnout a tak se zapise do pameti zavad prekrocena mez ...
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
3.3.09, 23:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiri píše: na LPG ta sonda taky meri..ale ona v podstade neni potreba..pri spalovani LPG toho moc skodliveho nevznika...no me ta sonda taky jede.. dostala za studena slusnou sodu od trabanta..ale po zahrati opravdu beha kolem 1V...problem je ten ze za studena se to nedokaze stahnout a tak se zapise do pameti zavad prekrocena mez ...
lambda či už na benzín, alebo LPG meria obsah kyslíku, tým spätne meria bohatosť zmesi...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.3.09, 08:23 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Dnes jsem vyrobil novy ND pro Edu. Jedna se o odstranovac chude smesi.
Teoreticky by to melo snizit emise NOx, ktery se ovsem u tech starejch werku nemerej.
Az udelam "ECU", pojedu na emise, bude sranda.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
4.4.09, 22:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Viky píše: Dnes jsem vyrobil novy ND pro Edu. Jedna se o odstranovac chude smesi. Teoreticky by to melo snizit emise NOx, ktery se ovsem u tech starejch werku nemerej.
mne sa to nezdá ako dobrý nápad, ak na LPG zablokuješ prívod vzduchu okamžite to zdochne, alebo by tá regulácia musela byť veľmi citlivá a veľmy rýchly servomotor s plynulým uzarváraním, nie iba klapku ktorá má polohu zavretá/otvorená...
myslím že za týchto okolností by si to najjednoduchšie reguloval klasickým lambdacomputerom ktorý ovláda servo škrtiaceho ventilu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.4.09, 12:19 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
michalkatka píše: mne sa to nezdá ako dobrý nápad, ak na LPG zablokuješ prívod vzduchu okamžite to zdochne, alebo by tá regulácia musela byť veľmi citlivá a veľmy rýchly servomotor s plynulým uzarváraním, nie iba klapku ktorá má polohu zavretá/otvorená...
myslím že za týchto okolností by si to najjednoduchšie reguloval klasickým lambdacomputerom ktorý ovláda servo škrtiaceho ventilu...
Lambda je velmi citliva, taky je velmi rychla a ten "servomotor" je taky velmi rychly. Krome toho tenhle "servomotor" ma malo sily, aby to zavrel uplne, takze nebude zavirat, ale jenom privirat az na hranici urcityho podtlaku.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
Naposledy upravil Viky dne 17.12.09, 07:48, celkově upraveno 1
|
5.4.09, 12:47 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Viky píše: Lambda je velmi citliva, taky je velmi rychla a ten "servomotor" je taky velmi rychly. Krome toho tenhle "servomotor" ma malo sily, aby to zavrel uplne, takze nebude zavirat, ale jenom privirat az na hranici urcityho podtlaku.
to čo si tam nabastlil je servomotor mne to pripadá ako nejaký elektomagnetický ventil, alebo tiahlo ktoré má dve logické polohy 0 a 1 nič medzi tým, pri regulácii potrebuješ rozsah...
rýchlosť lambdy aj elektroniky je ok, uvidíme čo s toho vyrobíš....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.4.09, 13:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|