|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Olej (po X-té)
Zdravim
Měl bych zase jeden problém týkající se oleje do motoru Náš Leonid (Lada 1500) je již od svého narození (1976) mazán olejem MOGUL SUPER. Výměnná lhůta je podle knížky 10 000km, ovšem v zájmu životnosti jsem se rozhodl že ji zkrátím na 6000km, jako jsem tak učinil u Rapida.... Leonida jsme ho koupili v době, kdy měl najeto celkem 60 784 km. Ihned poté, co jsme ho odvezli od původního majitele do naší garáže jsem mu olej vyměnil, nalil jsem mu MOGUL SUPER neboť byl na něj zvyklý. Bohužel jsem si při vypouštění všiml, že na výpustném šroubu je solidní černá vrstvička karbonu či čeho. A teď se konečně dostávám k vlastnímu problému : Nyní má Leonid najeto slabých 65 000km a ten olej je černý jako saze, řeknu-li to s nadsázkou, bál bych se s ním natřít i dřevěný plot Proto se domnívám že v současné době už není MOGUL SUPER to nejlepší, co mu můžu poskytnout... Rád bych tedy přešel na něco lepšího, uvažoval jsem nad M7ADSIII, stejný olej jako liju do Rapida. Nejsem si však jist, zda-li mu tím spíše neuškodím.. (rozpuštění pozitivního karbonu a pod.) Co si o tom myslíte? Díky za odpovědi
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.12.06, 10:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ja prechazel z M6AD taky na M7ADSIII a bez problemu taky sem se bal. Kdyz se provadela predtim vymena a dal se tam novej M6AD tak hned po nastartovani byl zas cernej jak bota, kdyz se vymenil ted a presel sem na M7ADSIII tak i po nekolika mesicich je oil tmave cervenej - neni to sice jako u novejch aut, ze se ta barva skoro nemeni, ale je to lepci nez s M6AD.
To vis, nejlepci by bylo motor rozebrat a vycistit ale to je dosti nerealne, myslim ze to vymen normalne a treba zkrat vymennou lhutu
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.12.06, 11:09 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
zastávám názor, že olej černat má, pokud je olej černý a motor čistý tak je to ok, zkus přejít na turbo plus M7ADS III turbo plus a pak M7 ADS IV superturbo, mám motory velmi čisté, co chodí motory z německa 5W a 10W jsou běžne hodně zakarboonované miloš
|
30.12.06, 11:21 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
kdyz sem mel jeste motor 105, byl naucenej 90000km na mogul M8 AD a ja presel na trysk M7 ADS 3 (nebo 4, pro benziny je to jedno.lisi se v API pro dehtaky..) a po vymene sel z auta solidni smrad, olej byl cernej skoro hned, ale dalsi vymena uz byla ok
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
30.12.06, 13:49 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Olej (po X-té)
Šemik píše: Zdravim Měl bych zase jeden problém týkající se oleje do motoru Náš Leonid (Lada 1500) je již od svého narození (1976) mazán olejem MOGUL SUPER. Výměnná lhůta je podle knížky 10 000km, ovšem v zájmu životnosti jsem se rozhodl že ji zkrátím na 6000km, jako jsem tak učinil u Rapida.... Leonida jsme ho koupili v době, kdy měl najeto celkem 60 784 km. Ihned poté, co jsme ho odvezli od původního majitele do naší garáže jsem mu olej vyměnil, nalil jsem mu MOGUL SUPER neboť byl na něj zvyklý. Bohužel jsem si při vypouštění všiml, že na výpustném šroubu je solidní černá vrstvička karbonu či čeho. A teď se konečně dostávám k vlastnímu problému : Nyní má Leonid najeto slabých 65 000km a ten olej je černý jako saze, řeknu-li to s nadsázkou, bál bych se s ním natřít i dřevěný plot Proto se domnívám že v současné době už není MOGUL SUPER to nejlepší, co mu můžu poskytnout... Rád bych tedy přešel na něco lepšího, uvažoval jsem nad M7ADSIII, stejný olej jako liju do Rapida. Nejsem si však jist, zda-li mu tím spíše neuškodím.. (rozpuštění pozitivního karbonu a pod.) Co si o tom myslíte? Díky za odpovědi
No určitě není nejlepší,co mu můžeš poskytnout, Ano olej Mogul byl Mogul .... ale je lepší než býval právě proto,že tak rychle zčernal. Má v sobě už konečně taky víc čistidel,proto rozežral karbon ze stěn bloku atd.vytvořeného z oleje předchozího mogulu super staré výroby......a tím zčernal.Když naleješ jakýkoliv jiný olej hned po tomto oleji,taky zčerná.Právě v důsledku zakaboněnýho motoru mohulem...tak že teďka kratší výměny oleje,aby se motor vyčistil a odplavily se ty nečistoty...doufejme bezpečně,snad se nezacpe koš čerpadla...to by byl rachot,no a motor po čase bude čistější a čistější..A mogul maže dobře,velmi dobře,jen tolik nečistil jako ostatní oleje západních značek...teďka už je to na urovni GTX 3 ky Castrolu...tak že v poho...A cena mnohem pozitivnější,než-li cizák.Škodovka je taky trochu přinutila asi???Byla s ním smlouva pro oleje minerální jako doporuč olej pro vozy Škoda a dal se plně srovnat s Castrolem tý GTX3jky.M7ADSIII to znám z vojny.Dobrý olej asi jako ten Mogul...Dobrej do tanků a tater,UAZů atd...Takovej univerzál....Dnes jsou oleje všechny už na úrovni...Ale mogul měl a možná ještě má díky černým motorům špatnou pověst,kterou už napravil....A za tu cenu je super a do žigula mega super.
|
30.12.06, 18:43 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Olej (po X-té)
patrik-hp píše: Šemik píše: Zdravim Měl bych zase jeden problém týkající se oleje do motoru Náš Leonid (Lada 1500) je již od svého narození (1976) mazán olejem MOGUL SUPER. Výměnná lhůta je podle knížky 10 000km, ovšem v zájmu životnosti jsem se rozhodl že ji zkrátím na 6000km, jako jsem tak učinil u Rapida.... Leonida jsme ho koupili v době, kdy měl najeto celkem 60 784 km. Ihned poté, co jsme ho odvezli od původního majitele do naší garáže jsem mu olej vyměnil, nalil jsem mu MOGUL SUPER neboť byl na něj zvyklý. Bohužel jsem si při vypouštění všiml, že na výpustném šroubu je solidní černá vrstvička karbonu či čeho. A teď se konečně dostávám k vlastnímu problému : Nyní má Leonid najeto slabých 65 000km a ten olej je černý jako saze, řeknu-li to s nadsázkou, bál bych se s ním natřít i dřevěný plot Proto se domnívám že v současné době už není MOGUL SUPER to nejlepší, co mu můžu poskytnout... Rád bych tedy přešel na něco lepšího, uvažoval jsem nad M7ADSIII, stejný olej jako liju do Rapida. Nejsem si však jist, zda-li mu tím spíše neuškodím.. (rozpuštění pozitivního karbonu a pod.) Co si o tom myslíte? Díky za odpovědi No určitě není nejlepší,co mu můžeš poskytnout, Ano olej Mogul byl Mogul .... ale je lepší než býval právě proto,že tak rychle zčernal. Má v sobě už konečně taky víc čistidel,proto rozežral karbon ze stěn bloku atd.vytvořeného z oleje předchozího mogulu super staré výroby......a tím zčernal.Když naleješ jakýkoliv jiný olej hned po tomto oleji,taky zčerná.Právě v důsledku zakaboněnýho motoru mohulem...tak že teďka kratší výměny oleje,aby se motor vyčistil a odplavily se ty nečistoty...doufejme bezpečně,snad se nezacpe koš čerpadla...to by byl rachot,no a motor po čase bude čistější a čistější..A mogul maže dobře,velmi dobře,jen tolik nečistil jako ostatní oleje západních značek...teďka už je to na urovni GTX 3 ky Castrolu...tak že v poho...A cena mnohem pozitivnější,než-li cizák.Škodovka je taky trochu přinutila asi???Byla s ním smlouva pro oleje minerální jako doporuč olej pro vozy Škoda a dal se plně srovnat s Castrolem tý GTX3jky.M7ADSIII to znám z vojny.Dobrý olej asi jako ten Mogul...Dobrej do tanků a tater,UAZů atd...Takovej univerzál....Dnes jsou oleje všechny už na úrovni...Ale mogul měl a možná ještě má díky černým motorům špatnou pověst,kterou už napravil....A za tu cenu je super a do žigula mega super.
súúúúhlasím. Možno bol Mogul niekedy shit (aj keď sa mi nechce veriť) a možno ho predchádzajúci majiteľ nemenil až tak postivo (hlavne keď so zoberiem, že motor má za 25 rokov 65000 km a až ho menil po 10000 km...= každé 4 roky) príčinou by tiež mohli byť krátke jazdy - olej sa nestohne prehriať a vytvára úsady (rovnako ako Madity...)
Ja som už nieraz napísal, že kamarát používa do 120 tky výlučne MAdit M8AD (v podstate identický s Mogul Super - 15W50), mení ho po 5000 km a po 140 000 km mala šáde spotrebu oleja 0,1l/1000 = motor bol ako nový a bol zvnútra čistý...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
2.1.07, 22:23 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Olej (po X-té)
patrik-hp píše: Šemik píše: Zdravim Měl bych zase jeden problém týkající se oleje do motoru Náš Leonid (Lada 1500) je již od svého narození (1976) mazán olejem MOGUL SUPER. Výměnná lhůta je podle knížky 10 000km, ovšem v zájmu životnosti jsem se rozhodl že ji zkrátím na 6000km, jako jsem tak učinil u Rapida.... Leonida jsme ho koupili v době, kdy měl najeto celkem 60 784 km. Ihned poté, co jsme ho odvezli od původního majitele do naší garáže jsem mu olej vyměnil, nalil jsem mu MOGUL SUPER neboť byl na něj zvyklý. Bohužel jsem si při vypouštění všiml, že na výpustném šroubu je solidní černá vrstvička karbonu či čeho. A teď se konečně dostávám k vlastnímu problému : Nyní má Leonid najeto slabých 65 000km a ten olej je černý jako saze, řeknu-li to s nadsázkou, bál bych se s ním natřít i dřevěný plot Proto se domnívám že v současné době už není MOGUL SUPER to nejlepší, co mu můžu poskytnout... Rád bych tedy přešel na něco lepšího, uvažoval jsem nad M7ADSIII, stejný olej jako liju do Rapida. Nejsem si však jist, zda-li mu tím spíše neuškodím.. (rozpuštění pozitivního karbonu a pod.) Co si o tom myslíte? Díky za odpovědi No určitě není nejlepší,co mu můžeš poskytnout, Ano olej Mogul byl Mogul .... ale je lepší než býval právě proto,že tak rychle zčernal. Má v sobě už konečně taky víc čistidel,proto rozežral karbon ze stěn bloku atd.vytvořeného z oleje předchozího mogulu super staré výroby......a tím zčernal.Když naleješ jakýkoliv jiný olej hned po tomto oleji,taky zčerná.Právě v důsledku zakaboněnýho motoru mohulem...tak že teďka kratší výměny oleje,aby se motor vyčistil a odplavily se ty nečistoty...doufejme bezpečně,snad se nezacpe koš čerpadla...to by byl rachot,no a motor po čase bude čistější a čistější..A mogul maže dobře,velmi dobře,jen tolik nečistil jako ostatní oleje západních značek...teďka už je to na urovni GTX 3 ky Castrolu...tak že v poho...A cena mnohem pozitivnější,než-li cizák.Škodovka je taky trochu přinutila asi???Byla s ním smlouva pro oleje minerální jako doporuč olej pro vozy Škoda a dal se plně srovnat s Castrolem tý GTX3jky.M7ADSIII to znám z vojny.Dobrý olej asi jako ten Mogul...Dobrej do tanků a tater,UAZů atd...Takovej univerzál....Dnes jsou oleje všechny už na úrovni...Ale mogul měl a možná ještě má díky černým motorům špatnou pověst,kterou už napravil....A za tu cenu je super a do žigula mega super.
súúúúhlasím. Možno bol Mogul niekedy shit (aj keď sa mi nechce veriť) a možno ho predchádzajúci majiteľ nemenil až tak postivo (hlavne keď so zoberiem, že motor má za 25 rokov 65000 km a až ho menil po 10000 km...= každé 4 roky) príčinou by tiež mohli byť krátke jazdy - olej sa nestohne prehriať a vytvára úsady (rovnako ako Madity...)
Ja som už nieraz napísal, že kamarát používa do 120 tky výlučne MAdit M8AD (v podstate identický s Mogul Super - 15W50), mení ho po 5000 km a po 140 000 km mala šáde spotrebu oleja 0,1l/1000 = motor bol ako nový a bol zvnútra čistý...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
2.1.07, 22:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|